Gå til innhold

En liten desemberspire


Smusa

Anbefalte innlegg

Siden dette er min første graviditet, er jeg så pessimist at jeg umulig tror at alt kan gå bra første gangen. Hvorfor skulle det gjøre det med meg, når så mange er uheldige og opplever så mye vondt? :(

Men etterhvert som dagene og ukene går, ser jeg lyset i tunnelen :) tenk at jeg kan være så heldig. Nå som mageknipet endelig har gått over, kjenner jeg så godt at det er noe nede i magen min. Det strekker, murrer og er tydeligvis i skjønneste orden (jeg kan jo ikke tro noe annet da) <3

Hva er symptomene dine nå sommerfuglen? Unner deg virkelig at alt skal gå fint denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, nå skal det gå bra!

Jeg er mye sulten, blir fort mett, treg mage (til tider) kvalmebølger kommer og går, hender det strekker og stikker litt. Humøret er litt av og på, er mye sliten. Må legge meg tidlig + at jeg hører verdens fineste svisje - svosjelyd som ikke kan være annet enn hjertelyden til h*n vi alle tre venter så på... :rodmer:

Skjønner at du er forsiktig optimist, jeg er nok egentlig der selv og men prøver og nyte litt og, for svangerskap som ender godt er det desidert fineste jeg har opplevd. Du og dere har masse og glede dere til ettersom magen vokser og ikke minst i tiden etter fødsel... :rodmer::hjerte:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de samme symptomene som meg da:) jeg er så uutholdelig trøtt, øynene er så tunge.. Hehe. Blir også veldig fort mett og orker lite mat- men det har tatt seg opp veldig.

Dessverre hører jeg ikke hjertelyd med dopler, så bare går og venter på tirsdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de samme symptomene som meg da:) jeg er så uutholdelig trøtt, øynene er så tunge.. Hehe. Blir også veldig fort mett og orker lite mat- men det har tatt seg opp veldig.

Dessverre hører jeg ikke hjertelyd med dopler, så bare går og venter på tirsdag! :-)

Hører du ikke? Åssen doppler har du?

Jeg bruker masse lotion, langt ned.. Høy lyd, finner først min egen som er rolig og så finner jeg en som svisjer som en galopperende hest.. Hender det tar litt tid.. Har du ul på tirsdag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelsounds:) har prøvd så lenge og blir bare fryktelig hormonell og redd etterpå. Finner den absolutt ikke. Har prøvd 15 min tre ganger. Sist på fredag.

Finner min egen gang på gang da:( så irriterende og skummelt. Redd det ikke er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du ikke? Åssen doppler har du?

Jeg bruker masse lotion, langt ned.. Høy lyd, finner først min egen som er rolig og så finner jeg en som svisjer som en galopperende hest.. Hender det tar litt tid.. Har du ul på tirsdag eller?

Hva er langt ned? Jeg har prøvd overalt!!! Særlig langs benet langt ned, men den er ikke å finne.. Noen tips? Kanskje jeg skal prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.. Jeg hadde hevet doppleren i søpla jeg altså :sjenert: er glad jeg aldri hadde sånt, for jeg hadde fått helt hetta om jeg ikke fant hjertelyden. Og den er VANSKELIG å finne når du er førstegangs og så kort på vei! JM fant såvidt hjertelyden til mini i uke 12, etter myyyye leting. Ho ville egentlig ikke sjekke, men siden jeg ga klart utrykk for at jeg ikke skulle bli redd om ho ikke fant den prøvde ho til slutt.

Husk at sommerfuglen har vært gravid tidligere, og da vokser visstnok livmoren fortere eller noe i den duren, så det kan være derfor ho finner lyden og du ikke klarer det. Jeg ville ikke prøvd å finne den selv før etter uke 16. Legen min ville ikke høre etter lyden før etter uke 22 isj.. Til min store fortvilelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er langt ned? Jeg har prøvd overalt!!! Særlig langs benet langt ned, men den er ikke å finne.. Noen tips? Kanskje jeg skal prøve en gang til.

Samme som jeg har..

Hm, langt ned.. Nesten der jeg ikke tror det kan være. Også presser jeg litt inn på skrå sånn at det blir vinkel på en måte.. Ofte litt på venstre side hos meg da, men det varierer jo så klart. Bruker i tillegg ganske så mye lotion, mulig det er bedre med sånn gel men det har jeg ikke kjøpt.

Finner jeg ikke lyden tar jeg på mer lotion...

