Gå til innhold

Iphone 4 16 GB u/abonnement


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har søkt MASSE på internett for å finne Iphone 4 som nå også selges uten abonnement. Jeg har lest og hørt at den på 16 GB koster 4890 kr og den på 8GB koster 3990 ca. Men hvor kan jeg kjøpe denne iphone for den prisen? Nettbutikkene til elkjøp, ledal og siba skal ha denne typen, men står ikke på deres hjemmeside... NB! Og angående trygghetsavtale e.l ,- har mobilen det? Isåfall hva koster det for 6 mnd? Send gjerne en link *hvis du har klart å finne den*

Uansett - vet dere med sikkerhet hvor,- del det gjerne her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

iphone 4 finnes vel bare i 16 og 32g?

når jeg var på utkikk så var apple.no det billigste jeg fant. se her.

Aha, okay. Men hvordan er de trygghetsavtalene / forsikringnen på iphone 4? og hvilken butikk *bortsett fra nettbutikk* selger produktet for samme prisen du linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, okay. Men hvordan er de trygghetsavtalene / forsikringnen på iphone 4? og hvilken butikk *bortsett fra nettbutikk* selger produktet for samme prisen du linket til?

iPhone4 uten abonnement selges kun hos apple.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Men... I fare for å virke litt dum..

Hva er poenget med å kjøpe en iPhone uten abbonement? Du får jo ikke brukt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda du får brukt den. det som kanskje er gunstig ved å kjøpe en tlf uten abo, er at du kan velge hvilket abonoment du vil, og som passer ditt forbruk, enn å kjøpe en tlf med hvilket som helst abo som blir dyrere i lengden, hvis du feks ikke bruker det som er inkl i abo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

........og hvilken butikk *bortsett fra nettbutikk* selger produktet for samme prisen du linket til?

iPhone får du kjøpt i ditt Eplehus :)

Ring eller stikk innom og spør på prisen.

Blir ikke forundret om det er den prisen som alt har blitt linket til av Sebra :)

Kjøp uten abonnement blir tildels mye rimeligere enn å "ta den på avbetaling" via abonnementet ;)

Husk at i en iPhone4 kan du ikke bruke et "vanlig" simkort, den krever et microsim (som du får fra din operatør, - på bestilling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone får du kjøpt i ditt Eplehus :)

Ring eller stikk innom og spør på prisen.

Blir ikke forundret om det er den prisen som alt har blitt linket til av Sebra :)

Kjøp uten abonnement blir tildels mye rimeligere enn å "ta den på avbetaling" via abonnementet ;)

Husk at i en iPhone4 kan du ikke bruke et "vanlig" simkort, den krever et microsim (som du får fra din operatør, - på bestilling)

Eplehuset selger ikke iPhone u/abn, med mindre de har startet med det helt nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eplehuset selger ikke iPhone u/abn, med mindre de har startet med det helt nylig.

Nja.... jeg er ikke så helt sikker på det.......

Tro hvilke abonnement de selger der da..... de utfører iallefall service på iPhones kjøpt på Eplehuset, så da må de jo selge dem ?

(Har vunnet min iPhone u/ab, så jeg har liten kunnskap om salget på Eplehuset. Service derimot vet jeg litt om, og den er bra :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.... jeg er ikke så helt sikker på det.......

Tro hvilke abonnement de selger der da..... de utfører iallefall service på iPhones kjøpt på Eplehuset, så da må de jo selge dem ?

(Har vunnet min iPhone u/ab, så jeg har liten kunnskap om salget på Eplehuset. Service derimot vet jeg litt om, og den er bra :) )

De selger Netcom-abonnementer, som du kan lese klart og tydelig når du går inn på eplehuset.no, velger nettbutikk, og så iPhone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone får du kjøpt i ditt Eplehus :)

Ring eller stikk innom og spør på prisen.

Blir ikke forundret om det er den prisen som alt har blitt linket til av Sebra :)

Kjøp uten abonnement blir tildels mye rimeligere enn å "ta den på avbetaling" via abonnementet ;)

Husk at i en iPhone4 kan du ikke bruke et "vanlig" simkort, den krever et microsim (som du får fra din operatør, - på bestilling)

Åhh seriøst?! Kan man ikke bruke det ''vanlige'' simkortet sitt på ihpone?! Jeg har telenor/chess og ønsker å flytte innholdet i simkortene på iphone... så utrolig kjipt og begrenset bruk egentlig! Kan man velge å beholde samme nr da? Dere skjønner, jeg har fått Samsung Galaxy S i9000 i posten i dag og vurderer å returnere den mtp på at Iphone er bedre enn den enn jeg trodde - på mange felt. *bortsett fra at den mangler micro-sd og at overføringen kun gjøres via itunes osv,- men det går greit*

