Gå til innhold

Takk Mads Gilbert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Riktig, og takk for det! Takk for at noen tar den svake part sin side.

Ingen årsak! Mads Gilbert er helt sikkert en dyktig kirurg, og gjorde helt sikkert også en flott innsats på Shifa-sykehuset i Gaza. Men hans propaganda og vinkling av saken i media er ikke noe jeg berømmer.

Det foregår jo ingen kamper i Israel. De har det som plommen i egget mens de massakrerer uskyldige palestinere.

Selvfølgelig er han palestinavennlig. Det kommer av at han ikke er en psykopat.

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

Selvsagt foregår det kamper i Israel. Hamas har sendt 2500 raketter over grensen til Israel på disse 3 ukene, og rundt 1500 av disse har nådd sitt mål. At de resterende 1000 rakettene ikke har nådd sine mål og utløst stort tap av menneskeliv er ene og alene Israels fortjeneste. I hovedsak grunnet luftvernsystemet Iron Dome, i tillegg til gode varsllingssystemer og bomberom.

Det har også vært kamper der soldater fra Hamas har infiltrert Israel, enten fra sjøen eller via tunneler. Biler med bomber er også stoppet på hovedveier i landet.

Anonymous poster hash: 56d65...924

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen årsak! Mads Gilbert er helt sikkert en dyktig kirurg, og gjorde helt sikkert også en flott innsats på Shifa-sykehuset i Gaza. Men hans propaganda og vinkling av saken i media er ikke noe jeg berømmer. Selvsagt foregår det kamper i Israel. Hamas har sendt 2500 raketter over grensen til Israel på disse 3 ukene, og rundt 1500 av disse har nådd sitt mål. At de resterende 1000 rakettene ikke har nådd sine mål og utløst stort tap av menneskeliv er ene og alene Israels fortjeneste. I hovedsak grunnet luftvernsystemet Iron Dome, i tillegg til gode varsllingssystemer og bomberom.Det har også vært kamper der soldater fra Hamas har infiltrert Israel, enten fra sjøen eller via tunneler. Biler med bomber er også stoppet på hovedveier i landet. Anonymous poster hash: 56d65...924

Så hvor mange israelere har blitt drept av disse rakettangrepene?

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor mange israelere har blitt drept av disse rakettangrepene?

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

Det vet jeg ikke, og det er heller ikke poenget i denne tråden.

Anonymous poster hash: 56d65...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Ok, her er saken:

1. Israel blir opprettet etter andre verdenskrig. Landet tilhørte før Storbritannia, før det Ottomanerne. Det har aldri vert en stat ved navnet Palestina og det er vel egentlig ikke en nasjon heller.

2. Etter landet ble tatt over av den jødiske administasjonen ble ikke et folk drevet på flukt, men de motsatte seg overføringen og derfor måtte flykte. Det finnes mange etterkommere av folk i området som bor i Israel. Som er muslimer.

3. Disse folkene fikk ikke lov å komme inn i arabiske land. En grense mellom vestbredden, Gaza og Israel ble så opprettet for å huse folket som nektet å anerkjenne overføringen av landet fra britene til jødene.

4. Araberne likte ikke at det var jøder i området og bestemte seg for å angripe, men den store koalisasjonen med kanskje 20 dobble innbyggertall ble slått så det sang etter av den lille israelske hæren. Etter det har de hatet Israel sterkt, og de hater hva de tror på og hva slags blod de har.

5. Det har vert mye frem og tilbake, og jødene har laget noen bosetninger på vestbredden. Slik som muslimene har gjort i hele Europa. Når de fjerner sine okkupanter her, så skal jeg være med på at jødene burde fjerne sine. Før det, er det kun hykleri.

6. Araberne på Gaza skyter rakketer på Israel og nekter å gå med på en to statsløsning, noe jødene ønsker, men de skal ha hele Israel og myrde alle jøder i området. Så det går ikke. Inntil videre dør araberne på Gaza fordi Hamas bruker de som skjold der de skyter raketter fra. Allah vil sikkert ta i mot barnehjemsbarna etter de har blitt brent levende tenker de. Jeg synes de helst hadde fortjent bedre og at heller alle i området burde bli fratatt foreldreretten og gitt dem til litt mer vetige folk, slik som oss.

Denne konflikten kan kun ende med at araberne innser at folkemord i Israel er ikke mulig å gjøre. Fordi de ikke greier å slå den Israelske hæren uansett hvor mye de prøver. De må gå med på en to-statsløsning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, og det er heller ikke poenget i denne tråden. Anonymous poster hash: 56d65...924

Ettersom du viser til de "harde" kampene som de stakkars israelerne må tåle, så hadde det vært relevant å vise til hvor mange som er blitt drept i disse " rakettangrepene".

