Gå til innhold

Hva slags forholdsregler tar dere nå? Bor i Oslo og har mest lyst til å holde meg hjemme..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skam ta dere, reddharer....sett opp et telt i skogen resten av året.

:fnise: DEt er det jeg vurderer ja! TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure litt nå. Eneste ordentlige argumentet til PST har vært at de MÅ være åpne siden folk ville lurt sånn på hvorfor det er så mye politi over alt. Er det bare meg som ferdes rundt i byen uten å se snurten av onkel Politi? I dag kikket jeg litt ekstra siden noen medier har antydet at i dag er den "store" dagen. Kjørte fra øst til vest i bane og kikket ut på her eneste perrong - ikke en politimann å se noe sted. Er alt dette veldig synlige politiet folk skulle bli så skremt av alle samlet på Ekebergsletta og Oslo S? Stemmer dårlig med at de ikke vet hvor en evt aksjon skal foregå. Det kan selvsagt være politi ute i sivil, men da rakner argumentene om både bortskremming av terrorister og det at man måtte informere folk pga alt politi.



Anonymous poster hash: 0339d...c14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure litt nå. Eneste ordentlige argumentet til PST har vært at de MÅ være åpne siden folk ville lurt sånn på hvorfor det er så mye politi over alt. Er det bare meg som ferdes rundt i byen uten å se snurten av onkel Politi? I dag kikket jeg litt ekstra siden noen medier har antydet at i dag er den "store" dagen. Kjørte fra øst til vest i bane og kikket ut på her eneste perrong - ikke en politimann å se noe sted. Er alt dette veldig synlige politiet folk skulle bli så skremt av alle samlet på Ekebergsletta og Oslo S? Stemmer dårlig med at de ikke vet hvor en evt aksjon skal foregå. Det kan selvsagt være politi ute i sivil, men da rakner argumentene om både bortskremming av terrorister og det at man måtte informere folk pga alt politi.

Anonymous poster hash: 0339d...c14

Jeg har i alle fall sett politibil flere ganger i dag ved en større badestrand litt utenfor Oslo. Det pleier ikke være sånn, så det stemmer med det vi har hørt i nyhetene.

Anonymous poster hash: ad856...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt på hvor mange land de må gjennom for og komme til Norge?



Anonymous poster hash: 68187...006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt på hvor mange land de må gjennom for og komme til Norge?

Anonymous poster hash: 68187...006

Hvem? Terrorister? Det er jo cirka 50 islamister i Syria med norsk statsborgerskap, og det er da ikke utenkelig at de kan komme seg inn. Sprengstoff og slikt er det nok verre med, men at folk kan komme seg inn hit er jo ikke unaturlig når de rent juridisk faktisk er nordmenn med samme rettigheter som deg og meg. Man er jo obs på navn, men Norge er et jævlig svært land med hundrevis av veier inn, så akkurat at det er mange land mellom oss og Syria betyr svært lite.

Men jeg føler meg helt trygg, altså. Er ikke bekymret. Bare å leve som vanlig. Etter all verdens sannsynlighet skjer det absolutt ingenting, og i motsatt fall er det lite å gjøre ved. Mye annet som er mye farligere og som jeg fortsatt gjør. Som å kjøre bil. Tar det helt med ro og beveger meg som vanlig i Oslo.

Anonymous poster hash: eecad...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske vi kunne gå rundt med skyevåpen, som i USA. Men her må man være på vei til eller fra skytebanen for å få lov å ha med seg skytevåpen. Hva er vitsen med skytevåpen da liksom?

Anonymous poster hash: 4d733...5df

Jepp I Norge er vi sitting ducks for terrorister som gjennomfører aksjoner med å plaffe ned andre. Det var vi dessverre vitner til. Ikke engang politiet bærer våpen.

Anonymous poster hash: 27e4d...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall sett politibil flere ganger i dag ved en større badestrand litt utenfor Oslo. Det pleier ikke være sånn, så det stemmer med det vi har hørt i nyhetene. Anonymous poster hash: ad856...5fd

Så om PST ikke hadde gått ut så hadde du vært fra deg av engstelse og lurt på hva politiet gjorde der?

Neppe. Du hadde tenkt "å så fint" og ferdig med det.

Anonymous poster hash: b3782...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heller Ingen politi i Oslo sentrum i helga. Ikke inne på Oslo s en gang. Så kanskje en politibil som kjørte forbi men det er jo ikke uvanlig.

Anonymous poster hash: e3f5d...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går rundt og er redd og ikke lever som normalt så har muslimene vunnet. Jeg risikerer heller å dø eller bli alvorlig skadet. Jobber i Oslo, bor i Follo. Mann 30.



Anonymous poster hash: 7d192...2c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi kom med fly i helgen, og de så mye bevæpnet politi på flyplassen. Det har jo også vært en del ekstra kontroller, ihvertfall i bykjernen i Oslo, hvor folk har blitt bedt om å vise pass (dette sto det blant annet om i VG, noe ala "Se, her må utlendingene vise pass").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure litt nå. Eneste ordentlige argumentet til PST har vært at de MÅ være åpne siden folk ville lurt sånn på hvorfor det er så mye politi over alt. Er det bare meg som ferdes rundt i byen uten å se snurten av onkel Politi? I dag kikket jeg litt ekstra siden noen medier har antydet at i dag er den "store" dagen. Kjørte fra øst til vest i bane og kikket ut på her eneste perrong - ikke en politimann å se noe sted. Er alt dette veldig synlige politiet folk skulle bli så skremt av alle samlet på Ekebergsletta og Oslo S? Stemmer dårlig med at de ikke vet hvor en evt aksjon skal foregå. Det kan selvsagt være politi ute i sivil, men da rakner argumentene om både bortskremming av terrorister og det at man måtte informere folk pga alt politi.

Anonymous poster hash: 0339d...c14

På Gardermoen i dag var det hvert fall en del politi. To stk på perrongen der jeg ventet på toget hjem hvert fall. Og jeg så kanskje 5-6 inne på flyplassen, men så gikk jeg ikke rundt på hele plassen heller da.

Ang forholdsregler så... jeg ble litt engstelig da jeg leste om disse greiene i avisa, spesielt når jeg skulle reise hjem til Norge idag fra ferie. Men følte meg trygg på reisen helt hjem :) Var ikke noe spesielt jeg kunne gjort.

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk det som forventet, nå innrømmer de at det er stor tvil om det noen gang var noen trussel. Det er jo forsåvidt bra, men hvor seriøst blir de tatt neste gang de trapper opp beredskapen? Er ikke til å komme fra Ulv-Ulv-effekten.



Anonymous poster hash: 0339d...c14
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...