Gå til innhold

gjensidige og kundeutbytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som tok ut i fjor, og husker hvor lang tid det tok fra man bekreftet kontonr til pengene var på konto?

Anonymous poster hash: 7749a...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar sikker 4-5 virkedager før det er på konto.



Anonymous poster hash: 0edbb...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 virkedager, men nå er vel ikke utbetalingen begynt enda...



Anonymous poster hash: 38113...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk de 28 mai i fjor, men husker ikke helt hvor mange dager etter jeg trykket godkjenn, før de var på konto.

På gjensidige står det: beløp utbetales til kontonummer. Godkjente på tirsdag. Hadde ikke gjort noe å få de før helga! :-D

Anonymous poster hash: 7749a...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetales det nå?? Hvor har dere fått beskjed om det?



Anonymous poster hash: 77d5f...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk se beløpet i dag, og velge hvilket kontonr det skulle overføres til, men det sto ikke noe om utbetalingsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på siden deres,og der står det at det er en uke etter bekreftet kontonummer. Hvis man godtar det passivt,altså at man fikk det i fjor og ikke gjør noe med det vil det komme etter første juli en gang.



Anonymous poster hash: 3e91d...c54
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med utbytte. Kunne ikke forsikringen bare vært billigere til å begynne med? Slik det er nå (ved at de fakturerer kundene mer enn nødvendig) får Gjensidige et overskudd som de må skatte av, så noe av det som betales for mye går bort i skatt. Av det som deretter er igjen skal man utbetale utbytte til kundene, hvorpå kundene selv må betale 27 % skatt av dette igjen. Kunden vil jo komme mye bedre ut om de bare kunne betalt mindre for forsikringen til å begynne med?

Anonymous poster hash: 23283...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med utbytte. Kunne ikke forsikringen bare vært billigere til å begynne med? Slik det er nå (ved at de fakturerer kundene mer enn nødvendig) får Gjensidige et overskudd som de må skatte av, så noe av det som betales for mye går bort i skatt. Av det som deretter er igjen skal man utbetale utbytte til kundene, hvorpå kundene selv må betale 27 % skatt av dette igjen. Kunden vil jo komme mye bedre ut om de bare kunne betalt mindre for forsikringen til å begynne med?

Anonymous poster hash: 23283...845

Kundeutbytte utbetales fra gjensidige stiftelsen, som er største aksjonær. Alternativet er ikke lavere forsikringspremie, men penger til aksjonærer.

Anonymous poster hash: 19a5a...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel 1200ognoe. 12,3 prosent av premien i fjor, mener jeg?

For 2 år siden fikk jeg 1800, og jeg betalte neppe mer i forsikringer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk rundt 2300 ca.

Anonymous poster hash: 2a463...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått noen utbetaling  ennå ???

Jeg bekreftet konto nr på fredag, og skulle gjerne hatt pengene i dag!! 



Anonymous poster hash: c7e21...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man MÅ ha slike fillesummer omtrent på dagen, så er det et tegn på at litt økonomiplanlegging er nødvendig.

Anonymous poster hash: b42f1...c7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart man ønsker de pengene raskt, når man er blakk.... 
Dette er jo penger man ikke hadde regnet med, så i underkant av 2000 kroner kommer jo godt med! 

 



Anonymous poster hash: c7e21...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er trege i år til å utbetale. Bekreftet forrige tirsdag og får ikke noe før i slutten av uken. Det skulle være 7 virke dager. I fjor fikk jeg innen tre dager...

Anonymous poster hash: 7749a...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er trege i år til å utbetale. Bekreftet forrige tirsdag og får ikke noe før i slutten av uken. Det skulle være 7 virke dager. I fjor fikk jeg innen tre dager...

Anonymous poster hash: 7749a...8ad

Hvordan vet du at du ikke får noe i slutten av uken? Virket som noen 

allerede har fått pengene, men det er vel mange som har bekreftet på siden slik at det er kø med utbetalingene. Hadde ikke kommet noe på konto nå, men krysser fingrene for at de er der i ettermiddag :D

Anonymous poster hash: c7e21...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...