Men jeg skjønner at det blir for flaut.

La oss slå fast at israelere har det som plommen i egget og er fullstendig utenfor fare.

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom du viser til de "harde" kampene som de stakkars israelerne må tåle, så hadde det vært relevant å vise til hvor mange som er blitt drept i disse " rakettangrepene".

Men jeg skjønner at det blir for flaut.

La oss slå fast at israelere har det som plommen i egget og er fullstendig utenfor fare.

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

Det kan være harde kamper uten at det fører til høyt antall drepte. Det er sivile drept i Israel, men antallet vet jeg ikke.

Du må mene hva du vil, men Israelerene har det åpenbart ikke som plommen i egget og de er absolutt i fare. Tydeligvis så har du ikke vært i Israel i denne perioden som rakettangrepene har foregått, og vet ikke hva du snakker om.

Uansett, vi er i alle fall enige om at Mads Gilbert ikke er objektiv i saken. :)

Anonymous poster hash: 56d65...924

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du viser til de "harde" kampene som de stakkars israelerne må tåle, så hadde det vært relevant å vise til hvor mange som er blitt drept i disse " rakettangrepene".

Men jeg skjønner at det blir for flaut.

La oss slå fast at israelere har det som plommen i egget og er fullstendig utenfor fare.

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

Israel forsøker å beskytte sine borgere ved luftvernsystem og bygging av bomberom, derfor har de hittil klart å unngå store tap av menneskeliv.

Hvis du hadde levd på dette viset i måneder og år, tror jeg neppe du hadde fortalt at du hadde det som plommen i egget.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Gilbert gjør en god jobb, men jeg er uenig med synspunktet hvor han mener at Israel er en terrorstat etc. Nuff said !

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det virkelig nødvendig av folkemengden som møtte han på flyplassen å skrike "allahu akbar"..

Har han konvertert?



Anonymous poster hash: b1736...cfe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, og takk for det! Takk for at noen tar den svake part sin side.

Nazistene var også den svake part mot troikaen USA, Sovjet og Storbritannia. Å være den svakeste betyr ikke at man fortjener støtte.

Anonymous poster hash: 50c6c...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Nazistene var også den svake part mot troikaen USA, Sovjet og Storbritannia. Å være den svakeste betyr ikke at man fortjener støtte.

Anonymous poster hash: 50c6c...621

Godt poeng. Hamas er en autoritær islamistgruppe. De fortjener ikke støtte, da de hater Israel, homofile etc. De tvinger kvinner til å gå med slør og de kastet Fatah ut av Gaza.

Man kan og SKAL kritisere Israel, men Hamas er mye verre enn Israel. Dette fordi Hamas ikke bare truer med å utslette Israel. De undertrykker også sitt eget folk.

Gilbert, Wold og Tveit er elendige journalister, da de svelger alt Hamas sier. Gilbert er like troverdig, som Russia Todays rapportering fra krigen i Syria. Russia Today fremstiller opprørene som islamister, som kjemper mot snille onkel Assad.

Her er en objektiv VG artikkel.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/det-er-hamas-som-dreper-oss-ikke-israel/a/23258643/

For meg virker det som om muslimer i Norge kun blir opprørt når andre muslimer blir skadet og drept. Venstresiden elsker jo islam, så der får de mye støtte. Mennesker dør over hele verden. I Mellom-Amerika dør tusenvis som følge av narkotika-kriger. Vi hører aldri om grusomhetene i El Salvador, Honduras og Mexico. Det er kun Israel og islam.

Det er et tankekors. Media er de største rasistene i verden. Er det en katastrofe i verden, så spør alltid den norske nyhetsoppleseren "er nokon nordmenn råka" reporteren svarer "nei" og alle puster lettet ut. Ingen nordmenn vart råka, så da er alt bra.

Europeere, amerikanere og arabere er innehar andre plassen. De er ikke like mye verdt, som nordmenn.

Nederst på listen er latin-amerikanere, afrikanere (sør for Sahara) og Øst-asiatene. Vi hører kun om folk fra disse delene av verden hvis det er en enorm katastrofe, som ikke kan ignoreres. For eksempel sult, gruveulykke, utbrudd av smittsom sykdom, jordskjelv etc.

JEG ER SÅ LEI AV ISRAEL- GAZA. JEG ER SÅ DRITA LEI AV AT MEDIA BEVISST IGNORERER ANDRE KONFLIKTER I VERDEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt poeng. Hamas er en autoritær islamistgruppe. De fortjener ikke støtte, da de hater Israel, homofile etc. De tvinger kvinner til å gå med slør og de kastet Fatah ut av Gaza.

