Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Det har forleden kommet en ny regel, som gir deg tilgang til å finne ut hvem som eier kontoen om du f.eks har betalt til feil konto. Kontakt da banken din.

Men banken kan ikke hjelpe deg med å inndra pengene igjen. " fant jeg en plass.

Hva om du ringer banken å sier du har overført til feil person? Også sier de hvem som eier den.

Anonymous poster hash: 2c56e...01e

Ja det kan jeg prøve, takk for hjelp. :) Er helt desperat her..

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips. Skal i allefall prøve å ringe DNB å forklare saken, så kanskje de kan hjelpe meg. Ellers må jeg politiannmelde saken, selv om jeg sikkert ikke kommer så langt med det..... Noen folk der ute er jammen meg frekke. Har tatt vare på alle samtaler som vi hadde gjennom epost, så får vi se da..

Anonymous poster hash: f66ae...525

Min sak ble henlagt fordi dem ikke hadde kapasitet (og skjønner jo det!)

Men da tenker jeg at politiet hvertfall har registrert det om det skulle skje igjen -og være obs på det! :) Så anbefaler at du gjør det, selvom sannsynligheten for at de "arresterer" personen er minimal :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å bruke finn til de får ett ordentlig system.

Skikkelig kjipt å tape så mye penger :kjempesinna:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å bruke finn til de får ett ordentlig system.

Skikkelig kjipt å tape så mye penger :kjempesinna:

Jeg fikk beskjed om at dersom man bruker Finn sin betalingstjenste, så fikk man pengene igjen.

Men jeg overførte direkte til konto i mitt tilfelle... Naiv som jeg VAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man finne ut hvem som eier kontoen om man har kontonummer da?



Anonymous poster hash: 2c56e...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Noen som vet hvilken bank som starter med 1206?

Og ja....Jeg er naiv og dum.



Anonymous poster hash: f66ae...525
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme skjedde med meg. Eneste var at hun svindla feil person...

Jeg fant ut adressen hennes, skiltnummer på bilen. Ringte foreldre og naboer, purret på hennes EU kontroll og årsavgift.

Hun ble passe lei av at jeg plaget alle venner og kjente der fortalte hva hun gjorde at pengene kom sakte men sikkert :) Fikk de puljevis på 500,- pr gang. Var snakk om totalt 4000.-

Jeg gikk til dette steget fordi responsen på meldingen der jeg skrev hun var anmeldt var følgende: Hahaha, lykke til med det du. Ingenting å hente hos meg, jeg eier ingenting.

Nå har jeg tatt en dobbeltsjekk av SMS korrespondanse fra denne dama.

Jeg sendte totalt 142 SMS For å få igjen pengene.

I starten skyldte hun på sykt barn, sykehus besøk og psykiske problemer.

Skal se om jeg kan få lagt ut hele sms loggen her senere i dag. Legger den ut i et gigantisk bilde der jeg sladder all identifiserende info.

Hun verserte i flere lokale aviser og holdt faktisk på i en rettsak i perioden jeg bedrev "tvangsinnbetaling" fra henne.

Kontoen som ble brukt til svindelen var datteren sin konto. Det var via denne jeg fant morens fulle navn. Googlet litt rundt, fant lignende tilfeller og kjørte på med sms og ringe-terror.

Jeg anmeldte forresten aldri saken, har ingen tro på at jeg ville fått igjen disse på "ordinært" vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å bruke finn til de får ett ordentlig system.

Skikkelig kjipt å tape så mye penger :kjempesinna:

Finn har mulighet til å betale via Finn Betalingsgaranti. Min erfaring som selger var meget bra med denne tjenesten. Det går litt tid før pengene kommer inn, men som kjøper er en i alle fall sikret mot svindel i en viss grad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn har mulighet til å betale via Finn Betalingsgaranti. Min erfaring som selger var meget bra med denne tjenesten. Det går litt tid før pengene kommer inn, men som kjøper er en i alle fall sikret mot svindel i en viss grad.

