Gå til innhold

MIFF vokser og vokser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MIFF (Med Israel For Fred) vokser i rekordfart, og nå har også stortingsrepresentant Erlend Wiborg (FrP) meldt seg inn. På Twitter skriver han:

"Etter å ha vurdert det lenge valgte jeg i går å melde meg inn i @miffno. Spesielt etter @TV2Fredrik sitt forsøk på knebling."

Dette har skapt mye debatt, og muslimene og sosialistene er som alltid like vennlige og saklige i meldingene sine:

- "Brenn i hælvete"

- "Skitne hund"

- "Du har barneblod på hendene"

- "Håper du en dag vil lide på samme måte som de palestinske barne du ønsker drept og torturert"

- "Du er en sinnsyk person som er farlig"

- "Du er en fanatisk kristenfundamentalist på linje med ABB"

Slike utbrudd viser bare hvorfor MIFF er en nødvendig stemme i samfunnsdebatten. MIFF vokser i rekordfart og har fått over 700 nye medlemmer på to uker etter at Operation Protecting Edge startet. Organisasjonen har nå nesten 8000 medlemmer og har hele 17 174 likes på Facebook.

Les mer om hvorfor han meldte seg inn her.



Anonymous poster hash: 62852...0d6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mange psykopater og galninger i befolkningen.



Anonymous poster hash: a61cf...2db
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg var på et foredrag om palestina-israel konflikten med Kåre Willoch. Dit kom det selvfølgelig også noen MIFFere. Det var rett og slett imponerende hvor bastante de var i påstandene sine uten å virke som om de hadde noe som helst kunnskap om saken. Og da de ble rettet på eller argumentert mot falt de alltid tilbake på "du hater bare jøder" regla. Jeg må sk at jeg er litt bekymret om Norsk skolegang har forfalt så mye at fler folk verver seg til denne gjengen.

Anonymous poster hash: ac2e7...a07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIFF er en samling fundamentalister.

Ja, huff. Man bør helst sympatisere med Hamas, der er det ikke fundamentalister.

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Ja, huff. Man bør helst sympatisere med Hamas, der er det ikke fundamentalister. Anonymous poster hash: 13b06...d2b

Har noen sagt at noen fundamentalister er bedre enn andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe veldig suspekt over en organisasjon som påstår at den vokser og vokser. Minner mye om hvordan kristenfundamentalister skryter av hvordan menigheten og antall frelste vokser og vokser - bare bløff hele greia

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sagt at noen fundamentalister er bedre enn andre?

Nei, vet ikke jeg. Du mener tydeligvis at de som støtter MIFF er fundamentalister. Da lurer jeg virkelig på hva du mener gruppen på den andre siden av "gjerdet" består av?

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke jeg. Du mener tydeligvis at de som støtter MIFF er fundamentalister. Da lurer jeg virkelig på hva du mener gruppen på den andre siden av "gjerdet" består av?

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

Det gjelder sikkert ikke alle i MIFF, men alle MIFFere jeg personlig har møtt har vært fundamentalister av typen "Isrealittene må få eget land for at armageddon skal komme og Jesus skal gjenoppstå".

Anonymous poster hash: ac2e7...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder sikkert ikke alle i MIFF, men alle MIFFere jeg personlig har møtt har vært fundamentalister av typen "Isrealittene må få eget land for at armageddon skal komme og Jesus skal gjenoppstå".

Anonymous poster hash: ac2e7...a07

Da bør du bytte omgangskrets.

Du bør også oppsøke andre nyhetskilder for å få en mer balansert dekning av konflikten. Det er tross alt to parter involvert og Ingen av dem dreper for moro skyld, selv om det er det inntrykket de prøver å gi av hverandre.

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det rart mange flokker til MIFF? Når media i Norge ukritisk videreformidler den ene unyanserte artikkelen etter den andre om konflikten i midtøsten i Palestinas favør, så søker man naturligvis til steder som klarer å forklare situasjonen bedre uten venstresidens agenda. For de har absolutt en agenda.

