Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat det samme skjedde med meg forrige uke! Kjøpte en ipad og betalte for den + frakt m/sporing. Fikk alle opplysningene til hun som solgte den og følte meg i grunn ganske trygg. Dagen etter så hadde ipaden ved en feiltakelse ikke blitt sendt med sporing, men som vanlig brevpost, sa hun. Fattet mistanke med en gang og dagen etter (på søndag) fikk jeg meldig fra finn om at hun var mistenkt for svindel, og at hun hadde solgt ipaden til flere og at finn anbefaler å anmelde saken. Får ikke pengene fra selgeren tilbake, så skal skrive ut alle mailene, smsene, infoen om henne og anmelde saken i morgen.

Fy faen. Utrolig frekt. Hva betalte du for den?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme skjedde med meg forrige uke! Kjøpte en ipad og betalte for den + frakt m/sporing. Fikk alle opplysningene til hun som solgte den og følte meg i grunn ganske trygg. Dagen etter så hadde ipaden ved en feiltakelse ikke blitt sendt med sporing, men som vanlig brevpost, sa hun. Fattet mistanke med en gang og dagen etter (på søndag) fikk jeg meldig fra finn om at hun var mistenkt for svindel, og at hun hadde solgt ipaden til flere og at finn anbefaler å anmelde saken. Får ikke pengene fra selgeren tilbake, så skal skrive ut alle mailene, smsene, infoen om henne og anmelde saken i morgen.

Takk for svar. Jeg får gjøre det samme som du skal. Utrolig surt å miste 2000 kroner. Det blir det samme som om jeg hadde skylt pengene ned i dass. Har kontaktet banken, så får vi se hva de sier først. De skulle nemlig ta kontakt med hun som svindlet meg. (Selv om jeg sa til banken at jeg bare hadde overført til feil kontonummer). Tok en hvit løgn.

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg får gjøre det samme som du skal. Utrolig surt å miste 2000 kroner. Det blir det samme som om jeg hadde skylt pengene ned i dass. Har kontaktet banken, så får vi se hva de sier først. De skulle nemlig ta kontakt med hun som svindlet meg. (Selv om jeg sa til banken at jeg bare hadde overført til feil kontonummer). Tok en hvit løgn.

Anonymous poster hash: f66ae...525

Banken kan ikke oppgi hvem som eier bankkontoen, men de kan bekrefte/ avkrefte hvem som eier den hvis du kommer med forslag til navn. Fikk hvert fall bekreftet at navnet på svindleren stemte overens med bankkontoen. Ble forøvrig rådet til å kontakte reklamasjonsavdelingen i banken siden det er svindel.. Tror neppe jeg får igjen noe, men skal hvert fall prøve :)

*skrivefeil

Endret av Sjenertjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen. Utrolig frekt. Hva betalte du for den?

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Betalte 2000kr + frakt.. Skikkelige kjipe penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken kan ikke oppgi hvem som eier bankkontoen, men de kan bekrefte/ avkrefte hvem som eier den hvis du kommer med forslag til navn. Fikk hvert fall bekreftet at navnet på svindleren stemte overens med bankkontoen. Ble forøvrig rådet til å kontakte reklamasjonsavdelingen i banken siden det er svindlel.. Tror neppe jeg får igjen noe, men skal hvert fall prøve :)

Takk for tips. Skal innom i banken i morgen så får vi se da. :)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke gøy! Jeg tror det går an å finne ut hvilken person det er om du finner ut hvilken bank det er. Er ikke alltid banken vil utgi navnet, men hender ofte om du sier at du har blitt svindlet.

Anonymous poster hash: 2c56e...01e

Ble nettopp svindlet via finn. Banken kan ikke oppgi navnet på personen som eier kontoen, men de kan avkrefte/bekrefte hvem som eier kontoen hvis man kommer med forslag. Endret av Sjenertjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enten kjøper/selger som må betale mener jeg.

Var inne og sjekket. Det er kjøper som må betale et gebyr, men det er jo en billig forsikring om du skal betale flere tusen kroner for en vare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og sjekket. Det er kjøper som må betale et gebyr, men det er jo en billig forsikring om du skal betale flere tusen kroner for en vare.

Ja...absolutt mener jeg om det er av betydelig Verdi.

Jeg selger/handler en del..sjekker alltid kjøper opp ordentlig først (ikke at det er noen garanti) men er likevel en trygghet I det. Har alltid forhåndsbetalt/mottatt forhåndsbetaling.

Er en risk man tar såklart, men har følt meg rimelig trygg når jeg har gjort det. Om det ikke har vært noe særlig info på selger å søke, og vedkommende bor langt unna...ikke fått en rimelig god følelse,har jeg bare ikke handlet. Da også med tanke på varens autentisitet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funne jenta på facebook ved å ringe DnB. De bekrefta at det var henne.

Har sendt henne mld på facebook og nå har hun blokka meg. Sendte og mld til typen. Har prøvd å ringt men telefonen er avslått. Hun har to unger, så trodde hun skulle være mer stabil enn som så.

Siste utvei er å reise på døra hennes. Bor 1 time unna, så det kommer jeg til å gjøre. Har kontaktet ett par menn som er villig til å gjøre det. Kommer ikke til å gi meg før hun gir meg tilbake pengene.

Payback is a bitch.

- Ts



Anonymous poster hash: cc7ac...dd8
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Money

Tror nesten bare du må møte opp på døra hennes, hun kommer nok bare til å ignorere deg hvis ikke.

Benytt deg også av ytringsfriheten din og legg ut bilde av henne i tråden, gjerne fult navn også, så kan andre vær obs(latterliggjør) henne.

