Gå til innhold

Lily & Spiren


Lily

Anbefalte innlegg

:goodbye:

Jeg har sniklest boka di nå, og måtte legge igjen en hilsen. :jepp:

Det er ei utrolig spennende tid du er i nå, og har foran deg.

Jeg titter plutselig innom igjen :jepp:

Og lykke til med det forestående! :tommelsmil:

Artig med sniklesere, hei på deg! :) Hadde egentlig ikke trodd at noen skulle lese skravlet mitt, men det er koselig at de som gjør det sier hei.

Tusen takk for det, håper det er like rundt hjørnet nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 + 6... :sukk:

Dette takler jeg ikke sånn supert, merker jeg. Jeg var forberedt på at hun ikke ville komme før termin, og hadde ingen problemer med det i det hele tatt. Så kom termindagen, og gikk, og nå synes jeg alt er bare dritt.

Det er fortsatt ikke særlig tungt, og bekkenet er snilt, så sånn sett skal jeg ikke klage. Men jeg har sabla vondt i ryggen, det kjennes som jeg har muskelknuter oppover langs hele ryggraden, og det går meg litt på nervene.

Det tyngste er vel at jeg ikke evner å finne noe motivasjon til noe som helst. Jeg har ikke ork å gjøre noe, og klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal "gidde" en fødsel om det starter nå. Det er en vond følelse :(

Jeg tror kanskje jeg ikke har veldig godt av å rusle rundt her hjemme, alene hver eneste dag. Det hjelper ikke at samboeren har ferdigstillinga av et prosjekt hengende over seg, og gjerne jobber 11-12 timer pr dag. Da er det liksom ikke så mye igjen av dagen når han først kommer hjem.

Uff nei. Nå har jeg brukt to dager på å bare sitte og sture. Idag skal jeg prøve å holde hode og hender sysselsatt med et eller annet, kanskje det hjelper. Har ingen forhåpning om at dette vil gå igang av seg selv, jeg blir vel satt igang om ei ukes tid antar jeg, så det blir vel flere turer innom før hun er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: beklager at jeg ler.. Men det de første avsnittene i innlegget ditt kunne like gjerne vært mine for 7,5 mnd siden :jepp:

Det er så snodig.. jeg var helt overbevist om at frøkna ikke kom til å komme før termin, så det var greit.. men når termindagen kom og gikk uten at noe skjedde ble jeg på en måte litt skuffa. I nesten 9 måneder har du gått og ventet på den dagen du har termin, også skjer det ingenting! Så jeg "føler med deg".. det eneste jeg kan "trøste" deg med er at du kjem ikke til å gå gravid til evig tid ;) og jeg hadde ingen forvarsler om at fødselen starta. Ingen maserier eller noe, det bare plutselig var i gang :jepp: Så plutselig er det din tur!

Jeg hadde forøvrig også veldig vondt i ryggen.. Det gikk bra under fødselen.. Tror ikke jeg la merke til den smerten.. Hehe. Det viste seg i ettertid at jeg hadde noen låsninger. Jeg trodde det kom til å bli fryktelig med ryggen under fødselen altså, men det gikk som sagt bra :)

Dette ordner seg! Gå på kafé med ei veninne så du kanskje glemmer fødselen i et par minutter! Å gå hjemme bare er enda værre!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord Ariel :klemmer:

Hehe, akkurat som du skriver er slik jeg føler det. Jeg fantes ikke utålmodig før terminen, og har gått rundt lenge og vært bråkjekk med at "hun kommer nok en gang iløpet av uka etter termin".

Men jeg har jo hatt såpass mye modningstegn, at det har vel sneket seg inn en forhåpning i underbevisstheta. For ikke å snakke om at det er jo både vondt og slitsomt med all denne modninga, og da føles det litt håpløst når det ikke fører frem..

