Gå til innhold

40 % prisøkning hos Agria - noen andre som har opplevd tilsvarende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden vår er forsikret i Agria. Årets premie har økt med 40% sammenlignet med fjoråret, noe som for oss virker ganske drøyt.

Agria hevder at 10% av prisøkningen skyldes hundens alder, og at resten av prisøkningen er tilsvarende det alle andre kunder også har fått. 10% pga alder høres greit ut for oss, men vi stusser over at alle kunder skal ha fått en prisøkning på minimum 30%.

Er det noen andre her som har hund forsikret i Agria og som kan bekrefte tilsvarende prisøkning?

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det økte voldsomt både i år og ifjor. Men det er fortsatt billigere enn å ikke ha forsikring, dekningsgraden er god, og i motsetning til mange andre forsikringer så brukes jo faktisk hundeforsikringen innimellom.

Anonymous poster hash: d46e5...e7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må betale 4500kr i år, betalte 4000kr i fjor mot 2500kr året før. Dvs nesten en dobling på to år..

Helt sinnsykt! Frister å kutte dem ut - de har ikke fått "best i test" heller...

Anonymous poster hash: fc67e...025

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må betale 4500kr i år, betalte 4000kr i fjor mot 2500kr året før. Dvs nesten en dobling på to år..

Helt sinnsykt! Frister å kutte dem ut - de har ikke fått "best i test" heller...Anonymous poster hash: fc67e...025

Min har mer enn doblet seg. Jeg vil bytte, men vet ikke til hva. Vet du hvem som er best i test?

Anonymous poster hash: 56420...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har mer enn doblet seg. Jeg vil bytte, men vet ikke til hva. Vet du hvem som er best i test?Anonymous poster hash: 56420...03f

Har hørt gjensidige skal være ganske ålreit, men har ikke satt meg helt inn i det..

Anonymous poster hash: fc67e...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nemlig en test en gang, eneste jeg husker er at jeg reagerte på at "min" forsikring (Agria) ikke kom godt ut..

Anonymous poster hash: fc67e...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har mer enn doblet seg. Jeg vil bytte, men vet ikke til hva. Vet du hvem som er best i test?Anonymous poster hash: 56420...03f

Her kan man sammenlikne. DNB og Gjensidige kom vel høyest opp på kåringen, men alle forsikringene har fordeler og ulemper.

http://www.norskfamilie.no/aktuelt/2013/aug/29/kaaring-av-norges-beste-dyreforsikringer/

http://www.norskfamilie.no/dyreforsikring/

Vi vurderer jo sterkt å bytte eller klage. Men er det Forbrukerombudet man klager til også når det gjelder forsikringer?

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesport gjennomgikk forsikringer tidligere i år, mener det var Gjensidige, Agria og Dnb som kom best ut. Egentlig er det ikke så nøye hva andre mener om forsikringen, skal man velge forsikring må man bare sette seg ned og lese forsikringsvilkårene grundig. Forsikringspremien er en ting, men man må også bruke tid på å kartlegge hva forsikringen dekker (ulykker, sykdom, medfødte plager, tannproblemer, hvilke behandlinger dekkes, dekkes rehabilitering og medisin?), hvor høy fast og bevegelig egenandel er, hvor lang egenandelsperiode, hvor høyt er taket på forsikringsutbetalinger per år/periode/hund? Og så videre. Kartlegger man godt og blir bevisst sine behov og ønsker, så blir man som regel fornøyd med forsikringen.



Anonymous poster hash: b2218...195
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor doblet det seg nesten, og i år nesten triplet seg fra vi begynte der.
Første året betalte vi 2-3000, ifjor 6000 og i år nesten 9000. Helt sykt :(
Skjønner ikke at de har lov til å gjøre det heller!!
Lønner seg jo ikke å bytte heller, for det blir jo uendelig masse reservasjoner evt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut for lenge siden at for meg lønnet det seg ikke å ha forsikring rett og slett. Alle bikkjene mine har vært så pass friske at om jeg skulle hatt dem forsikret fra de var 8 uker til 9 år ville jeg betalt en uhorvelig mengde penger for noe jeg aldri fikk bruk for. Mine hunder har stort sett bare feilet småtterier som jeg enten a) ikke hadde fått dekket av forsikringen uansett, eller b) ikke kom på et høyt nok prisnivå til å få dekket.
Siste hund jeg hadde forsikring på betalte jeg 4000 kr i året for før jeg sa opp forsikringen. Den hunden hadde kun en operasjon i hele sitt liv som jeg ville fått dekket av forsikringen, og operasjonen kostet 5000 kr... Inkludert undersøkelser, medisiner og oppfølging kom prisen neppe på mer enn max 10 000 kr.
Jeg har i stedet spart opp en stor sum på sparekontoen som jeg har til operasjoner, medisiner osv.

