Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Må si jeg misunner dere med stor melkeproduksjon... her prøves alle tiltak for å øke den! Hadde noen sagt til meg for noen måneder siden at jeg skulle bli medlem i "Vørterøllens venner" eller at jeg kom til å spise så mye fenugreek-kapsler at det lukter lønnesirup av tisset til sønnen min...så hadde jeg vel i beste fall sett rart på dem :lol:

 

God bedring til store og spesielt til små! :kose:

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også forsøkt intervallamming for å få ned produksjon uten hell. Ukult med våt seng og dyne, men nå er det tørt og rent igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også altfor mye melk. Så mye at det blir et problem, hun gulper mye, sprutgulp, og tror det er derfor. Melka kommer altfor fort og hun blir sint. Har endt opp med å håndmelke før hvert måltid. Har prøvd denne metoden: ,https://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjondet hjalp litt men ikke nok. Noen som kjenner til andre metoder for å få bukt med overproduksjon?

Oj, leste på sida der og kjenner meg igjen i omtrent alt som står.Skal prøve det der iløpet av de nærmeste dagene, håper det funker for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det går an å ha for mye melk  :fnise:

 

Vesla her sikler så veldig, så jeg bestilte en omslagsbody i ull fra nøstebarn. Tenkte det var godt med to lag på brystet nå som det begynner å bli kaldt.  Ble litt overrasket da det bare er et lag fremme? Om dere skjønner hva jeg mener :) Trodde omslagsbodyer var to lag fremme, denne hadde bare knepping fremme :klo: (I-landsproblem..)

http://nostebarn.no/baby/langermet-omslagsbody-ull-silke.html

Endret av Bringebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle syke!

Her er det absolutt ikke overproduksjon. Sliter med å få opp vekta på lillemor. Hun har kun gått opp 190 g siden 27 juli! Så er ganske frustrert. Men hun ser frisk og fin ut så foreløpig er der ikke fare for helsa, men hun må jo opp. Så nå pumper jeg to ganger på kvelden og skal sitte og amme på natta så jeg får med meg hvor mye hun spiser. Vi pleier begge å sovne flere ganger under mat på natta så da blir det kanskje ikke like mye mat som det burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til alle syke!

Her er det absolutt ikke overproduksjon. Sliter med å få opp vekta på lillemor. Hun har kun gått opp 190 g siden 27 juli! Så er ganske frustrert. Men hun ser frisk og fin ut så foreløpig er der ikke fare for helsa, men hun må jo opp. Så nå pumper jeg to ganger på kvelden og skal sitte og amme på natta så jeg får med meg hvor mye hun spiser. Vi pleier begge å sovne flere ganger under mat på natta så da blir det kanskje ikke like mye mat som det burde.

Det skjønner jeg er veldig frustrerende. Vi hadde også problemer med vektoppgang, på tross av at jeg tror jeg har hatt overproduksjon hele veien. Men ironisk nok førte overproduksjon til gulping og lite oppgang. Skal ikke være lett! Vi måtte amme oftere på natta en periode. Høres slitsomt ut å gå "tilbake" til å sitte om natta. Masse lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg misunner dere med stor melkeproduksjon... her prøves alle tiltak for å øke den! Hadde noen sagt til meg for noen måneder siden at jeg skulle bli medlem i "Vørterøllens venner" eller at jeg kom til å spise så mye fenugreek-kapsler at det lukter lønnesirup av tisset til sønnen min...så hadde jeg vel i beste fall sett rart på dem :lol:

God bedring til store og spesielt til små! :kose:

uff ja, overproduksjon er luksusproblem, jeg vet! Selv om det også fører med seg vanskeligheter..all respekt for dere som pumper og styrer på for å øke! Endret av Tura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, leste på sida der og kjenner meg igjen i omtrent alt som står.Skal prøve det der iløpet av de nærmeste dagene, håper det funker for meg..

det håper jeg og! Blir spennende å høre! Her hjalp det litt etter noen dager, men slettes ikke nk. Må fortsatt håndmelke eller pumpe før nesten hvert måltid. Hvilke tegn hadde du? Endret av Tura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det går an å ha for mye melk :fnise:

Vesla her sikler så veldig, så jeg bestilte en omslagsbody i ull fra nøstebarn. Tenkte det var godt med to lag på brystet nå som det begynner å bli kaldt. Ble litt overrasket da det bare er et lag fremme? Om dere skjønner hva jeg mener :) Trodde omslagsbodyer var to lag fremme, denne hadde bare knepping fremme :klo: (I-landsproblem..)

http://nostebarn.no/baby/langermet-omslagsbody-ull-silke.html

Det var lurt, det tror jeg mini som sikler ut 5-6 smekker om dagen og skal få. Rart den ikke hadde to lag framme ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det håper jeg og! Blir spennende å høre! Her hjalp det litt etter noen dager, men slettes ikke nk. Må fortsatt håndmelke eller pumpe før nesten hvert måltid. Hvilke tegn hadde du?

