Gå til innhold

NOAH


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden pelsdyrnæringen er høyt på agendaen idag ser man jo at Noah slenger med en kommentar hvor enn de kan. Hva er egentlig folks mening om Noah?

Noah gjør jo mye bra, men samtidig tenker jeg at de må rulle inn i blant, de er ekstreme. Under infosenter om hundehold står det blant annet "Hunder selges og kjøpes etter å passe menneskets behov for fritidsaktiviteter eller nytte – jakt, vakthold, fremvisning, konkurranse. "

SELVSAGT bør man skaffe seg en hund som passer menneskets behov. Om du er en lat og svakt menneske kjøper du deg ikke en Rottweiler liksom. Det er jo bra at man kjøper seg en hund som passer behovene til mennesker?

Ellers; kjør debatt! :)



Anonymous poster hash: 71df0...51e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mye av det NOAH gjør er kjempeflott, men jeg har meldt meg ut av gruppa på facebook feks på grunn av medlemmene. var en diskusjon om kuer, å jeg har vært på så mange gårder rundt om kring at jeg kan faktisk si meg opp en mening på hvordan dyrehold er på gårder.

men nei det ville de ikke høre noe om. var faktisk ei som presterte å si at "slipp alle kuene fri så de kan være i sine naturlige omgivelser". jaaah tror ikke det hadde blitt noen suksess altså :P er så mye uvitende mennesker der.

å mye NOAH bruker kreftene sine på syns jeg egentlig bare er tull. det finnes positive og negative sider ved alt dyrehold, å skal man ha kjøtt sånn som meg så må vi heller prøve å gjøre det beste av situasjonen. jeg har ingen planer om å bli veganer eller noe i nærmeste fremtid, å dyrene har det jo bra :) vil alltids finne gårder som ikke er gode, men de er det heldigvis få av i forhold til hvor mange gårder som finnes.

var også ei som hadde skaffet seg en rotte fra dyrebutikk der å mente at det hu gjorde var en bra ting, for da var hvertfall en rotte reddet. pipen fikk en annen lyd når jeg sa til henne at nå kommer jo bare dyrebutikken til å kjøpe opp flere for å fylle den tomme plassen :P haha



Anonymous poster hash: ffdcc...046
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke NOAH.... og det henger plakater over alt på skolen.

Synes det er rart at noen som er så opptatt av dyr ikke tenker på miljø og forurensning.

Virker som at veldig engasjerte folk ikke har generell peilig på hva dyrehold går ut på eller hvor mye jobb det er med dyr. For ikke å snakke om at du alltid vil ha en liten feilmargin i forhold til det som er ønskelig dyrehold.

Folk engasjerer seg for å ha noe å gjøre, og får de ikke vilja si går de som en 3åring - bærer seg, skriker og gjør ulovelige ting for å få litt av vilja si.



Anonymous poster hash: 9cd49...e58
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke NOAH.... og det henger plakater over alt på skolen.

Synes det er rart at noen som er så opptatt av dyr ikke tenker på miljø og forurensning.

Virker som at veldig engasjerte folk ikke har generell peilig på hva dyrehold går ut på eller hvor mye jobb det er med dyr. For ikke å snakke om at du alltid vil ha en liten feilmargin i forhold til det som er ønskelig dyrehold.

Folk engasjerer seg for å ha noe å gjøre, og får de ikke vilja si går de som en 3åring - bærer seg, skriker og gjør ulovelige ting for å få litt av vilja si.

Anonymous poster hash: 9cd49...e58

Nei nå får du gi deg. Folk engasjerer seg ikke i Noah "for å ha noe å gjøre" og være trassige, og Noah gjør ikke "ulovlige ting for å få litt av vilja si".

Jeg synes det er bra at en organisjasjon som Noah finnes, og kampen de har mot for eksempel pelsdyrnæringen er god. En del er ekstremt, og for folk flest vanskelig å leve opp til. Likevel synes jeg at om du sympatiserer med noe av Noahs arbeid, så støtt og engasjer deg i nettopp det, så kan du drite i det andre.

Endret av melete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte tilhenger av NOAH, og jeg er heller ikke i mot pelsdyrnæring. Men jeg er imot dyremishandling av en hver form.

For å ha troverdighet må man være i mot pelsdyrnæring pga dyremishandling, ikke pga at de er i fangeskap. I såfall må man også være motstander av alt av dyrehold, da hold av tamdyr er å holde dyr i fangenskap.

Hester i 3x3 m båser, Hunder i bur/innestengt i huset, Kyr i båser, høns og kyllinger i hønsefjøs på minimalt areal, fisk i akvarium på et svært begrenset område +++++



Anonymous poster hash: e447f...e26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte tilhenger av NOAH, og jeg er heller ikke i mot pelsdyrnæring. Men jeg er imot dyremishandling av en hver form.

For å ha troverdighet må man være i mot pelsdyrnæring pga dyremishandling, ikke pga at de er i fangeskap. I såfall må man også være motstander av alt av dyrehold, da hold av tamdyr er å holde dyr i fangenskap.

Hester i 3x3 m båser, Hunder i bur/innestengt i huset, Kyr i båser, høns og kyllinger i hønsefjøs på minimalt areal, fisk i akvarium på et svært begrenset område +++++

Anonymous poster hash: e447f...e26

Wow! Pelsdyroppdrett er ikke annet enn ondskap drevet av profitt, penger og mote- dyremishandling satt i system! Jeg gleder meg til næringen blir lagt ned og jeg gleder med til at slike som deg er med på å betale for nedleggelsen i form av skattekroner, ( estimert til 7 milliarder) når innportforbudet kommer i tillegg er min lykke komplett og da kan pelsdustene gå der med pelsen sin som et vondt minne av det som en gang var!

