Gå til innhold

Finansavisen skriver om de ukorrekte emnene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kanskje greit å opplyse hvilken av de to sidene dette gjelder?

Anonym poster: 5d0920133b7f93cbf369bf226f3c9e80

Fyret, er vel driftet av en som tidligere hadde nazistiske holdninger. Men poenget til gjest lenger opp( som er meg) var vel at begge nettsteder linker til nyheter fra andre aviser. Og man kan ikke da komme med sedvanlige hitling eller antydninger om rasisme. Om liberaleren eller Klassekampen gjengir nyheter fra Aftenposten, burde det ikke være noe tema om hvem som bringer nyheten fra Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyret, er vel driftet av en som tidligere hadde nazistiske holdninger.

Hvordan vet du at denne personen fortsatt har samme holdninger i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan vet du at denne personen fortsatt har samme holdninger i dag?

Man vet ikke om vedkommende har samme holdninger i dag. Men det bryr vel ikke "antirasistene" seg om. Jeg skriver bare om hva jeg tror hvilken oppfatning "antirasistene" har om vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den knallrøde pressen hvor Høyre er største parti blant politiske journalister på stortinget?

48% av journalister vil stemme for rødt eller rødgrønn blokk, mens 45% vil stemme borgelig blokk ifølge Medieundersøkelsen 2013.

Mer enn å bekymre deg over at høyreorienterte blir satt i samme bås som venstreorienterte, burde du som selverklært kommunist kanskje heller bekymre deg over hvorfor høyreorienterte blir satt i samme bås som selverklærte venstreorienterte som deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å tro på løgnene media som Aftenposten, NRK og Dagbladet sprer, sier du?

Ja, disse oppfordrer faktisk ikke til hat og utryddelse av andre folkegrupper slik folka bak fyret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

At den ene siden er drevet av nynazister og attpåtil sprer løgn om flaggsaken hjelper ikke akkurat. Men jaja, nynazister er ikke akkurat kjent for å kunne dette med fakta.

Nynazister er nesten like ille som sosialister når det gjelder å spre løgn.

Forresten, mens vi snakker om det, kan du komme med noe dokumentasjon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nynazister er nesten like ille som sosialister når det gjelder å spre løgn.

Forresten, mens vi snakker om det, kan du komme med noe dokumentasjon?

Du husker saken på fyret med "FORBYR norske flagg på 17. mai"? Når det i realiteten var å tillate andre flagg en norske flagg på baksiden av noen papirflagg elevene lagde selv. Det er jo ikke engang i nærheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse oppfordrer faktisk ikke til hat og utryddelse av andre folkegrupper slik folka bak fyret.

Nei, det oppfordres ikke direkte, men det ties om utryddelse av en annen folkegruppe.

Anonym poster: eda5527e8f4fd57be15d8a51fd5bcd67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du husker saken på fyret med "FORBYR norske flagg på 17. mai"? Når det i realiteten var å tillate andre flagg en norske flagg på baksiden av noen papirflagg elevene lagde selv. Det er jo ikke engang i nærheten.

Var det, det du fant av nazistiske holdninger på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det, det du fant av nazistiske holdninger på siden?

Nei. Jeg vet derimot at siden drives av gamle vigridfolk. Det er nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei. Jeg vet derimot at siden drives av gamle vigridfolk. Det er nok.

Nå er det jo slik at enkelte har evne og vilje til å modifisere sine holdninger underveis. Det krever evne til selvkritikk. Jeg skal ikke påstå at dette nødvendigvis er tilfelle med dem som drifter Fyret, men umulig er det jo ikke. Også andre har jo tatt til vettet. Audun Lysbakken f.eks. Han var kommunist, men er det ikke lenger. Fremdeles en raddis, men han er da i det minste ikke en kommunist. Det betyr at han kan tiltros fornuftsevner nok til å kunne delta i offentlig debatt som en verdig likemann. Så er naturligvis ikke tilfelle for hverken kommunister eller nazister. Begge disse er antidemokratiske og illiberale, ikke ulikt skabbete islamister og kristenradikale. Alle sammen benytter demokratiske friheter til å undergrave demokratiet, og burde for demokratiets skyld vært satt på et isflak i Arktis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei. Jeg vet derimot at siden drives av gamle vigridfolk. Det er nok.