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh seriøst?! Kan man ikke bruke det ''vanlige'' simkortet sitt på ihpone?! Jeg har telenor/chess og ønsker å flytte innholdet i simkortene på iphone... så utrolig kjipt og begrenset bruk egentlig! Kan man velge å beholde samme nr da? Dere skjønner, jeg har fått Samsung Galaxy S i9000 i posten i dag og vurderer å returnere den mtp på at Iphone er bedre enn den enn jeg trodde - på mange felt. *bortsett fra at den mangler micro-sd og at overføringen kun gjøres via itunes osv,- men det går greit*

ts

Har micro-sim vært et problem for dere? Har lest masse om at andre kort kan klippes ned til vanlig størrelse som micro-sim,- men. Hva gjorde dere,- og synes dere at det ikke er noe problem?

Og hva med når det gjelder tekstmeldinger?? Ingen komma-tast på meldingsdisplayet. Her begynner jeg å lure. Jeg som bruker komma mer enn punktum! Hvor mange tastetrykk er det for å komme til komma/utropstegn,- og hvor klikker dere hen? Slitsomt eller lettvint å tekste? OBS: Og blir Iphone 4 tregere med teksting av meldinger med tiden?

Jeg står veldig fast på iphone og samsung galaxy s i9000 særlig når typen har BESTEMT seg for iphone og ønsker at vi helst skal kjøpe en hver - sammen! :) iphone er klart veldig avanserte og erfarne produsenter står bak. Ikke minst har den mye bedre batterilevetid enn galaxy (noe jeg legger stor vekt på) samt bra byggekvalitet (slitesterk) og HD osv. Men så har den ikke noen overføringskapler og ingen minijack,- bare bluetooth og via itunes. Men det går greit?

MEN så har jeg lest og hørt at den ikke spiller av Flash på nett. Og Flash finnes jo på alle nettsider! Hva gjør man da? (Jeg har ikke tenkt å bruke internett via noe annet enn WiFi, sånn ''gratis'' tilgang til nettverket)

Hva gjør man med alle de apps'ene det er så mye skryt om på iphone 4? Står det for applications?

Alt i alt,- Iphone 4 mer brukervennlig, og er dere mer fornøyde med Iphone 4 enn Samsung Galaxy S i9000? Hvorfor?

Takker veldig for alle svar her. Har returnert Galaxy idag kun for å tenke en ekstra gang før jeg mottar pakken. :) Går veldig for Iphone 4, men trenger svar på disse spørsmålene ovenfor. Del gjerne ekstra erfaringer med telefonen(e).

Mvh TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har micro-sim vært et problem for dere? Har lest masse om at andre kort kan klippes ned til vanlig størrelse som micro-sim,- men. Hva gjorde dere,- og synes dere at det ikke er noe problem?

Det er ganske enkelt å klippe til sim-kortet. Gjør et søk på google, og du finner mange beskrivelser hvordan du kan gjøre det.

Og hva med når det gjelder tekstmeldinger?? Ingen komma-tast på meldingsdisplayet. Her begynner jeg å lure. Jeg som bruker komma mer enn punktum! Hvor mange tastetrykk er det for å komme til komma/utropstegn,- og hvor klikker dere hen? Slitsomt eller lettvint å tekste? OBS: Og blir Iphone 4 tregere med teksting av meldinger med tiden?

Dette stemmer ikke, det er egen kommatast, utropstegntast etc. De ligger på det numeriske tastaturet som du kommer til ved å trykke tasten "123".

Den blir nok ikke tregere.

Jeg står veldig fast på iphone og samsung galaxy s i9000 særlig når typen har BESTEMT seg for iphone og ønsker at vi helst skal kjøpe en hver - sammen! :) iphone er klart veldig avanserte og erfarne produsenter står bak. Ikke minst har den mye bedre batterilevetid enn galaxy (noe jeg legger stor vekt på) samt bra byggekvalitet (slitesterk) og HD osv. Men så har den ikke noen overføringskapler og ingen minijack,- bare bluetooth og via itunes. Men det går greit?

