Gå til innhold

40 % prisøkning hos Agria - noen andre som har opplevd tilsvarende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest stian86

Helt rett med denne økningen. Ringte de med en gang. Betaler 3200 i året og egenandel på 1500 og 15% bevegelig egenandel etter dette. Begynte på 1800 og han e no 5 år. Fikk som u nskyldni g det er så mye skader så prisene måtte opp på alle. Men det er tull, det begynte billig for og få kunder. Så ga de gass. Men endå de er økt har de det beste tilbudet for min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er boxer du har så forstår jeg at forsikringssummen blir drøy. Det er en rase som er disponert for mange sykdommer, spondylose, HD, allergier, nyresvikt, furunkulose, hjertelidelser, kreft ++, og mange av disse sykdommene koster mye å behandle ettersom hunden kan leve med dem, men trenger jevnlig behandling hele sitt liv. Dessverre er det mange boxere som er syke. Møter du mange boxere kommer du til å se en del som er syke.

Jeg har vanskelig å forestille meg den sykdommen/skaden som ville krevd 100 000 å behandle. Jeg har hatt beinbrudd, korsbåndskader, hastekastrering på rød-dager og alt annet av urinveisinfeksjoner og betennelser, - ingen operasjon eller annen behandling har kommet i nærheten av 50 000 en gang.
Selvsagt, om det er mye som feiler bikkja på kort tid kan det fort bli dyrere, men da har man gjerne en rase som er disponert for mye. Hadde nok ikke satset på å ha en engelsk bulldogg, mops, schæfer eller boxer uforsikret, men på jevnt over friske raser som sliter med minimalt har jeg ingen betenkeligheter med det.

Endret av Skywise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er boxer du har så forstår jeg at forsikringssummen blir drøy. Det er en rase som er disponert for mange sykdommer, spondylose, HD, allergier, nyresvikt, furunkulose, hjertelidelser, kreft ++, og mange av disse sykdommene koster mye å behandle ettersom hunden kan leve med dem, men trenger jevnlig behandling hele sitt liv. Dessverre er det mange boxere som er syke. Møter du mange boxere kommer du til å se en del som er syke.

Jeg har vanskelig å forestille meg den sykdommen/skaden som ville krevd 100 000 å behandle. Jeg har hatt beinbrudd, korsbåndskader, hastekastrering på rød-dager og alt annet av urinveisinfeksjoner og betennelser, - ingen operasjon eller annen behandling har kommet i nærheten av 50 000 en gang.

Selvsagt, om det er mye som feiler bikkja på kort tid kan det fort bli dyrere, men da har man gjerne en rase som er disponert for mye. Hadde nok ikke satset på å ha en engelsk bulldogg, mops, schæfer eller boxer uforsikret, men på jevnt over friske raser som sliter med minimalt har jeg ingen betenkeligheter med det.

Vi har operert hunden vår for 100.000. Øynene. Har ikke en av de rasene du nevner.

Anonymous poster hash: 9ba9c...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har operert hunden vår for 100.000. Øynene. Har ikke en av de rasene du nevner.

Anonymous poster hash: 9ba9c...7de

Hvilken sykdom var det, eller var det skade?

Endret av Skywise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sykdom var det, eller var det skade?

Klort i øyet av katt ute. Gal katt btw.

Anonymous poster hash: 9ba9c...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er boxer du har så forstår jeg at forsikringssummen blir drøy. Det er en rase som er disponert for mange sykdommer, spondylose, HD, allergier, nyresvikt, furunkulose, hjertelidelser, kreft ++, og mange av disse sykdommene koster mye å behandle ettersom hunden kan leve med dem, men trenger jevnlig behandling hele sitt liv. Dessverre er det mange boxere som er syke. Møter du mange boxere kommer du til å se en del som er syke.

Jeg har vanskelig å forestille meg den sykdommen/skaden som ville krevd 100 000 å behandle. Jeg har hatt beinbrudd, korsbåndskader, hastekastrering på rød-dager og alt annet av urinveisinfeksjoner og betennelser, - ingen operasjon eller annen behandling har kommet i nærheten av 50 000 en gang.

Selvsagt, om det er mye som feiler bikkja på kort tid kan det fort bli dyrere, men da har man gjerne en rase som er disponert for mye. Hadde nok ikke satset på å ha en engelsk bulldogg, mops, schæfer eller boxer uforsikret, men på jevnt over friske raser som sliter med minimalt har jeg ingen betenkeligheter med det.

Takk for uttdypende svar.

Joda, det er en rase som er disponert for mye. Men at Agria tar 4800 kr og Gjensidige 12 000 kr, må komme av andre ting enn kun rasen. Gjensidige må jo være helt på bærtur. Det jeg har reagert på er hvor rimelig forsikringen er i begynnelse (den var på litt over 2000 kr da hunden var ung), og hvordan de øker etterhvert som man blir avhengig av dem (vanskelig å bytte pga hundens alder).

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at Gjensidige er dyre for pomeranianer hvertfall.

Har selv Agria. Begynte på 2500 kr i 2012, i 2014 gikk den opp til 6000 kr. Jeg sendte en epost til de for litt siden og spurte om jeg måtte forvente økning i 2015 også. Fikk til svar at de ikke regnet med det, men man vet jo aldri, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Gjensidige er dyre for pomeranianer hvertfall.

Har selv Agria. Begynte på 2500 kr i 2012, i 2014 gikk den opp til 6000 kr. Jeg sendte en epost til de for litt siden og spurte om jeg måtte forvente økning i 2015 også. Fikk til svar at de ikke regnet med det, men man vet jo aldri, haha.

Oj, det var jo enda større økning enn jeg har opplevd. Får håpe det når et metningspunkt i fht hvor mye de kan melke hundeeiere. Når det er sagt, så har de refundert en del kostnader som påløp i tidligere behandling av min hund. Men jeg tror likevel jeg har betalt mer i forsikring enn jeg ville ha gjort uten - foreløpig.

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var jo enda større økning enn jeg har opplevd. Får håpe det når et metningspunkt i fht hvor mye de kan melke hundeeiere. Når det er sagt, så har de refundert en del kostnader som påløp i tidligere behandling av min hund. Men jeg tror likevel jeg har betalt mer i forsikring enn jeg ville ha gjort uten - foreløpig.

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Jeg hadde fire turer med hunden til veterinæren (alt på høsten i okt og nov, skikkelig uflaks-høst) i 2013 som ble dekket av Agria. Til sammen kom de på ca 43000 kr. Agria dekket store deler av dette (jeg har lavest egenandel både i % og fast beløp), var ikke vanskelige å ha med å gjøre i det hele tatt og fikset direkteoppgjør med alle de fire ulike veterinærene vi måtte inn. Sjeleglad for at jeg har forsikring, selv om jeg synes 6000 kr i året er dyrt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig at forsikring av hund er dyrt fordi man bruker forsikringen ofte, og jo mer penger som går inn i veterinærmedisin, jo mer utstyr kan de kjøpe og jo bedre behandlinger utvikles, og dermed kan de tilby bedre og dyrere behandlinger som redder flere hunder - som igjen øker prisen på det forsikringen betaler for.

Anonymous poster hash: d46e5...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...