Man kan og SKAL kritisere Israel, men Hamas er mye verre enn Israel. Dette fordi Hamas ikke bare truer med å utslette Israel. De undertrykker også sitt eget folk.

Gilbert, Wold og Tveit er elendige journalister, da de svelger alt Hamas sier. Gilbert er like troverdig, som Russia Todays rapportering fra krigen i Syria. Russia Today fremstiller opprørene som islamister, som kjemper mot snille onkel Assad.

Her er en objektiv VG artikkel.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/det-er-hamas-som-dreper-oss-ikke-israel/a/23258643/

For meg virker det som om muslimer i Norge kun blir opprørt når andre muslimer blir skadet og drept. Venstresiden elsker jo islam, så der får de mye støtte. Mennesker dør over hele verden. I Mellom-Amerika dør tusenvis som følge av narkotika-kriger. Vi hører aldri om grusomhetene i El Salvador, Honduras og Mexico. Det er kun Israel og islam.

Det er et tankekors. Media er de største rasistene i verden. Er det en katastrofe i verden, så spør alltid den norske nyhetsoppleseren "er nokon nordmenn råka" reporteren svarer "nei" og alle puster lettet ut. Ingen nordmenn vart råka, så da er alt bra.

Europeere, amerikanere og arabere er innehar andre plassen. De er ikke like mye verdt, som nordmenn.

Nederst på listen er latin-amerikanere, afrikanere (sør for Sahara) og Øst-asiatene. Vi hører kun om folk fra disse delene av verden hvis det er en enorm katastrofe, som ikke kan ignoreres. For eksempel sult, gruveulykke, utbrudd av smittsom sykdom, jordskjelv etc.

JEG ER SÅ LEI AV ISRAEL- GAZA. JEG ER SÅ DRITA LEI AV AT MEDIA BEVISST IGNORERER ANDRE KONFLIKTER I VERDEN.

Jeg tror ikke det har noe med hvem som blir drept å gjøre, men hvem man kan skylde på. Hamas dreper hundrevis og ISIS dreper tusenvis av arabere uten at media bryr seg om det. Det handler om å bruke dødsfallene for politisk retorikk og hatpropaganda.

Anonymous poster hash: 50c6c...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel forsøker å beskytte sine borgere ved luftvernsystem og bygging av bomberom, derfor har de hittil klart å unngå store tap av menneskeliv.

Hvis du hadde levd på dette viset i måneder og år, tror jeg neppe du hadde fortalt at du hadde det som plommen i egget.

Israelerne har det så trygt at det er fritidssyssel å se på bombingen av Gaza.

20140715-212227-76947704.jpg

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Nazistene var også den svake part mot troikaen USA, Sovjet og Storbritannia. Å være den svakeste betyr ikke at man fortjener støtte. Anonymous poster hash: 50c6c...621

Å påstå at Nazistene var svake er som å påstå at Nazistene ikke hadde ressurser til dødsleirene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så lei av det finnes mennesker der ute som tror at det kun bor terrorister og hamasfrelste i Palestina. Vil tørre påstå at brorparten i Palestina vil leve et fredelig liv slik du og jeg. Så før noen tar side, husk på det. Det samme med Israel, det er ikke bare "slemme" som vil utslette Palestina. Snakk med vanlige isralitter og palestinere og hør hva de har å si.

Ja du ser muslimer på tv som klapper i hendene når Hamas skyter en bombe, og du ser konservative jøder som klapper i hendene når de leser nyheter om 10 døde palestinere.

Kanskje litt OT, men folk må slutte å se en side av saken.

For øvrig vil jeg si at Gilbert gjør en god jobb i å redde uskyldige menneskeliv, men kan holde sine personlige meninger utenfor tv-skjermen.



Anonymous poster hash: 1d501...91f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han og annet helspersonell som befinner seg i Gaza gjør en kjempejobb for de sivile. Verden trenger mennesker som ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det virkelig nødvendig av folkemengden som møtte han på flyplassen å skrike "allahu akbar"..

Har han konvertert?

Anonymous poster hash: b1736...cfe

Han er vel kanskje alle muslimers favorit siden han taler islams sak

Anonymous poster hash: b6ed0...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israelerne har det så trygt at det er fritidssyssel å se på bombingen av Gaza.

20140715-212227-76947704.jpg

Anonymous poster hash: 4e1e3...e4c

Direkte kvalmt at man kan sitte å se på et folkemord som om det var en film.

Anonymous poster hash: e6688...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...