Gå til innhold

Hva slags forholdsregler tar dere nå? Bor i Oslo og har mest lyst til å holde meg hjemme..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen. Så lenge man ikke vet noe mer konkret er det jo lite vits å gjøre noe, man vet jo ikke om man faktisk gjør vondt verre. Forholder meg til de offisielle rådene og kikker kanskje innom nettavisene litt oftere enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis myndighetene mente det ikke var noen fare ville de ikke har brukt store politistyrker (som koster store penger) til å patruljere rundt over alt med våpen. Altså mener myndighetene at det er fare på ferde og at vi har grunn til å frykte noe eller noen.



Anonymous poster hash: 4d733...5df
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis myndighetene mente det ikke var noen fare ville de ikke har brukt store politistyrker (som koster store penger) til å patruljere rundt over alt med våpen. Altså mener myndighetene at det er fare på ferde og at vi har grunn til å frykte noe eller noen. Anonymous poster hash: 4d733...5df

Neida,,, men tenk om det faktisk skjer noe, og så viser det seg i ettertid om at politiet hadde få noe tips om det uten at de hadde skjerpet sikkerheten. Det hadde jo blitt helt krise.

Så de er nok bare føre-var.

Anonymous poster hash: 82ea0...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung tøff mann

Tror dere har større sjanse for å bli mistenkeliggjort og stoppet av Politiet, tror heller dere skal bekymre dere over det enn å frykte terror.

Og siden det forrige terrorangrepet i Norge ble gjort av en mann i politiuniform, så vil jeg "håpe" at Politiet mer enn gjerne viser legitimasjon på at de faktisk jobber i politiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det blir rimelig lurt å oppholde seg for det meste på Oslo Øst i innvandrerbelastede områder hvor muslimer er nesten i flertall. Tror ikke islamistene kommer til å angripe akkurat der.



Anonymous poster hash: 7c57e...379
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Så lenge man ikke vet noe mer konkret er det jo lite vits å gjøre noe, man vet jo ikke om man faktisk gjør vondt verre. Forholder meg til de offisielle rådene og kikker kanskje innom nettavisene litt oftere enn ellers.

Hvordan kan man gjøre vondt værre ved å feks unngå tbane og befolkede områder? Jeg er ikke frekk altså, bare bekymret. Lurer på hva du mener her. TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min og min søster skal ta fly hit til kr.sand fra tromsø nå på tirsdag. Da må de mellomlande i Oslo. Jeg er utrolig lite keen på det.. Jeg er kjempe bekymret. Mandag etter solnedgang er det jo slutt på ramadan også, så jeg tror tirsdag er en "fin" dag for disse terroristene og angripe Norge på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Absolutt ingen. Jeg er mer bekymret for at en del ser ut til å bli frynsete og hakkende sprø, enn jeg er for terrorangrep.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg mest hjemme og tar hvertfall ikke t-banen til sentrum(Oslo). Skulle det skje noe i Oslo så skulle det ikke forundre meg om det skjer på Oslo-S eller på Karl Johan..

Det er ganske alvorlig det her..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man gjøre vondt værre ved å feks unngå tbane og befolkede områder? Jeg er ikke frekk altså, bare bekymret. Lurer på hva du mener her. TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

For man vet ikke hva som er målet, så man kan strengt tatt heller ikke ta noen særlige forholdsregler. Det kan jo like godt være at den alternative ruten man tar hjem i stedet for den vanlige er den som man ikke burde ha tatt. At de vanlige mulige målene man skule tro er for vanskelige pga beredskap der.. Det vet man rett og slett ikke.

Så jeg synes at de offisielle rådene er noe jeg skal forholde meg til, og det er viktig å være oppdatert på rådene som PST og Politiet kommer med.

Man kan selvsagt holde seg mer hjemme enn vanlig og unngå større samlinger og steder som har blitt pekt ut som typiske mål, men man kan jo ikke låse seg helt inn, spesielt når de sier at dette kan være aktuelt ubestemt tid.. Det er alvorlig, men ikke dermed gitt at noe absolutt og garantert skjer.

Noe kan skje når som helst, med eller uten varsler og trusler og beredskap, man er jo aldri helt trygg at ingenting kan skje. Men man kan jo ikke la dette styre livet fullstendig og la alt stoppe opp. Men fint å være mer oppmerksom enn ellers.

Endret av Bond
/fikset litt på språk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar absolutt ingen forholdsregler. Jeg tjener ingenting på å gå rundt å være redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Ser ingen grunn til å ta spesifikke forhåndsregler.

Jeg har tatt både t-bane og buss tidligere i dag, og vandret gjennom Grünerløkka, Grønland, Oslo City, Jernbanetorget og Karl Johans gate. Akkurat nå er jeg hjemme, men skal ut igjen for en matbit og noen pils utpå kveldingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det myndighetene bør gjøre er åøke kontroller særdeles rundt området ved Oslo S. Der har du så mye som kan rammes. Togterminal,bussterminal,hotell,arbeidsplasser,kjøpesentre,tbane osv. Også ha vakthold på kollektivtrafikk i sentrum.

Forøvrig tar jeg ingen forhåndsregler da jeg tror det ikke kommer til skje verken idag eller på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke redd, mest redd for mine nærmeste enn meg.

Jeg vil heller ikke være redd. Det jeg stusser litt på er hvis disse gærningene virkelig vil gjennomføre trusselen sin, hvorfor fortelle det til noen slik at Norge er beredt?

Nå skal jeg ned til byen for å nyte sola og min kjære;)

Anonymous poster hash: 1af01...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trygt hjemme i leiligheten? :-(



Anonymous poster hash: f39f4...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder meg unna sentrum noen dager, og sørger for å krysse gata om "Spøkelseskladden" nærmer seg, just in case. Er sikker ikke noe farlig, men på den annen side kan det være plenty med C4-ladninger under der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen forholdsregler.

Har dere som holder dere innendørs og/eller unngår steder dere ellers ville vært på, tenkt over at dere med dette lar terroristene vinne? Da lar dere terroristene innskrenke deres handlefrihet, hvilket er deres mål. Da har de lykkes, angrep eller ikke. Det tenker i alle fall jeg dem å gjøre.

Det heter for øvrig forholdsregler, ikke forhåndsregler.



Anonymous poster hash: 280ae...5e6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle. Men må innrømme at jeg er bittelitt nervøs for å ta fly på mandag.

Vi må i tillegg ta tog fra Gardermoen og hjem, så jeg merker jeg er litt skeptisk. Men vi har ikke noen andre valg. Og nei, jeg orker ikke bli hysterisk og avlyse reisa. Vi skal hjem, og jeg har ikke råd til å kjøpe nye billetter.

Skjer det noe så skjer det noe, og da var det meningen at vi skulle dø.



Anonymous poster hash: e1cf8...5f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske vi kunne gå rundt med skyevåpen, som i USA. Men her må man være på vei til eller fra skytebanen for å få lov å ha med seg skytevåpen. Hva er vitsen med skytevåpen da liksom?

Anonymous poster hash: 4d733...5df

Pistoler ble laget for å drepe. Du har med andre ord lyst til å gå rundt med noe du kan enkelt drepe folk med? Det er ikke ulovlig å gå rundt med en lommekniv, du kan drepe folk med den også. Du kan jo prøve det.

Utrolig å lese hvor ignorante noen er, som faktisk vil begynne med å gå rundt med skytevåpen og nevner til og med USA. Som om personen ikke vet at gun-control er et veldig hett tema i USA for tiden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...