Gå til innhold

Blitt svindla på finn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, hjelp meg. :(

Kjøpte en mobil via finn og overførte penger. Hun virka helt troverdig, ga meg navn og alt. Hun skulle ta bilde av at den ble sendt og sende den samme dag.

Kjøpte den sist uke og venta på den i posten. Nå fikk jeg en mld fra finn.no om at hun var blitt rapportert for svindel. Skal jeg annmelde, eller hva faen gjør jeg nå..?! :(

Er student og er helt fra meg. Er det tapte penger? Har ALLTID kjøpt ting fra finn og dette har aldri skjedd meg før!

- TS



Anonymous poster hash: cc7ac...dd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anmeld

Anonymous poster hash: e22f4...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld, men pengene får du nok ikke igjen.



Anonymous poster hash: c9515...d5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg finne ut navnet på personen ved hjelp av kontonummer?



Anonymous poster hash: f66ae...525
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme med ei.. Rapporterte til Finn, men hørte ingenting fra dem.
Hadde fri advokathjelp gjennom jobben (HELDIGVIS), så brukte dette -saken endte i forliksrådet og nå som tvangsinndrivelse siden den feige kjerringa ikke besvarte noen henvendelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saxofon

Kan jeg finne ut navnet på personen ved hjelp av kontonummer?

Anonymous poster hash: f66ae...525

Det pleier som regelbå dukke opp navn på overførselen et par dager etterpå. Sjekket i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar opp alle telefonsamtaler jeg tar med folk på finn.no. Som regel går det greit så det er ikke noe jeg tar vare på (ingen har noen nytte eller glede av å høre de likevel).

Men en gang var det en fyr i Nord-Norge som hevdet han hadde gitt mobilen han hadde solgt meg til moren sin, som skulle på posten og sende den, "det var rart, har hun ikke sendt den ennå altså? jaja, jeg skal purre på henne", med en stemme som tydelig talte sitt språk om at han løy.

Oh well, etter å ha purret noen ganger på han og det hadde gått to uker gikk jeg til politiet med utskrift av mailene mellom oss, kvittering for overført beløp, facebook-profilen til vedkommende og hans mors facebook-profil, i tillegg til utskrift av smsene mellom han og meg og mobilnummeret hans og til hans mor.

Politiet takket for at alt var så pent og pyntelig sortert og tok i mot anmeldelsen.

Og tror du ikke, tre dager senere dukket mobilen opp i posten!

Jeg sa i fra med en gang på politikontoret.

Problemet er at fyren fortsatt "selger" ting på finn.no. Og det finnes ingen måte for meg å hindre at han svindler andre. Ikke mitt problem? Men jeg synes ikke noe om at folk får oppføre seg slik, lure folk på den måten.

Finn.no trenger et karakter-system på samme måte som ebay har. Så folk kan styre unna useriøse selgere.



Anonymous poster hash: abb1d...8e7
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier som regelbå dukke opp navn på overførselen et par dager etterpå. Sjekket i det siste?

Jeg overførte penger på tirsdag. Står ingen navn i nettbanken, bare kontonummeret. Uff dette er helt forferdelig. Betalte trossalt over 2000 kroner. Tror dere banken kan finne ut hvem som er eier av kontronummeret?

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp mobil over Finn.no. Vet også om noen som har blitt svindlet der. Tror det er mye shady business ute og går der.



Anonymous poster hash: 41e36...868
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overførte penger på tirsdag. Står ingen navn i nettbanken, bare kontonummeret. Uff dette er helt forferdelig. Betalte trossalt over 2000 kroner. Tror dere banken kan finne ut hvem som er eier av kontronummeret?

Anonymous poster hash: f66ae...525

Har ikke du navn på vedkomne? Eller driver du å overfører penger til vilt fremmede?

Har du ingen kontaktinformasjon på personen, annet enn et kontonummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke gøy! Jeg tror det går an å finne ut hvilken person det er om du finner ut hvilken bank det er. Er ikke alltid banken vil utgi navnet, men hender ofte om du sier at du har blitt svindlet.



Anonymous poster hash: 2c56e...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du navn på vedkomne? Eller driver du å overfører penger til vilt fremmede?

Har du ingen kontaktinformasjon på personen, annet enn et kontonummer?

Ja jeg har navn på vedkommende. Men om det er sant at det er hennes ordentlige navn vet jeg ikke. Og ja jeg er kanskje naiv og dum som overfører penger til vilt fremmende. Men skaden har allerede skjedd, og jeg ber om hjelp.

Kan jeg få hjelp av banken til å finne ut hvem som eier kontronummeret?