Skjønner at du blir engstelig, jeg har hatt 1 gang jeg ikke fant.. Da fikk jeg omtrent ikke sove :sjenert: står i bruksanvisningen at man skal finne lyd fra 14-16, så sikkert flere som ikke finner i uke 12..

Du får prøve om du klarer å slappe av, ikke gjør det om du vet du blir redd og urolig.. Mammaer skal ha det fint og kose seg, ikke bli engstelige :sjenert::rodmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant den herlige hjertelyden :D helt utrolig! Min samboer rakk også å høre før jeg skrudde av, vil ikke ha den på for lenge. Så fantastisk<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant den herlige hjertelyden :D helt utrolig! Min samboer rakk også å høre før jeg skrudde av, vil ikke ha den på for lenge. Så fantastisk<3

Det er en fiiiin lyd :) samme her, jeg hører litt og så sier jeg; nå skal du få hvile lille skatt - nå har jeg hørt deg :rodmer::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :)

Avbestilte ultralydtimen, så sparte 900,- ved å finne hjertelyd. Alt jeg ville vite var om hjertet slo etter uke 12. Endelig kan jeg slappe av litt :-)

Kan spare mye penger på dette altså. Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :)

Avbestilte ultralydtimen, så sparte 900,- ved å finne hjertelyd. Alt jeg ville vite var om hjertet slo etter uke 12. Endelig kan jeg slappe av litt :-)

Kan spare mye penger på dette altså. Hehe:)

Aha, så du avbestilte ja... Ul er jo stas, men når du allerede har hatt noen skjønner jeg at det er greit og spare litt og.

Venter liksom litt på magen jeg nå.. Er oppblåst, men tenkte den harde lille kulen snart skulle komme også :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så du avbestilte ja... Ul er jo stas, men når du allerede har hatt noen skjønner jeg at det er greit og spare litt og.

Venter liksom litt på magen jeg nå.. Er oppblåst, men tenkte den harde lille kulen snart skulle komme også :rodmer:

Hehe den kommer nok snart :D jeg har allerede litt mage fra før, så er vanskelig å se det på meg! Men venninna mi ser det helt tydelig for den står jo ut i stedet :D

Har du tenkt noe på barnevogn eller?:) og annet utstyr? Føler det er en eneste stor jungel sålangt! Og ikke vet jeg hvordan jeg skal få råd til alt sammen, men får vel kjøpe litt og litt :D

Har smått begynt å titte litt på finn nå, for ting som vi likesågodt kan kjøpe brukt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe den kommer nok snart :D jeg har allerede litt mage fra før, så er vanskelig å se det på meg! Men venninna mi ser det helt tydelig for den står jo ut i stedet :D

Har du tenkt noe på barnevogn eller?:) og annet utstyr? Føler det er en eneste stor jungel sålangt! Og ikke vet jeg hvordan jeg skal få råd til alt sammen, men får vel kjøpe litt og litt :D

Har smått begynt å titte litt på finn nå, for ting som vi likesågodt kan kjøpe brukt :D

Jeg har vært så oppblåst lenge... Så har liksom hatt stor mage, men det er jo forskjell på oppblåstmage og den andre.. Hvertfall på meg..

Vi har vogn fra førstemann, en TFK joggster twist.. Har i utgpkt tenkt på å bruke den, men kan hende at jeg har lyst på en ny versjon av den :sjenert: er jo brukt hver dag i straks 3 år... Har en bhg vogn også, Emmaljunga ett eller annet. Med bag og sportsdel, så den skal jeg antakelig bruke i starten mht den store og gode bagen (iom termin er i desember)... Har du tenkt på noe spes vogn?

Er mye man skal ha ja, vi kjøpte litt og litt sist.. Passe på om det er noen tilbud. Vi kjøpte bilsete på tilbud sist på barnas hus tror jeg. De hadde tilbud tidlig i desember den gangen (kom jeg på nå...)

Jeg er litt nøye, og siden vi tenkte på minimum 2 barn, så kjøpte vi mye nytt..

Kjøpte 2 baser til bilsetet iom vi har 2 biler men trengte ikke 2 seter. Har vært superfornøyd med vogna.. Moderne, praktisk og passe stor for oss. I tillegg sover S veldig bra i sportsdelen ennå, selvom han er en lang 3 åring. Anbefaler den vogna :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i utstyrsjungelen :fnise:

Jeg trooor det kommer noe tilbud på bilseter rundt disse dager. Synes å huske at det er en typisk ting de har før ferien. Jeg er ganske streng når det kommer til sikring av barnet i bilen, så bilsete hadde jeg kjøpt nytt. Men barnevogn derimot. Der tror jeg du kan finne mange fine som er brukte.

