Gå til innhold

Hvordan er det å være gravid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest vitebegjærlig

Høres ut som et fjortisspørsmål.... men så får jeg være fjortis nå da.....

Ikke at det overhodet aktuelt akkurat nå, men jeg lurer på hvordan det er å være gravid.

Er magen skikkelig tung når man er ni måneder på vei for eksempel? Må man liksom holde på den for ellers føler man at den skal trille av?

Blir man ekstra sulten av å gå gravid?

Hvordan klarer man å sove med den store magen?

Blir man ekstra følsom under graviditeten? Ser på film at man begynner å grine av ingenting..... :roll:

Går det an å ha sex????

Har man i det hele tatt lyst på sex???

Hilsen nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste først...

Ja, det går veldig godt an å ha sex. Det kommer litt mer an på lysten da :wink: Jeg hadde veldig lite lyst på sex, andre får mer lyst på sex. Jeg er heldig på den andre siden og har mer lyst på sex nå etter fødselen. Noen har sex-tørke i mange mnd. Jeg fikk lysten tilbake 7 uker etter fødsel, andre allerede dagen etter. Som du skjønner: veldig individuelt!

Jeg var veldig følsom i et par uker da jeg var rundt 9-10 uker på vei. Gren for allting. Gren etter å ha sett en episode av "the pretender". Gren etter å ha lest andres opplevelser av å være gravid. Ble nesten litt skremt jeg :lol:

Soving med den store magen: går helt fint. Jeg er av den typen som liker best å sove på siden - det er litt greit når man er langt på vei. Du skal nemlig helst ikke ligge flatt på rygg når du er noe og 20 uker på vei, og magen går ikke an når man er blitt ganske stor...

Jeg ble ikke ekstra sulten. Ble skuffa da jeg ikke fikk dilla på noe i begynnelsen av graviditeten. Men fikk dilla på isbiter da jeg var ca 30 uker på vei. Kunne spise opp til 60 isbiter om dagen. Tok isbitebrettet med meg på fanget og knasket i meg :ler:

Er mer sulten nå når jeg ammer; babyen tar en god del av den næringen jeg får i meg.

Jeg var ikke blant de største da jeg var 40 uker på vei. Men følte ikke at jeg måtte holde på magen, nei.

Hadde forresten ingen av de "mest vanlige" plagene. Ingen kvalme heldigvis. Men fikk veeeldig ømme pupper i starten. Gjorde vondt å gå på flat grunn da puppene "disset" så voldsomt, verre var det å gå i nedoverbakke. Måtte slutte å jogge jeg da! Gikk jo og holdt på puppene mine hele tiden når det ikke var mennesker i nærheten :hoho:

Ellers så er det slitsomt å høre fra alle: hvordan går det, hvordan føles det, hva tror du det blir, hvor langt er du på vei, du har jo ikke lagt så mye på deg, å så svær du er blitt, gleder du deg, jeg tror det blir gutt, jeg tror det blir jente, gruer du deg til fødselen osv osv.

Greit at de bryr seg, men det blir litt mye når du føler du går og gjentar deg selv hele veien. For en får jo minst ti spm hver dag fra forskjellige mennesker. Grrr.

Alle er en "deleier" av svangerskapet - det var slik det føltes da...

Noe mer du lurte på ? :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er nå halvveis, og har opplevd følgende:

fra 6. uke begynte jeg å føle meg gravid, før det merket jeg ingenting.

Iuke 6. kom kvalmen, og den syntes jeg var for jævlig til tider!

Men det verste var over etter noen uker, og den kjempestore kvalmen, hadde jeg bare i noen dager heldigvis!

Så kom trøttheten! giddet ingenting, bare lå på sofaen, og det minste gjøremål var forferdelig tungt.... hadde bare lyst til å hvile.

Men dette gikk fort over, følte det bare sånn i et par uker.

Jeg var småspist de 4 første mnd, pga. du får annen smakssans og i tillegg er bittelitt småkvalm, så det var ikke så mye jeg orket å spise.

Nå derimot er jeg 20 uker på vei, og føler meg kjempe energisk, og har gjort det i noen uker nå! føler meg som den gode gamle igjen, matlysten har kommet tilbake, og har god matlyst.

Går bare rundt og koser meg nå, og har ikke sånn kjempestor mage akkurat, men det er liv i magen, og det synes jeg er kjempemoro å se på hver dag.

Ser at magen rører på seg, når junior sparker og flytter på seg, der er kjempeartig å se på! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare helt herlig å være gravid!!!! Jeg har aldri kjent det slik som jeg har det nå; det er likssom en kombinasjon av å glede seg til første skoledag, vinne masse penger på lotto, kjøpe seg nye klær, få skryt av sjefen OG skal hive seg ut fra et kjempehøyt fjell!!!!! En rett og slett ubeskrivelig følelse!!!!!!!!

Nå har jeg vært veldig heldig så langt i mitt svangerskap og er spart for enkelte problemer, så for meg er det kanskje lettere enn for andre å bare gå rundt med en fjollete smil om munnen hele tiden; jeg er helt i 7. himmel!!!!!

Det er muligens en veeeeldig klissete klisje, men jeg har ALDRI hatt det flottere, følt meg vakrere eller prestert bedre!!!! Aldri!!!

Så for meg er den aller største "gevinsten" at jeg går i en lykkerus!

Fysisk føler jeg meg flott og attraktiv for mannen min; sexlivet blomstrer som aldri før!!! Jeg har ikke vært kvalm, har ikke hatt noen merkbar sult eller hatt lyst på merkelig mat. At magen vokser er bare deilig, og den er foreløpig ikke i veien eller for stor.

Jeg savner kanskje å kunne ligge på magen når jeg skal sove...... Men ellers er livet som gravid helt TOPP!!!

Men mye kan skje...... har 7 uker igjen til termin.......

-33+1-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...