Gå til innhold

Israel har den høyeste levestandarden i hele Midtøsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifølge "human Development Index". Er det rart naboene er sjalu og blir provosert? Jeg må si at jeg er ganske imponert med tanke på at dette er et folk som ble utsatt for folkemord (og hvor ca halvparten av dem ble drept) for et par generasjoner siden.

Anonymous poster hash: 36891...419

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke forbauset i det hele tatt.

Muslimene er stort sett opptatt av å slåss og skape ufred, enten det er mellom dem selv, eller andre. Ser man på reportasjer fra landene deres er det en høy grad av slum, og noe annet vil det vel heller ikke bli så lenge de heller vil krige enn å leve fredelig og bygge seg et velfungerende samfunn. Til og med de som har kommet hit til oss og som lever i et velstandssamfunn, klager over oss vantro og er misfornøyd. De drar til Syria for å krige, når de har valget om å leve her i fredelige Norge, og skaffe seg et godt liv.



Anonymous poster hash: 11aff...af4
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge "human Development Index". Er det rart naboene er sjalu og blir provosert? Jeg må si at jeg er ganske imponert med tanke på at dette er et folk som ble utsatt for folkemord (og hvor ca halvparten av dem ble drept) for et par generasjoner siden.

Anonymous poster hash: 36891...419

Vel. Noen kulturer har en tendens til å samle seg å bånn og få ting til. Syntes faktisk Tyskland er et "godt" eksempel.(misforstå meg rett her)

Først tapte de første verdenskrig med 4.5 mill drepte, 3.6 mill savnede og 8 mill skadde.

Iløpet av 23 år bygde de opp landet OG nok styrker/industri/ressurser til å kjempe 2 verdenskrig i 5 år.

Så mistet de 8 mill i 2 verdenskrig, landet bombet tilbake til middelalderen, de fleste gutter /menn mellom 20 og 40 var borte. Mer en 300.000 kvinner ble voldtatt. Landet ble delt OG okkupert. Men idag er tyskland igjen den desidert sterkeste nasjonen i europa. Et industrielt lokomotiv av dimensjoner.

Det er noe med den tyske kulturen?? som gjør at de krummer nakken og får det til. Sterk kontrast de landene som kronisk inntar offerollen og skylder tristessen på at de var under koloniherrer frem til 1945.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så voldsomt imponerende er det ikke. De har fått blankosjekk fra USA til å bruke så mye penger de vil på hva de vil.

Når man har uendelig med penger så klarer man det meste. Se på Dubai.



Anonymous poster hash: b1bb9...731
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel har den høyeste levestandarden i hele Midtøsten

Anonymous poster hash: 36891...419

Og jeg som mislikte bombingen av Palestina. Nå sitter jeg her og føler meg dum gitt, tenk så feil jeg tok.....

Har dere høy levestandard? Ja, da kan dere bare sende tusenvis av raketter og drepe uskyldige kvinner og barn. :kari:

Anonymous poster hash: e9650...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo et tett samhold, naturligvis, og hjelper hverandre. De får også støtte fra slektninger i USA og andre land der familie har jobbet seg oppover.

Det er ikke alle kulturer som har holdningen om at hjelper sine egne eller at dersom man tjener millioner sender man en sjekk til tremenningen i foreldrenes opphavsland.

I andre land er det mer alle for seg selv.



Anonymous poster hash: a0308...c9a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge "human Development Index". Er det rart naboene er sjalu og blir provosert? Jeg må si at jeg er ganske imponert med tanke på at dette er et folk som ble utsatt for folkemord (og hvor ca halvparten av dem ble drept) for et par generasjoner siden.

Anonymous poster hash: 36891...419

De fikk først et stort område i fanget, og siden har de jo grafset til seg ganske bra og produserer store mengder varer på okkuperte områder.

Anonymous poster hash: 2b59e...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge "human Development Index". Er det rart naboene er sjalu og blir provosert? Jeg må si at jeg er ganske imponert med tanke på at dette er et folk som ble utsatt for folkemord (og hvor ca halvparten av dem ble drept) for et par generasjoner siden.

Anonymous poster hash: 36891...419

Israel har høy levestandard fordi Israel er et vestlig land med høy grad av frihet.

