Gå til innhold

Hvorfor er mange jenter ikke pene uten sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6920a8994389171601bf3a48539cc9e812252443

Anonymous poster hash: 5a2b1...810

Ta fra Kim Kardashian kosmetikken, barberhøvelen og pinsetten. Ikke mye naturlig skjønnhet der i gården, hun er jo ikke sympatisk en gang. :kvalm:

Anonymous poster hash: 7df13...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En skulle tro at evolusjonen hadde sørget for at jenter var naturlig pene, men veldig mange behøver sminke for å se bra ut. Er ikke dette litt rart? Hva kan forklaringen være?

Anonymous poster hash: 339a0...32e

Er ganske mange menn som ikke ser bra ut, og som hadde trengt litt sminke.

Anonymous poster hash: 0d9c8...0a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jenter ser bra ut uten sminke, men de som går med sminke hele tiden blir man jo vant med å se med sminke. Da blir det uvanlig uten. Ikke noe styggere av den grunn. Så er det jo mange som ødelegger utseendet sitt med alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mila var bare maks uheldig, her er ett til i samme setting, bare litt heldigere:

Endret av NovaFlare
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1417_size_800.jpg

Jenter har ikke alltid sett så ille ut uten sminke.



Anonymous poster hash: 4f142...c24
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen er at du er så vant til å se jenter med lengre øyenvipper, mer markerte øyenbryn, mørkere øyelokk, renere hud, rødere kinn og brunere, jevnere farge enn hva som er naturlig. Så når du ser en jente uten alle disse tingene, vil du kanskje oppfatte det som mindre pent.

Det betyr ikke at de fleste er mindre pene uten sminke - det er bare mer uvant. Vi kvinner bør vel egentlig bli flinkere å være mer naturlige :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Akkurat det er grunnen til at eg ikkje bruker ein haug med sminke xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke og hår er jo veldig veldig kulturelt.

Så du i sminkepungen til en norsk tenåringsjente på

- 60-tallet, ville du kanskje finne en leppestift, en pudderdåse og maskara

- 70-tallet, ville du kanskje finne det samme + en eller to øyenskygger

- 80-tallet, ville du kanskje finne det samme + litt flere øyenskygger, kayaler og en rouge.

- 90-tallet, ville du kanskje finne det samme + kroppsglitter, hårglitter, lipglosser, flere maskaraer, flere øyenskygger, flere kayaler i flere farger + paletter med lebestifter og øyenskygger.

Tenåringer etter år 2000 har erstattet sminkepungen med sminkekofferter, sminkebager, og omfanget kunne sikkert ha fylt en halv container.

collectionSneakPeek_2.JPG

( http://1.bp.blogspot.com/-HzRWf5wElmw/UPdikCkrqsI/AAAAAAAAZis/OVKOxzqR8Ok/s1600/collectionSneakPeek_2.JPG )

IMG_0516Resized.jpg

(http://i189.photobucket.com/albums/z214/KaylaShevonne/Makeup%20and%20Nail%20Collection%20-%20Sept%202010/IMG_0516Resized.jpg)

De bruker mer tid på å sminke seg,

de sminker andre steder som tidligere ikke ble sminket

og de sminker seg på andre måter enn hva tenåringene i generasjonene før gjorde.

Om du spurte tenåringsjenter fra 60- til 90-tallet om hva dette er:

Øyenbrynsgel, øyenbrynsskygge, øyenbrynsspray, brynpensler, brynpen,permanent brynfarge

primer, concealer, highlighting & contouring

- tror jeg de hadde sett ut som spørsmålstegn.

Mange av de hadde sikkert jublet over å kunne ha et alternativ til Clearasil, som stort sett kom i én farge: orange.

clearasil-ad-mad-men-1963.jpg

(http://www.grayflannelsuit.net/blog/wp-content/uploads/2013/04/clearasil-ad-mad-men-1963.jpg)

Utvalget av sminke har jo eksplodert.

Det har gått fra å være en millionomsetning til å bli en billionomsetning.
Selv på apotektet finner du jo hundre forskjellige hudkremer og et ganke stort utvalg blant den allergivennlige sminken.

Bransjen selger produkter for problemer du ikke visste at du hadde.

Rødskjær i huden? Kjøp denne grønne consealeren.

Gulskjær i huden? Kjøp denne lilla consealeren.

Har du hard hud på føttene? Kjøp dette.

Det verste er vel at du blir fortalt HVOR ILLE det er, at du har det problemet

( som du egentlig ikke visste at du hadde )

Kosmetiske operasjoner som før var forbeholdt frognerfitter og skuespillerene i hollywood,

har blitt så stuerent at jenter ønsker seg (og til tider får) pupper i konfirmasjonsgave.

