Gå til innhold

Hvor mye har du hatt/har du i kredittkort gjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det meste du har vært oppe i?

Hvor lang tid brukte du på nedbetaling?

Jeg har hatt 120.000.

Nedbetalingstid ca 1 år. Ferdig i dag :D

Hva har du brukt penge på?

Jeg har brukt de på bare tull. Forstår ikke hvordan det er mulig, snøball effekt ..

Anonymous poster hash: 6a960...b98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste jeg har hatt er 10.000. Nå har jeg ca. 8000, og stresser med det siden jeg er student og sjelden har mulighet til å betale noe særlig mer enn minstebeløpet... Da blir jo omtrent ikke gjelden mindre, den blir bare ikke større. Jævla møkkakredittkort, gleder meg til å bli kvitt det!



Anonymous poster hash: e30da...7f1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det meste du har vært oppe i?

Hvor lang tid brukte du på nedbetaling?

Jeg har hatt 120.000.

Nedbetalingstid ca 1 år. Ferdig i dag :D

Hva har du brukt penge på?

Jeg har brukt de på bare tull. Forstår ikke hvordan det er mulig, snøball effekt ..

Anonymous poster hash: 6a960...b98

Gratulerer med at du er ferdig å betale! Kan tenke meg det er en deilig følelse :D :D og så er det fredag på toppen av alt!

Anonymous poster hash: e30da...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 25 000, nå er det nede på 21000. Er student, så jeg betaler, som AB over, bare minstebeløpet. Kan ikke vente til jeg er ferdig med både studier og kredittkort! ALDRI mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 000,- p.d.d.

Gjort det helt bevisst og er i gang med å betale tilbake så kjapt som overhodet mulig. Jeg har disponert kredittkort i mange år og det er ikke første gang, men selv om det er kalkulert og kontrollerbart er det fryktelig dumt.

Gjort er gjort og spist er spist. Men jeg må si jeg stusser over folk som havner på Luksusfellen. Jeg hadde ikke klart å kjøre på med syv-åtte kort og dratt på ferie for pengene hvis jeg hadde mye gjeld. Skjønner det bare ikke.



Anonymous poster hash: f0065...fc1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kredittkortgjeld, betaler ut kredittkortet når lønnen kommer inn. Noe annet er tull, fordi rentene er vanvititg høye, i tillegg kommer renters rente fra første rentedag.

Anonymous poster hash: fd514...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 7000 en periode, for jeg måtte leve litt på forskudd (ville ikke spørre familie om hjelp). Var helt forferdelig å gå rundt å tenke på (så kan bare tenke meg hvordan det var for deg), men sååå deilig å betale siste resten :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har:

18.000 på et kort

9.400 på et annet

også har jeg en kredittgjeld (forbrukslån) på 9100 kr. Jobber hardt for å bli kvitt alt! Grunnen til kreditten er at jeg har tatt lappen og det kostet meg 100.000 kr. I tillegg har jeg pusset opp leiligheten. Skal bli så deilig å bli kvitt alt!



Anonymous poster hash: fa832...966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det meste var 8000 omtrent etter en USA-tur, men det var nøye planlagt og betalt så fort regninga kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det meste du har vært oppe i?

Hvor lang tid brukte du på nedbetaling?

Jeg har hatt 120.000.

Nedbetalingstid ca 1 år. Ferdig i dag :D

Hva har du brukt penge på?

Jeg har brukt de på bare tull. Forstår ikke hvordan det er mulig, snøball effekt ..Anonymous poster hash: 6a960...b98

Må være en deilig følelse. :-)

Jeg bruker bare kredittkortet slik at jeg betaler skyldig beløp hver måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 25 000, nå er det nede på 21000. Er student, så jeg betaler, som AB over, bare minstebeløpet. Kan ikke vente til jeg er ferdig med både studier og kredittkort! ALDRI mer!

Ja, det er noe dritt! Skal fortelle mine fremtidige barn at de aldri må få seg kredittkort altså. Jeg var så dum at jeg tok opp 10.000 på kredittkortet for å kunne være på backpacking i Asia noen uker lenger enn jeg egentlig hadde råd til, hehe.. Hadde det jo veldig gøy, men angrer likevel nå :P

Anonymous poster hash: e30da...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har -160 kroner atm. Men det var fordi banken trakk renta to ganger.



Anonymous poster hash: 8a392...e8a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun huslån og studielån. Det er ingen ting jeg trenger så mye at jeg ikke klarer meg ved å prioritere de pengene jeg allerede har. Har aldri hatt problemer med å betale avdrag på huslånet, og har aldri hatt 0 på brukskonto, selv om dette krever kraftig prioritering fra min side. Ser fryktelig ned på folk som ikke klarer å disponere pengene sine såpass. Man må ha kontroll på forbruket sitt!



Anonymous poster hash: 8b17f...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun huslån og studielån. Det er ingen ting jeg trenger så mye at jeg ikke klarer meg ved å prioritere de pengene jeg allerede har. Har aldri hatt problemer med å betale avdrag på huslånet, og har aldri hatt 0 på brukskonto, selv om dette krever kraftig prioritering fra min side. Ser fryktelig ned på folk som ikke klarer å disponere pengene sine såpass. Man må ha kontroll på forbruket sitt!

Anonymous poster hash: 8b17f...e1a

Jeg for min del ser nok mer ned på slike som deg med arrogante holdninger! Usj og fysj og grøss..

Anonymous poster hash: cad7f...e77

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kun huslån og studielån. Det er ingen ting jeg trenger så mye at jeg ikke klarer meg ved å prioritere de pengene jeg allerede har. Har aldri hatt problemer med å betale avdrag på huslånet, og har aldri hatt 0 på brukskonto, selv om dette krever kraftig prioritering fra min side. Ser fryktelig ned på folk som ikke klarer å disponere pengene sine såpass. Man må ha kontroll på forbruket sitt!

Anonymous poster hash: 8b17f...e1a

Du har ikke mye evner til medmenneskelighet.

Anonymous poster hash: 845ff...18f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort er jo genialt om de brukes riktig. Tar mellom 15000 og 30000 på kredittkort hver mnd, noen ganger mer hvis jeg har hatt kjøpt spesielle ting. Men har aldri betalt en krone i rente på kredittkortbruken min...

Anonymous poster hash: 68d1c...105

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun huslån og studielån. Det er ingen ting jeg trenger så mye at jeg ikke klarer meg ved å prioritere de pengene jeg allerede har. Har aldri hatt problemer med å betale avdrag på huslånet, og har aldri hatt 0 på brukskonto, selv om dette krever kraftig prioritering fra min side. Ser fryktelig ned på folk som ikke klarer å disponere pengene sine såpass. Man må ha kontroll på forbruket sitt!

Anonymous poster hash: 8b17f...e1a

I utgangspunktet er jeg enig med deg, selvfølgelig bør man ha et fornuftig forhold til og kontroll på forbruket. Likevel syns jeg du fremstår som utrolig arrogant og lite forståelsesfull med dette innlegget. Det er ingen som har lyst å havne i økonomisk uføre, men ting skjer og alt blir ikke alltid som man vil og har sett for seg. Man tar dumme valg, og selv om man angrer kan man slite med konsekvensene lenge. Jeg har trengt hjelp av mine foreldre flere ganger, og tro meg, de tar ikke lett på det. De er utrolig strenge og forventer selvfølgelig å få tilbakebetalt hver krone. Likevel har de alltid vært forståelsesfulle og gode, noe jeg er utrolig takknemlig for. Hvis mine foreldre hadde vært som deg er jeg redd jeg ikke hadde turt å spørre om hjelp og heller tatt opp mer dum gjeld.. Bare for å ha det klart er jeg student altså, og jeg får ikke låne av dem i hytt og pine, men jeg har fått hjelp med et par tusenlapper her og der når kontoen har vært skrapt. Såklart bør man klare å disponere pengene sine slik at det holder hver måned, men det er ikke alltid så lett.

Puh, det ble langt. Og ja, jeg følte meg svært truffet av innlegget ditt :P

Anonymous poster hash: e30da...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...