All synkronisering foregår med iTunes, så du må nesten prøve det for å gjøre deg opp en mening. Jeg synes dette er en av de største negative sidene ved iPhone/iPad/iPod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh seriøst?! Kan man ikke bruke det ''vanlige'' simkortet sitt på ihpone?! Jeg har telenor/chess og ønsker å flytte innholdet i simkortene på iphone... så utrolig kjipt og begrenset bruk egentlig! Kan man velge å beholde samme nr da? Dere skjønner, jeg har fått Samsung Galaxy S i9000 i posten i dag og vurderer å returnere den mtp på at Iphone er bedre enn den enn jeg trodde - på mange felt. *bortsett fra at den mangler micro-sd og at overføringen kun gjøres via itunes osv,- men det går greit*

ts

Du kan få nytt mikro-simkort fra Telenor ved å oppsøke en Telenorforhandler(det gamle vil da ikke virke lenger).

Jeg vet ikke, men kanskje de kan overføre data til det nye kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt å klippe til sim-kortet. Gjør et søk på google, og du finner mange beskrivelser hvordan du kan gjøre det.

Feil. Dette er mulig i USA, men ikke Norge. Chippen på de vanlige simkortene i USA er like små som chippen på mikrosimkortene. Det er i derimot ikke her. Her er størrelsen på chippen større enn hva iPhonen greier å lese om du klipper det til.

Så for all del, ikke gjør det! Bestill heller et nytt mikrosimkort fra abonnementleverandøren din, og vent til det kommer i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feil. Dette er mulig i USA, men ikke Norge. Chippen på de vanlige simkortene i USA er like små som chippen på mikrosimkortene. Det er i derimot ikke her. Her er størrelsen på chippen større enn hva iPhonen greier å lese om du klipper det til.

Så for all del, ikke gjør det! Bestill heller et nytt mikrosimkort fra abonnementleverandøren din, og vent til det kommer i posten :)

Det du sier er helt feil.

Jeg har gjort det med 2 forskjellige simkort i Norge, et fra One-Call og et fra Telenor, og det er helt uproblematisk!

Endret av charlott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er helt feil.

Jeg har gjort det med 2 forskjellige simkort i Norge, et fra One-Call og et fra Telenor, og det er helt uproblematisk!

Vel, utifra hva jeg fikk vite av telenor og chess, så er chippen på vanlige simkort mye større enn chippen på mikrosimkort. Og det skal derfor ikke fungere om man klipper dem til!

Om du ser for deg det som leser simkortet inne i iPhonen... Det er på samme størrelse med chippen på mikrosimkort. Om du da putter inn et klippet simkort som har mye større chip, hvordan skal den da greie å lese de delene av chippen som stikker "utenfor" leseren?

Uansett, så er ikke det poenget. Alle jeg kjenner som har prøvd å klippe til simkortet har ikke greid det. Det tryggeste er å bestille nytt slik at du slipper å måtte gå uten mobil frem til du får nytt simkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, utifra hva jeg fikk vite av telenor og chess, så er chippen på vanlige simkort mye større enn chippen på mikrosimkort. Og det skal derfor ikke fungere om man klipper dem til!

Om du ser for deg det som leser simkortet inne i iPhonen... Det er på samme størrelse med chippen på mikrosimkort. Om du da putter inn et klippet simkort som har mye større chip, hvordan skal den da greie å lese de delene av chippen som stikker "utenfor" leseren?

Uansett, så er ikke det poenget. Alle jeg kjenner som har prøvd å klippe til simkortet har ikke greid det. Det tryggeste er å bestille nytt slik at du slipper å måtte gå uten mobil frem til du får nytt simkort!

Enig i at dette ikke er poenget, men du uttaler deg tydeligvis om noe du ikke har forsøkt.

Jeg kan bare si det jeg allerede har sagt; det er helt uproblematisk å klippe til et vanlig "norsk" simkort.

For alt jeg vet, kan teleoperatører ha motiv som du ikke vet for at de ønsker at du skal ha et mikro-simkort (les: vite at du har iPhone)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dette ikke er poenget, men du uttaler deg tydeligvis om noe du ikke har forsøkt.

Jeg kan bare si det jeg allerede har sagt; det er helt uproblematisk å klippe til et vanlig "norsk" simkort.

For alt jeg vet, kan teleoperatører ha motiv som du ikke vet for at de ønsker at du skal ha et mikro-simkort (les: vite at du har iPhone)...

Jeg har selv iPhone4, greide ikke vente 2 uker på ett nytt mikrosimkort og gikk inn på youtube for å finne ut hvordan jeg kunne klippe det selv. Dette funket imidlertidig dårlig. Heldigvis hadde jeg kjøpt et adapter slik at jeg enkelt kunne sette det oppklipte simkortet inn i den gamle mobilen igjen.

Og hvorfor i all verden skulle teleoperatørene ønske at du skal ha et mikrosimkort, i steden for et vanlig simkort? Det gir jo ingen mening! Betalt får de uansett.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...