Gå til innhold

Medisin/odontologi studenter: er dere stresset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som turnuslege, og selv om jeg jobber ca 50 timer per uke (har arbeidstid med UTA på 45,5 per uke, men må jobbe en del overtid) syns jeg det er mye mindre stressende enn det medisinstudiet var.

Jeg syns det er kjempefint å kunne gå på jobb og gå hjem når jeg er ferdig - som student følte jeg hele tiden at jeg måtte/burde/skulle ha lest. Tror det hele er veldig personlighetsavhengig.



Anonymous poster hash: b1d2b...f2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er karakterer på medisin i Bergen, og det skal innføres i Oslo nå. Så er nok ikke Trondheim og Tromsø langt etter med å innføre det. Jeg er ferdig på medisinstudiet, og det var mye stress til tider, men hadde likevel tid til et skikkelig studentliv, reiser og andre interesser. Jeg kjørte meg skikkelig hardt under en eksamensperiode, endte opp med et angstanfall som fikk meg til å ta det litt med ro ;) og selv når jeg tok det mer med ro fikk jeg bare toppkarakterer - jeg stilte for høye krav til meg selv, rett og slett. Det er ikke noe definert pensum på medisin, og det er heller ikke forventet at du skal kunne alt i litteraturen. Det er like greit å innse først som sist.

Anonymous poster hash: 74a94...bb7

Dette visste jeg ikke. Vet du når det innføres karaktere i Oslo? Eller er det gjort allerede?

Anonymous poster hash: af45e...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er godt å høre deres erfaringer, håper jeg også klarer å få en fin balanse mellom studie og livet forøvrig når jeg begynner. Medisin er noe jeg brenner for, så det vil nok være verdt alle ´offer´ jeg må gjøre for å komme meg gjennom, men jeg skal gjøre mitt beste for at livet ikke blir satt på pause de årene jeg er student.



Anonymous poster hash: af45e...d9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier er tungt. Beintøft rett og slett! Særlig i eksamenstiden er det travelt. En ender ofte opp med å lese 12-14 timer hver dag, og da er det ikke så mye fritid til overs. Skal du ha de beste karakterene må du konkurrere med de andre som er best, og da nytter det ikke å "kunne det som forventes". Det er alltid noen som kan mer, og det er der Aen ligger.

5-6 på vgs er ikke sammenlignbart med høyere studier. Pensummengden er helt annerledes, forventningene og konkurransen skyhøye.

Bare av nysgjerrighet hva har du studert/studerer?

Anonymous poster hash: cdd73...56d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 27.11.2014 den 13.28, umwar skrev:

Studier er tungt. Beintøft rett og slett! Særlig i eksamenstiden er det travelt. En ender ofte opp med å lese 12-14 timer hver dag, og da er det ikke så mye fritid til overs. Skal du ha de beste karakterene må du konkurrere med de andre som er best, og da nytter det ikke å "kunne det som forventes". Det er alltid noen som kan mer, og det er der Aen ligger.

 

5-6 på vgs er ikke sammenlignbart med høyere studier. Pensummengden er helt annerledes, forventningene og konkurransen skyhøye.

Svar da

Anonymkode: 9e512...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...