Flere gamle kommunister er i styre og stell i medianorge. Sigurd Allern, professor i journalistikk ved UIO er også kommunist. Disse støtter altså væpnet revolusjon. Bør vi sparke disse på grunn av ekstreme polistiske holdninger? Eller la vær å lese deres aviser på grunn av de politiske holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gamle kommunister er i styre og stell i medianorge. Sigurd Allern, professor i journalistikk ved UIO er også kommunist. Disse støtter altså væpnet revolusjon. Bør vi sparke disse på grunn av ekstreme polistiske holdninger? Eller la vær å lese deres aviser på grunn av de politiske holdninger?

Nå sidestiller du kommunisme og nazisme. Tenk heller over HVORFOR disse ALDRI hadde kunnet få plass i medieNorge som nazister, men at det går greit som kommunister. Hvorfor tror du det er slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nå sidestiller du kommunisme og nazisme. Tenk heller over HVORFOR disse ALDRI hadde kunnet få plass i medieNorge som nazister, men at det går greit som kommunister. Hvorfor tror du det er slik?

Det ene systemet er ikke bedre enn det andre. Grunnen er at samfunnet godtar nyanser i kommunistiske holdninger men ikke i nazistiske. Mange som får merkelappen nazister, spesielt fra kommunistiske antirasister som kun er skeptisk til innvandring. Det handler kun om definisjonsmakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå sidestiller du kommunisme og nazisme. Tenk heller over HVORFOR disse ALDRI hadde kunnet få plass i medieNorge som nazister, men at det går greit som kommunister. Hvorfor tror du det er slik?

Det du peker på her er kontingent, dvs. at nazisme har et dårligere ry enn kommunisme i norsk offentlighet (eller andre steder) begrunner ingen moralsk relevant forskjell mellom kommunister og nazister. Både kommunisme og nazisme er antidemokratiske ideologier, og enhver som gir sin tilslutning til én av dem er pr. definisjon antidemokrat. Det er i seg selv ille nok. Verre er det at disse ideologiene har vist seg å være politiske systemer som bevirker og begrunner folkemord. Tilsvarende, støtter du en slik ideologi, støtter du samtidig folkemord.

Du vil sikkert hevde at dette ikke er et argument mot kommunisme som sådan, fordi de historiske tilskikkelsene vi har sett av kommunisme ikke er EGENTLIG kommunisme. Men da får du for det første problemet med å begrunne hvorfor en kommentator på Kvinneguiden (du) sitter på den korrekte forståelse av hva kommunisme er, ulikt Lenin, Stalin og Mao som da nødvendigvis må ha misforstått hva ideologien går ut på. Og det er kontraintuitivt. Og for det andre kan man like gjerne si at det ikke er noe i nazisme som teori som tilsier at et slikt system vil føre til folkemord hvis det settes ut i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Poenget er vel at kommunistiske antirasister er livredd for at sanneheten om hva innvandringen koster oss kommer ut. Derfor stemples alle, som skriver kritisk om innvandring, som nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ene systemet er ikke bedre enn det andre. Grunnen er at samfunnet godtar nyanser i kommunistiske holdninger men ikke i nazistiske. Mange som får merkelappen nazister, spesielt fra kommunistiske antirasister som kun er skeptisk til innvandring. Det handler kun om definisjonsmakt.

Hvorfor godtar samfunnet dette? Tilfeldig? Har norske kommunister noensinne brukt politisk vold?

Jeg er veldig forsiktig med nazismestempelet. Jeg kaller for eksempel ikke NDL nazister selv om de har klare koblinger til nazimiljøer. Nazisme og fascisme er begreper som aldeles ikke burde utvannes.

Det du peker på her er kontingent, dvs. at nazisme har et dårligere ry enn kommunisme i norsk offentlighet (eller andre steder) begrunner ingen moralsk relevant forskjell mellom kommunister og nazister. Både kommunisme og nazisme er antidemokratiske ideologier, og enhver som gir sin tilslutning til én av dem er pr. definisjon antidemokrat. Det er i seg selv ille nok. Verre er det at disse ideologiene har vist seg å være politiske systemer som bevirker og begrunner folkemord. Tilsvarende, støtter du en slik ideologi, støtter du samtidig folkemord.