Noen av oss har tross alt levd en stund, fulgt med på konflikten lenge og kanskje vært der nede, så vi vet at det er ganske absurd å tro at Palestina mirakuløst vil blomstre hvis bare Israel slutter å være Israel...



Anonymous poster hash: 15a78...966
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du bytte omgangskrets.

Du bør også oppsøke andre nyhetskilder for å få en mer balansert dekning av konflikten. Det er tross alt to parter involvert og Ingen av dem dreper for moro skyld, selv om det er det inntrykket de prøver å gi av hverandre.

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

Her gjør du en stor tankefeil. Du antar at siden jeg synes MIFF er en gjeng med dårlige argumenter og med en god del fundamentalister i sine rekker, så betyr det at jeg ukritisk støtter Palestina og Hamas. Det er selvfølgelig feil.

Anonymous poster hash: ac2e7...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nei, vet ikke jeg. Du mener tydeligvis at de som støtter MIFF er fundamentalister. Da lurer jeg virkelig på hva du mener gruppen på den andre siden av "gjerdet" består av?

Anonymous poster hash: 13b06...d2b

Helt riktig, MIFF tilhengere er ikke spesielt oppegående eller balanserte. Som regel veldig hatefulle mennesker. Mennesker som ukritisk støtter lebensraum-politikken til Israel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det rart mange flokker til MIFF? Når media i Norge ukritisk videreformidler den ene unyanserte artikkelen etter den andre om konflikten i midtøsten i Palestinas favør, så søker man naturligvis til steder som klarer å forklare situasjonen bedre uten venstresidens agenda. For de har absolutt en agenda.

Noen av oss har tross alt levd en stund, fulgt med på konflikten lenge og kanskje vært der nede, så vi vet at det er ganske absurd å tro at Palestina mirakuløst vil blomstre hvis bare Israel slutter å være Israel...

Anonymous poster hash: 15a78...966

Det hadde holdt lenge dersom Israel bare slutter å kvele økonnomien deres, og anerkjenne DERES rett til en stat. Palestinerne på Vestbredden og i Gaza er statsløse, og har ikke borgerrettigheter noe sted. De har ikke noe eget statsapparat. De har ingen nasjon, ikke noe land, ikke noe statsapparat og i det hele tatt, fint lite.

Israelerne bygger bosetninger på Vestbredden, og det er ikke bare små husklynger de bygger. De bygger små byer, med opp til 20.000 innbyggere. Det er ikke noe provisorisk eller midlertidig med dem, heller. Og det bor 350000 israelere i disse bosetningene. Palestinere kan IKKE bo der. Palestinere kan til nød gjøre lavstatusjobber der, som å sitte i kassa på supermarkedene, men de kan ikke kjøpe et hus, og det fins ikke rom for den hverken i skoler eller barnehager.

Arabere i Israel har tilnærmet like rettigheter selv om de er en sterkt underpriviligert klasse, som jevnt over er mye fattigere enn den gjengse jøde. På Vestbredden er det apartheid. Palestinerne har ingen rettigheter, de er statsløse. Settlerne bor på det som i prinsippet er en utvidelse av Israel, og har fulle borgerrettigheter og lovens og IDF`s beskyttelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIFF er en samling fundamentalister.

Ja, men de er fredsfundamentalister. MIFF ønsker, som navnet antyder, fred.

Anonymous poster hash: 62852...0d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de er fredsfundamentalister. MIFF ønsker, som navnet antyder, fred.

Anonymous poster hash: 62852...0d6

Å ja, de har fred i navnet. Ja da ønsker de seg sikkert fred. På konsentrasjonseleirene i Tyskland stod det "arbeit macht frei". Så da ble man vel sluppet fri bare man gjorde en god jobb!

Anonymous poster hash: a61cf...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, men de er fredsfundamentalister. MIFF ønsker, som navnet antyder, fred. Anonymous poster hash: 62852...0d6

Jeg ler høyt her nå :D Du burde bli komiker!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...