Anonymous poster hash: f1a11...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør vel kanskje ett og annet som er bra, men jeg synes NOAH er en gjeng ekstreme tullinger som baserer seg mest på følelser.



Anonymous poster hash: 2b8fd...206
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er litt for ekstreme. Men de gjør også mye bra.

Så får de holde på som de vil, og så støtter jeg de i de sakene jeg er enig i.

Anonymous poster hash: b033d...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det NOAH står for, og syns mange av sakene deres er gode, men de kan nok være litt ekstreme på sin vei og mister nok en del tilhengere pga det.

mye av det NOAH gjør er kjempeflott, men jeg har meldt meg ut av gruppa på facebook feks på grunn av medlemmene.

Hvilken gruppe er det? Prøvde å finne, men vet ikke om jeg fant riktig? Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det NOAH står for, og syns mange av sakene deres er gode, men de kan nok være litt ekstreme på sin vei og mister nok en del tilhengere pga det.

Hvilken gruppe er det? Prøvde å finne, men vet ikke om jeg fant riktig? Har du link?

denne kanskje? https://www.facebook.com/dyrsrettigheter?fref=ts

Anonymous poster hash: b033d...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes NOAH gjør en viktig innsats for de som ikke kan kjempe sin egen sak, dyrene. De belyser saker som ellers ikke ville blitt kjent, blant annet i pelsdyrnæringen, som er pill råtten. Siri Martinsen står også for sine prinsipper gjennom måten hun lever på, og ikke mange hadde klart det i så sterk grad og over så mange år. Jeg er medlem og støtter dem, og prøver å være bevisst på mine valg i hverdagen, uten å bli ekstrem.

Anonymous poster hash: 8ee5a...41f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes NOAH gjør en viktig innsats for de som ikke kan kjempe sin egen sak, dyrene. De belyser saker som ellers ikke ville blitt kjent, blant annet i pelsdyrnæringen, som er pill råtten. Siri Martinsen står også for sine prinsipper gjennom måten hun lever på, og ikke mange hadde klart det i så sterk grad og over så mange år. Jeg er medlem og støtter dem, og prøver å være bevisst på mine valg i hverdagen, uten å bli ekstrem. Anonymous poster hash: 8ee5a...41f

Men du støtter ekstremisme? De snakker om dyrs rettigheter, ikke bare dyrevelferd. De ønsker at dyr skal bli sett på som likeverdige ift mennesker. Dvs at hvis en hund biter en unge, må den i fengsel? Med rettigheter, kommer ansvar og konsekvenser. Dyrevelferd er noe annet, og noe som burde være selvsagt.

Det holder lenge å støtte dyrebeskyttelsen, NOAH er i samme gate som PETA.

Anonymous poster hash: 7fdd1...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du støtter ekstremisme? De snakker om dyrs rettigheter, ikke bare dyrevelferd. De ønsker at dyr skal bli sett på som likeverdige ift mennesker. Dvs at hvis en hund biter en unge, må den i fengsel? Med rettigheter, kommer ansvar og konsekvenser. Dyrevelferd er noe annet, og noe som burde være selvsagt.

Det holder lenge å støtte dyrebeskyttelsen, NOAH er i samme gate som PETA. Anonymous poster hash: 7fdd1...4f2

Kan du dokumentere disse påstandene? Prøver du å påstå at de mener at en hund må i fengsel om den biter?

At dyr er like mye verdt som mennesker støtter jeg dem i. Dyr har en egenverdi uanhengig av nytterverdien den har for oss mennesker. Et samfunn som også forsvarer de forsvarløse og de som ikke kan snakke for seg, det er et samfunn jeg ønsker. Fordi det gjør oss til bedre mennesker.

Anonymous poster hash: 8ee5a...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordumsfulle mange av dere er. Og det uten å ha noen som helst innsikt i hva NOAH arbeider med og for! Skjerpings! http://www.dyrsrettigheter.no/

NOAHs leder Siri Martinsen er en ekte helt!

Jeg er ikke veganer og klarer ikke å leve så prinsippfast som det mange av NOAH'ene gjør, men jeg har vært fast månedsgiver til NOAH i mange år og fortsetter med det, for noen må snakke dyrenes stemme i dette landet! Og de får gjennomført sakene sine! Dyrepoliti neste! Dyrevelferden må starte i de rike vestlige landene og deretter bre seg ut i verden. Neste gang du er i Thailand, gjør deg noen tanker om dyrevelferden der!



Anonymous poster hash: e48e4...097
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes NOAH gjør en kjempejobb. De setter fokus på dyremishandling slik at ikke alle dyr på lide i stillhet. Vi har hatt noen særdeles grufulle dyremishandlingssaker i den lille bygda jeg bor i. Ikke en eneste avis her nede, ett eneste magasin eller noe ville nevne saken. Politiet kikket rart på oss når vi troppet opp for å anmelde. Når jeg da tok kontakt med NOAH så reagerte de sporendeks med å anmelde dyremisandlingen og fikk igang en debatt om det på facebook siden sin, deretter så ringte landets største aviser og den personen som var ansvarlig er nå tatt vare på av riktige instanser pga. de.

Vi som er i små lokale organisasjoner jobber i sirup når det gjelder slike saker, NOAH er mye, mye, mye større og de får derfor også gjort mye mere på vesentlig kortere tid. NOAH gjør en knalljobb å de bidrar med å gjøre den fryktelige jobben vår litt enklere.

Endret av Suss81
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...