Gå til innhold

Midtøsten: Hva er galt med norske journalister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er klar over at det er brorparten av den europeiske befolkningen du beskriver her?

Anonymous poster hash: 42d13...f12

Tull. Du vet at IDF bruker norske våpen? Hadde den europeiske befolkningen vært spesielt anti-israelsk hadde man boikottet dem, særlig militært.

Panservernraketten han har på ryggen er produsert av Nammo:

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamas bomber Israel. Israel bomber anleggene og instalasjonene de sender bomber fra, som igjen er beskyttet av en mur av uskyldige sjeler. Om Regan hadde levd i dag ville han sikkert sagt, "Hamas, tear down this wall".

Hvilken mur? Denne?

-Ryddet for bilde med kopirett-

- Magnifique, mod.

Anonymous poster hash: 82f69...064

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Er man rasistisk fordi man støtter Israel, tror ikke det du!!

Hvem som bomber hvem? Ehh, begge sider skyter mot hverandre, ikke kom her og i at palestinerne er helt uskyldige, da er du hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man rasistisk fordi man støtter Israel, tror ikke det du!!

Hvem som bomber hvem? Ehh, begge sider skyter mot hverandre, ikke kom her og i at palestinerne er helt uskyldige, da er du hjernevasket.

Jasså, skyter begge mot hverandre? Hvordan ser tapstallene ut da?

Og vet du ikke at Israel OKKUPERER Palestina? Synes du ikke nordmenn hadde rett til å skyte på tyskerne under krigen heller?

Anonymous poster hash: 82f69...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Hvilken mur? Denne?

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Anonymous poster hash: 82f69...064

Nei, fordi da blir det kaos og uro. Men muren av uskyldige dei har foran seg når de skyter.

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi da blir det kaos og uro. Men muren av uskyldige dei har foran seg når de skyter.

Å ja, du tenker på at når Israel dreper sivile med overlegg at de skylder på "menneskelige skjold"? Hvor komplett idiot er man hvis man tror på noe slikt?

Kan du forklare hvem disse barna her var skjold mot, for eksempel?

http://www.tv2.no/a/5816258

Anonymous poster hash: 82f69...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Jasså, skyter begge mot hverandre? Hvordan ser tapstallene ut da?

Og vet du ikke at Israel OKKUPERER Palestina? Synes du ikke nordmenn hadde rett til å skyte på tyskerne under krigen heller?

Anonymous poster hash: 82f69...064

Ja begge skyter mot hverandre, hvorfor tror du våpenhvilene har blitt avbrutt hver gang, jo fordi Hamas fortsetter å skyte inn raketter, de har sendt inn tusentalls, bare lykken gjør at det ikke har blitt større tap på israelsk side fordi de klarer å beskytte befolkningen sin mot disse rakettene. Hamas driter i befolkningen og hvor mange som dør, gjemmer våpen i bygg der mennesker søker ly, tredje gangen de har funnet våpen i slike bygg nå-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begge skyter mot hverandre, hvorfor tror du våpenhvilene har blitt avbrutt hver gang, jo fordi Hamas fortsetter å skyte inn raketter, de har sendt inn tusentalls, bare lykken gjør at det ikke har blitt større tap på israelsk side fordi de klarer å beskytte befolkningen sin mot disse rakettene. Hamas driter i befolkningen og hvor mange som dør, gjemmer våpen i bygg der mennesker søker ly, tredje gangen de har funnet våpen i slike bygg nå-

Synes du ikke nordmenn hadde rett til å skyte på tyskerne under krigen heller?

Anonymous poster hash: 82f69...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Derimot er det mye galt med deg, som støtter disse terroristene.

Anonymous poster hash: 76836...3b6

Hvem vil akseptere noe som er trykket på MIFF`s hjemmeside som bevis for hva som står i Hamas`s charter? Ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at journalister lar seg påvirke av alle de døde og skadede i Gaza. Alle mennesker blir påvirket av alt bi ser og hører. Jeg og har sympati med barn eldre og andre som ikke har noe å gjøre med konflikten.

Så til innlegget, det gjenspeiler stort sett en korrekt fremstilling av Hamas. Hamas er beslektet med Al Qaida sin ideologi. Hamas har det til forskjell at de er regionale, men de ønsker Israel fjernet fra kartet og de ønsker en radikal muslimsk stat. Det er ikke tvil om at Hamas gjør disse angrep mot Israel for at Israel skal hevne seg og gi palestinerne sympati. Hamas bryr seg katten om tap av sivile barn og eldre, tvert imot laget de rakket utskytinger i skoler slik at de skal sikre seg denne sympati.

