Gå til innhold

Over 1000 drepte i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ha vært ironi!!!

Hvordan kommer du frem til at jeg ikke elsker min neste, inkl. folk på Gaza-stripen?

Det kan det, og jeg spurte også om du tullet uten at du gad å svare, noe som ikke overrasket meg.

Jeg tror ikke du elsker din neste. Om jeg skulle ramse opp alt som gjør at jeg kommer frem til det, er jeg redd jeg ville blitt stengt ute fra KG, og det er du ikke verd. :)

:heks:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du så hjernevasket at du ikke klarer se på fakta? Hva din motivasjon for å støtte Israel er, bryr jeg meg lite om. Dette oppsummerer saken om du ikke fikk det med deg.

Regionens største gassfelt ligger i havområdet rett utenfor Gaza.

3 israelske ungdommer har tragisk nok blitt bortført og drept, men det finnes ingen bevis som peker på at de ble drept av palestinere, og de ble ikke funnet i palestina.

Hamas skyter hjemmelagde raketter på Israel, men har enda ikke drept en eneste Israelitt med disse

Israel dumpet 400 bomber på Gaza første døgn, og drepte i hovedsak sivile

Israel foreslår våpenhvile uten å informere Palestinerne om dette, med vilkår om at Palestinerne legger ned alle våpen og overgir seg.

Hamas godtar ikke våpenhvilen (blir ikke informert)

Israel invaderer Gaza med bakkestyrker.

Hamas forsøker å forsvare seg.

Israel foreslår ny våpenhvile med samme vilkår, at palestinerne skal overgi seg og legge ned alle våpen (noe som ikke er en våpenhvile, men et utlimatum om overgivelse).

Etter 40 år vet palestinerne at om de går med på en overgivelse, vil Israel fortsette å okkupere stadig nye områder.

Dette er saken, lite propaganda å finne, men legger man til alle foreldrene som må levere de lemlestede barna sine til overfylte kjølerom i påvente av gravlegging, ser man at Israel ikke gjør dette for å forsvare seg mot Hamas sine hjemmelagde raketter. Og at sånne som deg støtter drap på sivile, og vifter med rettferdighetsflagget for Israels rett til å forsvare seg burde gjøre alle medmennesker, uansett rase eller tro, opprørt. Du gjør meg rett og slett kvalm.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så hjernevasket at du ikke klarer se på fakta? Hva din motivasjon for å støtte Israel er, bryr jeg meg lite om. Dette oppsummerer saken om du ikke fikk det med deg.

Regionens største gassfelt ligger i havområdet rett utenfor Gaza.

3 israelske ungdommer har tragisk nok blitt bortført og drept, men det finnes ingen bevis som peker på at de ble drept av palestinere, og de ble ikke funnet i palestina.

Hamas skyter hjemmelagde raketter på Israel, men har enda ikke drept en eneste Israelitt med disse

Israel dumpet 400 bomber på Gaza første døgn, og drepte i hovedsak sivile

Israel foreslår våpenhvile uten å informere Palestinerne om dette, med vilkår om at Palestinerne legger ned alle våpen og overgir seg.

Hamas godtar ikke våpenhvilen (blir ikke informert)

Israel invaderer Gaza med bakkestyrker.

Hamas forsøker å forsvare seg.

Israel foreslår ny våpenhvile med samme vilkår, at palestinerne skal overgi seg og legge ned alle våpen (noe som ikke er en våpenhvile, men et utlimatum om overgivelse).

Etter 40 år vet palestinerne at om de går med på en overgivelse, vil Israel fortsette å okkupere stadig nye områder.

Dette er saken, lite propaganda å finne, men legger man til alle foreldrene som må levere de lemlestede barna sine til overfylte kjølerom i påvente av gravlegging, ser man at Israel ikke gjør dette for å forsvare seg mot Hamas sine hjemmelagde raketter. Og at sånne som deg støtter drap på sivile, og vifter med rettferdighetsflagget for Israels rett til å forsvare seg burde gjøre alle medmennesker, uansett rase eller tro, opprørt. Du gjør meg rett og slett kvalm.

Jammen du har da lov, som alle andre, å danne din egen mening - ut fra de kilder som du finner troverdige og relevante.

Jeg på min side er kritisk til propaganda og indoktrinering, særlig fra Youtube, og særlig når all skyld legges på den part som har minst skyld i konflikten!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palestinske barn er fostret opp med jødehat, dette så vi tydelig på TV da de intervjuet en palestinsk familie og den lille sønnen i huset (5-6 år) fortalte at han hater jøder.

Anonymous poster hash: e80e8...ca9

Det hadde sikkert noe med at jødene drepte halve nabolaget hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert noe med at jødene drepte halve nabolaget hans.

Nei, jødehatet innprentes mye før at ungene kan oppfatte døden, og dens årsak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall drepte palestinere har steget raskt etter at en 12-timers humanitær våpenhvile startet lørdag morgen og opprydningsarbeidet så smått er kommet i gang.

I natt ble minst åtte palestinere drept og rundt 20 såret etter et angrep på Khan Younis på Gazastripa, bare få timer før våpenhvilen.

