Gå til innhold

Hva slags forholdsregler tar dere nå? Bor i Oslo og har mest lyst til å holde meg hjemme..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke forhåndsregler tar dere nå?

Jeg bor i Oslo, relativt sentralt, men ikke nede i bykjernen og føler meg relativt trygg her hjemme.

Jeg har vært i butikken en kjapp tur idag for å handle mat, men utover det har jeg kun lyst til å være inne.. Heldigvis har jeg hjemmekontor på ubegrenset tid.

Skulle gjerne tatt meg en tur på Frognerbadet eller liknende i denne varmen (bor innen gåavstand) - men vet ikke om jeg tørr gå over Majorstuen, eller være på Frognerbadet heller forøvring.

Jeg tar ikke kollektiv transport nå.

Har bestillt tur med Danskebåten om to uker. Den vil jeg avbestille. Ønsker ikke være der det er mange folk.

Det er helt jævelig å ha det slik.

Hva tenker dere, og hvilke forhåndsregler tar dere?

:-(



Anonymous poster hash: f39f4...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar følgende forholdsregler: ingen.

Men så er jeg mann da.

Anonymous poster hash: b3782...e79

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vet jo om Oslo er mest utsatt. Jeg bor i Kristiansand, her er det jo både danskebåten, Dyreparken og Sørlandssenteret som kan være eventuelle mål. Usikkerheten er fæl å leve med..

Anonymous poster hash: f6e6f...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske vi kunne gå rundt med skyevåpen, som i USA. Men her må man være på vei til eller fra skytebanen for å få lov å ha med seg skytevåpen. Hva er vitsen med skytevåpen da liksom?



Anonymous poster hash: 4d733...5df
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar følgende forholdsregler: ingen.

Men så er jeg mann da.

Anonymous poster hash: b3782...e79

Skulle ønske jeg klarte å ha det slik :-(

TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker lite på det, bortsett fra at jeg ikke er veldig keen på tbanen akkurat nå. Vanskelig å evakuere om trafikken stopper opp i tunnelen - spesielt her jeg bor(Majorstua).

SIden jeg har et lite barn velger jeg å ta forholdsregler jeg kanskje ikke ville tatt ellers.



Anonymous poster hash: 6a5f0...12c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vet jo om Oslo er mest utsatt. Jeg bor i Kristiansand, her er det jo både danskebåten, Dyreparken og Sørlandssenteret som kan være eventuelle mål. Usikkerheten er fæl å leve med..

Anonymous poster hash: f6e6f...c7c

Nei, du har rett i det. Men jeg må innrømme at jeg heller skulle vært et annet sted en hovedstaden nå. En hytte på fjellet feks.. Men det har jeg ingen mulighet til.

Jeg forstår at det også er ubehagelig å være på andre byer / tettsteder. Usikkerheten er fæl ja! Det er bare vanskelig å bestemme seg for hvor mye den skal styre deg :-(

TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker lite på det, bortsett fra at jeg ikke er veldig keen på tbanen akkurat nå. Vanskelig å evakuere om trafikken stopper opp i tunnelen - spesielt her jeg bor(Majorstua).

SIden jeg har et lite barn velger jeg å ta forholdsregler jeg kanskje ikke ville tatt ellers.

Anonymous poster hash: 6a5f0...12c

Trafikken på tbanen tenker du på?

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min største frykt som nå realiseres.. Helt jævelig. Vet ikke hvordan jeg skal kunne få et normalt liv igjen etter dette. Vil bare vekk.

TS



Anonymous poster hash: f39f4...5ea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig å se at en del mennesker ikke bør ha akkurat utsatte yrker med tanke på hvor frynsete nervene er.

Tar ingen forhåndsregler bortsett fra de jobben har pålagt



Anonymous poster hash: 3f8d5...bb5
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på landet, men ungene skulle egentlig vært hos faren sin som bor i Oslo sentrum. De hentet jeg hjem tre dager for tidlig. Sjansen for at noe skulle skje akkurat der de måtte befinne seg, er ikke stor, men blir det terror og kaos, kan det bli vanskelig å komme gjennom på tlf osv. Jeg slapper bedre av når de er her i tider som disse, og faren deres var enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansene for å bli rammet av et terrorangrep er så små at det er forbi meningsløst i det hele tatt å tenke på forhåndsregler.

