Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en fin samtale med en kunde i dag som mente at det var vår feil at han ikke hadde bestilt korrekt via internettbestilling.

Han sa så mye fint til meg, bla. at jeg burde falle død om i julen, at han skulle politianmelde meg etcetc. Så sa han "DIN JÆVLA FITTE", og da svarte jeg med at det får han ikke lov til å si og da klikka han totalt i vinkel!! Endte med at han var så ufin at jeg sperret han som kunde. Han får aldri lov til å bestille her igjen.

Og alt dette for en feil han nektet å innrømme at han selv var ansvarlig for....! Gleder meg til en uke fri nå :(

Jeg kan ikke tro at et oppegående menneske kan si noe så dust og slemt! Ondt rett og slett...

Skjønner godt at det var vondt å høre, men han kan jo ikke ha vært helt frisk! ..Virker for meg som at han ikke har det så lett med seg selv, så ikke ta det personlig :klemmer:

(Vet selv hvor "lett" det er da men...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg (i kassen): Vil du ha kvitteringen?

Kunden: Nei. Du kan ta å henge 'an på veggen.

:klo:



Anonymous poster hash: 6a2f7...701
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

I dag var det en fyr som kom innom og var rimelig... æsj. Han spurte meg hva jeg skulle etter jobb, og da sa jeg at jeg skulle hjem å sove. Egentlig surfer jeg nettet i noen timer, så sover jeg... men det er irrelevant :fnise:

"Sove? Det kan du gjøre alle mulige plasser, kan du ikke bli med meg hjem etter stengetid? Du bruker vel en halvtime på vasking og sånt? Jeg har en stor seng altså!"

Da sa jeg klart NEI, jeg skulle hjem å sove - hjem, i kjellerleiligheten min, i huset, hvor foreldrene mine også bor. Han ble ikke sur, men litt snurt, og forsvant lydløst ut... Og ja, jeg bruker en halvtime på å stenge sånn ca, og jeg går hjem alene, så ble litt ekkelt.

Altså, jeg har blitt rimelig desensitivisert ovenfor slike kommentarer, men måten han la det frem på, som om det var et alternativ, gjorde at det gikk litt kaldt nedover ryggen min. Han var klin edru og har vært innom flere ganger før, og jeg synes at det er slitsomt å forholde meg til mannsgriser, spesielt i helgene hvor det er en del fulle folk som kommer inn. Vanligvis er jeg utrolig vennlig og hjelpsom, så enkelte kunder blir litt satt ut om jeg åpenlyst reagerer dårlig på vulgære kommentarer. De tror de slipper unna med det siden jeg sjelden viser tegn til irritasjon, men den gang ei. Enkelte kunder har unnskyldt seg i ettertid av slike episoder, og det setter jeg pris på. Men jeg glemmer det ikke akkurat heller...

Jeg vet ikke, hva pleier dere å gjøre når dere får slike ting slengt i fleisen? Jeg blir ikke redd eller lei meg, men det går på respekt, og jeg blir litt ukomfortabel. Jobber mye alene i tillegg, så føler jeg må ta litt vare på meg selv. Hjelper å rette opp ryggen og sette øynene i de, da skjønner de at det ikke er like morsomt lenger.

Også var det en annen original type som kom inn og lurte på om det var 2 for 1 på pølser siden jeg likevel skulle stenge snart. Ehh, how about no?

"Men jeg gidder ikke kjøpe det til full pris om det likevel skal hives!"

Og jeg bare: "Neivel." og trakk på skuldrene.

Også stod vi der og betraktet hverandre i noen sekunder, før han satte blikket i gulvet og sa "javeldatarjegenbaconpølse..."

:fnise:

Altså, hvor mange ganger i måneden får jeg den sytinga der fra gnukke kunder? Meh. Hakk i plata av dimensjoner.

Og takk og lov for at det ikke er rabatt på varmmat rett før stengetid! Da hadde jeg blitt trødd ned av kunder helt til jeg hadde jaget de ut med kjepp flere minutter etter jeg egentlig skulle ha lukket dørene for kvelden. Jeg er bevisst på svinn i tillegg, så om det kommer en person inn og surmuler fordi det ikke er DET utvalget 5 min før jeg stenger, da blir jeg fristet til å peke på døra uten å si noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen hadde vi en dum vekter på jobb. Han presterte å komme inn med en lapp hvor det stod et navn. Det var navnet til noen som hadde tatt med seg en bukett blomster uten å betale. Vedkommende hadde sagt h*n skulle "ordne det", så vekteren hadde skrevet ned navn og latt h*n dra hjem.

