Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets. Personlig har jeg sett kolleger stjele bind fra jobben (jeg er sykepleier), og annet som f.eks håndkrem. De synes at det er naturlig at de kan ta med fuktighetskrem hjem, siden jobben medfører stor slitasje på håndhud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg hadde en venninne i klassen på vgs. som var veldig gjerrig. Når vi gikk på café bestilte hun aldri noe å spise. Ofte tok hun bare et glass vann. Jeg hadde alltid tyggegummi, og hun spurte ofte om å få. Til slutt sa jeg til henne at "Nå skylder du meg flere pakker med tyggis!" "Ja, hehe!" lo hun - men kjøpte ikke en eneste pakke til meg. Jeg tenkte at jeg skulle slutte og gi henne, men hun hadde ofte så dårlig ånde... :-S

Tanten min har alltid vært kjent for å være gjerrig. Om hun kan få noe sier hun alltid ja. Hvis man spør henne hva hun skal med det hun drasser med seg hjem, svarer hun at det kunne jo hende at f.eks. nabokona ville ha den... Det er vel unødvendig å si at ingen har kunnet komme inn i kjellerboden på mange år... Da boet etter moren hennes (min bestemor) skulle gjøres opp, tok hun all dritten ingen andre ville ha. Uekte smykker og sånt. Værsågod, slit den med helsa... Noen i familien har en teori om at hun "kjøper seg venner" med tingene hun gir bort. Hun er også gjerrig i matlaging, så ingen mat eller kaker er noe godt. Man kan ikke spare på ting når man lager mat... Alle vet vel hvor godt det er å ha litt rømme, smør e.l. i maten for å gjøre middagen litt "rundere" i smaken. Hun kjøper inn masse billige ting - men jeg vet ikke hvor god økonomi det er å ha masse mat i kjøkkenskapene som ikke blir spist...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på sykehus, fikk jeg svar på hvorfor dorullholderen ofte er låst. Folk tok med seg dorullene hjem. Da begynte de med disse digre "evighetsrullene", folk tok dem med seg samme f. Så måtte de låse dem inn. Men det måtte være en rull, stor eller liten, på armlenet på handicapdoen. Som ble stjålet. Charming.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

det beste er jo de som spør er denne på salg er denne på salg, får de et nei svarer de jo den må da være på salg, og i tilleg ikke et eneste salgs skilt i hele butikken.. og står det f.eks - (minus) 100,- leser de at det koster 100,- og blir kjempe sinte på betjeningen fordi de ikke leste ordentlig. har lagt merke til at det faktisk er veldig mange som bare leser tallet og ikke hva mer det står på skiltene... hmm... også er det de som pørver å prute når de kommer til kassen da... hehe.. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde en venninne som av og til var på vorspiel hos meg da jeg var student. Når vi skulle gå ut, ba hun meg om å få igjen flaskepanten for six-packen hun pleide å ha med seg.

De gangene jeg ikke hadde disse småpengene kontant, eller sa nei for jeg trodde hun tullet (i begynnelsen, før jeg lærte meg dette), måtte vi gå innom blokka der hun bodde med tomflaskene hennes, før vi gikk til byen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en venninne som av og til var på vorspiel hos meg da jeg var student. Når vi skulle gå ut, ba hun meg om å få igjen flaskepanten for six-packen hun pleide å ha med seg.

De gangene jeg ikke hadde disse småpengene kontant, eller sa nei for jeg trodde hun tullet (i begynnelsen, før jeg lærte meg dette), måtte vi gå innom blokka der hun bodde med tomflaskene hennes, før vi gikk til byen.

:overrasket::fnise:

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gjerrigknarkhistorier, og kan starte med den ugifte og barnløse tanta mi da, som når hun fikk besøk, tok besøket med til oss for å få "servering", som hun sa og lo.

Av og til inviterte hun meg og ungene ut på søndagsmiddag, men oops, hun hadde jo glemt lommeboka si, gitt. Flere ganger.

Gjenbruk av matpapir og bakepapir er jo velkjent i gjerrigknark-kretser og hustellfrøkna lærte elevene å spare på kommunen sine vegne; nemlig ved å bruke bakepapir omatt og omatt til det gikk i stykker av seg selv. (Her er det ikke snakk om et par gg). - Og jeg lurer enda på om det er jeg som sløser, som ikke gjør likedan.

Jeg oppfatter ikke typiske gjerrigknarker som upålitelige og kleptomane, men mer den typen som bruker krydder, te og suppeposer som er gått ut på dato - for leeeeenge siden. Snakk om flere år her. Paprikapulver fra 1987 er liksom toppen av lykke for enkelte, tror jeg. :fnise:

Endret av hjertesukka
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Var en i klassen min på VGS som konsekvent ALDRI hadde røyk, og bomma røyk fra alle andre. Vi begynte å holde øye med antallet han bomma, fra oss og grunnkursingene, og hvem han bommet av. Etter to måneder var han oppe i 500 røyk han hadde bomma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Jeg feira bursdagen min og hadde invitert en kompis. Han ga meg en billig flaske vin i gave, men hadde ingenting å drikke med seg. Da jeg spurte hvorfor, sa han at han visste jeg hadde så mye alkohol at han regna med jeg kunne avse litt. Det endte opp med at han drakk opp en halvflaske sprit pluss blandevannet...