Anonymous poster hash: fdb39...ef8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazi-Tyskland hadde også høy levestandard.



Anonymous poster hash: b1bb9...731
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazi-Tyskland hadde også høy levestandard.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

Løgn.

Anonymous poster hash: 36891...419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn.

Anonymous poster hash: 36891...419

Er det løgn at Nazi-Tyskland hadde en av de høyeste levestandardene i verden på den tiden? Påstår du virkelig det?

Anonymous poster hash: b1bb9...731

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det løgn at Nazi-Tyskland hadde en av de høyeste levestandardene i verden på den tiden? Påstår du virkelig det?

Anonymous poster hash: b1bb9...731

I Europa så hadde de absolutt ikke det. De var jo et av det fattigste landet etter den enorme gjelden etter 1.verdenskrig. Dette var jo mye av grunnen til at de gikk til krig. (At de mente at dette var urettferdig).

Anonymous poster hash: 36891...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Europa så hadde de absolutt ikke det. De var jo et av det fattigste landet etter den enorme gjelden etter 1.verdenskrig. Dette var jo mye av grunnen til at de gikk til krig. (At de mente at dette var urettferdig).

Anonymous poster hash: 36891...419

I løpet av 1930-årene så var Tyskland igjen et av verdens rikeste og mektigste land. De arrangerte både sommer- og vinter-OL i 1936.

Tror du at et "fattig" land kunne erobret hele Europa? Slutt å drit deg ut.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 1930-årene så var Tyskland igjen et av verdens rikeste og mektigste land. De arrangerte både sommer- og vinter-OL i 1936.

Tror du at et "fattig" land kunne erobret hele Europa? Slutt å drit deg ut.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

LOL! Hvem er det som driter seg ut? Trenger man å være verdens rikeste land for å arrangere OL nå? Hvem arrangerte det sist gang? Russland er vel ikkje kjent for å ha så veldig høy levestandard.

Såklart kan et fattig land gå til krig. Det handler om hva de prioriterer. Et lands sivilbefolkning kan sulte, mens lederne prioriterer enorme summer på krigsmateriell. (2.verdenskrig var i så måte en industriell opptur for Tyskland med tanke på arbeidsplasser knyttet til krigsindustrien, på samme måte som USA, som endelig kom seg skikkelig ut av "depresjonen" under og etter 2.verdenskrig). Så de erobret hele Europa? Not so much! De var godt i gang ja, helt til de rævkjørte seg mot Sovjet.

Anonymous poster hash: 36891...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 1930-årene så var Tyskland igjen et av verdens rikeste og mektigste land. De arrangerte både sommer- og vinter-OL i 1936.

Tror du at et "fattig" land kunne erobret hele Europa? Slutt å drit deg ut.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

"Den viser at Hitler drev lønningene og matvareforsyningene så langt ned at den tyske befolkninga ble alvorlig rammet av underernæring, selv om han skapte et godt investeringsklima og etter hvert full sysselsetting. Jörg Baten ved universitetet i Tübingen har vist dette.

Da nazistene overtok makta i Tyskland stagnerte levestandardsøkninga i Tyskland, og for mange indikatorers vedkommende var det tilbakegang. At det var tilbakegang under Andre Verdenskrig og tida like etterpå er ikke overraskende, men det er noe uventet at nazistenes maktovertakelse førte til større forverring av levekårene enn selv depresjonen førte til."

- Så levestandaren i Nazi-Tyskland var like god sa du? Lenge leve uvitenhet!

Anonymous poster hash: 36891...419

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg som mislikte bombingen av Palestina. Nå sitter jeg her og føler meg dum gitt, tenk så feil jeg tok.....

Har dere høy levestandard? Ja, da kan dere bare sende tusenvis av raketter og drepe uskyldige kvinner og barn. :kari:

Anonymous poster hash: e9650...6b1

Hey, det er mye som er BRA med Israel. Det er et åpent samfunn, der de fleste har fulle rettigheter sammenlignbare med det vi har selv, og deres økonomiske suksess demonstrerer fordelene med en sekulær stat basert på demokrati. Det ER imponerende hva de har fått til. En del av det, og særlig deres militærmakt, ville imidlertid ikke vært mulig uten hjelp fra amerikanerne. Det begynner vel å nærme seg en totalsum på 100 milliarder dollar, hvis man ikke har krysset den grensen allerede.