Hadde jeg skulle kjøpt ny vogn nå så hadde jeg valgt Mountain Buggy. Jeg synes den er sååååå fin :)

Du må nesten finne ut om du vil ha 4 hjul eller 3 hjul. Jeg synes 3 hjulinger er veldig stabile. Har en Bumbleride Indie til mini. Og jeg elsker den :)

Svingbare hjul synes jeg er et must!!

Anbefaler deg å melde deg inn i kundeklubben til Babyshop og barnas hus. Melder du deg inn i den til babyshop så får du 30% avslag på en vare. Tror jeg det er. Jeg brukte i hvertfall den når vi kjøpte bilsete nummer 2 til mini. Sparte 1300 kr :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i utstyrsjungelen :fnise:

Jeg trooor det kommer noe tilbud på bilseter rundt disse dager. Synes å huske at det er en typisk ting de har før ferien. Jeg er ganske streng når det kommer til sikring av barnet i bilen, så bilsete hadde jeg kjøpt nytt. Men barnevogn derimot. Der tror jeg du kan finne mange fine som er brukte.

Hadde jeg skulle kjøpt ny vogn nå så hadde jeg valgt Mountain Buggy. Jeg synes den er sååååå fin :)

Du må nesten finne ut om du vil ha 4 hjul eller 3 hjul. Jeg synes 3 hjulinger er veldig stabile. Har en Bumbleride Indie til mini. Og jeg elsker den :)

Svingbare hjul synes jeg er et must!!

Anbefaler deg å melde deg inn i kundeklubben til Babyshop og barnas hus. Melder du deg inn i den til babyshop så får du 30% avslag på en vare. Tror jeg det er. Jeg brukte i hvertfall den når vi kjøpte bilsete nummer 2 til mini. Sparte 1300 kr :nigo:

Mountain buggy er så fin ja :D har vurdert den sterkt. Men lurer på om det er stor nok plass til en vinterbebi? Er den litt liten? Jeg vil ha en nett og lett vogn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei jeg kjenner har den til sin desemberbaby og ho klaga aldri. Du bruker jo vinterposen til kanskje mars.. Og da er jo ungen 3 mnd og fortsatt liten. Jeg hadde heller vurdert en større bag om jeg skulle få en unge i september/oktober :)

Bare sørg for å ha en vognpose hvor du kan ta av forlengerdelen. Eks voksi city :) Som også er dødsfin :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. Etter å ha sett på mountain buggy syns jeg liksom hjulet foran står så langt frem.. Vet ikke om jeg klarer å like det...

Hva med emmaljunga urban city? Eller noe i den duren :-) er den veldig mye mindre enn duoen? Tror vi skal få vogn av min mamma:)

Åssen går det med deg sommerfuglen?:) jeg har handlet litt nøytrale klær nå og begynt å spare på ullklær <3 lille bebis har fått så mye fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Emmaljunga City cross eller nitro city?? Har de en som heter urban city?? :klo:

Venninna mi har Nitro city og er veldig fornøyd med den. Selv er jeg ikke så veldig fan av utseende på Emmaljunga vognene. Men det er det jo MANGE andre som er :fnise:

Jeg synes City crossen er fin med babybagen, men ikke med sportsdelen.

Du bør dra i butikk og prøvetrille litt. Jeg anbefaler svingbare hjul foran i hvertfall. Kjenner det vrir seg inni meg når jeg ser folk med disse svære Simo vognene som driver og vipper den for å manøvrere seg rundt i butikken :sur: Jeg er litt rar ja :P hehe

Nå vet ikke jeg helt hvor du kommer til å trille mest tur, men det har jo litt å si også da :)

Så gøy at mamma vil kjøpe vogn :) En sånn mamma skal jeg også bli når jeg blir bestemor om leeeeeenge til :Nikke:

Er det dette bilde av vogna du synes hjulet står så langt frem?

Dette er terrain utgaven i hvertfall, og når du triller snur hjulet seg slik at den ser slik ut:

Og med den siste der synes jeg den er grisefin :rodmer: Men hver sin smak :) Har dere mange babybutikker i nærheten å kikke i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, terrain utgaven var jo såå mye finere :) det må jo bare bli den. Jeg så en utgave på er bilde, hvor hjulet sto veeldig langt frem. Nå kan det være bildene som lurer meg? Tror det er den første jeg mente, for det liker jeg ikke! Føler jeg er på tur med harley'en. Haha!

Mente selvfølgelig ikke "urban" til emmaljunga vognene. Haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...