Det gikk bedre igår og idag enn det har gjort da. Jeg har rett og slett slutta å tro at dette kommer til å skje av seg selv, det vil ende med at jeg blir satt igang. Nå gidder jeg ikke lenger å bry meg om modningsvondter eller kynnere eller noe, ignorerer det så godt jeg kan og ser frem til overtidskontroll. Da antar jeg at jeg får dato for igangsetting. Det hadde selvfølgelig vært mye mye bedre om ting starta av seg selv, men sånn blir det jo ikke. Jeg håper bare inderlig at fødselen ikke drøyer i dagesvis og ender med tang eller noe, det har jeg så utrolig lite lyst til..

Idag har jeg vært på bekkentrening, og vaska trappeoppgangen for å få tida til å gå.

Nå har vi spist middag i nydelig vær på terrassen, og jeg lurer på om jeg skal hente is i fryseren.. :lur:

Endret av Lily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sånn. Før termin var det liksom ikke så farlig om jeg måtte gå over termin, men så fort jeg passert termindatoen ble jeg litt skuffet likevel. Så jeg skjønner godt at du er lei altså :) men som Ariel sier, så kommer du ikke til å gå gravid for alltid. Plutselig sitter du der med lille babyen din i armene :hjerte:

Ha en fin fredag, og ei fin helg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegullet er her :strix:

Fredag kveld den 8. bestemte hun seg for at nå fikk nok være nok, og fødselen startet av seg selv :bolledeig:

Det tok ganske nøyaktig 12 timer fra aller første rie til hun var ute, og da hadde vi en "kunstpause" på 2 timer helt i begynnelsen også. En ganske intens fødsel med andre ord, men alt gikk bra :) Jeg har store planer om å få skrevet ned fødselshistoria mens vi ennå husker alt, da kommer den nok her også.

Imorgen er det ei uke siden vi reiste hjem, og alt er virkelig bare fryd og gammen. Lillegull spiser og sover og gurgler og er bare fornøyd :babyjente: Nesten så fornøyd at mamma blir bittelitt urolig til tider.. :sjenert: Men hun spiser godt og tisser og bæsjer som en liten maskin, så foreløpig nyter vi den lille sovedukka vår :)

Amminga går greit. Jeg synes ikke vi er 100% i mål med taket hennes ennå, hun gaper ikke så stort som jeg skulle ønske. Men det går stadig fremover synes jeg. Hun er ivrig på å spise iallefall, og det er jo bra.

Samboeren har vært helt ubeskrivelig fra fødselen av og til nå. Under fødselen passet han på som en hauk, og fulgte med på riene som kom, instruerte meg i å puste, masserte og gjorde alt han kunne for å støtte meg. Det ble en sterk opplevelse for ham, særlig da selve utdrivinga ble bittelitt dramatisk og fødestua plutselig var full av leger og pleiere og utstyr. Heldigvis fikk vi ikke bruk for dem ;)

Etter vi kom hjem har han stått på pinne for meg, han disker opp med deilige middager, og serverer og duller og styrer på. Men aller mest rørende er hvordan han er med lillegull. Han er så naturlig rundt henne, og så ivrig og så innmari stolt. Han fikk så mye skryt på barselhotellet for bleieskift og sånn, han tok seg av henne på kontroller og slikt siden jeg hadde nok med å gå frem og tilbake. Han er virkelig verdens herligste mann :hjerter:

Den rare følelsen jeg har hatt underveis i svangerskapet er endelig erstatta av en følelse av å være tulla inn i rosa, varm bomull.. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :strix:

Høres ut som om dere koser dere masse! Nyt tiden sier jeg bare, den går så fort ;) sitter her med B liggende ved siden av meg å prate og kauke (han har oppdaget stemmen sin) nå, samtidig som han gliser hver gang jeg ser på han. Synes ikke det er lenge siden han var nyfødt baby som bare lå der jeg :ler:

Så bra å høre at samboeren står på så mye for dere. Det er gull verdt å ha noen som hjelper til :)

Skriver fra mobilen, så får ikke skrevet så mye, men kos dere masse sammen, og nyt tiden fremover. Kommer sterkere tilbake senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå gratulerer så mye :grine:

Så godt at lillemor endelig er her og at alt går så fint :hjerte:

Høres ut som om dere har fått en veldig fin start som familie på tre, herlig :strix:

Mannen høres helt utrolig ut!

Nyyyt dagene, det er herlig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...