Gå til innhold

Når blir håret mindre fett?! Frisører må gjerne svare :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vasket håret hver tredje dag i over et halvt år nå, men det blir fremdeles like raskt fett! :( Føler meg så ekkel den siste dagen.. Trodde det skulle bli mindre fett av å vaske det mer sjeldent? Vurder å bare begynne å vaske det annenhver til hver dag. Vet ikke om jeg orker å gå rundt med fett hår lengre. Har googlet litt men ønsker gjerne flere tips til en mild sjampo som er ok hvis man vil vaske håret hver dag?

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg på her, TS! Det varierer veldig hvor mye jeg vasker håret mitt, men jeg prøver å vente så lenge jeg kan. Håret mitt er typisk fint nordisk, og blir dessverre fett etter ca. 24 timer. Jeg har pleid å vaske håret hver eller annenhver dag, og det er vel dette som har gjort det fett. Nå er det kanskje ikke like vanlig blant barn å få like fort fett hår, men husker da jeg var rundt 10-11 og kunne vaske håret sånn en gang i uken og det så like fint ut. :P

 

Jeg bruker tørrshampoo dagene mellom hver vask, men dette er kanskje ikke bra for håret? Nå går det alt fra 3 til 4 dager mellom hver vask, og med tørrshampooen går det greit. Men ser jeg må påføre mer hver dag, fordi håret fortsetter å bli fett. Må jeg slutte med tørrshampooen også da? Blir vanskelig, lite hyggelig da håret mitt blir fett på 1-2-3. :P Man vil jo se fresh ut ute blant folk. 

 

Har du hørt om balsammetoden? Jeg vurderer å prøve den. Da bruker man en balsam uten SLS, silikon og andre dårlige ting(tror jeg)?, og ikke shampoo. Kan jo være verdt et forsøk, selv om jeg da sikkert ville følt at håret aldri ble rent. :P



Anonymous poster hash: 640d9...bf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Jeg får fett hår etter to-tre dager, men ikke sånn at det er veldig synlig. Det kjennes ekkelt ut i alle fall. Men jeg vasker nå håret ca annenhver dag med* (skrivefeil) shampoo og balsam. Det som er lurt er om du bruker balsam, ikke påfør det helt innerst i håret. Da kan det legge seg ved hodebunnen og håret blir fett. Jeg bruker alltid balsam fra midten av håret og ned. Først bruker jeg shampoo, og jeg masserer det godt i hodebunnen, gjerne to runder, men det er ikke nødvendig. Sliter ikke så mye med fett hår nå. :)

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller du ut sjampoen helt ut? Mange som tror de skyller det godt nok ut, men gjør det ikke allikevel.

Bruker du balsam så ikke smør det ned i hodebunnen, da blir det fortere fett enn hvis du feks kun tar balsam i tuppene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller du ut sjampoen helt ut? Mange som tror de skyller det godt nok ut, men gjør det ikke allikevel.

Bruker du balsam så ikke smør det ned i hodebunnen, da blir det fortere fett enn hvis du feks kun tar balsam i tuppene.

Ja, jeg skyller sjampoen helt ut. Leste for lenge siden at mange ikke skyller sjampoen helt ut, og har siden det skylt leeenge og til og med stått med hode opp ned for å skylle godt bak ørene også osv.. Så det er jeg sikker på at ejg gjør :P ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her, TS! Det varierer veldig hvor mye jeg vasker håret mitt, men jeg prøver å vente så lenge jeg kan. Håret mitt er typisk fint nordisk, og blir dessverre fett etter ca. 24 timer. Jeg har pleid å vaske håret hver eller annenhver dag, og det er vel dette som har gjort det fett. Nå er det kanskje ikke like vanlig blant barn å få like fort fett hår, men husker da jeg var rundt 10-11 og kunne vaske håret sånn en gang i uken og det så like fint ut. :P Jeg bruker tørrshampoo dagene mellom hver vask, men dette er kanskje ikke bra for håret? Nå går det alt fra 3 til 4 dager mellom hver vask, og med tørrshampooen går det greit. Men ser jeg må påføre mer hver dag, fordi håret fortsetter å bli fett. Må jeg slutte med tørrshampooen også da? Blir vanskelig, lite hyggelig da håret mitt blir fett på 1-2-3. :P Man vil jo se fresh ut ute blant folk.  Har du hørt om balsammetoden? Jeg vurderer å prøve den. Da bruker man en balsam uten SLS, silikon og andre dårlige ting(tror jeg)?, og ikke shampoo. Kan jo være verdt et forsøk, selv om jeg da sikkert ville følt at håret aldri ble rent. :PAnonymous poster hash: 640d9...bf5

Samme her :( Fint nordisk hår som blir fort fett.. Jeg har også tørrshampo, men jeg liker ikke å ha noe å hodebunnen.. Føler det alltid ligger et sånt lag som klør når jeg har i tørrshampo.. Har flere som jeg har prøvd, men ingen jeg er veldig fornøyd med. Hvilken bruker du?:) Ja, har hørt om balsammetoden.. Har forsøkt å vaske håret med kun balsam et par ganger bare.. Likte det ikke, men man bør vel gå helt inn for det å prøve det ordentlig.. Vet, var så deilig da man var liten å ikke fikk raskt fett hår.. Jeg har det faktisk slik helt til jeg var 13-14år, men så ble det fett :(:( ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får fett hår etter to-tre dager, men ikke sånn at det er veldig synlig. Det kjennes ekkelt ut i alle fall. Men jeg vasker nå håret ca annenhver dag med* (skrivefeil) shampoo og balsam. Det som er lurt er om du bruker balsam, ikke påfør det helt innerst i håret. Da kan det legge seg ved hodebunnen og håret blir fett. Jeg bruker alltid balsam fra midten av håret og ned. Først bruker jeg shampoo, og jeg masserer det godt i hodebunnen, gjerne to runder, men det er ikke nødvendig. Sliter ikke så mye med fett hår nå. :)

Ja, bruker ikke balsam i hodebunnen :) Føler seg så ekkel når håret er fett.. Gjør noe med hele velværefølelsen.. Føler meg ufresh selvom jeg er nydusjet og tatt på deo og parfyme :/ ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden begynte jeg å vaske håret en gang i uken. De to første årene ble det fett etter 2-3 dager. Det siste året ser håret greit ut i 4 dager så lenge jeg ikke grer det.

