Gå til innhold

Privatisteksamen, høsten 2014


Somle

Anbefalte innlegg

Gjest Blåbæret.

Jeg tenkte å melde meg opp til matte 2p-y, til høsten. Har begynt å lese/øve litt, men ser at det er en god del å gå gjennom. Lurer på å ta historie også, men synes kanskje det blir litt mye. Er jo helt "noob" i matematikk, så har mye å lære...Dere som tar historie, er det vanskelig? Tungt? Mye å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matte 1P og historie. Har jobbet en del med det de to siste ukene, men faen så treig jeg har blitt i hodet.

I tillegg har jeg norsk, men skal ikke har eksamen før vår 2015.

Da skal jeg også ha engelsk skriftlig og muntlig og matte 2P.

Satser på jus høsten 2015 :)



Anonymous poster hash: 5afc2...953
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å melde meg opp til matte 2p-y, til høsten. Har begynt å lese/øve litt, men ser at det er en god del å gå gjennom. Lurer på å ta historie også, men synes kanskje det blir litt mye. Er jo helt "noob" i matematikk, så har mye å lære...Dere som tar historie, er det vanskelig? Tungt? Mye å lese?

Er det forskjell på matte 2P-Y og matte 2P? Har aldri hørt om matte 2P-Y... Jeg tar historie i tillegg, vet ikke om det er så tungt, men boka er feit som en julegris. Det er en del å lese ja. Men ikke alt er like vanskelig.

Jobber du i tillegg?

Anonymous poster hash: 5afc2...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her! Har fullført vgs som privatist de to siste årene, så har vært igjennom tolv eksamener totalt. I år har jeg startet med høyere utdanning, et årsstudium + skal ta biologi 1 nå i høst og politikk og menneskerettigheter til våren! Drømmen er å komme inn på lærerstudiet neste år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Er det forskjell på matte 2P-Y og matte 2P? Har aldri hørt om matte 2P-Y... Jeg tar historie i tillegg, vet ikke om det er så tungt, men boka er feit som en julegris. Det er en del å lese ja. Men ikke alt er like vanskelig.

Jobber du i tillegg?

Anonymous poster hash: 5afc2...953

Nei det er det samme som 2P. 2P-Y er for de som har gått yrkesfag og mangler studiekompetanse. Uff såpass, tror kanskje jeg venter med historie jeg da. Eller jeg aner ikke. :P Jobber som ringevikar på et sykehjem, så har jo ganske god tid med tanke på lesinga. Men vet ærlig talt ikke, synes matematikken er vanskelig nok i seg selv. Må snart bestemme meg, fristen for påmelding går ut på mandag. Wæh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta opp igjen de 3 programfagene fra vg1+ kanskje naturfag :)



Anonymous poster hash: 4cf4d...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er SÅ glad jeg er ferdig med VGS og kom inn på drømmestudiet. Jeg føler skikkelig med dere, og jeg håper dere finner motivasjonen til å jobbe med disse fagene. Masse lykke til, både med jobbingen og selve eksamen. :) Ikke gi opp!



Anonymous poster hash: 7420b...db5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med f.eks norsk skriftlig? Får man utlevert en forberedelsesdel èn dag før eksamen?



Anonymous poster hash: 024f0...083
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp fag som privatist våren 2014 og jeg syntes at det gikk mye greiere enn da jeg gikk på videregående :) Har nå kommet inn på høgskole, så det hjalp å ta opp fag :P

Lykke til alle sammen :)



Anonymous poster hash: 26bc0...73e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med f.eks norsk skriftlig? Får man utlevert en forberedelsesdel èn dag før eksamen?

Anonymous poster hash: 024f0...083

Det er vel kun til muntlig eksamen man får det.

Anonymous poster hash: d609b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun til muntlig eksamen man får det.

Anonymous poster hash: d609b...7f2

Man får ikke forberedelsesdel én dag i forveien på muntlig nei. Der får man oppgaven en halvtime før.

Med forberedelsesdel menes en tekst e.l. som har noe med oppgaven man vil få på selve eksamen å gjøre.

Anonymous poster hash: 024f0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg opp til: Yrkesutøvelse, Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon og samhandling, samt Tverrfaglig eksamen VG1, Helse- og oppvekstfag. Skal ta samme fag, VG2, til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har meldt meg opp til: Yrkesutøvelse, Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon og samhandling, samt Tverrfaglig eksamen VG1, Helse- og oppvekstfag. Skal ta samme fag, VG2, til våren.

Oj, tar du alt på en gang? Jeg er på vg3 nå, og har alltid delt det opp, noe på høsten, noe på våren. Har jobb ved siden av som jeg har prioritert til tider, så har holdt på en del lenger enn normalt, jeg da.

Den siste tverrfaglige jeg hadde gikk så dårlig at denne gangen må jeg være litt mer forberedt, så da venter jeg med den til våren. Og da er jeg forhåpentligvis ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, tar du alt på en gang? Jeg er på vg3 nå, og har alltid delt det opp, noe på høsten, noe på våren. Har jobb ved siden av som jeg har prioritert til tider, så har holdt på en del lenger enn normalt, jeg da.

Den siste tverrfaglige jeg hadde gikk så dårlig at denne gangen må jeg være litt mer forberedt, så da venter jeg med den til våren. Og da er jeg forhåpentligvis ferdig :)

Gjør det ja. Jobber på sykehjem som tilkallingshjelp, og begynner å bli lei usikkerheten om jeg får vakter eller ikke. Er elev ved NKIs nettstudier. Hva skal du bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ja. Jobber på sykehjem som tilkallingshjelp, og begynner å bli lei usikkerheten om jeg får vakter eller ikke. Er elev ved NKIs nettstudier. Hva skal du bli?

Ah, tok det første året på NKI jeg også. vg2 var så dyrt at jeg har lest på egen hånd siden. Skal bli apotektekniker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange fag tar dere nå til høsten? Tenker på dere som leser selv uten hjelp. Lurer litt på hva som er mulig å få til.

Jeg tar tre (VG3), synes det holder mtp. at jeg har jobb og sliter med sykdom ved siden av.

Anonymous poster hash: d6c5d...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fag tar dere nå til høsten? Tenker på dere som leser selv uten hjelp. Lurer litt på hva som er mulig å få til.

Tar 2 programfag, har jobb ved siden av så er litt begrenset hvor mye jeg får lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med f.eks norsk skriftlig? Får man utlevert en forberedelsesdel èn dag før eksamen?

Anonymous poster hash: 024f0...083

Nope, tok det i fjor (og skal i år og, for å forbedre). Du kommer bare inn sammen med alle andre, og får oppgavene, og så skriver du.

Hvor mange fag tar dere nå til høsten? Tenker på dere som leser selv uten hjelp. Lurer litt på hva som er mulig å få til.

2 fag, norsk skriftlig og R1 matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 fag, norsk skriftlig og R1 matte.

Ok lykke til. :) Jeg skal ta 2p, og synes det er vanskelig nok. Så blir spennende å se hvordan det går.

Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...