Gå til innhold

Når kommer feriepengene fra nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke kommet på konto her heller. I følge nav sin kundeservice kommer de ikke før neste uke :o evt så har det stoppet i banken, fikk jeg beskjed om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kommet på konto her heller. I følge nav sin kundeservice kommer de ikke før neste uke :o evt så har det stoppet i banken, fikk jeg beskjed om

Isåfall bryter vel nav sine egne regler vil jeg tro? For i følge nav sine nettsider så skal feriepengene være utbetalt innen 31 mai. Dvs senest 29 mai siden 31 er på en søndag.

Har forsåvidt ikke fått feriepenger fra nav jeg heller.

Anonymous poster hash: ea441...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall bryter vel nav sine egne regler vil jeg tro? For i følge nav sine nettsider så skal feriepengene være utbetalt innen 31 mai. Dvs senest 29 mai siden 31 er på en søndag.

Har forsåvidt ikke fått feriepenger fra nav jeg heller.

Anonymous poster hash: ea441...510

Stemmer nok det. Men når man tar kontakt med NAV, så får man like mange forskjellige svar, alt etter som hvem man kommer i kontakt med. Men at det har stoppet i banken har jeg mine tvil på, da jeg vet om flere som har fått pengene på konto :) Men for all del, tålmodighet er en fin ting å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er på kontoen min!!😀😀

Anonymous poster hash: 7c809...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet til meg og.



Anonymous poster hash: ea441...510
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mammaperm frem til august i fjor. Har nå fått sykepenger/feriepenger for 6 uker. Får jeg da ikke mer feriepenger siden jeg fikk foreldrenepenger gjennom NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra nav.no: Foreldrepenger ved fødsel/adopsjon

Har du mottatt foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon fra folketrygden, vil du motta feriepenger i slutten av mai året etter at feriepengene er opptjent.

Feriepenger utgjør 10,2 prosent av brutto foreldrepenger for de første 12 eller 15 ukene av den samlede stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent uttak og 15 uker ved 80 prosent uttak).

Hvis arbeidsgiver utbetaler foreldrepenger vil de også utbetale feriepenger.

Hvis stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste - for eksempel fra 2014 til 2015 - vil du i 2015 få utbetalt feriepenger av de stønadsdagene du har hatt i 2014. Feriepenger for stønadsperioden i 2015 utbetales i 2016, men utbetales maksimum for 60/75 dager for én stønadsperiode.

Anonymous poster hash: ea441...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dukket opp hos meg også :) Oppdaget først på mandag at jeg ville få feriepenger NAV i år etter en sykemelding i fjor, er ikke store summen, men uventede penger er alltid velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg harr fått inn for sykepengene, men ikke for foreldrepengene ennå. Snakket med nav i går og de sa at feriepengene for foreldrepengene var på vei, men det har ikke kommet opp noe på "mine ubetalinger" hos nav ennå. :-/



Anonymous poster hash: 15f4f...717
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...