Sitter å pumper begge brystene nå, så er i gang:) måtte gjøre det før pappan drar på jobb så jeg får sitte i fred, så vi er tidlig oppe idag:-o men jeg skjønte ikke helt hvor lenge jeg skal intervallamme? Flere dager? tegnene jeg har er at det lekker mye fra andre siden mens jeg ammer, gjerne så det står stråler ut lissom.. Og så spiser han fort og virker glupsk, han setter ofte melk i halsen, vrir seg og er urolig, og gulper ofte etterpå. Vi har også sett at avføringen er skummende uten at vi har skjønt hvorfor. Han spiser ofte på under 10 min så det gir jo mening det som sto om melkesukker osv. Det renner også melk ut av munnen mens han spiser så det søles endel. Han har også enkelte ganger "bitt" meg, og på siden der sto det at det ofte var for å bremse melkestrømmen. Har å kraftig utdrivning, hender jeg spyler ned babyen lissom, hehe. Trur det var det:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste av nysgjerrighet artikkelen om overproduksjon, og beit meg merke i en setning om å aldri tilby mer enn ett bryst, at det kan skade produksjonen. Noen som kan noe om dette? Jeg gir nesten aldri mer enn ett bryst om gangen, han dier mye kortere nå og sovner ofte, sånn at jeg har vært opptatt av denne fettrike melka. (Har forresten to damer fra utlandet på barselgruppa, de sier at de aldri hadde hørt om dette med formelk før de flytta til Norge.) Nå ble jeg litt stressa, bør jeg alltid tilby begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid bare tilbudt det ene (med begge ungene), og de har blitt velfødde begge to :) Jeg har også kraftig produksjon og utdrivingsrefleks. Når lille dier ved det ene brystet, kjenner jeg at det spruter fra det andre. Må sove med BH, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm jeg har gitt begge brysta ved hver amming nå i snart to måneder. Han blir ikke mett hvis han bare får fra det ene.

Gleder meg til jeg kan slutte med ammeinnlegg og å sove uten bh!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å sove med BH, så det gjør jeg ikke. Vi får kjøpe ny overmadrass når vi er ferdige med unger. Lekker til tider ganske mye gitt.

Dorey: ok, godt å høre!

Graving : i starten var det sånn her og, men nå er han ofte fornøyd etter bare 5-10 minutter på det ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover også med bh på om natten. Har et håndkle som jeg ligger på også. Siden vi samsover mye, så ligger ofte det ene brystet bart og da lekker det mye i senga. Gleder meg til å sove uten! Prøvde det for litt siden, men endte opp med for mye søl.

I dag har jeg en ordentlig sovegutt. Han sov mye i natt og har sovet i tre timer nå, kun med en liten skvett melk i halvsøvne. Tar på å være syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitter å pumper begge brystene nå, så er i gang:) måtte gjøre det før pappan drar på jobb så jeg får sitte i fred, så vi er tidlig oppe idag:-o men jeg skjønte ikke helt hvor lenge jeg skal intervallamme? Flere dager? tegnene jeg har er at det lekker mye fra andre siden mens jeg ammer, gjerne så det står stråler ut lissom.. Og så spiser han fort og virker glupsk, han setter ofte melk i halsen, vrir seg og er urolig, og gulper ofte etterpå. Vi har også sett at avføringen er skummende uten at vi har skjønt hvorfor. Han spiser ofte på under 10 min så det gir jo mening det som sto om melkesukker osv. Det renner også melk ut av munnen mens han spiser så det søles endel. Han har også enkelte ganger "bitt" meg, og på siden der sto det at det ofte var for å bremse melkestrømmen. Har å kraftig utdrivning, hender jeg spyler ned babyen lissom, hehe. Trur det var det:-p

Omtrent samme tegnene som meg. Men ja, lengden på intervallamming. Jeg tror det står der et sted; til det har blitt bedre og vært stabilt bra noen dager. Jeg holdt på i nesten to uker og tok deretter en ny uttømming :P men her tar det veldig lang tid siden jeg må håndmelke eller pumpe ut før måltidet, det nevner de jo vil gjøre at det tar lenger tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste av nysgjerrighet artikkelen om overproduksjon, og beit meg merke i en setning om å aldri tilby mer enn ett bryst, at det kan skade produksjonen. Noen som kan noe om dette? Jeg gir nesten aldri mer enn ett bryst om gangen, han dier mye kortere nå og sovner ofte, sånn at jeg har vært opptatt av denne fettrike melka. (Har forresten to damer fra utlandet på barselgruppa, de sier at de aldri hadde hørt om dette med formelk før de flytta til Norge.) Nå ble jeg litt stressa, bør jeg alltid tilby begge?

Tror poenget i artikkelen med å ikke tilby begge er at det øker produksjonen, så at man skal holde seg til ett av gangen når man vil ha ned produksjonen :) Om det var svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror poenget i artikkelen med å ikke tilby begge er at det øker produksjonen, så at man skal holde seg til ett av gangen når man vil ha ned produksjonen :) Om det var svar?

Ja, det var på en måte svar, jeg tenkte mest på hva det betyr for meg som har fin produksjon. Eller, om det betyr noe :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå har lille gutten min hatt to diaré bleier! Formen hans er fin så det er vel ikke vits i å kontakte lege før eventuelt i morgen? Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...