Vi må stikke fingeren i jorda, de kommer aldri til å bli en politisk løsning her. Det er synd men det er ikke mulig der den ene part vil utslette den andre. Her blir det ikke fred før den ene part har knust den andre slik at den ikke kan yte motstand. Dessverre men kamp snart siden tidenes morgen sier vell sitt.

Jeg vil gjerne kommentere påstanden om at Hamas angriper for at IDF skal gå til motangrep. De gjør ikke det. De palestinske rakettangrepene kommer vanligvis ETTER at IDF har trappet opp sine aktiviteter. For eksempel startet rakettangrepene som innledet denne perioden med ekstrem fiendtlighet, ETTER at IDF hadde spavendt Vestbredden i sin jakt på de som drepte de tre israelske tenåringene. Du vil sikkert huske at IDF arresterte flere hundre Hamas-folk og mistenkte Hamas-folk, samt drepte 9 mennesker.

Hamas har ikke så mange muligheter for protest eller mishagsytringer. De kan ikke iverksette noen sanksjoner, det fins ingen apellinstans, eller noen ombudsmann. Det enestes Hamas kan gjøre, er å skyte raketter, eller holde kjeft og godta alt hva Israel foretar seg. Så de skyter raketter, men først ETTER at IDF aksjonerer mot DEM.

I tidsrommet mellom våpenhvilen som ble inngått i 2012 og til de nåværende fiendtlighetene begynte, sank antallet rakettangrep til nesten 0, og vi må huske at det finnes andre væpnede grupper på Gaza som også bruker raketter. Islamsk Hellig Krig, f.eks.

Hamas ser imidlertid ut til å ha respektert våpenhvilen, om man skal dømme etter frekvensen i angrepene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Jeg våger påstanden om at den som har brutt våpenhvilen, faktisk er Israel, ikke Hamas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vil gjerne kommentere påstanden om at Hamas angriper for at IDF skal gå til motangrep. De gjør ikke det. De palestinske rakettangrepene kommer vanligvis ETTER at IDF har trappet opp sine aktiviteter. For eksempel startet rakettangrepene som innledet denne perioden med ekstrem fiendtlighet, ETTER at IDF hadde spavendt Vestbredden i sin jakt på de som drepte de tre israelske tenåringene. Du vil sikkert huske at IDF arresterte flere hundre Hamas-folk og mistenkte Hamas-folk, samt drepte 9 mennesker.

Hamas har ikke så mange muligheter for protest eller mishagsytringer. De kan ikke iverksette noen sanksjoner, det fins ingen apellinstans, eller noen ombudsmann. Det enestes Hamas kan gjøre, er å skyte raketter, eller holde kjeft og godta alt hva Israel foretar seg. Så de skyter raketter, men først ETTER at IDF aksjonerer mot DEM.

I tidsrommet mellom våpenhvilen som ble inngått i 2012 og til de nåværende fiendtlighetene begynte, sank antallet rakettangrep til nesten 0, og vi må huske at det finnes andre væpnede grupper på Gaza som også bruker raketter. Islamsk Hellig Krig, f.eks.

Hamas ser imidlertid ut til å ha respektert våpenhvilen, om man skal dømme etter frekvensen i angrepene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rocket_attacks_on_Israel

Jeg våger påstanden om at den som har brutt våpenhvilen, faktisk er Israel, ikke Hamas.

Beklager at jeg ikke har fått svart deg, har hatt andre jern i ilden. Det kan være vi ikke sitter med lik oppfatning her og i denne konflikten er det håpløst å finne et starttidspunkt. Den ene part vil alltid kunne hevde at det er en gjengjeldelse. Konflikten har røtter tilbake til de første bosettinger når folk kom sammen i grupper i randsonen av Levanten. Så har konflikten vokst og endret karakter mange ganger underveis. Konflikten i sin helhet vil kunne fylle mange bind. Jeg skal derfor være forsiktig med å påberope meg den hele og fulle sannhet.

Når det er sagt deler Hamas ideologi med ISIS selv om Hamas er mer regionalt forankret. Det er ikke bare at de ikke vil anerkjenne Israel men utrydde staten. Man kan ikke bygge en fredsløsning på et slikt grunnlag.

Jeg kan og være noe påvirket av at jeg har erfaring selv med palestinere og min erfaring riktig eller gal så er den en gang min var ikke positiv for å si det mildt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste journalister verden over er kritiske til Israel - og med rette. Det er intet annet en faenskap med det jødiske folk. De ender opp med å sette verden i brann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste journalister verden over er kritiske til Israel - og med rette. Det er intet annet en faenskap med det jødiske folk. De ender opp med å sette verden i brann

Mens muslimene er snille som lam og ikke gjør en flue fortred?