Nese-puppe-leppe-plastikk er så vanlig, at det er nesten uvanlig å være barmfager fra naturens side.

Før gikk folk til tannlegen mest fordi de måtte, nå går flere til tannlegen for å bleke tennene og for å legge skjult regulering

Og kjønnsleppeoperasjoner.

fa5Ka3Z602po6UU57u1cLwtqMnAdf3Lm73aPHmEx

(http://gfx.nrk.no/fa5Ka3Z602po6UU57u1cLwtqMnAdf3Lm73aPHmExcjbQ.jpg)

( Et tema jeg ikke en gang skal begynne på... )

Anti-age-industrien er jo et helt eget kapittel for seg selv.

Både 30- og 40-åringene ser i dag ut som om de er i midten av 20-årene.
Livet mister jo sin mening og er nærmest over, dersom man oppdager grå hår.
I hvert fall om man er kvinne.
Se & Hør og andre magasiner gjør kampen mot celulitter og løs hud til sitt eneste mål og virke.
" Hvilken kjendis i 50-årene har celulitter? Og hvor jævlig tar det seg ut?
La oss vise deg hvor jævlig dette ser ut på vår forside + 12 sider om saken.
Vi gir deg også råd om hvordan du forebygger cellulitter."
Og saken blir etterfulgt av masse annonser for diverse klinikker som spesialiserer seg på å fjerne nettopp cellulitter.
skrukk-og-gru.png
Også kommer debattene som disse.
Hvorfor er ikke jenter vakre uten sminke?
Diverse TV-show har helt egne innslag hvor de gapskratter av nøyaktig HVOR STYGGE enkelte jenter er på " før " sminke-bildene.
Magaziner, Youtube og facebook følger opp på det samme.
Jenter før og etter sminke blir en helt egen MEME-kategori,
hvor undertonen og moralen for alle menn er:

Finn ut hvor stygg jenta er FØR du ligger med henne / før dere blir kjærester.

93291fbfb582344a30efa7e893de56b8.jpg

Og hvis dette er hvordan tenåringsjentene har det i dag,
hvordan vil deres døtre ha det, når de vokser opp og blir tenåringer?

Hvorfor stiller du ikke spørsmålet om hvorfor ikke alle menn er smellvakre? Ettersom de ikke bruker / ikke har behov for sminke?


Anonymous poster hash: 7226b...bdb



Anonymous poster hash: 7226b...bdb
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse:

Hvorfor er ikke ALLE jenter vakre uten sminke?

Finnes selvsagt de som er smellvakre både med og uten make-up
og de som er mye finere uten sminke enn med.


Anonymous poster hash: 7226b...bdb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler aldri jeg er i nærheten av å være like pen som andre jenter jeg ser. Men så bruker jeg minimalt med sminke da, så kanskje det er svaret...



Anonymous poster hash: d6b6f...720
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler aldri jeg er i nærheten av å være like pen som andre jenter jeg ser. Men så bruker jeg minimalt med sminke da, så kanskje det er svaret...

Anonymous poster hash: d6b6f...720

Absurd at du skal føle at du må bruke mer sminke for å føle deg "like pen som andre jenter" :trist:

Stopp, verden! Jeg vil av! :grine:

Anonymous poster hash: 7226b...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absurd at du skal føle at du må bruke mer sminke for å føle deg "like pen som andre jenter" :trist:

Stopp, verden! Jeg vil av! :grine:

Anonymous poster hash: 7226b...bdb

Hehe, nå vridde du veldig på meningen min :) Jeg bruker ikke mer sminke enn jeg liker, det var egentlig ment som en humoristisk kommentar til tråden.

Anonymous poster hash: d6b6f...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker folk best naturlig jeg. Har ikke hetta for at en rynke eller en kvise skal vises. At øyenbryna er for kraftige eller for tynne, at øyenvippene ikke er synlige nok eller leppene er for smale. Som et resultat finner du meg aldri med sminke på. Om jeg kunne vært penere med sminke? Ja, helt sikkert for noen. For de som deler mitt syn er jeg bedre med mine "skavanker" synlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler aldri jeg er i nærheten av å være like pen som andre jenter jeg ser. Men så bruker jeg minimalt med sminke da, så kanskje det er svaret...

Anonymous poster hash: d6b6f...720

Jeg bruker aldri sminke, og kommer aldri til å bruke et rødt øre på sminke!

For meg er det viktig å spise sunt og å trene regelmessig og å sove godt, DET gjør underverker for hud, hår og det fysiske og psykiske. Man blir vakrere fordi man er naturlig og har en god utstråling.