Anonymous poster hash: ba566...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden begynte jeg å vaske håret en gang i uken. De to første årene ble det fett etter 2-3 dager. Det siste året ser håret greit ut i 4 dager så lenge jeg ikke grer det. Anonymous poster hash: ba566...773

Hvordan holdt du ut? :) ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet hjemmefra og var lite sosial. Hehe Ikke så gjennomførbart for andre, kanskje.

Men prøv å ikke gre håret og se om det hjelper litt?

Anonymous poster hash: ba566...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sjampo bruker du? Tørrsjampo er veldig greit å bruke på dag 2-3 og så ha håret i hestehale el. på dag 3-4. Batiste er den beste tørrsjampoen etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sjampo bruker du? Tørrsjampo er veldig greit å bruke på dag 2-3 og så ha håret i hestehale el. på dag 3-4. Batiste er den beste tørrsjampoen etter min mening :)

Takk for anbefaling :) Jeg har litt forskjellige.. Redken extreme, wella sp color save, wella sp volume, nisim sjampo, redken blonde glam, bli sjampo fra loreal, bla sjampo fra matrix :) ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet hjemmefra og var lite sosial. Hehe Ikke så gjennomførbart for andre, kanskje.

Men prøv å ikke gre håret og se om det hjelper litt? Anonymous poster hash: ba566...773

Jeg får aldri floker, så grer aldri håret. Vet ikke engang om jeg har børste lengre :P ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for anbefaling :) Jeg har litt forskjellige.. Redken extreme, wella sp color save, wella sp volume, nisim sjampo, redken blonde glam, bli sjampo fra loreal, bla sjampo fra matrix :) ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Ok så da bruker du gode merker :) Men det er mulig at håret ditt ikke liker noen av de du bruker og når du da i tillegg bruker mye forskjellig så kan hodebunnen få litt "sjokk". Jeg vil anbefale å bruke en om gangen og se hvordan hodebunnen reagerer og så prøve en annen hvis du ikke er fornøyd. 

 

Hvordan er håret ditt ellers? Tørt, frizzy eller blankt og fint? Jeg spør fordi saltvannspray gjør hodebunnen mindre fett men som alle styringprodukter så bør det ikke brukes for ofte hvis man har tørt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så da bruker du gode merker :) Men det er mulig at håret ditt ikke liker noen av de du bruker og når du da i tillegg bruker mye forskjellig så kan hodebunnen få litt "sjokk". Jeg vil anbefale å bruke en om gangen og se hvordan hodebunnen reagerer og så prøve en annen hvis du ikke er fornøyd. 

 

Hvordan er håret ditt ellers? Tørt, frizzy eller blankt og fint? Jeg spør fordi saltvannspray gjør hodebunnen mindre fett men som alle styringprodukter så bør det ikke brukes for ofte hvis man har tørt hår.

Takk for tips :) Skal forsøke å bruke kun en sjampo en periode. Har typisk nordisk hår med tynne hårstrå. Har helt rett hår naturlig. Føler det aldri, bruker kun krølltang en veldig sjelden gang iblandt. Så sliter ikke på det med diverse stylingjern om det skulle ha noe å si :) håret er tørt i tuppene, men føler ikke tørt på hodet :) ts

Anonymous poster hash: d7fac...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker håret mitt en gang i uken og kurer håret hver gang. Jeg vil si at det har tatt et års tid med "avvenning", og det har vært perioder hvor jeg har følt meg litt småekkel med fett hår. Men tid og tålmodighet lønner seg til slutt, håret mitt er tykkere, friskere og penere nå enn før. Vasker det fredag kveld, kurer, føner ikke, men lar det lufttørke. Så er det på sitt fineste tirsdag/onsdag. Smør deg med tålmodighet! :-)

Anonymous poster hash: faf4d...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker veldig forskjell på hvor lenge håret mitt varer avhengig av hvilken shampo jeg bruker. Elsker Redken, og bruker den til farget hår (før hadde jeg allsoft - eeelsket), men så og si alle andre merker har gjort håret mitt fett mye raskere. Jeg har aldri hatt noe veldig uttalt mål om å vaske håret sjeldent, men liker å kunne vaske det bare annenhver dag. Med Redken kan jeg gå tre dager uten noen krise annet enn litt tørrsjampo i luggen, mens alle andre merker jeg har prøvd har gjort at jeg har følt meg "ekkel" allerede dag to, selv om jeg virkelig har gitt det lang tid for å venne meg til merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også vaske håret mitt sjeldnere, men når dere vaske det én gang i uken, hvordan gjør dere da etter trening? Trener til jeg drypper av svette tre ganger ukentlig, og etter det må jeg dusje håret. Har dere noen tips til det?

Anonymous poster hash: bb076...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...