Kort tid før den kortvarige våpenhvilen trådte i kraft, opplyste det palestinske helsedepartementet at 18 personer fra samme familie var blitt funnet drept i sitt hjem i landsbyen Khuzaa sør på Gazastripen, ifølge Reuters.

Anonymous poster hash: 938f5...024

Dette må feires.

https://www.youtube.com/watch?v=mlCRMxUDPPw

Anonymous poster hash: 938f5...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for AVSPORING.

Vær så snill og ikke avspor, og om dere merker at debatten spores av, lag en ny tråd om temaet!

- Magnifique, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen du har da lov, som alle andre, å danne din egen mening - ut fra de kilder som du finner troverdige og relevante.

Jeg på min side er kritisk til propaganda og indoktrinering, særlig fra Youtube, og særlig når all skyld legges på den part som har minst skyld i konflikten!

Skal vi se, du er kritisk til propaganda og indoktrinering, særlig fra Youtube, og særlig når det ikke kommer fra MIFF eller IDF?

Det er hevet over en hver tvil at IDF tar livet av sivile uten å blunke, noe som er synd og som absolutt ikke tjener Israels sak.

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, du er kritisk til propaganda og indoktrinering, særlig fra Youtube, og særlig når det ikke kommer fra MIFF eller IDF?

Det er hevet over en hver tvil at IDF tar livet av sivile uten å blunke, noe som er synd og som absolutt ikke tjener Israels sak.

:heks:

IDF har engasjementsregler som er strengere enn de NATO benytter, det finnes ingen militær styrke i historien som har brukt mer ressurser på å forhindre sivile tap hos fienden enn IDF har gjort.

Hør på de som faktisk har peiling:

https://www.youtube.com/watch?v=NX6vyT8RzMo

Etter 40 år vet palestinerne at om de går med på en overgivelse, vil Israel fortsette å okkupere stadig nye områder.

Dette er saken, lite propaganda å finne, men legger man til alle foreldrene som må levere de lemlestede barna sine til overfylte kjølerom i påvente av gravlegging, ser man at Israel ikke gjør dette for å forsvare seg mot Hamas sine hjemmelagde raketter. Og at sånne som deg støtter drap på sivile, og vifter med rettferdighetsflagget for Israels rett til å forsvare seg burde gjøre alle medmennesker, uansett rase eller tro, opprørt. Du gjør meg rett og slett kvalm.

Tull. All land som Israel gjennom historien har okkupert har vært tatt etter angrep fra palestinerne og araberne, det er i nyere tid hvor araberne sluttet med angrepene og i perioder hvor palestinerne har vært relativt lite aggressive de har fått tilbake land. Egypt fikk tilbake Sinai når de lovet å ikke angripe Israel igjen, de har ikke angrepet siden og har derav fått beholdt dette landet. Derimot så har palestinerne i Gaza bare besvart det å få landet sitt tilbake (alle bosetningene ble jevnet med jorden i 2005) med terror. Det er klart for enhver med litt innsikt at de bare vil ha jødene drept eller deportert, det har ingenting med verken okkupasjon eller blokade å gjøre (blokaden kom etter at rakettangrepene startet).

Endret av Meeh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, du er kritisk til propaganda og indoktrinering, særlig fra Youtube, og særlig når det ikke kommer fra MIFF eller IDF?

Det er hevet over en hver tvil at IDF tar livet av sivile uten å blunke, noe som er synd og som absolutt ikke tjener Israels sak.

:heks:

Du vet jo egentlig ingenting om hvilke følelser IDF-soldatene har, når Hamas dytter sivile ofre inn i skuddlinjen (både bokstavelig og i overført betydning)

At sivile blir drept er tragisk og utilgivelig!!

Men, det er ikke IDF som skal bebreides, skylden ligger alene hos Hamas, som har valgt den mest beskitte og uetiske måten å føre krig på.

Feigt er det også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter selvfølgelig demokratiets Israel sin kamp mot gærne og fundamentalistiske muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist og det er forferdelig, ingen mennesker fortjener å dø på den måten og det er leit å lese, men går du tilbake og ser på historien, så har alle land vært involvert i slike konflikter og mange sivile har mistet livet. Hva forventer dere at Israel skal gjøre, de har en plikt til å beskytte landets befolkning. Hva hadde skjedd dersom slike islamistiske grupper angrep land i vesten?



Anonymous poster hash: 3db38...3d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

For en verden vi lever i... Jeg kan nesten ikke tro mine egne øyne. Det er så fælt at sånt skjer... Men sånn er det, dessverre. Det er så synd at det ikke blir slutt på elendigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist og det er forferdelig, ingen mennesker fortjener å dø på den måten og det er leit å lese, men går du tilbake og ser på historien, så har alle land vært involvert i slike konflikter og mange sivile har mistet livet. Hva forventer dere at Israel skal gjøre, de har en plikt til å beskytte landets befolkning. Hva hadde skjedd dersom slike islamistiske grupper angrep land i vesten?

