Gå til innhold

Klippet av katten værhårene i fylla


Gjest Gunvor

Anbefalte innlegg

Gjest Gunvor

Som så mange andre drakk jeg altfor meget alkohol natt til nasjonaldagen. Og med seieren til Rybak og alt det der ble det altfor meget. Fant ut at jeg skulle stusse litt på værhårene til Ragnar for å få de like lange. Men skjelven på hånden som jeg var endte jeg opp med å klippe dem helt av. Så nå er Ragnar svimete og rar og ser ut som et misfoster! Stakkars lille øyestenen min! Hva skal jeg gjøre? Vil værhårene vokse ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:sjokkert::frustrert:

Hvordan i alle dager kom du frem til at det å stusse værhårene på katta di var en god idée, selv i fylla?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:lete:

Kan hende katten din får det litt traumatisk hvis hun skal ut nattestid....

Værhårene er jo hennes hjelp i mørket..

Men de gror ut igjen. Synes uansett det er litt på kanten, eller stygt gjort å klippe værhårene av et menneske som eier en katt og burde vite mye bedre. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor

Jeg var jo full. Og Ragnar er ikke ute natterstid nå nei. Han får holde seg inne til værhårene er vokst ut. Får da endelig håpe de blir like langa nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash
Hva skal jeg gjøre?

Gi katten til dyrebeskyttelsen, eller noen andre som klarer å ta vare på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

Nå må du vel tulle vel? he he.. katten blir da ikke svimete og rar, jo kanskje utseendemessig men :sjenert:

Hvis katten din er svimete og rar har det lite med at du klippet av værhårene. Katter bruker bare værhårene for feks hvis de skal inn trange steder. Kommer værhårene i veien så er det for lite for dem.

"Berøring

Kattens værhår fungerer som antenner, og hjelper katten å unngå å støte bort i ting i svakt lys. Et nett av fine nerver rundt roten på værhårene reagerer på den minste bevegelse eller berøring. Til og med luftstrømninger fra gjenstander som beveger seg oppfattes via værhårene, og utfyller på denne måten kattens sanseoppfatning av omgivelsene. En katt er svært var for berøring, og hvert eneste hår på kroppen er følsom for selv den minste vibrasjon. De bløte tredeputene er også velforsynte med nerver, og fornemmer vibrasjoner i bakken som ikke kan oppfattes av mennesket."

Katter biter også av værhårene til andre katter/kattunger for å "oppdra" dem da de ikke oppfører seg. Her har vi flere katter uten noen værhår fordi de blir bitt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, katters værhår er viktige, brukes også for, utrolig nok balanse.

har sett katt som ble klippet værhårene på ene siden, katten klarte ikke gå rett, så, spøk eller ikke, det er ikke morsomt.

Endret av Nique
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det virkelig noen som tror på dette??

åsså katten ragnar da gitt...haha

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åsså katten ragnar da gitt...haha

Jeg har hatt Bob Kåre og Bøggvaldsen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

geniale navn... min heter stinky...

ragnar høres ut som en bra katt... men tror eieren kjeder seg litt og vil ha en diskusjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor

Han heter Ragnar ja. Syns det er et nyyyydelig navn! Har aldri fått slike ideer i alkoholrus før. Jeg angrer fryktelig. Snufs. Skal aldri drikke igjen. Stakkars lille Ragnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som skrev i tråden
Da var modsene på gang igjen med fjerning av relevante innlegg.

Dere gjør en dårlig jobb.

Ikke sant. Hvis innleggene mine ble slettet på grunn av flåseri, så kan jo hele tråden likegodt slettes fordi den åpenbart er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Milla_*

Er dette alvorlig? Det går ikke an å klippe av katten værhårene i fylla med mindre du er stokk idiot og dyreplager. Hvis dette virkelig er tilfellet burde du ikke ha dyr.

Hvis dette er en spøk er det veldig skrudd å få katte elskere opprørte pga noe som ikke er sant.

Burde ikke svare på sånnt i slike fora som dette her, men har to puser og blir veldig oppbrakt av å høre om dyremishandling.

Hilsen dyrevenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...