Gå til innhold

Regjeringen vil ta fra de fattigste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda en gruppe man tar penger fra. Penger spart er penger tjent. De tjente pengene gjør at man kan gi skattelette. Ikke til alle, men til noen. Alle dyr er like, men noen er likere enn andre.
Flere trygdede står i fare for å miste startlånet
Tromsømannen Johan Carlo Johansen (27) er en av flere som denne uken har fått beskjed om at deres forhåndstilsagn om startlån trekkes tilbake av kommunen. Grunnen? Omfattende endringer i uføretrygden.
...
Ifølge Husbankens nettsider innebærer endringene i uføretrygden at den likestilles med skattbar arbeidsinntekt, og at trygden derfor øker for å kompensere for økt skatt. Dette betyr at uføretrygdede får en høyere brutto utbetaling per måned, men at nettoen blir omtrent som før.
- Konsekvensen av dette kan være at noen mister bostøtten, da grunnet høy inntekt, om det ikke vedtas endringer i bostøtteregelverket, forklarer Hansen.


Anonymous poster hash: 0ad44...b84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De blå har aldri vært "de svakes" venner. Vit hva dere skal stemme neste gang.



Anonymous poster hash: 95706...4fe
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de blå i regjering i 2012 da det ble bestemt?

Anonymous poster hash: 1370d...38d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke penger fra de fattigste, for det var ikke de fattigste sine penger i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: fb250...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får vel leie bolig da. Ser ingen grunn til at uføretrygdede skal få hjelp til å kjøpe bolig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får vel leie bolig da. Ser ingen grunn til at uføretrygdede skal få hjelp til å kjøpe bolig.

Nei, la oss for all del ikke hjelpe de som stiller svakest i samfunnet! Tenke seg til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, la oss for all del ikke hjelpe de som stiller svakest i samfunnet! Tenke seg til.

Du kan hjelpe så mye du vil, men boligkjøp er unødvendig luksus som skattebetalerne bør slippe å betale for.

Er sikkert nok av 27-åringer som enda ikke har fått råd til bolig fordi de studerer eller noe, også skal en som ikke gjør noe som helst få alt dekket til?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hjelpe så mye du vil, men boligkjøp er unødvendig luksus som skattebetalerne bør slippe å betale for.

Er sikkert nok av 27-åringer som enda ikke har fått råd til bolig fordi de studerer eller noe, også skal en som ikke gjør noe som helst få alt dekket til?

Bostøtte handler ikke bare om å kjøpe leilighet, det handler om å få støtte til å bo et sted. De fleste får vel egentlig støtte til å leie.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at uføretrygden fra NAV skek økes pga økt skatt. Langt verre er det at tlileggspensjon fra pensjonskasse ikke økes men skal skattelegges som inntekt den og, så man kommer ut i minus totalt sett.

Anonymous poster hash: e6c12...b27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at uføretrygden fra NAV skek økes pga økt skatt. Langt verre er det at tlileggspensjon fra pensjonskasse ikke økes men skal skattelegges som inntekt den og, så man kommer ut i minus totalt sett.

Anonymous poster hash: e6c12...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bostøtte handler ikke bare om å kjøpe leilighet, det handler om å få støtte til å bo et sted. De fleste får vel egentlig støtte til å leie.

Og den bostøtten er for høy om han kan få et lån på 1,9 mill. Bør vel holde med trygden han får uansett så kan han heller flytte ut av Tromsø om han vil bo billigere. Er ikke som trygdede trenger å bo i nærheten av arbeidsplasser.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Beklager men jeg synes ikke synd på 27 år gamle uføretrygdede. Her jobber jeg ræva av meg på studier og jobb, men jeg har ikke penger til en dritt. Bare bekymringer. Livet mitt er dritt og her får folk 15000 kroner på konto uten å gjøre en dritt.

Det kan godt være at de uføre har en eller annen diagnose. Likevel, så mener jeg at de ALLER fleste kan jobbe. Jeg skjønner at folk med alvorlige muskelsykdommer, KOLS og alvorlige psykiske lidelser som panikk angst etc ikke kan jobbe.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de blå i regjering i 2012 da det ble bestemt?

Anonymous poster hash: 1370d...38d

Hør hør!

Anonymous poster hash: 04eb5...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Beklager men jeg synes ikke synd på 27 år gamle uføretrygdede. Her jobber jeg ræva av meg på studier og jobb, men jeg har ikke penger til en dritt. Bare bekymringer. Livet mitt er dritt og her får folk 15000 kroner på konto uten å gjøre en dritt.

Det kan godt være at de uføre har en eller annen diagnose. Likevel, så mener jeg at de ALLER fleste kan jobbe. Jeg skjønner at folk med alvorlige muskelsykdommer, KOLS og alvorlige psykiske lidelser som panikk angst etc ikke kan jobbe.

Jeg blir 31 og er uføretrygdet og du kan mere gjerne få mitt liv om du ønsker,men det er ingen angrerett når du oppdager hva slags helvete jeg lever i hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Du kan hjelpe så mye du vil, men boligkjøp er unødvendig luksus som skattebetalerne bør slippe å betale for.

Er sikkert nok av 27-åringer som enda ikke har fått råd til bolig fordi de studerer eller noe, også skal en som ikke gjør noe som helst få alt dekket til?

Å studere er fortsatt frivilig og er en midlertidig situasjon.Og hvis du tror at det å være kronisk syk er en dans på roser må du tro om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir 31 og er uføretrygdet og du kan mere gjerne få mitt liv om du ønsker,men det er ingen angrerett når du oppdager hva slags helvete jeg lever i hver dag!

Er det spiseforstyrrelsen og følgene av den som har gjort deg ufør, eller er det andre ting (også)? Uff, uansett så fortjener ingen å være syke.

Anonymous poster hash: 2b878...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Er det spiseforstyrrelsen og følgene av den som har gjort deg ufør, eller er det andre ting (også)? Uff, uansett så fortjener ingen å være syke.

Anonymous poster hash: 2b878...bb9

Det er andre ting i bildet også,men hovedproblemet nå er anoreksien og følgene av den. Anoreksi er kategorisert som en psykisk lidelse,men når man har drevet hardkjør på kroppen i mange nok år kan man pådra seg mange alvorlige fysiske komplikasjoner også.Dessverre.Nei ingen fortjener det,og jeg skulle mer enn noe annet ønsket at jeg var i stand til i hvert fall en liten jobb,men dessverre er jeg ikke det.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er andre ting i bildet også,men hovedproblemet nå er anoreksien og følgene av den. Anoreksi er kategorisert som en psykisk lidelse,men når man har drevet hardkjør på kroppen i mange nok år kan man pådra seg mange alvorlige fysiske komplikasjoner også.Dessverre.Nei ingen fortjener det,og jeg skulle mer enn noe annet ønsket at jeg var i stand til i hvert fall en liten jobb,men dessverre er jeg ikke det.

Takk.

Føler med deg, har selv hatt anoreksi og hvet hvor vondt det gjør, psykisk. Og total kollaps fysisk. Jeg klarer nå å holde det hele i sjakk og kanskje jeg en dag blir helt bra uten alle tankene og tilbakefall. Håper du blir frisk også!

Anonymous poster hash: 2b878...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hopper bukk over at det er først og fremst de rødgrønne som er skyld i at det i utgangspunktet er dyrt å kjøpe bolig i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...