Vær snill og send en rapport på han til selskapet...

Anonymous poster hash: 06a93...5fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro at et oppegående menneske kan si noe så dust og slemt! Ondt rett og slett...

Skjønner godt at det var vondt å høre, men han kan jo ikke ha vært helt frisk! ..Virker for meg som at han ikke har det så lett med seg selv, så ikke ta det personlig :klemmer:

(Vet selv hvor "lett" det er da men...)

Jeg tok det ikke personlig, og hadde fine kunder etterpå og det gikk greit. Men jeg blir sint fordi om min mannlige kollega hadde tatt telefonen hadde ikke HAN fått sånne kommentarer etter seg! Og jeg blir sint fordi noen har lært denne personen at det er greit å kalle jenter for "Jævla fitter". Jeg blir så sint! Ikke trodde han på at det var jeg som sa at jeg var sjefen her heller, han ville snakke med sjefen! "Ja, det er meg!" "DET TROR JEG FAEN MEG IKKE PÅ HVORDAN DRIVER DERE BEDRIFTEN DERES EGENTLIG?! SMÅJENTER SOM SJEFER?"

:( Nuvel. Nå er det jo jeg som bestemmer uansett, og han fikk hverken ny mat, gavekort og ei får han bestille mat igjen noensinne. JEG bestemmer faktisk hvem vi sender mat til. Det burde han tenkt på, det er ingen menneskerett og bestille mat hos oss, det er en mulighet. Han ødela elegant den muligheten - også bare for en liten tomatbit, liksom. Etter han ba meg om å falle død om i julen sa jeg bare "takk det samme" og da ble han jo HVERT FALL sint, brølte "DIN JÆÆÆÆVLA FITTE!" en gang til og la på. Kunder <3

MEN jeg er ved godt mot og gleder meg til jobb i morgen! Siste vakt på en heeel uke! :D

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet i krangel med en narkoman kunde en gang. Han ble skikkelig ufyselig og jævla fittehore var vel det snilleste han kalte meg. Sa han visste hvor jeg bodde og skulle vente på utsida (av jobben) da jeg skulle hjem.

Turte ikke gå hjem alene den kvelden og ringte etter mannen som møtte meg.

Jeg husker ikke hva han kranglet på, men husker godt hvor jævlig han oppførte seg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter han ba meg om å falle død om i julen sa jeg bare "takk det samme" og da ble han jo HVERT FALL sint, brølte "DIN JÆÆÆÆVLA FITTE!" en gang til og la på. Kunder <3

Da burde du spurt ham helt rolig "så du mener det er greit at du ber meg falle død om, men ikke at jeg sier det samme til deg?". Lurer på hva han hadde sagt da.

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær snill og send en rapport på han til selskapet...

Anonymous poster hash: 06a93...5fa

Han var ny. Så han visste vel ikke at det ikke er sånn det fungerer. Daglig leder den dagen blir sparket tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "koselig da"...

Jeg (i kassen): Det blir sekshundre-og-sekstiseks (666,-)

Kunden (svært stresset. Ser bak på den laaange køen.): Æææææ. Kan jeg ta en tyggi?

Jeg: Ja, det må du bare. *smile smile*

Kunden (presser seg gjennom køen for å nå en tyggipakke): Nå kan jeg betale.

Litt artig med mann i alderen 35-40 som er redd 666 :rolleyes:



Anonymous poster hash: 6a2f7...701
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ny. Så han visste vel ikke at det ikke er sånn det fungerer. Daglig leder den dagen blir sparket tror jeg.

Tviler på at daglig leder blir sparket fordi en vekter ikke skjønte hvordan han skulle håndtere at noen hadde tatt med seg blomster uten å betale for dem. Det er ikke så lett å sparke noen.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at daglig leder blir sparket fordi en vekter ikke skjønte hvordan han skulle håndtere at noen hadde tatt med seg blomster uten å betale for dem. Det er ikke så lett å sparke noen.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Altså, jeg mente ikke daglig leder. Bare den som var sjef den dagen hvis du skjønner. Ordla meg feil. H*n fikk sparken. Har vært litt trøbbel med vedkommende tidligere, så var bare blomstene som fikk begeret til å renne over vil jeg tro.

Å la en tyv dra med stjålne varer er vel det motsatte av hva en vekter skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har "jævla fitte"-kunden lagt ut en post på veggen til firmaet vårt og skrevet at han ønsker at alle oss burde falle død om i julen.