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ikke gøy! Jeg tror det går an å finne ut hvilken person det er om du finner ut hvilken bank det er. Er ikke alltid banken vil utgi navnet, men hender ofte om du sier at du har blitt svindlet.

Anonymous poster hash: 2c56e...01e

Hun som "solgte" telefonen sa at hun hadde DNB, om det er fakta eller ikke kan jeg ikke svare på.... Får prøve å ta kontakt med banken. Må i allefall gjøre NOE. Uff...

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som "solgte" telefonen sa at hun hadde DNB, om det er fakta eller ikke kan jeg ikke svare på.... Får prøve å ta kontakt med banken. Må i allefall gjøre NOE. Uff...

Anonymous poster hash: f66ae...525

Da tror jeg at du kan ringe DNB, forklare situasjonen og få navnet og adresse på personen.

Anonymous poster hash: 2c56e...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Fikk denne e-posten fra finn nesten 4 dager etter at jeg hadde betalt.

Hei!
Vi kan opplyse at brukeren med FINN-kode ******* på FINN.no har blitt rapportert til oss som svindel.

Vi ser at du har vært i kontakt med denne brukeren i forbindelse med annonse med overskrift "*******", og ønsker å advare da vi har mistanke om at brukeren har uærlige hensikter.

Vi anbefaler at du ikke har videre kontakt med vedkommende.
Dersom du allerede har blitt utsatt for svindel anbefaler vi at du tar kontakt med sikkerhetsavdelingen på FINN.no ved å sende en e-post til [email protected]

Mer informasjon om sikkerhet på FINN.no finner du her:
https://hjelpesenter.finn.no/

Det er liksom for seint nå. Herlighet dette er en helt surrealistisk situasjon for meg. 2000 kroner er mye penger.



Anonymous poster hash: f66ae...525
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg har navn på vedkommende. Men om det er sant at det er hennes ordentlige navn vet jeg ikke. Og ja jeg er kanskje naiv og dum som overfører penger til vilt fremmende. Men skaden har allerede skjedd, og jeg ber om hjelp.

Kan jeg få hjelp av banken til å finne ut hvem som eier kontronummeret?

Anonymous poster hash: f66ae...525

Jeg ville ringt banken og forhørt meg..

Jeg blei også usikker på om jeg hadde riktig navn osv, og da ville ikke banken utgi navn på kontonr og sa dette var konfidensielt.. (Jeg ringte DNB) Men jeg hadde masse annen info om vedkomne, som facebook samtaler, mail, tekstmeldinger osv.. Sendte først melding til finn, før jeg anmeldte saken. Så tok jeg det videre via advokat (siden jeg hadde mulighet til dette via jobb) som tok det til forliksråd og nå tvangsinndrivelse.. En salig prosess, men da jeg fikk vite at dette var "hobbyen" til vedkomne, så ga det meg enda mer guts til å kjøre på og vise henne at det f ikke er greit å lure andre slik.

Mange syke syke mennesker der ute!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at du kan ringe DNB, forklare situasjonen og få navnet og adresse på personen.

Anonymous poster hash: 2c56e...01e

Kan prøve det ja. Takk for tips. :)

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det har forleden kommet en ny regel, som gir deg tilgang til å finne ut hvem som eier kontoen om du f.eks har betalt til feil konto. Kontakt da banken din.

Men banken kan ikke hjelpe deg med å inndra pengene igjen. " fant jeg en plass.

Hva om du ringer banken å sier du har overført til feil person? Også sier de hvem som eier den.



Anonymous poster hash: 2c56e...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt banken og forhørt meg..

Jeg blei også usikker på om jeg hadde riktig navn osv, og da ville ikke banken utgi navn på kontonr og sa dette var konfidensielt.. (Jeg ringte DNB) Men jeg hadde masse annen info om vedkomne, som facebook samtaler, mail, tekstmeldinger osv.. Sendte først melding til finn, før jeg anmeldte saken. Så tok jeg det videre via advokat (siden jeg hadde mulighet til dette via jobb) som tok det til forliksråd og nå tvangsinndrivelse.. En salig prosess, men da jeg fikk vite at dette var "hobbyen" til vedkomne, så ga det meg enda mer guts til å kjøre på og vise henne at det f ikke er greit å lure andre slik.

Mange syke syke mennesker der ute!

Takk for tips. Skal i allefall prøve å ringe DNB å forklare saken, så kanskje de kan hjelpe meg. Ellers må jeg politiannmelde saken, selv om jeg sikkert ikke kommer så langt med det..... Noen folk der ute er jammen meg frekke. Har tatt vare på alle samtaler som vi hadde gjennom epost, så får vi se da..

Anonymous poster hash: f66ae...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...