Men nå har jeg stort sett kun hatt friske raser med minimalt med sykdom, og jeg har nok en lavere terskel for å avlive syke dyr enn mange andre (den dagen de ikke kan leve et verdig liv lenger så drar de til de evige jaktmarker).

Endret av Skywise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg sa også opp forsikringen hos Agria for flere år siden. Valgte å heller sette penger på sparekonto slik at jeg hadde i bakhånd om noe skulle skje. Dette har jeg tjent masse på. Agria har flere og flere reservasjoner for hvert år som går ... det er heldigvis slutt på at de tjener penger på meg og min hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Føler Agria (og sikkert en del av de andre forsikringsselskapene) utnytter det faktum at hunden blir eldre og det blir vanskeligere å bytte selskap uten masse omkostninger. Vi får vurdere de alternativene som er foreslått.

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa også opp forsikringen hos Agria for flere år siden. Valgte å heller sette penger på sparekonto slik at jeg hadde i bakhånd om noe skulle skje. Dette har jeg tjent masse på. Agria har flere og flere reservasjoner for hvert år som går ... det er heldigvis slutt på at de tjener penger på meg og min hund.

Jeg har hørt flere som har gjort dette, vurderer å gjøre det samme selv. Virker jo som en god idé.

Anonymous poster hash: f9f9e...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa også opp forsikringen hos Agria for flere år siden. Valgte å heller sette penger på sparekonto slik at jeg hadde i bakhånd om noe skulle skje. Dette har jeg tjent masse på. Agria har flere og flere reservasjoner for hvert år som går ... det er heldigvis slutt på at de tjener penger på meg og min hund.

Det hadde jeg aldri turt. Jeg fikk 30 000 i veterinærutgifter da dyrene var knapt et år, heldigvis hadde jeg forsikring. Men om man allerede har 50 000 som man vet man kan ha stående om ulykken er ute er det jo en god løsning.

Anonymous poster hash: 8f705...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forretningsmodellen til forsikringsselskaper. Det er slik tjener penger. Bytt med en gang. !!! Og når du ønsker kan du Event Bytte tilbake.

Anonymous poster hash: 6cdc6...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det hadde jeg aldri turt. Jeg fikk 30 000 i veterinærutgifter da dyrene var knapt et år, heldigvis hadde jeg forsikring. Men om man allerede har 50 000 som man vet man kan ha stående om ulykken er ute er det jo en god løsning.

Anonymous poster hash: 8f705...a26

Ja, jeg har handlefrihet nok til å dekke slike tilfeller. Hos meg var problemet at Agria reserverte seg mot alt som var problemer med hunden min - så i mitt tilfelle var det penger rett ut av vinduet. Det var snakk om flere reservasjoner de gjorde .. og siste gangen fikk jeg nok og sa den opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke min har økt? :klo:

Jeg betaler ganske mye fra før av da siden hunden er forsikret for absolutt alt, og med så høy dekning som mulig.

Mulig at jeg ikke har fulgt med i timen da, og at jeg ikke har fått med meg at det har økt. Jeg betaler 398,- i mnd med avtalegiro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt flere som har gjort dette, vurderer å gjøre det samme selv. Virker jo som en god idé.

Anonymous poster hash: f9f9e...574

Hva gjør man hvis man har 100.000 i utgifter et år da? Sparer dere så mye?

Det er forretningsmodellen til forsikringsselskaper. Det er slik tjener penger. Bytt med en gang. !!! Og når du ønsker kan du Event Bytte tilbake.

Anonymous poster hash: 6cdc6...504

Får man ikke reservasjoner da? Vi byttet fra IF til Agria, og da fikk vi reservasjoner mot alt som skjedde før det. Noe så random som at vår lille hund ble trakket på av en større hund har vi reservasjon mot. "Reservasjon mot skader som følge av å bli tråkket på av større rase"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. En liten oppdatering. Siden premien hadde gått opp til 4800,- kr i året i Agria, så kontaktet vi Gjensidige, siden vi har alle øvrige forsikringer der. Vi tenkte kanskje de kunne gi litt rabatt pga det. Men den gang ei. Gjensidige sitt "tilbud" var på horrible 12 000,- kr i året. De begrunner det med rasen (boxer), selv om hundens helse er helt ok.

Det er en over her som spør om vi har mulighet til å betale 100 000 kr i behandling. Det har vi, og ville gjort det om det er til det beste for hunden og den ikke må gjennomgå store smerter i lang tid. Men om hunden er svært skadet eller syk, og må gjennom omfattende, smertefull behandling/rehabilitering så er det også en grense for hvilke lidelser jeg ville valgt å utsette hunden for.

Anonymous poster hash: 08edf...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...