Gå til innhold

Katten halter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pus har vært inne i hele dag, og var frisk som en fisk så vidt jeg kunne se når jeg dro på jobb.. Når jeg kom hjem dro han venstre benet etter seg, skikkelig tusp! Jeg dro selvfølgelig til dyrlegen som har kveldsåpent og han fant liksom ikke noe! Ingen sår utvendig i allefall, men mulig en betennelse i lymfen så han fikk en sprøyte og en miks av ett eller annet... Hvis ikke det hjelper så er det ingenting å gjøre! Hva i all verden? Noen som har opplevd lignende? Han er 13 år, diger kastrert hannkatt på 7 kg- som dyrlegen sa: han møter opp til måltidene!

Anonymous poster hash: c5e77...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konsulter en annen veterinær dersom det ikke har effekt og få en ordentlig undersøkelse av katten for å få korrekt diagnose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulter en annen veterinær dersom det ikke har effekt og få en ordentlig undersøkelse av katten for å få korrekt diagnose :)

Skjønner ingenting jeg! Han var jo helt fin på morgenen i dag, og iflg kamera har han ligget å dratt seg i sofaen i hele dag! Så prater liksom plutselig vet. Om ingenting mer å gjøre for gamle pus om ikke denne sprøyta virker... Annet enn smertelindring? Han hadde ikke feber, ikke brukket noe, ingen synlig skader..

Anonymous poster hash: c5e77...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være så mangt. En strekk kanskje? Men synes det bør undersøkes grundig selv om katten er gammel, ikke bare anta at det er det ene eller det andre, og satse på at en miks av litt forskjellig virker. Hva gjorde veterinæren av undersøkelser?

Og om katten er for tung i forhold til hva han bør være så gir jo det en unødvendig belastning på leddene som også kan føre til plager for ham, men dette vet du sikkert :) Kan være greit å tilpasse måltidene slik at han ikke får i seg unødvendig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier han sju kilo og burde veid fem, er det verdt et forsøk å slanke katta med slankekost og litt mer restriktiv tilgang til mat for å avlaste leddene, men veier den sju kilo uten nevneverdig fett på kroppen, bør du konsultere en annen veterinær som kanskje har bedre greie på katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sjangler ikke da? Sjangling kan være et av de nevrologiske symptomene på bl.a diabetes. Dessverre mer og mer vanlig hos eldre katter som er overvektige. Men hvis det er kun den ene foten han drar etter seg, så vil jeg tro han har ligget i klem en nerve eller noe, i beste fall.

Hvis det ikke raskt bedrer seg, eller han får symptomer i andre lemmer, ville jeg absolutt som Minya sier, ha oppsøkt en veterinær som er spesialisert på katter. Slike symptomer i et bein så lenge det ikke er en åpenbar skade, kan like gjerne være et tegn på annen sykdom- tenker da også sykdom i hjernen. En bør være ekstra obs når man har med eldre katter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.. Han er ikke noe bedre😞 2 dager igjen av kuren mot betennelse.. Han halter noen skritt så legger han seg ned igjen. Vi har også hund og han går stadig bort til pus og piper og dytter han med snuten " reis deg opp" . Redd hunden værer kreft eller noe annet dødelig! Jeg håper i det lengste på nerver i klem, og går ned på godbitene- mat har han fremme og tilgjengelig hele tiden men jeg bør kanskje mate han fast et par ganger om dagen?

Anonymous poster hash: c5e77...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er bedre nå, er det tid for vetten straks. Og til en spesialist på katter denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er redd for at pusen har vært i slåsskamp og fått en bittskade som nå har gått infeksjon i (kan ha skjedd før pusen kom inn sist) og så har veterinæren ikke funnet inngangssåret. Dersom dette er tilfelle kan det utvikle seg til blodforgiftning og pusen blir alvorlig syk.

Ny tur til en annen vet NÅ! Pusen trenger tydeligvis hjelp snarest.



Anonymous poster hash: 02238...c3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...