Gå til innhold

Menn tjener fortsatt mye mer enn kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En individualist er for like rettigheter mellom kjønnene. En feminist vil utjevne naturlige forskjeller mellom kjønnene.

Anonymous poster hash: 9428e...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i så fall en selvmotsigelse. Er man feminist så er man motstander av likestilling.

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

Tull. Er du enda en av disse mennene som føler underlegenhet?

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Er du enda en av disse mennene som føler underlegenhet?

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Underlegen overfor hvem?

Men forklar meg gjerne hvordan du anser at det å ønske at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn er "likestilling".

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at kvinner får dårligere lønn enn menn bare fordi de er kvinner. Men jeg fant ikke noen eksempler på det? Så lenge folk får lik lønn for likt arbeid, ser ikke jeg problemet.

Problemet er at kvinner velger enklere jobber med færre timer som gir dem mindre betalt. De vil ikke stå på så hardt som menn gjør.

Anonymous poster hash: b111c...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underlegen overfor hvem?

Men forklar meg gjerne hvordan du anser at det å ønske at kvinner skal ha flere rettigheter enn menn er "likestilling".

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

Hvor i all verden har jeg skrevet at de skal ha fler? Jeg ønsker de samme for kvinner og menn.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden har jeg skrevet at de skal ha fler? Jeg ønsker de samme for kvinner og menn.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

I så fall kan jeg gratulere. Det er på plass for lenge siden.

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall kan jeg gratulere. Det er på plass for lenge siden. Anonymous poster hash: 7f3a3...517

Da må du være blind. Store økonomiske forskjeller til fordel for menn, mens menn har tvungen verneplikt og kort pappapermisjon. Få kvinner er i lederstillinger, og mange kvinner opplever vold og voldtekt. Mange menn tar selvmord uten forvarsel, og det er lite fokus mot vold mot menn eller menns psykiske helse da mange føler at det er noe som er tabu å snakke om.

Det gjenstår masse arbeid.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at menn har kortere forventet levealder. Begynner å jevne seg ut, men har fortsatt en vei å gå.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være blind. Store økonomiske forskjeller til fordel for menn, mens menn har tvungen verneplikt og kort pappapermisjon. Få kvinner er i lederstillinger, og mange kvinner opplever vold og voldtekt. Mange menn tar selvmord uten forvarsel, og det er lite fokus mot vold mot menn eller menns psykiske helse da mange føler at det er noe som er tabu å snakke om.

Det gjenstår masse arbeid.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

I likhet med feminister flest så blander du "rettigheter" med "forskjeller".

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med feminister flest så blander du "rettigheter" med "forskjeller". Anonymous poster hash: 7f3a3...517

Rettigheter er at man skal ha de samme mulighetene. Hvis man ikke har den samme tilgangen på muligheter på grunn av forskjeller (altså ufrivillig, ikke når det er valgt), så har man ikke de samme rettighetene.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettigheter er at man skal ha de samme mulighetene. Hvis man ikke har den samme tilgangen på muligheter på grunn av forskjeller (altså ufrivillig, ikke når det er valgt), så har man ikke de samme rettighetene.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Så hvilke muligheter er det du innbiller deg at kvinner ikke har i dagens samfunn?

Anonymous poster hash: 7f3a3...517

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De uttaler selv at de er feminister og for likestilling.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Sorry, det er bare pisspreik. Alle her i landet er enige om lik lønn for likt arbeid...noe det også er!

Anonymous poster hash: 9e794...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de aller aller fleste er enige i hovedsakene i feminismen. Noen idioter er selvfølgelig i mot selvbestemt abort. Men thats it.

Også har vi muslimene da, som alle feminister forbsrmer seg over...som selvfølgelig hater feministene. Paradoks?...Ja!

Anonymous poster hash: 9e794...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jepp, og da faller de ut av statestikken. Enda en feilkilde.

Mesteparten av lønnsforskjellene vi ser her er naturlig konskvens av kvinners personlige valg, de er ikke forskjeller som er unaturlige basert på kjønnsmakt. Og de har ingenting med kvnners kompetanse å gjøre.

Det faktum at vi hele tiden får flere og nyere forskning som går i akkurat de samme statistiske fellene som før, tilsier heller at man nekter å ta innover seg at kvinner spesifikt setter seg i en situasjon som gir lavere økonomisk kompensasjon til fordel for å kunne realisere seg selv. Skulle kvinner tjene det samme som menn med denne typen statestikk måtte de fått signifikant mer utbetalt enn menn for å kompensere, noe som ville være urettferdig gitt at valgene de gjør har en bevegrunn.

Man skulle tro at etter alle disse statestikkene som har vært bevist skjeve, hadde man klart å kompensere ut de viktigste ankepunktene. Derfor begynner man å bli litt lei denne gjentagene messingen på noe som er beviselig unyansert.

Det her er helt riktig. Hvis man skal gjøre noe med dette må man få kvinner selv til å velge og tenke annerledes.