Hold oss også for faen oppdatert.

Endret av Money
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dere som skal handle: Alltid bruk kredittkort på netthandel.

Bruker du kredittkort så kan du gå til banken og melde i fra om at du har blitt svindlet, for så å få i gang en charge back. Da undersøker banken saken mellom deg og selger, og mest sannsynlig (nesten 100% av tilfellene) blir beløpet reversert til deg om de kommer fram til at selger er en svindler.

Dette er en metode som dessverre blir utnyttet på det groveste av (svindler)kjøpere på f. eks Ebay, men er altså veldig hendig om du legitimt blir utsatt for bedrageri.



Anonymous poster hash: d3a37...bae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten bare du må møte opp på døra hennes, hun kommer nok bare til å ignorere deg hvis ikke.

Benytt deg også av ytringsfriheten din og legg ut bilde av henne i tråden, gjerne fult navn også, så kan andre vær obs(latterliggjør) henne.

Hold oss også for faen oppdatert.

Du har misforstått hva ytringsfrihet i Norge går ut på.

Anonymous poster hash: 0994c...a48

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten bare du må møte opp på døra hennes, hun kommer nok bare til å ignorere deg hvis ikke.

Benytt deg også av ytringsfriheten din og legg ut bilde av henne i tråden, gjerne fult navn også, så kan andre vær obs(latterliggjør) henne.

Hold oss også for faen oppdatert.

Jeg skal holde dere oppdatert. Gir meg ikke før jeg har tatt kjerringa.

- Ts

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, så irriterende med svindlere. Selv har jeg kjøpt bøker, alpinski og utstyr og mye annet forskjellig på finn.no og det har gått helt fint uten trygghetsavtale. Men slike svindlere ødelegger for dette! Synes du skal plage dama noe så til de grader synes jeg TS! Det fortjener drittkjerringa.



Anonymous poster hash: 24e8c...dc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Vet ikke hvorfor jeg trykka på AB. Hilsen AB dc0

Støtter også dette med å legge ut navn og bilde i tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så irriterende med svindlere. Selv har jeg kjøpt bøker, alpinski og utstyr og mye annet forskjellig på finn.no og det har gått helt fint uten trygghetsavtale. Men slike svindlere ødelegger for dette! Synes du skal plage dama noe så til de grader synes jeg TS! Det fortjener drittkjerringa.

Anonymous poster hash: 24e8c...dc0

Vet ikke hvorfor jeg trykka på AB. Hilsen AB dc0

Støtter også dette med å legge ut navn og bilde i tråden :D

Ja, jeg har fått familien min til å sende meldinger og ringe. Vi skal plage henne til hun overfører pengene tilbake. Ingen har tenkt til å gi seg. Jeg skal snakke med kompisene mine som skal reise ned og spørre når det blir. (De er skikkelig MC-fyrer med skjegg og hele greia, så er ikke i tvil om at de skal kunne skremme henne). Sover seriøst i telt i hagen hennes til pengene mine er innpå kontoen igjen.

Jeg har funnet faren hennes nå på facebook og har tenkt å ringe han i morgen. Prøvde å ringe søsteren i dag, men hun tok den ikke. Både typen og djevelen selv har slått av telefonen.

Haha, bilde og navn ja. Vil ikke gjøre noe ulovlig her?:P

- Ts

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sukkerbit

Ja, jeg har fått familien min til å sende meldinger og ringe. Vi skal plage henne til hun overfører pengene tilbake. Ingen har tenkt til å gi seg. Jeg skal snakke med kompisene mine som skal reise ned og spørre når det blir. (De er skikkelig MC-fyrer med skjegg og hele greia, så er ikke i tvil om at de skal kunne skremme henne). Sover seriøst i telt i hagen hennes til pengene mine er innpå kontoen igjen.

Jeg har funnet faren hennes nå på facebook og har tenkt å ringe han i morgen. Prøvde å ringe søsteren i dag, men hun tok den ikke. Både typen og djevelen selv har slått av telefonen.

Haha, bilde og navn ja. Vil ikke gjøre noe ulovlig her? :P

- Ts

Anonymous poster hash: cc7ac...dd8

Hehe :D

Nei, jeg har ikke peiling på om det er ulovlig. Det må du spørre noen andre enn meg om. Men fant dette: http://personvernskolen.no/node/336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også svindlet, men ga opp i jakten på hvem personen var, helt umulig, for personen brukte et firma til å skjule seg og falske navn. Personen jeg overførte til fantes ikke. Var 700 kroner, så jeg ga opp :(

Kommer aldri til å handle på finn.no igjen tror jeg. Det var bare det at konserten jeg så gjerne ville på var utsolgt den gangen. Om det skjer igjen kommer jeg heller til å høre med kjente, hender jo ofte at de må avlyse og selger har jeg merket :)

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Ble også svindlet, men ga opp i jakten på hvem personen var, helt umulig, for personen brukte et firma til å skjule seg og falske navn. Personen jeg overførte til fantes ikke. Var 700 kroner, så jeg ga opp :(

Kan være det er bare meg, men jeg trodde det var mulig å gå i banken etter en slik overføring og si at man har overført til feil konto og dermed at banken overfører pengene tilbake på din konto? Har i alle fall hørt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er bare meg, men jeg trodde det var mulig å gå i banken etter en slik overføring og si at man har overført til feil konto og dermed at banken overfører pengene tilbake på din konto? Har i alle fall hørt om det.

Jeg vet ikke, det er veldig mange år siden det skjedde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...