Du må ikke sammenligne deg med de som bruker mye sminke, fordi det blir helt feil. Sammenlign deg heller med de som bruker minimalt med sminke, da det blir mer rett,

men egentlig burde ingen sammenligne seg med andre fordi vi er alle unike på hver vår måte og ingen er lik, så da blir det helt feil å sammenligne seg med andre enn seg selv.

Jeg fatter ikke hvorfor folk ønsker å kline inn fjeset med sminke, da det ser unaturlig ut. Menn flest bryr seg ikke om sminke, det er bare en greie som vi kvinner har i hodet. Vi tror vi blir vakre, men sannheten er at vi er vakre i virkeligheten om vi tar vare på oss gjennom kosthold, mosjon og søvn, og ellers gjør ting som gleder oss i hverdagen. :)

Menn må også ta vare på seg selv gjennom kosthold, mosjon og god søvn, for hvis ikke forfaller jo de også. ;)

Endret av Bølle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri sminke, og kommer aldri til å bruke et rødt øre på sminke!

For meg er det viktig å spise sunt og å trene regelmessig og å sove godt, DET gjør underverker for hud, hår og det fysiske og psykiske. Man blir vakrere fordi man er naturlig og har en god utstråling.

Du må ikke sammenligne deg med de som bruker mye sminke, fordi det blir helt feil. Sammenlign deg heller med de som bruker minimalt med sminke, da det blir mer rett,

men egentlig burde ingen sammenligne seg med andre fordi vi er alle unike på hver vår måte og ingen er lik, så da blir det helt feil å sammenligne seg med andre enn seg selv.

Jeg fatter ikke hvorfor folk ønsker å kline inn fjeset med sminke, da det ser unaturlig ut. Menn flest bryr seg ikke om sminke, det er bare en greie som vi kvinner har i hodet. Vi tror vi blir vakre, men sannheten er at vi er vakre i virkeligheten om vi tar vare på oss gjennom kosthold, mosjon og søvn, og ellers gjør ting som gleder oss i hverdagen. :)

Menn må også ta vare på seg selv gjennom kosthold, mosjon og god søvn, for hvis ikke forfaller jo de også. ;)

Jeg bruker jo faktisk litt sminke, dvs mascara og så fyller jeg ut øyebrynene mine (ikke sånn tegnet altså!). Men jeg bruker aldri foundation, øyeskygge eller noe sånt i hverdagen, kanskje til fest.

Og jeg får høre at jeg er søt og sjarmerende ;) Men de jentene som bruker tid på å sminke seg, de blir jo vakre! Det kommer jeg aldri til å bli med mitt hverdagslige utseendet og lite sminke ;) Liker også å være så naturlig som mulig, det drøyeste er holdin-strømpebukse under kjoler. Liker å kunne våkne med en mann og så ser jeg fortsatt nesten lik ut som kvelden før.

Anonymous poster hash: d6b6f...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At noen ser så dårlig ut uten sminke, nekter jeg å tro på - og dessuten er det mulig å se enda verre ut MED sminke :P Tipper at Mila har en maks dårlig dag, lite søvn, vært ute på byen natten før, føler seg dårlig, etc.

Anonymous poster hash: c2930...85d

Vet du ikke at sminke transformerer et ansikt og at det kan gjøre absolutt ALLE vakrere? Sminke er fantastisk og jeg syns nesten synd på jenter som ikke kan sminke seg.

Endret av KG dama
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle tro at evolusjonen hadde sørget for at jenter var naturlig pene, men veldig mange behøver sminke for å se bra ut. Er ikke dette litt rart? Hva kan forklaringen være?

Anonymous poster hash: 339a0...32e

De er pene. Det er bare at folk er vant til å se dem med krigsmaling, så da syns man de er blasse uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor folk ønsker å kline inn fjeset med sminke, da det ser unaturlig ut. Menn flest bryr seg ikke om sminke, det er bare en greie som vi kvinner har i hodet. Vi tror vi blir vakre, men sannheten er at vi er vakre i virkeligheten om vi tar vare på oss gjennom kosthold, mosjon og søvn, og ellers gjør ting som gleder oss i hverdagen. :)

De aller fleste menn foretrekker kvinner som ikke ser ut som blasse, grå mus... Så, nei. Jeg tror du sier dette fordi du ønsker å tro det selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en er sikker på seg selv og er snill mot alle så vil man oppfattes som en vakker person, det er derfor kvinner og menn i alle farger og fasonger finner kjærligheten.



Anonymous poster hash: 3d38a...eea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...