Bare kjipt at den tjenesten koster litt ekstra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no trenger et karakter-system på samme måte som ebay har. Så folk kan styre unna useriøse selgere.

Anonymous poster hash: abb1d...8e7

Finn har fått ett slikt opplegg der alle kjøpere og selgere får gi vurdering av hverandre etter et kjøp eller salg. Bruk det. Ingen vil gi 5 stjerner til tyver.

Anonymous poster hash: 6d7d5...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble svindlet engang selv, av en nettside. Betalte to tusen jeg også direkte til konto. Siden så troverdig ut og hadde norsk domene.

Jeg fikk aldri klærne jeg betalte for og kjørte sak i forbrukerrådet. Det er gratis.

Hun besvarte aldri på henvendelser fra forbrukerrådet, i tillegg flyttet hun en annen plass. De sendte brev til begge adressene, men hun unnlot å svare.

Jeg fikk medhold i retten og vant saken, men for å få pengene måtte namsmannen kreve de inn , og det kostet to tusen. Han sa også at om hun ikke hadde verdier , måtte jeg sitte der med skjegget i postkassa og være fire tusen fattigere!!

Sjekket henne opp på skatten og så at hun hadde inntekt på 52 tusen året, så da gadd jeg ikke bruke to tusen ekstra på innkreving.

Men gjett om jeg har lært!

Aldri mer betale på forskudd om det ikke er via paypal og sikre betalingssider!



Anonymous poster hash: 41b79...ba8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

Er ikke vits i å annmelde det eller ta kontakt med DNB, de får ikke gjort noe. Skjedde ei venninne av meg, det var en tapt sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmilyR

Ja det kan jeg prøve, takk for hjelp. :) Er helt desperat her..

Anonymous poster hash: f66ae...525

Politiet får ihvertfall gjort fint lite. Venninna mi fikk beskjed om at de ikke har nok kapasitet til slike saker, og 4000 kr var tapt for hennes del.

DNB får heller ikke tilbakebetalt, ihvertfall ikke om hun bruker en annen bank.

Endret av EmilyR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet får ihvertfall gjort fint lite. Venninna mi fikk beskjed om at de ikke har nok kapasitet til slike saker, og 4000 kr var tapt for hennes del.

DNB får heller ikke tilbakebetalt, ihvertfall ikke om hun bruker en annen bank.

Poenget med å politianmelde er jo fordi forsikringsselskapene krever det for å utbetale pengene, ikke fordi en har noen tro på at det blir oppklart. Pengene er jo ikke tapt så lenge du har forsikring.

Anonymous poster hash: 1b230...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så utrolig kjipt. jeg selger en mobiltelefon på finn selv og har skrevet i annonnsen at jeg ønsker å bruke payex/finns betalingsgaranti eller postoppkrav. har tidligere solgt konsertbilletter og mottatt pengene før jeg sendte billettene, men kjøper kunne heldigvis stole på meg ;-) hadde aldri gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet får ihvertfall gjort fint lite. Venninna mi fikk beskjed om at de ikke har nok kapasitet til slike saker, og 4000 kr var tapt for hennes del.

DNB får heller ikke tilbakebetalt, ihvertfall ikke om hun bruker en annen bank.

Hun bruker DNB, det fikk jeg bekreftet gjennom banken.

Anonymous poster hash: f66ae...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg forrige uke! Kjøpte en ipad og betalte for den + frakt m/sporing. Fikk alle opplysningene til hun som solgte den og følte meg i grunn ganske trygg. Dagen etter så hadde ipaden ved en feiltakelse ikke blitt sendt med sporing, men som vanlig brevpost, sa hun. Fattet mistanke med en gang og dagen etter (på søndag) fikk jeg meldig fra finn om at hun var mistenkt for svindel, og at hun hadde solgt ipaden til flere og at finn anbefaler å anmelde saken. Får ikke pengene fra selgeren tilbake, så skal skrive ut alle mailene, smsene, infoen om henne og anmelde saken i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...