Gå til innhold

reisetilskudd fra Nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har har vært sykemeldt i noen måneder nå. Nav sier at jeg må prøve å jobbe litt. Legen har skrevet i funksjonsvurdering at pasienten har vondt og ikke kan jobbe men kanskje nav kan dekke utgiftene til drosje da jobben ligger ganske langt unna der jeg bor så pasienten får prøvd å jobbe litt. Nav prøvde å ringe meg i dag kl 8 men da lå jeg å sov. Så de hadde sendt en sms der det stod:

Hei. For å få reisetilskudd (drosje til jobben) må legen din fylle ut pkt 4.2 på sykmeldingen. Det er også mulig å gradere 50/50. Reisetilskuddet kommer da helt eller delvis i stedet for sykepenger.

Jeg skjønte ikke helt hva nav mente med denne meldingen. Kan noen forklare meg?

Tusen takk

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen?

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at jeg enten får sykepenger eller reisetilskudd? Hva om hvis jeg jobber 30 %

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du jobber gradert må du likevel jobbe hele dager om du skal ta drosje.

Du kan få dekket reisetilskudd så sant det ikke overstiger dagsatsen din på sykepenger

D.v.s jobb skal ikke fordyre situasjon.



Anonymous poster hash: 879b1...33e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du jobber gradert må du likevel jobbe hele dager om du skal ta drosje. Du kan få dekket reisetilskudd så sant det ikke overstiger dagsatsen din på sykepengerD.v.s jobb skal ikke fordyre situasjon. Anonymous poster hash: 879b1...33e

Takk for at du svarte.

Mener du at jeg må jobbe 100% for å få NAV til å betale for drosjen. Jeg er 100% sykemeldt akkurat nå. Tror du det er mulig å prøve å jobbe 20% dvs 1 dag så nav dekker reise tilskudd for en dag og resten av dagene er jeg fortsatt sykemeldt. Går det ann?

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du svarte.

Mener du at jeg må jobbe 100% for å få NAV til å betale for drosjen. Jeg er 100% sykemeldt akkurat nå. Tror du det er mulig å prøve å jobbe 20% dvs 1 dag så nav dekker reise tilskudd for en dag og resten av dagene er jeg fortsatt sykemeldt. Går det ann?Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Ja, det går fint!

Også kan du gradvis øke til 2 dager etc.

Men du kan ikke jobbe halve dager ig ta drosje!

Anonymous poster hash: 879b1...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen igår. Hun fortalte at nav ringte henne og ba henne om å fylle ut punkt 4 i sykemeldingen så nav kan gi meg drosje. Legen spurte meg om jobben kan tilrettelegge for meg. Fordi hvis jobben ikke kan det så er det ikke noe vits med drosje. Jeg går med krykker nå. Og det er vel forståelig at det ikke er lett å være på jobb med krykker når man jobber i en butikk. Blir mye frem og tilbake selvom man er i kassa. Så jeg sa at jeg tror ikke jobben kan tilrettelegge for meg så hun skrev alt til nav . Tror dere det er greit for nav?

Ts

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte nav!

Å ligge og sove når nav ringer og ikke ringe nav tilbake har andre brukere skrevet her inne har medført konsekvenser for dem!

Anonymous poster hash: 984c8...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste til å svare på spørsmålene dine er Nav. De er holder åpent nå, så det er bare å ringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte nav!

Å ligge og sove når nav ringer og ikke ringe nav tilbake har andre brukere skrevet her inne har medført konsekvenser for dem! Anonymous poster hash: 984c8...fdc

Jo jeg ringer dem alltid tilbake. Men får aldri snakket med saksbehandler. De skriver bare skriftlig beskjed til saksbehandleren

Anonymous poster hash: 9435b...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...