Du vil sikkert hevde at dette ikke er et argument mot kommunisme som sådan, fordi de historiske tilskikkelsene vi har sett av kommunisme ikke er EGENTLIG kommunisme. Men da får du for det første problemet med å begrunne hvorfor en kommentator på Kvinneguiden (du) sitter på den korrekte forståelse av hva kommunisme er, ulikt Lenin, Stalin og Mao som da nødvendigvis må ha misforstått hva ideologien går ut på. Og det er kontraintuitivt. Og for det andre kan man like gjerne si at det ikke er noe i nazisme som teori som tilsier at et slikt system vil føre til folkemord hvis det settes ut i praksis.

Jeg er ingen antidemokrat. Høyst sannsynlig er jeg uendelig mer demokratisk enn hvem som helst her inne. Jeg vil legge LANGT større deler av samfunnslivet under demokratisk kontroll enn det er i dag.

Angående Lenin, Stalin og Mao er det søkt å gi disse ansvaret for alt som skjedde i deres respektive land. De er tre enkeltmennesker som opplevde å måtte hanskes med noe av den hardeste klassekampen noensinne. Attpåtil også i tilbakeliggende land. Jeg har aldri vært medlem verken i SUKP eller KKP. Jeg er norsk og står fast på en nasjonal linje. Akkurat som at ikke Høyre kan lastes for at Thatcher og co. omfavnet apartheid og fascisme verden over kan ikke kommunister i Norge lastes for hva "meningsfeller" bedrev andre steder.

Poenget er vel at kommunistiske antirasister er livredd for at sanneheten om hva innvandringen koster oss kommer ut. Derfor stemples alle, som skriver kritisk om innvandring, som nazister.

Jeg vet at den innvandringen vi har i dag er rent borgerlig for å sikre kapitalen dens nødvendige reservearbeidsarme. Jeg er kommunist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor godtar samfunnet dette? Tilfeldig? Har norske kommunister noensinne brukt politisk vold?

Jeg er veldig forsiktig med nazismestempelet. Jeg kaller for eksempel ikke NDL nazister selv om de har klare koblinger til nazimiljøer. Nazisme og fascisme er begreper som aldeles ikke burde utvannes.

Jeg er ingen antidemokrat. Høyst sannsynlig er jeg uendelig mer demokratisk enn hvem som helst her inne. Jeg vil legge LANGT større deler av samfunnslivet under demokratisk kontroll enn det er i dag.

Angående Lenin, Stalin og Mao er det søkt å gi disse ansvaret for alt som skjedde i deres respektive land. De er tre enkeltmennesker som opplevde å måtte hanskes med noe av den hardeste klassekampen noensinne. Attpåtil også i tilbakeliggende land. Jeg har aldri vært medlem verken i SUKP eller KKP. Jeg er norsk og står fast på en nasjonal linje. Akkurat som at ikke Høyre kan lastes for at Thatcher og co. omfavnet apartheid og fascisme verden over kan ikke kommunister i Norge lastes for hva "meningsfeller" bedrev andre steder.

Jeg vet at den innvandringen vi har i dag er rent borgerlig for å sikre kapitalen dens nødvendige reservearbeidsarme. Jeg er kommunist.

Antirasister og kommunister fra Blitzmiljøet bruker vold stort sett hver gang de demonstrer.

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7125052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Antirasisters brunskvetting av Fyret blir innholdsløst så lenge Fyret bare gjengir nyheter om innvandrere fra andre aviser og nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sidestiller du kommunisme og nazisme. Tenk heller over HVORFOR disse ALDRI hadde kunnet få plass i medieNorge som nazister, men at det går greit som kommunister. Hvorfor tror du det er slik?

Fordi kommunistene klarte å spre den onde drittideologien til flere enn nazistene. Begge ideologiene er helt jævlige, og ingen bedre enn den andre.

Du kan like gjerne spørre hvorfor kristendommen er dominant i Norge og ikke islam. At kristendommen er dominant betyr ikke at den er det grann bedre enn islam.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...