Har stalket han på face, han legger ut ganske mange sære ting. Blant annet at han vil lukte på ungdommers føtter?! Virker klin gæern, og skriver at Norge er et tyrannisk land fordi han ikke får røyke pot lovlig, at han er overlykkelig over at faren hans er død og oversiktsbildet hans er en tegning av to fly som er på vei til å fly inn i to høye tårn. På flyet står det "patriotic act" og på tårnene står det "the kill of rights". Videre skriver han også at han hater muslimer og at alle som var involvert i Sandy Hook-skytingen var skuespillere, og at det ikke skjedde på ordentlig.

Verdens beste eksempel på at man ikke skal drive med dop, med andre ord.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ekspederte en kunde i går kort tid etter at butikken hadde åpna. Hadde nettopp gitt henne vekslepengene, og var i gang med å starte på "er det en gave, skal den pakkes inn, vil du ha en pose?"-spørrerunden, da:

Kunde: Jeg ga deg 200 kroner.
Meg: Ja?

Kunde: Den kostet 149,50. Du ga meg femti kroner tilbake.

Meg: Stemmer det, ja.

Kunde: (irritert tonefall) Ja, da skylder du meg enda femti øre.

Meg: (stillhet) Ja, vi har jo sluttet å bruke dem nå.

Kunde: (fortsatt irritert) Javel, da får det vel bare være. Men jeg skulle altså ha femti kroner og femti øre igjen.

Meg: Ja, men nå sluttet vi jo å bruke femtiøringen i januar. I hele Norge.

Kunde: (stille) Å. Ja.

Meg: Vil du ha en pose?

Kunden nikker, ser fortsatt irritert ut og som om hun tenker på noe å si, men tar posen når jeg rekker den over til henne, stiller seg lenger vekke i butikken, ser på kvitteringen, og går uten et ord.

Jeg tror hun må ha blitt ganske flau. Kjenner jeg faktisk syntes litt synd på henne - hun som tok så feil i å anta at dette brødhodet bak kassa prøvde å lure henne for en femtiøring. Men samtidig, herregud så morsomt det var!

Endret av ickyicky
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvordan kan noen ikke ha fått med seg at femtiøringen har gått ut? Det var jo ikke i januar, men i mai 2012. (Jeg husker dette fordi jeg hadde mammapermisjon da) :)

Jeg har faktisk aldri vært borti at noen har kranglet på dette, men flere spør hvorfor jeg sier en annen sum enn det som står på skjermen deres. Eks: Hvis varene koster 37,60 sier jeg 38,-.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har "jævla fitte"-kunden lagt ut en post på veggen til firmaet vårt og skrevet at han ønsker at alle oss burde falle død om i julen.

Har stalket han på face, han legger ut ganske mange sære ting. Blant annet at han vil lukte på ungdommers føtter?! Virker klin gæern, og skriver at Norge er et tyrannisk land fordi han ikke får røyke pot lovlig, at han er overlykkelig over at faren hans er død og oversiktsbildet hans er en tegning av to fly som er på vei til å fly inn i to høye tårn. På flyet står det "patriotic act" og på tårnene står det "the kill of rights". Videre skriver han også at han hater muslimer og at alle som var involvert i Sandy Hook-skytingen var skuespillere, og at det ikke skjedde på ordentlig.

Verdens beste eksempel på at man ikke skal drive med dop, med andre ord.

:blink: Fascinerende. Kanskje like greit å bli kvitt ham, eller?

Mannen min skulle fremkalle noen bilder på Japan Photo i går. De har en 5-6 automater som skriver ut på stedet. Laaang kø og ganske kaotisk. Da det ble hans tur kom en delegasjon fra barnevognmafiaen som ikke bare skubbet seg frem i køen, de prøvde å holde av et par automater (!) til noen mafiamedlemmer som "kommer snart". :hakeslepp: De andre i køen protesterte, så jeg tror ikke det ble noe automatkupping på den gjengen. Men mannen min var ganske sur da han kom hjem. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle år har jeg synes at julen er så koselig å jobbe, folk er blide og hyggelige og ønsker en god jul og hele pakka.

I år derimot :sjokkert: De er så stresset, sure og lite trivelige. Synes vi jobber for sent, synes vi er for få på jobb, synes ikke gaveeskene våre er fine nok, spør om de kan få andre poser, blir sint om vi ikke har flere strørrelser, blir sint om vi ikke pakker..

Nei, i år har det tatt helt av. Synes rett og slett det er ubehagelig på jobb nå for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...