Men vil man være litt velvillig, så kan man kalle det fødselshjelp, eller vaksine mot total utslettelse. Det er ingen tvil om det nesten skjedde både i 1948 og i 1967, da araberstatene gikk til angrep. Deres årsak for å gå til krig den gangen var Israels eksistens, og deres målsetning var å utslette staten Israel.

Jeg tror ikke Israel ville overlevd uten den amerikanske støtten, men nå befant jo landet seg i en ganske spesiell situasjon, militært sett. Og har man sagt A, så får man følge på med resten av alfabetet. Det er ingen vits i å opprette et land den ene dagen, og se det strøket fra kartet den neste, bare fordi en gjeng arabere ikke liker beslutningene man tar. Hvilken supermakt har noen sinne tillatt sine planer å saboteres på slikt vis? Ikke en eneste en.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel lever på almisser fra USA.

Det er nok langt mer korrekt å si at USA finansierer militærmaskinen deres. Hvis ikke Israel hadde hatt et så forvokst krigsmaskineri, ville de ikke hatt behov for noen støtte heller.

De har almen verneplikt, for begge kjønn, og menn og kvinner tjenestegjør i henholdsvis 3 og 2 år, for deretter å gå over i reserven. Hvis de ikke verver seg. Hvert år blir omtrent 100.000 israelere innkalt til førstegangstjeneste. Den aktive styrken er på omtrent 150.000, og reserven er på omtrent 450.000. Men totalt er halvannen million israelere mulig å innkalle til krigstjeneste dersom det skulle være nødvendig. Å holde en så stor hær stridsdyktig og utstyrt krever ganske mye ressurser.

Israel har den 11. sterkeste militærmakten i verden, og den sterkeste i regionen, noe som er ganske imponerende tatt i betraktning at Israels innbyggertall er på sølle 8 millioner.

Sammenlignet med feks Norge: Vi har en stående hær på 26.000 mann, og et heimevern som i det alt vesentlige er en vits. Iallfall om jeg skal dømme etter mine egne erfaringer som stridsmann i den institusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Hvem er det som driter seg ut? Trenger man å være verdens rikeste land for å arrangere OL nå? Hvem arrangerte det sist gang? Russland er vel ikkje kjent for å ha så veldig høy levestandard.

Såklart kan et fattig land gå til krig. Det handler om hva de prioriterer. Et lands sivilbefolkning kan sulte, mens lederne prioriterer enorme summer på krigsmateriell. (2.verdenskrig var i så måte en industriell opptur for Tyskland med tanke på arbeidsplasser knyttet til krigsindustrien, på samme måte som USA, som endelig kom seg skikkelig ut av "depresjonen" under og etter 2.verdenskrig). Så de erobret hele Europa? Not so much! De var godt i gang ja, helt til de rævkjørte seg mot Sovjet.

Anonymous poster hash: 36891...419

De erobret rent faktisk hele Europa unntatt Storbritannia, og de gjorde det både raskt og lett, siden de var totalt overlegne på slagmarken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den viser at Hitler drev lønningene og matvareforsyningene så langt ned at den tyske befolkninga ble alvorlig rammet av underernæring, selv om han skapte et godt investeringsklima og etter hvert full sysselsetting. Jörg Baten ved universitetet i Tübingen har vist dette.

Da nazistene overtok makta i Tyskland stagnerte levestandardsøkninga i Tyskland, og for mange indikatorers vedkommende var det tilbakegang. At det var tilbakegang under Andre Verdenskrig og tida like etterpå er ikke overraskende, men det er noe uventet at nazistenes maktovertakelse førte til større forverring av levekårene enn selv depresjonen førte til."

- Så levestandaren i Nazi-Tyskland var like god sa du? Lenge leve uvitenhet!

Anonymous poster hash: 36891...419

Har du skrevet dette selv?

Alltid moro med folk som henter sitater ut fra løse luften.

Anonymous poster hash: b1bb9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...