En annen gang var vi på byen med en annen venn av oss. Vi kjøpte runder, men da det var kompisen min sin tur var han plutselig "ikke tørst" lenger.. Den andre vennen vi hadde med oss bestemte seg deretter for å kjøpe mer øl, og spurte høflig om noen andre også ville ha. Da svarte kompisen min "ja, gjerne det"....

Trenger vel ikke å si at vi ikke er særlig nære venner lenger ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amelie_*
Jeg hadde en venninne som av og til var på vorspiel hos meg da jeg var student. Når vi skulle gå ut, ba hun meg om å få igjen flaskepanten for six-packen hun pleide å ha med seg.

De gangene jeg ikke hadde disse småpengene kontant, eller sa nei for jeg trodde hun tullet (i begynnelsen, før jeg lærte meg dette), måtte vi gå innom blokka der hun bodde med tomflaskene hennes, før vi gikk til byen.

Da hadde jeg fakturert 6 kroner for slitasje på gulv og sofa forbundet med hennes besøk, samt bruk av såpe og håndkle i forbindelse med toalettbesøk.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Da hadde jeg fakturert 6 kroner for slitasje på gulv og sofa forbundet med hennes besøk, samt bruk av såpe og håndkle i forbindelse med toalettbesøk.

Ja - pluss at jeg ALLTID stilte med snacks til vorspielene...

Men dette var i Nederland, og der har jeg opplevd flere tilfeller av svært påholdne lommebøker. Folk som plutselig ikke hadde lyst på øl når det var deres tur til å betale runden, etc. Men denne jenta var et av de mer ekstreme tilfellene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var liten hadde jeg en venninne som alltid krevde penger av oss om vi maatte laane telefonen (hustelefonen til hennes velstaaende foreldre) for aa be noen komme og hente oss. Jeg tror det var en tier hun krevde, for en ettminutts samtale av typen pappa kan du hente meg.

En annen venninne stjeler alltid med seg enorme mengder gavepapir og baand i butikkene. Og herreguder seg over meg som faktisk kjoeper slike ting selv. Vi snakker ikke om nok til aa pakke inn det hun har kjoept her, vi snakker ta med seg halve rullen opplegg. Pinlig...

Aa bruke bakepapir omigjen har ikke noe med aa vaere gjerrig aa gjoere - det har med miljoet aa gjoere. Jeg bruker alltid bakepapir om igjen, saa fremt det ikke har matrester paa seg. Har man bare stekt boller paa det, kan man fint bruke det omigjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa bruke bakepapir omigjen har ikke noe med aa vaere gjerrig aa gjoere - det har med miljoet aa gjoere. Jeg bruker alltid bakepapir om igjen, saa fremt det ikke har matrester paa seg. Har man bare stekt boller paa det, kan man fint bruke det omigjen.

Jeg bruker også bakepapir omigjen, for å presisere hva jeg mente. Men det er forskjell på å bruke det et par ganger eller til det er svart og med huller i.

I den tida jeg røykte og gikk ut med ei venninne som liksom hadde slutta, så skjedde følgende; etter noen pils, ble hun sjølsagt røykesugen og bomma røyk av meg. Etterhvert ble det hele pakken - og jeg måtte kjøpe ny, dyr pakke i baren for å ha til neste dag.

Dette skjedde hele tiden, og ikke bare en gang. Jeg var så lei av folk som hadde lissom-slutta å røyke.

Endret av hjertesukka
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets. Personlig har jeg sett kolleger stjele bind fra jobben (jeg er sykepleier), og annet som f.eks håndkrem. De synes at det er naturlig at de kan ta med fuktighetskrem hjem, siden jobben medfører stor slitasje på håndhud.

En i vennegjengen tok alltid med seg panten etter festen.

Vi andre stilte fellesdrikke på et bord,sammen med glass. han satt med en pose mellom bena. Sa aldri nei takk,til cognac etter kaffen osv....

Vertskapet stilte alltid med noe å spise. Selv i taxi hjem(han slengte seg alltid med,imangel på kr)tok han med seg pose med tomme ølflasker

En del av fam. er utrolig gjerrig med å huske på ande. Bursdager og jul er et mareritt for de. De kommer gjerne med ønskelister selv.....Når de er invitert,så ringes det rundt til resten av gjeriggjengen for å få spleiset. De ble bedt i en 30 årsdag sist. Da fikk gjerrigsjefen handlet en gave til 99 kr. Den hadde kostet 300 på full pris. Den prisen ble delt på tre. Det var bare pinlig.

kommer det inngifte,eller andre til, så er de ike intr. i å vite når de er født,har bursdag osv....det betyr utgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg hadde en ganske så gjerrig kjæreste en gang. Husker vi skulle se film sammen en gang og han ville innkreve de 20 kronene som var "min andel" av leieprisen på filmen. Ekstra komisk i og med at jeg aldri ba om penger når jeg handlet inn mat eller kjøpte kinobilleter og at han var i jobb og tjente bra mens jeg var student..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En jeg var russ sammen med hadde skikkelig dårlig råd i russetiden, og vi andre syntes såpass synd på ham at vi alle sponset øl og mat og annet på ham for at han skulle ha det gøy.

En uke etter eksamen traff jeg og noen venner ham igjen, og stolt viste han frem sin nye motorsykkel, og la ut om hvordan han hadde spinket og spart alt han hadde tjent det siste året for å få råd til den :-D

Det var endel som ble ganske sure ... :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...