Denne artikkelen setter det hele i et perspektiv: telegraph

(Håper du ikke ble redd for å sykle også, nå da...).



Anonymous poster hash: 9826f...398
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket tar jeg ingen forholdsregler. Mitt inntrykk er at dette er en gjeteoperasjon som PST har rimelig god kontroll over og hvis den skulle feile forventer jeg at dette er en såpass spisset aksjon at den uansett ikke vil ramme meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håpere dere som føler dere trygge har rett. Og jeg håper jeg ikke må angre på at jeg ikke flyktet byen mens jeg hadde muligheten.

TS



Anonymous poster hash: f39f4...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist bort, nesten ikke mobildekning her..

Anonymous poster hash: 96844...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forholdsregler som helst. Terskelen for å ringe politiet om gjensatt bagasje er kanskje litt lavere, det er det eneste. Det er fortsatt et utall ting jeg gjør hele tiden som det er mer sannsynlig at jeg dør av enn av terrorangrep, så det er ikke noen vits i å bruke tid på det. Bor og jobber midt i Oslo, for ordens skyld.



Anonymous poster hash: eecad...156
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er min største frykt som nå realiseres.. Helt jævelig. Vet ikke hvordan jeg skal kunne få et normalt liv igjen etter dette. Vil bare vekk.

TS

Anonymous poster hash: f39f4...5ea

Det er da ingen ting som er realisert... Slik jeg forstår og tolker det er Norge ett av flere potensielle mål de kanskje vil prøve seg på nå i forbindelse med ramadan... Ingen ting kommer til å skje nå som risikoen for at de mislykkes er så stor... Tenk for en skam det vil medbringe for dem.

Og det er ikke sikkert de vil prøve seg i Norge uansett.

Jeg er ganske så sikker på at dette gjelder flere land og ikke bare Norge.

Anonymous poster hash: 82ea0...fbb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men ikke veldig sentralt. Hadde egentlig tenkt meg rundt i byen i dag, men droppet det heller. Holder meg hjemme i hagen. Men skal til byen i morgen, og kommer ikke til å være veldig bekymret.

Men til dere som sier at å bli rammet av et terrorangrep er mye mindre sannsynlig enn å krasje med sykkel, bil osv. Javel, men kanskje ikke når det blir slått offentlig alarm om et terrorangrep spesifikt mot Norge???



Anonymous poster hash: ad768...21d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men ikke veldig sentralt. Hadde egentlig tenkt meg rundt i byen i dag, men droppet det heller. Holder meg hjemme i hagen. Men skal til byen i morgen, og kommer ikke til å være veldig bekymret.

Men til dere som sier at å bli rammet av et terrorangrep er mye mindre sannsynlig enn å krasje med sykkel, bil osv. Javel, men kanskje ikke når det blir slått offentlig alarm om et terrorangrep spesifikt mot Norge???

Anonymous poster hash: ad768...21d

Jo. Jeg gjør som myndighetene sier og retter meg etter deres råd, men det er selvsagt overveiende sannsynlig at langt flere dør av å sykle eller kjøre bil den neste tiden enn av å bevege seg i Oslo sentrum og bli sprengt av terrorister. Også målt opp mot antallet som driver med disse tingene.

Anonymous poster hash: eecad...156

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske vi kunne gå rundt med skyevåpen, som i USA. Men her må man være på vei til eller fra skytebanen for å få lov å ha med seg skytevåpen. Hva er vitsen med skytevåpen da liksom?

Anonymous poster hash: 4d733...5df

:fnise:

Hmm så skvetne og redde folk er nå..så hadde vi sikkert gått løs på hverandre xD

Så tror ikke det ville vært bra med skytevåpen :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...