Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg fått høre at arbeidsgiver betaler lønn som vanlig under permisjon og da får jeg vel muligens full feriepengeopptjening og kanskje til og med den lønna som er over grensa (ett eller annet G) til hva man får dekket under foreldrepermisjonen? :klo: Det blir bra i så fall ;)

Ikke så mye spennende å melde fra om fra denne kanten egentlig. Nå er det bare 3 halve arbeidsdager før ferie i to uker etter i dag, og i morgen er det bare 4 uker til oul! :hakeslepp::strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fått høre at arbeidsgiver betaler lønn som vanlig under permisjon og da får jeg vel muligens full feriepengeopptjening og kanskje til og med den lønna som er over grensa (ett eller annet G) til hva man får dekket under foreldrepermisjonen? :klo: Det blir bra i så fall ;)

Snikleser melder seg her :vinke:

Det er vel inntil 6G (530 220) som dekkes av nav, men så lenge arbeidsgiver utbetales lønn som normalt, behøver du ikke tenke på det. Sånn er det hvertfall for samboer og meg. Nå har vel jeg inntekt på rundt 6G, så tror ikke jeg hadde tapt mange kronene, men det er jo veldig lønnsomt mtp feriepengeopptjening, ja! :)

Samboer hadde tapt en del dersom han hadde fått foreldrepenger fra nav - og da kan man jo enkelt forstå hvorfor far i sånne tilfeller ikke tar ut mer enn fedrekvoten.

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Essie :) og velkommen! Jeg trodde jeg hadde kommet meg over 6G, men i og med at den har blitt justert siden sist jeg sjekket så ligger jeg fremdeles rett under. Får håpe jeg kommer meg over på neste lønnsoppgjør ;)

Jeg har oul 14. januar, Snuttepi. Heldigvis har de en ordning med at selv om jeg har fødeplass på ahus så får jeg oul på det lokale sykehuset. Greit å slippe unna med reisetid på 5 minutter i stedet for ca 30 ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å starte dagen med litt dramatikk! En jævlig rusa tulling tenkte det var fint å sette seg på plattformkanten på tbanen på jernbanetorget, og han tryna regelrett ut i sporet :sjokkert: Heldigvis var det noen sterke mannfolk i nærheten, for det er ikke enkelt å løfte en 80 kg potetsekk opp fra sporet altså. Neste tbane kom 20 sek etter han var oppe, og da begynte brannalarmen... Jeg tok bussen til jobb jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å starte dagen med litt dramatikk! En jævlig rusa tulling tenkte det var fint å sette seg på plattformkanten på tbanen på jernbanetorget, og han tryna regelrett ut i sporet :sjokkert: Heldigvis var det noen sterke mannfolk i nærheten, for det er ikke enkelt å løfte en 80 kg potetsekk opp fra sporet altså. Neste tbane kom 20 sek etter han var oppe, og da begynte brannalarmen... Jeg tok bussen til jobb jeg :P

:hakeslepp:

:fnise: Tror du gjorde lurt i å ta bussen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Ikke noe kjekt! Samme skjedde når jeg var i Frankrike en gang. Heldigvis var det ikke så langt ned, så fikk dratt han opp raskt! Fæle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God "morgen" :dry: Kroppen bestemte seg visst for å våkne kl 3, og det uten at jeg fikk sove igjen umiddelbart, så nå sitter jeg her med en kopp kamille-te og venter på at jeg skal bli trøtt igjen. Eller jeg er jo trøtt, bare ikke sånn trøtt at jeg klarer å sove.. :sukk: Jaja, heldigvis bare en halv arbeidsdag før helg og 2 uker ferie :strix:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, sånn noenlunde. Måtte snu vekkerklokka så jeg ikke lå og sjekket klokkeslettet hele tiden.. I dag måtte jeg stå opp kl 9 også, skulle kjøre sammen med M. Men det er snart ferie! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...