Gå til innhold

Jeg er muslim, og er lei av å forsvare meg selv og min religion.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi muslimer er med på å skape mer fordommer når vi ber om nåde fra det norske folk om å ikke trekke likhetstegn mellom muslimer og såkalte radikale muslimer. Vi må slutte å forsvare oss hele tiden og begynne å anse oss som like verdige som etnisk norske! Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? Forhåpentligvis forstår de hvor tåpelig det er å la enkelte personers handlinger være representativ for en hel folkegruppe.

Jeg er lei av at gjennomsnittsmuslimen hver bidige gang det handler om terror må forklare og ta avstand fra andres handlinger. Hvorfor må vi alltid rettferdiggjøre oss selv og stå til ansvar for andre såkalte muslimers handlinger? Hvorfor blir vi skjært under samme kam som en gjeng idioter som bruker religion som skjold for å spre frykt og hat? Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik? jeg gidder ikke å forsvare min religion og identitet for noen lenger. Hvis ikke min deltagelse i samfunnet, handlinger, væremåte og min kjærlighet for Norge er nok bevis for at jeg er like norsk som alle andre, så får det faen meg bare være. Utrolig trist om mine barn i fremtiden også må forholde seg til spørsmål som dette i det flerkulturelle Norge .



Anonymous poster hash: 321b6...cb2
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde slippe å forsvare religionen din. Absolutt. Men det er naivt å tro at incest er mindre utbredt i andre etniske grupper, det er heller det at det er mer tabu og om mulig enda mer skambelagt enn i norsk kultur, og derfor oppdages sjeldnere. Ikke gjør samme feil som du misliker hos andre.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du støtter en religion hvis skrifter inneholder systematiske oppfordringer til vold mot "vantro" (og jøder spesielt) så må du være forberedt på å forsvare deg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å bytte livssyn.



Anonymous poster hash: 9c83c...b0e
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik?

God plan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke psykisk syke. De er religiøse som tar religionen sin på alvor. De aller fleste muslimer (inkludert trådstarter) tar ikke religionen sin seriøst. De ser bort fra all voldsforherligelsen. Og det skal vi være glade for.



Anonymous poster hash: 9c83c...b0e
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi media presser dem/dere opp i et hjørne og vil dere skal svare. Jeg skjønner ikke hvorfor, tror de aller fleste vet forskjellen.

Det media ikke forstår, er at om en person allerede har bestemt seg for at alle muslimer har skylden, kommer ikke et intervju i avisa med dem som tar avstand hjelpe noe som helst. Da vil den som har bestemt seg finne feil i intervjuet som støtter deres egen tankegang.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi muslimer er med på å skape mer fordommer når vi ber om nåde fra det norske folk om å ikke trekke likhetstegn mellom muslimer og såkalte radikale muslimer. Vi må slutte å forsvare oss hele tiden og begynne å anse oss som like verdige som etnisk norske! Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? Forhåpentligvis forstår de hvor tåpelig det er å la enkelte personers handlinger være representativ for en hel folkegruppe.

Jeg er lei av at gjennomsnittsmuslimen hver bidige gang det handler om terror må forklare og ta avstand fra andres handlinger. Hvorfor må vi alltid rettferdiggjøre oss selv og stå til ansvar for andre såkalte muslimers handlinger? Hvorfor blir vi skjært under samme kam som en gjeng idioter som bruker religion som skjold for å spre frykt og hat? Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik? jeg gidder ikke å forsvare min religion og identitet for noen lenger. Hvis ikke min deltagelse i samfunnet, handlinger, væremåte og min kjærlighet for Norge er nok bevis for at jeg er like norsk som alle andre, så får det faen meg bare være. Utrolig trist om mine barn i fremtiden også må forholde seg til spørsmål som dette i det flerkulturelle Norge .

Anonymous poster hash: 321b6...cb2

Du vet vi befinner oss i Norge? Etnisk norske utgjør et flertall, ergo bør denne gruppen dominere i antall som havner bak lås og slå. Vil du bruke argument av denne typen, må du ha tall for de forskjellige gruppene og justere for hvor stor andel av befolkningen de utgjør.

Bare hyggelig å hjelpe.

Anonymous poster hash: 587b6...d63

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forsvare deg med mindre du føler deg personlig truffet av kritikken.

