Gå til innhold

Er så lei av global oppvarming tullet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke hippiene bare la oss andre være i fred? Jeg er så lei av dette maset!



Anonymous poster hash: 8ec9f...222
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Russerne er ikke så lei, for nå kan de kjøre snarveien med handels skipene over Berings stredet.

Det er så pass isfritt nå og det sparer en masse på veien mellom øst og Amerika f.eks.

Det er isfritt for aller første gang i menneskehetens historie

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Hvorfor kan ikke hippiene bare la oss andre være i fred? Jeg er så lei av dette maset!

Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Det store spørsmålet er ikke om det er global oppvarming det er de fleste vitenskap enig i at skjer. Det store spørsmålet er om det er menneskeskapt eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det store spørsmålet er ikke om det er global oppvarming det er de fleste vitenskap enig i at skjer. Det store spørsmålet er om det er menneskeskapt eller ikke.

De er ganske enige om det også. Det virkelige spørsmålet er om det er verdt å fikse det. Jeg tror noen av de rike landene ville vært bedre tjent med å tilpasse seg i ettertid, heller ennå prøve å forhindre endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global oppvarming og omvendt (istid) har skjedd helt siden jorda ble dannet. Men kanskje mennesket hjelper til så det skjer fortere? Ingen som vet, da vi ikke ble obs på det før for noen tiår siden



Anonymous poster hash: 843d6...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er ganske ignorant hvis man tror at man kan herje rundt på jorda slik vi gjør uten at det får konsekvenser. Ikke nødvendigvis global oppvarming, for som mange over har påpekt så er vi i en mellomistid, og kommer nok til å gå inn i en istid igjen på et tidspunkt - med eller uten menneskelig hjelp, selv om det er mulig at vi endrer på hastigheten på prosessen.

Men det at vi holder på slik som vi gjør, med mer giftstoffer, utslipp, energiforbruk osv enn noen gang før kommer har konsekvenser som vi ikke ser omrisset av enda.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ganske ignorant hvis man tror at man kan herje rundt på jorda slik vi gjør uten at det får konsekvenser. Ikke nødvendigvis global oppvarming, for som mange over har påpekt så er vi i en mellomistid, og kommer nok til å gå inn i en istid igjen på et tidspunkt - med eller uten menneskelig hjelp, selv om det er mulig at vi endrer på hastigheten på prosessen.

Men det at vi holder på slik som vi gjør, med mer giftstoffer, utslipp, energiforbruk osv enn noen gang før kommer har konsekvenser som vi ikke ser omrisset av enda.

Så vi som klarer å tenke selv er ignorante?

Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Så vi som klarer å tenke selv er ignorante?

Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Å _finne_ på svar som passer en selv bedre hører hjemme i skjønnlitteratur, ikke i vitenskapen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Så vi som klarer å tenke selv er ignorante? Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Det blir litt som å påstå at to pluss to er fem. Du blir ikke mindre ignorant av å tro det bare fordi du har tenkt deg til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi som klarer å tenke selv er ignorante?

Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Nei, selvfølgelig ikke - og mange er glupe nok til å lage egne teorier. Men det betyr ikke at man trenger å proppe fingrene i ørene når en "hippie" kommer med en påstand om global oppvarming. Da er det bedre å gjøre det du skryter av at du gjør: tenke selv og komme med gode argumenter for hvorfor du mener at det ikke stemmer. Ikke bare sitte på rumpa og si "jævla hippie" fordi du ikke er enig.

Jeg tror at det vi mennesker gjør påvirker miljøet rundt oss. Og hvis du ikke er enig så vil jeg gjerne ha dine tanker rundt det. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke mye om dette, mener du på nyhetene, blandt mennesker eller her på forumet?

Er nok helst nyhetene han tenker på, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 1856c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Hvorfor kan ikke hippiene bare la oss andre være i fred? Jeg er så lei av dette maset!

Anonymous poster hash: 8ec9f...222

Selv er jeg så lei idioter som mener at global oppvarming er tull. Jeg er så lei dette ignorante maset deres!

Kan de ikke bare holde kjeft!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minpin

Selv er jeg så lei idioter som mener at global oppvarming er tull. Jeg er så lei dette ignorante maset deres!

Kan de ikke bare holde kjeft!

Kjenner en med doktorgrad i biologi som alltid rister på hodet av slike som TS og påstår at de ikke er de skarpeste knivene i skuffa. At de sto sist i køen når vettet ble delt ut, om du vil.

Men TS kommer jo med noen gode argumenter, da. Vent litt... nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Kjenner en med doktorgrad i biologi som alltid rister på hodet av slike som TS og påstår at de ikke er de skarpeste knivene i skuffa. At de sto sist i køen når vettet ble delt ut, om du vil.

Men TS kommer jo med noen gode argumenter, da. Vent litt... nei.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

De er ganske enige om det også. Det virkelige spørsmålet er om det er verdt å fikse det. Jeg tror noen av de rike landene ville vært bedre tjent med å tilpasse seg i ettertid, heller ennå prøve å forhindre endring.

Ja det stemmer vel det. Har ikke satt meg så veldig inn i det for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Russerne er ikke så lei, for nå kan de kjøre snarveien med handels skipene over Berings stredet.

Det er så pass isfritt nå og det sparer en masse på veien mellom øst og Amerika f.eks.

Det er isfritt for aller første gang i menneskehetens historie

Kan iallefall si før vi skrev det ned x)

For menneskene har trådd rundt på jorda i over 2 millioner år og det var isfritt over Berings stredet for ca 17'000 år siden :)

For menneskene startet å skrive ned ting for ca 5000 år siden :P

(husk at vi er av menneske*arten* Homo Sapiens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan iallefall si før vi skrev det ned x)

For menneskene har trådd rundt på jorda i over 2 millioner år og det var isfritt over Berings stredet for ca 17'000 år siden :)

For menneskene startet å skrive ned ting for ca 5000 år siden :P

(husk at vi er av menneske*arten* Homo Sapiens)

Nei, de sålkalte Amerikanske indianerene er immigranter som gikk tørrskodd fra Sibir over en lang periode rundt den tiden. Slik befolket de Amerika og de kunne de for de gikk over isen.

Endret av Tarsan97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

do_you_believe_in_global_warming-120633.

Wow, litt av et språk han bruker. :fnise:

Anonymous poster hash: 1856c...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...