Er det noen som fortjener støtte er det helt åpenbart Israel og jødene, som må leve med tusenvis av raketter som skytes mot dem hver måned. Er det noen som ønsker å sette verden i brann er det Hamas.

Anonymous poster hash: ed183...573

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet annet en faenskap med det jødiske folk. De ender opp med å sette verden i brann

Virkelig. Hvis det ikke var for en rekke jøder så hadde ikke verden kommet så langt som den er i dag.

Blant annet kunne du glemme alt som inkluderer laser, kolera-, og poliovaksine, Google.

Du høres ut som en som ville ha hatt et nytt holocaust om du kunne. Det var ikke bare jøder som døde der, men også veldig mange andre etnisiteter og homofile ble også drept.

Og, hva med med alle dem som ikke er enig i krigføringen? Du synes å være fryktelig ensporet og ekstremt historieløs.

Jeg forholder meg objektiv til konflikten, så ikke tillegg meg idiotiske meninger jeg ikke har.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamas brøt våpenhvilen igjen. Hvilken overraskelse!

Når skal Israel lære at det er nytteløst å inngå våpenviler med terrorister? Når skal Israel knuse Hamas og ikke nøye seg med å ødelegge tunneler og våpen? Vi venter i spenning..



Anonymous poster hash: 76836...3b6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager at jeg ikke har fått svart deg, har hatt andre jern i ilden. Det kan være vi ikke sitter med lik oppfatning her og i denne konflikten er det håpløst å finne et starttidspunkt. Den ene part vil alltid kunne hevde at det er en gjengjeldelse. Konflikten har røtter tilbake til de første bosettinger når folk kom sammen i grupper i randsonen av Levanten. Så har konflikten vokst og endret karakter mange ganger underveis. Konflikten i sin helhet vil kunne fylle mange bind. Jeg skal derfor være forsiktig med å påberope meg den hele og fulle sannhet.

Når det er sagt deler Hamas ideologi med ISIS selv om Hamas er mer regionalt forankret. Det er ikke bare at de ikke vil anerkjenne Israel men utrydde staten. Man kan ikke bygge en fredsløsning på et slikt grunnlag.

Jeg kan og være noe påvirket av at jeg har erfaring selv med palestinere og min erfaring riktig eller gal så er den en gang min var ikke positiv for å si det mildt.

Dette med at Hamas vil utrydde staten Israel stemmer ikke, og Hamas`s lederskap på Gaza har fremsatt et forslag om en 10-årig våpenhvile som inkluderte en tostatsløsning med en internasjonal styrke som garantist for at freden ble holdt, med Israel innenfor grensene fra før 1967. Altså med et palestinsk Gaza og Vestbredden. Det minner ikke mye om en intensjon om å utslette staten Israel, uansett hva som står i charteret deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens muslimene er snille som lam og ikke gjør en flue fortred?

Er det noen som fortjener støtte er det helt åpenbart Israel og jødene, som må leve med tusenvis av raketter som skytes mot dem hver måned. Er det noen som ønsker å sette verden i brann er det Hamas.

Anonymous poster hash: ed183...573

Nei, men det er kun 13 millioner jøder på verdensbasis. De lager svært mye bråk til å være såpass få

Du mener de er guds utvalgte - en gudegitt rett til å herske på jorden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig. Hvis det ikke var for en rekke jøder så hadde ikke verden kommet så langt som den er i dag.

Blant annet kunne du glemme alt som inkluderer laser, kolera-, og poliovaksine, Google.

Du høres ut som en som ville ha hatt et nytt holocaust om du kunne. Det var ikke bare jøder som døde der, men også veldig mange andre etnisiteter og homofile ble også drept.

Og, hva med med alle dem som ikke er enig i krigføringen? Du synes å være fryktelig ensporet og ekstremt historieløs.

Jeg forholder meg objektiv til konflikten, så ikke tillegg meg idiotiske meninger jeg ikke har.

Hadde det ikke vært noen jøder så hadde Midtøsten vært et lagt fredeligere sted. Med sin mangeårige undertrykkelse og krigføring i MØ så har de lagt grunnen for en tredje verdenskrig. De har traumatisert et folk over 60 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Hadde det ikke vært noen jøder så hadde Midtøsten vært et lagt fredeligere sted. Med sin mangeårige undertrykkelse og krigføring i MØ så har de lagt grunnen for en tredje verdenskrig. De har traumatisert et folk over 60 år

Er vi litt naive idag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...