Anonymous poster hash: 3db38...3d6

Det som er underlig, er at nesten ingen - og i hvert fall ikke her på KG - av Israel-motstanderne ser ut til å mene at nok er nok.

Jeg har spurt før, men kan gjerne gjøre det igjen:

Hva er det som gjør at denne konflikten ikke kan sluttes med at den militært svake parten overgir seg?

Ingen (eller i hvert fall veldig få) støtter den form for svinsk måte å føre krig på som Hamas har valgt i noen annen konflikt.

Alle er enige om at krigen i Nord-Irland måtte få en ende, og den fikk det da de som var verst med å bruke terror innså det groteske i at deres kamp, hvor rettferdig den enn forekom dem, ikke hadde resultater som sto i noe som helst forhold til de menneskelige omkostningene, på begge sider, ved å føre den mot en militær overmakt.

Hvorfor ikke i konflikten mellom Israel og araberne?

Er ikke 70 års lidelse nok, når det nå ikke ser ut, og ikke har gjort det på lenge lenge, at arabernes kamp fører frem??

Endret av Sir Winston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig at verden sitter og ser på, som vi satt og så på drapene av jødene under andre verdenskrig!

Det er ikke så rart at verden sitter og ser på. De sitter jo bare og ser på utallige konflikter i verden som har ført til atskillig flere drepte.

Hva gjør palestinerne så spesielle at man må slå på stortromma så snart en av dem dør som følge av sine egne lederes krigsforbrytelser med å bruke sivile som skjold for militære?

Er det fordi det er jøder involvert at denne relativt lilel konflikten får så mye oppmersomhet?

Flere palestinere er drept av andre palestinere enn av Israel. Hamas lynsjer, torturerer og henretter for fote. Politiske motstandere blir forfulgt. Ingen bryr seg. Når palestinere dreper andre palestinere er jo ikke jøder involvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regionens største gassfelt ligger i havområdet rett utenfor Gaza.

Feil. Feltet utenfor Gaza er lite og ubetydelig.

Hamas skyter hjemmelagde raketter på Israel, men har enda ikke drept en eneste Israelitt med disse
Feil. Men det er også irrelevant. At Israel klarer å hindre rakettene fra å treffe egne sivile gjør ikke utskytingen mindre grusom. Dessuten, rakettene er ikke hjemmelaget men kjøpt inn fra utlandet. Hamas er nå i samtaler med Nord-Korea om å kjøpe flere.

Israel dumpet 400 bomber på Gaza første døgn, og drepte i hovedsak sivile
For det første er det feil. Det påstås fra palestinsk hold at kun en viss andel er sivile. Av disse er det en merkelig stor andel unge menn. Altså unge menn i den alderen de fleste krigerne er i. Barn er for eksempel underrepresentert blant de drepte sammenlignet med andelen blant palestinerne totalt.
Og de sivile dør fordi Hamas bryter internasjonale lover og bruker egne sivile som skjold.

Israel foreslår våpenhvile uten å informere Palestinerne om dette, med vilkår om at Palestinerne legger ned alle våpen og overgir seg.
Bare pisspreik.

Israel invaderer Gaza med bakkestyrker.
De invaderte med bakkestyrker fordi det ble avdekket tunneler som skulle bli brukt til å angripe sivile inne i selve Israel.

Hamas forsøker å forsvare seg.
Løgn. Å skyte på sivile er ikke å forsvare seg.

Israel foreslår ny våpenhvile med samme vilkår, at palestinerne skal overgi seg og legge ned alle våpen (noe som ikke er en våpenhvile, men et utlimatum om overgivelse).
Løgn igjen.

Etter 40 år vet palestinerne at om de går med på en overgivelse, vil Israel fortsette å okkupere stadig nye områder.
Løgn igjen. Israel har okkupert som følge av krig, og ikke i fredstid.

Dette er saken, lite propaganda å finne, men legger man til alle foreldrene som må levere de lemlestede barna sine til overfylte kjølerom i påvente av gravlegging, ser man at Israel ikke gjør dette for å forsvare seg mot Hamas sine hjemmelagde raketter. Og at sånne som deg støtter drap på sivile, og vifter med rettferdighetsflagget for Israels rett til å forsvare seg burde gjøre alle medmennesker, uansett rase eller tro, opprørt. Du gjør meg rett og slett kvalm.
Du kommer med haugevis av løgner og støtter krigsforbrytelser. skam deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hevet over en hver tvil at IDF tar livet av sivile uten å blunke, noe som er synd og som absolutt ikke tjener Israels sak.

Dette er blank løgn. Det er få sivile dødsfall sammenlignet med andre konflikter. Dette til tross for at Hamas prøver å få sine egne sivile drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel har drevet med folkemord mot palestinerne i mange mange mange år.

Folkemord! Andelen sivile døde er lavere enn i andre konflikter og samtidig vokser palestinerne kraftig i antall.

Hvis dette er folkemord så er månen laget av ost. Hvor komplett *d*ot må man være for å påstå at noe slikt er folkemord? Vet du i det hele tatt hva folkemord er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...