Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets. Personlig har jeg sett kolleger stjele bind fra jobben (jeg er sykepleier), og annet som f.eks håndkrem. De synes at det er naturlig at de kan ta med fuktighetskrem hjem, siden jobben medfører stor slitasje på håndhud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg hadde en venninne i klassen på vgs. som var veldig gjerrig. Når vi gikk på café bestilte hun aldri noe å spise. Ofte tok hun bare et glass vann. Jeg hadde alltid tyggegummi, og hun spurte ofte om å få. Til slutt sa jeg til henne at "Nå skylder du meg flere pakker med tyggis!" "Ja, hehe!" lo hun - men kjøpte ikke en eneste pakke til meg. Jeg tenkte at jeg skulle slutte og gi henne, men hun hadde ofte så dårlig ånde... :-S

Tanten min har alltid vært kjent for å være gjerrig. Om hun kan få noe sier hun alltid ja. Hvis man spør henne hva hun skal med det hun drasser med seg hjem, svarer hun at det kunne jo hende at f.eks. nabokona ville ha den... Det er vel unødvendig å si at ingen har kunnet komme inn i kjellerboden på mange år... Da boet etter moren hennes (min bestemor) skulle gjøres opp, tok hun all dritten ingen andre ville ha. Uekte smykker og sånt. Værsågod, slit den med helsa... Noen i familien har en teori om at hun "kjøper seg venner" med tingene hun gir bort. Hun er også gjerrig i matlaging, så ingen mat eller kaker er noe godt. Man kan ikke spare på ting når man lager mat... Alle vet vel hvor godt det er å ha litt rømme, smør e.l. i maten for å gjøre middagen litt "rundere" i smaken. Hun kjøper inn masse billige ting - men jeg vet ikke hvor god økonomi det er å ha masse mat i kjøkkenskapene som ikke blir spist...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider