Gå til innhold

Toppløs soling...


Gjest Toppløs_Gjest

Anbefalte innlegg

Er enig med deg at det er mye kultur og ikke natur som er med på å avgjøre om toppløssoling ikke er ok. På 80- tallet var jo dette helt i vinden... helt til man "oppdaget" hudkreft og brystkreft. nå er vi tilbake til "puritanisme". jeg er ikke fornøyd med brystene mine, og er redd for strålingens effekt på den tynne huden på brystvortene...og så synes jeg det er ubehagelig hvis noen menn skulle stirre på meg. selv synes jeg folk skulle roe ned gemyttene og ikke dømme de som har lyst til å svømme eller sole seg toppløse. vi gjør bryster til noe stort seksuelt, men det er ikke bare det- det er faktisk for amming også. og for andre er det bare noen fettklumper... spørs på øynene som ser. men det er ikke gøy å få dømmende blikk om man skulle velge å ta toppen av!!

Hahaha. Ja, de er til for amming og, men for menn er det virkelig noe seksuelt over brystene. Ikke påstå noe annet.

Jeg soler meg ikke toppløs foran andre. Grunnen er enkel: Jeg har respekt for andre mennesker. Alle vil ikke se pupper flagre på både strende og cafeer. Puppene mine er fine forresten, så ikke kom med den dårlige selvtillits-greia, som du selvfølgelig måtte nevne (åh, den er så oppbrukt). Vil jeg se pupp, så googler jeg opp på Aylar eller noe, og sånn syns jeg det burde være. Siden bryster er noe seksuelt (hallo..menn elsker å ta på dem, se på dem, sutte på dem, you name it), så la folk få se dem når de vil.

Enig med Solskinnsbolla, de som ikke vil skal skal selvfølgeligvis ikke tvinges til å ta den av, det skal man respektere, men samtidig bør folk lære seg å respektere de som vil ta den av og være i ett med naturen, som noen andre her sa ;)

:legrine: Du lever på slutten av 1800-tallet ser jeg. Back to the nature lizm. Naturen og mennesker er bare i eeeettttt. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mysticgirl
Hahaha. Ja, de er til for amming og, men for menn er det virkelig noe seksuelt over brystene. Ikke påstå noe annet.

Jeg soler meg ikke toppløs foran andre. Grunnen er enkel: Jeg har respekt for andre mennesker. Alle vil ikke se pupper flagre på både strende og cafeer. Puppene mine er fine forresten, så ikke kom med den dårlige selvtillits-greia, som du selvfølgelig måtte nevne (åh, den er så oppbrukt). Vil jeg se pupp, så googler jeg opp på Aylar eller noe, og sånn syns jeg det burde være. Siden bryster er noe seksuelt (hallo..menn elsker å ta på dem, se på dem, sutte på dem, you name it), så la folk få se dem når de vil.

:legrine: Du lever på slutten av 1800-tallet ser jeg. Back to the nature lizm. Naturen og mennesker er bare i eeeettttt. :sprettoy:

Enig!

Bryster er og blir noe sexuelt for menn.

Å sole meg toppløs gjør jeg ikke av den enkle grunn at jeg ikke vil at menn skal stirre og kvinner føle seg støtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kar25

hei! Menn "må" ta av seg på overkroppen for å ikke bli sett på som raringer for å i det hele tatt bade(mer diskriminerende spør du meg;)).. jeg har gode kompiser som ADLRI blir med på stranda, og ikke bader med oss andre på private plasser når det bare er gutter til stede til og med.. på grunn av gutters kjønnsidealer. hvorfor har mange jenter fått det for seg at "menn bryr seg jo ikke om vi snakker om kroppene deres.. det hindrer ikke dem i å kle av seg" gutter har også følelser.. gutter har også dårlig selvtillit. men de guttene som har det er vel bare pyser som ikke teller.. de er jo ikke menn.. eller hva?

sol dere hvordan dere vil, men ikke tro at det bare er kvinner som har kroppsidealer å leve opp til.

og hvis det er noen som har noe imot at jenter soler seg toppløse er det iallefall ikke kvinnediskriminerende menn! det er sjalu kvinner.

PS: ja JEG bader og tar av meg på overkroppen i parker og sånn når det er dritvarmt.. snakker for andre her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puppemann
For min del må mannfolk også bruke bikinioverdel om de synes det er diskriminerende at de "må" gå i bar overkropp, men det hadde kanskje sett en smule rart ut ettersom de fleste menn ikke har så mye å putte i en bh/bikinioverdel..

Si ikke det !

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tenner kvinner på menns brystkasser?

Det er det jeg lurer på.

Og hvis ja, blir de kvinnene som blir støtt av toppløse kvinnebryst også støtt av toppløse mannebryst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg soler meg ikke uten bikini. Det kunne egentlig ikke falle meg inn. Er altfor sjenert til å vise meg i bar overkropp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmus

Jeg tror mye av årsaken til at jenter er redde for å kle av seg i offentligheten, kan summeres opp i uttrykket "Jenter er jenter verst",

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror mye av årsaken til at jenter er redde for å kle av seg i offentligheten, kan summeres opp i uttrykket "Jenter er jenter verst",

Det tror jeg ikke. For meg handler det om respekt for andre. Selv om jeg kan ta av meg bikinitoppen på en strand så gjør jeg det ikke.

Jeg hadde ikke solt meg toppløs foran min far,mormor,mine sønner, kompisene til min mann....så hvorfor i all verden skal jeg presse mine pupper inn i synsfeltet til fremmede på stranden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av årsaken til at jenter er redde for å kle av seg i offentligheten, kan summeres opp i uttrykket "Jenter er jenter verst",

Kan du ikke i det minste, begrunne hvorfor du tror det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner kvinner på menns brystkasser?

Det er det jeg lurer på.

Og hvis ja, blir de kvinnene som blir støtt av toppløse kvinnebryst også støtt av toppløse mannebryst?

Ja, noen tenner sikkert på bryskasser. Om kvinnER gjør det vet jeg ikke, jeg kan ikke snakke for alle, men jada, jeg vet om noen som gjør det. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ønsker ikke å se en eneste pupp i offentligheten. Spesielt ikke når jeg har barna mine med meg. Det er ekkelt, vulgært og perverst. Hvorfor det er det? Jeg vet ikke. Det bare er det. Akkurat som at en solnedgang er vakkert. Noe inni oss forteller oss slike ting. Bare fordi man ikke kan begrunne det, betyr ikke at det ikke er sant! Det er mye de aller aller fleste mennesker finner attraktivt eller stygt, som man ikke kan begrunne, men bare er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at de fleste jenter er redde for å kle av seg offentlig, det fins jo alltid noen, men jeg skulle gjerne ha spradet rundt naken jeg ;p Lekt litt Eva, men det kalles bare å ta hensyn til andre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forklarte bra ditt synspunkt men akkurat denne var ikke den mest heldige. Det er da også stor forskjell for en mann om noen tar på armen hans, eller om noen begynner å ta på brystet hans... riktignok ikke like stor forskjell som hos en kvinne men pirkete som jeg er måtte jeg likevel skrive dette!

og hvorfor tror du ikke det er riktig like stor forskjell på en mann som på en kvinne, tror du virkelig at dersom en fremmed kvinne stryker en fremmed mann over brystet, så føles det engang i nærheten av hvordan det ville følt om en fremmed mann strøk en fremmed kvinne over brystet?

I såtilfelle så lever vi i så forskjellig verdener at det ikke er rart vi ikke har samme synspunkter. ;)

Det er litt rart for meg å lese at flere kvinner har skrevet hvordan de ser på brystene sine som et seksuelt organ. Jeg lurer på om disse kvinnene mener bryster er noe veldig seksuelt sånn helt naturlig, eller om dette skyldes mye pga. kultur? Det finnes kulturer der bryster ikke ses på som spesielt seksuelt, man skjuler ikke dem, slik man skjuler kjønnsorganene.

Og hvis mye av det er resultat av kultur, er dette ikke på mannens premisser? Slik som i f. eks. muslimske land, der kvinner føler de må tildekke seg mer enn menn, fordi de har kvinnelige former, noe som derfor betyr at de har mer å skjule enn menn. Vet ikke om diverse kvinner her vil innrømme det men de ser ut til å ha samme tankegang til en viss grad.

det kan nok godt være at vår del av verden har kultur rundt pupper som noe sensuellt og seksuellt, men fra det at det er kulturellt betinget til at alt som har med kultur å gjøre er på mannens premisser er jeg ikke enig i.

Dersom det er mannen som har bestemt at mine bryster skal være spesiellt deilige å ta på om det gjøres av rett mann, så takk til mannen! Jeg er meget takknemlig for at jeg har deler på kroppen som er så feminine og glade i berøring om det gjøres av en man er glad i, at jeg bare pga dem føler meg enda litt er kvinne.

Hadde jeg bodd i ett land der knærne var likestilt med hvordan vi ser på bryster, så hadde jeg antagelig vært like takknemlig for det.

Og jeg skjuler dem med glede, ikke pga undertrykking, på lik linje med at jeg skjuler underlivet mitt pga at jeg ikke ønsker å dele det med alle, ikke fordi noen krever eller ønsker at jeg skal skjule det. (menn gjør da vitterlig også dette? har pr dags dato sett få menn gå rundt med utstyret på visning)

og mange som dekker seg til, gjør det fordi de ikke liker oppmerksomheten de får om de viser diverse, ikke fordi noen krever at de skal. På lik linje med norske kvinners bikinitopp-bruk.

hei! Menn "må" ta av seg på overkroppen for å ikke bli sett på som raringer for å i det hele tatt bade(mer diskriminerende spør du meg;)).. jeg har gode kompiser som ADLRI blir med på stranda, og ikke bader med oss andre på private plasser når det bare er gutter til stede til og med.. på grunn av gutters kjønnsidealer. hvorfor har mange jenter fått det for seg at "menn bryr seg jo ikke om vi snakker om kroppene deres.. det hindrer ikke dem i å kle av seg" gutter har også følelser.. gutter har også dårlig selvtillit. men de guttene som har det er vel bare pyser som ikke teller.. de er jo ikke menn.. eller hva?

sol dere hvordan dere vil, men ikke tro at det bare er kvinner som har kroppsidealer å leve opp til.

og hvis det er noen som har noe imot at jenter soler seg toppløse er det iallefall ikke kvinnediskriminerende menn! det er sjalu kvinner.

godt innlegg.

Jeg hadde ikke solt meg toppløs foran min far,mormor,mine sønner, kompisene til min mann....så hvorfor i all verden skal jeg presse mine pupper inn i synsfeltet til fremmede på stranden?

ikke jeg heller, jeg hadde nok heller ikke solt meg toppløs sammen med min mor dersom hennes venner var der, eller søstern, verken med eller uten venner. Synes liksom ikke brystene mine er for alle (på lik linje med at endel kvinner i helt andre kulturer ikke synes deres lår/mage/knær/rygg/hva som helst, er for alles skue).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Du lever på slutten av 1800-tallet ser jeg. Back to the nature lizm. Naturen og mennesker er bare i eeeettttt. :sprettoy:

Det at jeg skrev "i ett med naturen" gjorde jeg for morro skyld fordi noen andre skrev det før meg her. Beklager, skulle virkelig tenkt på at enkelte folk ikke skjønner at noen ting er skrevet for morro skyld, selv om man ikke bruker "" foran og bak setningen, trodde at denne smileyen var nok jeg: ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg soler meg toppløs. Føler ikke at det er noe område som trenger å skjules eller holdes privat. Føler meg bare teit hvis jeg gjør det... se på meg, jeg har noe topphemmelig her og det må skjules med en bikini. Sånn føllelse får jeg ihvertfall.

Sommeren varer altfor kort. Da gjelder det å nyte den som best.

At noen folk på egnede arenaer kan bli fornærmet over puppene mine (hoho!) gir jeg blaffen i. Jeg er ikke ute i naturen for å tilfredsstille andre enn meg selv. Og om noen menn skulle kikke litt, hvorfor ta seg nær av det. Livet er altfor kort til å tenke på sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Har sett flere jenter toppløse så langt. Så noen er det jo.

I dag ble jeg faktisk overrasket når så et par som lå helt nakne. De lå på et diskret område så det var ikke så lett å få øye på dem men jeg var ute i vannet og svømte og fikk nå det allikavel. Ikke at det plagde meg på noen som helst måte (syntes det var litt stilig jeg, at de tørte!) men det fikk meg til å lure...

Er det lovlig? Dette var et helt allminnelig badested, ingen nudistopplegg.

Lurer på hvordan folk som er redd for puppsa hadde reagert hvis de så helt nakne folk på et vanlig badested :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stacy ;)

jeg er halvt fra america og halvt norsk, her i norge så tørte jeg ikke og være toppløs men med en gang så gikk jeg hjem til miami florida så var det hundre vis av toppløse damer på stranda også kom det mere og mere. vi norsk damer ;) er egentlig alt får redde skal jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl I Møte

Men når dere damer får unger, da fins det ingen grenser for hvor og når dere drar frem puppene. Og nåde den som synes det er ubehagelig med pupper midt under et møte...

Dobbeltmoral?

(Og ja, jeg vet at ungen skal ha mat, men det går vel an å mate den litt diskret?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Viktigst av alt... føler du at det er riktig, at pga. menns fiksering på bryster (noe som er kulturelt betinget), så skal kvinner ikke tørre å nyte sol, vann og bris der, all den tid menn kan det? Sikker på at det ikke er kvinnediskriminerende?

Det der med at seksualitet og kjønnsrollemønstre er kulturelt betinget, er bare noe som avdanka 68’ere og bakstreverske middelklassesosialister fortsatt messer om. Seksuelle tenningsmønstre dreier seg i stor grad om biologi og hva som signaliserer gode gener. Når menn og kvinner ser etter partnere, er de fra naturens side skapt til å oppsøke pardannelser som gir størst mulig overlevelsesevne for avkommet.

Jeg tviler faktisk sterkt på at det patriarkalske samfunnet kunne vært så universelt, og overlevd i hundretusenvis av år, dersom det ene og alene var kulturelt betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...