Kvinnene må selv si at de ikke kan være hjemme med barna hver gang de er syke, de må innse at de ikke kan ha skinnene rent hus og bake 40 boller eller muffins om de skal få en topp-stilling.

Jeg tror det er veldig mange menn, kanskje de aller fleste, som er villig til å delta fulle 50 % om ikke mer på hjemmebane, men ofte tror jeg kvinner ikke lar dem – de sier ”neida, jeg tar det” ”jeg kan være hjemme i dag” ”jeg kan gå ned i stillingsprosent”. Skal det være likestilling i arbeidslivet må det være likestilling i hjemmet, og det tror jeg kvinnene selv må bidra til. Det er ikke et ansvar som kun hviler på mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det her er helt riktig. Hvis man skal gjøre noe med dette må man få kvinner selv til å velge og tenke annerledes.

Kvinnene må selv si at de ikke kan være hjemme med barna hver gang de er syke, de må innse at de ikke kan ha skinnene rent hus og bake 40 boller eller muffins om de skal få en topp-stilling.

Jeg tror det er veldig mange menn, kanskje de aller fleste, som er villig til å delta fulle 50 % om ikke mer på hjemmebane, men ofte tror jeg kvinner ikke lar dem de sier neida, jeg tar det jeg kan være hjemme i dag jeg kan gå ned i stillingsprosent. Skal det være likestilling i arbeidslivet må det være likestilling i hjemmet, og det tror jeg kvinnene selv må bidra til. Det er ikke et ansvar som kun hviler på mannen.

Korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilke muligheter er det du innbiller deg at kvinner ikke har i dagens samfunn? Anonymous poster hash: 7f3a3...517

Muligheten til å få en lederstilling der jeg blir vurdert på samme måte som menn gjør, og som jeg hvis jeg skulle fått lyst på barn (noe som er tvilsomt), ikke hadde tapt for mye av karrieren på.

Ser også i politikken at menn har mye spissere albuer enn jeg har og derfor får lettere verv, selv om jeg legger ned minst like mye arbeid, om enn mer skriftlig arbeid.

Etter bachelor så jeg at menn fra mitt institutt gikk rett ut i lederstillinger selv om jeg hadde bedre karakterer, men de blir headhuntet i stedet for at stillingene lyses ut. Slik slipper man å forholde seg til eventuelle bedre kvinnelige kandidater. Spent på hvordan det blir med master. Vi kvinner må selvfølgelig bli bedre til å forhandle om lønna, men jeg har ikke så god erfaring med det.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er helt riktig. Hvis man skal gjøre noe med dette må man få kvinner selv til å velge og tenke annerledes.

Kvinnene må selv si at de ikke kan være hjemme med barna hver gang de er syke, de må innse at de ikke kan ha skinnene rent hus og bake 40 boller eller muffins om de skal få en topp-stilling.

Jeg tror det er veldig mange menn, kanskje de aller fleste, som er villig til å delta fulle 50 % om ikke mer på hjemmebane, men ofte tror jeg kvinner ikke lar dem – de sier ”neida, jeg tar det” ”jeg kan være hjemme i dag” ”jeg kan gå ned i stillingsprosent”. Skal det være likestilling i arbeidslivet må det være likestilling i hjemmet, og det tror jeg kvinnene selv må bidra til. Det er ikke et ansvar som kun hviler på mannen.

Fint innspill. Jeg mener selvfølgelig ikke at alt hviler på menn. Jeg spurte egentlig kvinner på et kvinneforum hva vi kan gjøre for å jevne ut, men det er mange sterke meninger rundt dette.

Jeg har selv bitt meg merke i dette med at et flott hjem gir status. I forrige generasjon ser jeg at bl.a svigermor med en lederstilling og personalansvar og et fantastisk hjem og et strøkent utseende til slutt ble utbrent. Vi må nok lære oss å velge, og være flinkere til å inkludere mennene våre for å få hjemmet til å gå rundt.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Fint innspill. Jeg mener selvfølgelig ikke at alt hviler på menn. Jeg spurte egentlig kvinner på et kvinneforum hva vi kan gjøre for å jevne ut, men det er mange sterke meninger rundt dette.

Jeg har selv bitt meg merke i dette med at et flott hjem gir status. I forrige generasjon ser jeg at bl.a svigermor med en lederstilling og personalansvar og et fantastisk hjem og et strøkent utseende til slutt ble utbrent. Vi må nok lære oss å velge, og være flinkere til å inkludere mennene våre for å få hjemmet til å gå rundt.

Anonymous poster hash: 1de0a...214

Nei, det jeg skrev var mer generelt, så ikke et stikk til deg :)

Ellers er jeg helt enig med deg i det siste du skriver. Det er noen på et mirakuløst vis klarer å ha et flott hjem uten visne blomster og en blomstrende karriere, og en mann som jobber dobbelt så mye, og fortsatt smiler som en sol, men disse menneskene er det ikke mange av. De fleste kan ikke klare alt, og da må man enten spørre om hjelp, og la andre hjelpe til eller ta et valg og være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...