På samme måte trenger ikke for eksempel rumenere forsvare seg for det noen rumenske statsborgere driver med i Norge. Eller hvilken som helst person som er en del av en gruppe med medlemmer som driver med kriminelle ting i landet. Ja, jeg har jobbet med 2 rumenske damer som skammet seg over å være rumenske på grunn av omtalen rumenere har rundt sigøynere med rumensk pass, men i mine øyne hadde de ingen grunn å føle dette - det er tross alt ikke de selv som driver med slikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vi befinner oss i Norge? Etnisk norske utgjør et flertall, ergo bør denne gruppen dominere i antall som havner bak lås og slå. Vil du bruke argument av denne typen, må du ha tall for de forskjellige gruppene og justere for hvor stor andel av befolkningen de utgjør.

Bare hyggelig å hjelpe.

Anonymous poster hash: 587b6...d63

Oi, utlendinger er overrepresentert i mange typer kriminalitet til tross for at de utgjør mindre enn 15% av befolkningen. Særlig gjelder dette vise grupper utlendinger som er overrepresentert i vise typer kriminalitet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forsvare deg med mindre du føler deg personlig truffet av kritikken.

På samme måte trenger ikke for eksempel rumenere forsvare seg for det noen rumenske statsborgere driver med i Norge. Eller hvilken som helst person som er en del av en gruppe med medlemmer som driver med kriminelle ting i landet. Ja, jeg har jobbet med 2 rumenske damer som skammet seg over å være rumenske på grunn av omtalen rumenere har rundt sigøynere med rumensk pass, men i mine øyne hadde de ingen grunn å føle dette - det er tross alt ikke de selv som driver med slikt.

Du trenger ikke forsvare deg med mindre du føler deg personlig truffet av kritikken.

På samme måte trenger ikke for eksempel rumenere forsvare seg for det noen rumenske statsborgere driver med i Norge. Eller hvilken som helst person som er en del av en gruppe med medlemmer som driver med kriminelle ting i landet. Ja, jeg har jobbet med 2 rumenske damer som skammet seg over å være rumenske på grunn av omtalen rumenere har rundt sigøynere med rumensk pass, men i mine øyne hadde de ingen grunn å føle dette - det er tross alt ikke de selv som driver med slikt.

det er lett for deg å si som ikke blir stigmatisert. Det må være herlig å være en hvit mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du støtter en religion hvis skrifter inneholder systematiske oppfordringer til vold mot "vantro" (og jøder spesielt) så må du være forberedt på å forsvare deg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert å bytte livssyn.

Anonymous poster hash: 9c83c...b0e

Det gjør da kristendommen også - uten at vi automatisk knytter den til f.eks. Breivik, som anser seg selv som kristen.

ALL ekstremisme er farlig, men det er faktisk en forsvinnende liten del av de religiøse som er ekstremister. Jeg skjønner godt at TS synes det er vanskelig og vondt å bli dømt på grunn av grupper som er så ekstreme i sin tolkning av religionen at de mener terrorisme er veien å gå. Slik som store deler av den muslimske verden har sett ut de siste årtiene er det ikke veldig rart at mange trekkes mot ekstreme grupper, dessverre. Det å vokse opp i krig skaper ikke nødvendigvis harmoniske fredselskende mennesker, men rasende, skadede og sinte mennesker som ikke vet andre måter å handle på. Det har vi jo sett før, også her i Europa, det vil alltid være slik at umenneskelige omstendigheter og vanskelige tider skaper større strømninger mot ekstremisme - enten det er fascisme, nazisme, ekstreme islamistiske grupperinger eller politisk ekstremisme.

Anonymous poster hash: fe0e0...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lett for deg å si som ikke blir stigmatisert. Det må være herlig å være en hvit mann.

Blir du så mye mobbet i hverdagen fordi du er muslim?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir du så mye mobbet i hverdagen fordi du er muslim?

Blir du så mye mobbet i hverdagen fordi du er muslim?

nei, jeg er ikke muslim og blir heller ikke mobbet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke lite fordomsfull selv, så fei for din egen dør!

Anonymous poster hash: 526d2...ffd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg er ikke muslim og blir heller ikke mobbet.

Hva er det du klager for da?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

" Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? " :skratte:

JA, det burde man gjøre!!! Kjempe bra "rebuttal"! Får jo tydelig fram hvor knviskarp og slikt man er.....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi muslimer er med på å skape mer fordommer når vi ber om nåde fra det norske folk om å ikke trekke likhetstegn mellom muslimer og såkalte radikale muslimer. Vi må slutte å forsvare oss hele tiden og begynne å anse oss som like verdige som etnisk norske! Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? Forhåpentligvis forstår de hvor tåpelig det er å la enkelte personers handlinger være representativ for en hel folkegruppe.

Jeg er lei av at gjennomsnittsmuslimen hver bidige gang det handler om terror må forklare og ta avstand fra andres handlinger. Hvorfor må vi alltid rettferdiggjøre oss selv og stå til ansvar for andre såkalte muslimers handlinger? Hvorfor blir vi skjært under samme kam som en gjeng idioter som bruker religion som skjold for å spre frykt og hat? Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik? jeg gidder ikke å forsvare min religion og identitet for noen lenger. Hvis ikke min deltagelse i samfunnet, handlinger, væremåte og min kjærlighet for Norge er nok bevis for at jeg er like norsk som alle andre, så får det faen meg bare være. Utrolig trist om mine barn i fremtiden også må forholde seg til spørsmål som dette i det flerkulturelle Norge .

Anonymous poster hash: 321b6...cb2

Det er ikke så vanskelig å sette seg inn i din frustrasjon, selv om det likevel er nesten umulig for en ikke-muslim å føle det du føler.

Men, når imamer og talspersoner for muslimer generelt stopper med å kritisere kulturen og livsførslen til ikke-muslimer i Norge, eller det land de bor i

- når det ikke prekes til, og undervises i, hat mot andre folkegrupper - særlig jøder - i moskeene,

- når imamer ikke reiser på turné i muslimske land, for å oppfordrer til vold mot aviser som trykker karrikatur-tegninger,

- når talspersoner for islam og muslimer bestemmer seg for en sjelden gang å støtte Israel (og USA) i kampen mot terrorisme, særlig i de tilfelle det er muslimer som står bak,

- og når muslimer ikke danser rundt i gatene etter det største terrorangrep i historien, 9/11

- ja da kanskje du ikke trenger å forsvare din religion.

Endret av Sir Winston
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi muslimer er med på å skape mer fordommer når vi ber om nåde fra det norske folk om å ikke trekke likhetstegn mellom muslimer og såkalte radikale muslimer. Vi må slutte å forsvare oss hele tiden og begynne å anse oss som like verdige som etnisk norske! Når de stiller deg til veggen - Spør heller tilbake- hvorfor er flertallet av menn som er pedofile og bedriver incest - etnisk norske? Forhåpentligvis forstår de hvor tåpelig det er å la enkelte personers handlinger være representativ for en hel folkegruppe.

Jeg er lei av at gjennomsnittsmuslimen hver bidige gang det handler om terror må forklare og ta avstand fra andres handlinger. Hvorfor må vi alltid rettferdiggjøre oss selv og stå til ansvar for andre såkalte muslimers handlinger? Hvorfor blir vi skjært under samme kam som en gjeng idioter som bruker religion som skjold for å spre frykt og hat? Hvorfor kan vi ikke anse disse menneske som gale og psykisk syke mennesker - som vi gjorde med Breivik? jeg gidder ikke å forsvare min religion og identitet for noen lenger. Hvis ikke min deltagelse i samfunnet, handlinger, væremåte og min kjærlighet for Norge er nok bevis for at jeg er like norsk som alle andre, så får det faen meg bare være. Utrolig trist om mine barn i fremtiden også må forholde seg til spørsmål som dette i det flerkulturelle Norge .

Anonymous poster hash: 321b6...cb2

100% av overfallsvoldtekter er utført av??

Kvinneundertrykkelse satt i system er utført av?

Særrettigheter kreveses av??

Kjønnslemlestelse her i landet utføres av??

Jeg kan fortsette i det vide og det brede.

Jo, du må nok forsvare din religion...og ikke minst din kultur!

Men hudfargen din skal du ikke forsvare.

Religionen er du nødt til å forsvare pga alle særkrav muslimer kommer med. Om det er så kjipt for deg å bo i et land der vi lever som vi gjør, så er det ingen som tvinger deg til å bo her. Alle vestlige er drittlei islam. Vi passer rett og slett ikke sammen.

Skjerp dere! Slutt å pakk inn damene deres, la jentene deres få elske å være sammen med hvem de vil. Har de lyst å knulle en trønder før ekteskap, ikke drep henne av den grunn. La de være frie. Og dere muslimske menn som er så jævla hellige og rettroende...la være å stjele, voldta og drepe. Og finn dere muslimske jenter i stedenfor norske. Og ikke voldta norske jenter fordi dere tvinger deres egne damer til å ikke knulle før ekteskap.

Dobbeltmoralister!!!

Anonymous poster hash: c1c46...f30

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...