Gå til innhold

Hvitløk ønsker seg en miniløk


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Heldigvis har det vært mildere hos oss i dag, bare sånn ca 27 istedet for 30-et-eller-annet. Og så har det blåst litt :) ble ikke helt ferdig foran huset, men det tar jeg i løpet av helgen ;)

Jeg og mannen har lagd en avtale. Ikke noe godteri, brus, usunn mat eller alkohol frem til bryllupet med start i morgen. Da er det seks uker igjen. Den som bryter det må betale 200 kr til sparegrisen (ja, vi har en ordentlig sparegris i porselen vi kjøpe da vi flyttet sammen). Vi starter i morgen og skal ha en skikkelig kosekveld i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper den er effektiv, KaDust. Har ikke råd til å betale noe straffepenger ;)

Huff, føler meg helt uggen etter kosekvelden i går. Ble alt for mye god mat og drikke. Godt det er seks uker til neste gang ;) skal trene litt etterpå, så føler meg nok bedre etter det :)

Nå har vi begynt å diskutere når det er best å begynne prøvingen igjen. Begge vil jo egentlig kjøre på nå, men så er det bryllup og bryllupsreisen som skjer ganske snart. Siden vi skal få reisen i gave vet vi ikke hvor vi skal eller hva vi skal gjøre. Så da er det ekstra kjipt om jeg ikke kan være med på ting som er planlagt fordi jeg er gravid. Men ikm oktober er jo så innmari lenge til. What to do? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen satt foten ned og bestemt at vi ikke skal prøve før vi er på bryllupsreise i slutten av september. Siden jeg er så vinglete på om det er lurt eller ikke har han tatt en sjefsavgjørelse :sukk: kanskje likeså greit, men det er fryktelig surt.

Han har vel egentlig rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, kjedelig å måtte ta pause, da :sukk: Men du, det er ikke sååå lenge til oktober, tror dere har mer enn nok å henge fingrene i fram til da ;) Hadde vært kult om babyen ble til på bryllupsnatta eller bryllupsreisa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jo at det er lurest slik at jeg ikke risikerer å måtte ligge på hotellet og spy hele bryllupsreisa. Det er bare så surt siden jeg har vært av pilla siden mars og vi har allerede hatt en ordentlig prøveperiode. Og så må vi begynne å være forsiktig igjen i to sykluser til :sukk:

Nå har jeg hvertfall el-tester liggende, så skal benytte sjansen til å teste ordenlig og bli kjent med kroppen. Bomma jo totalt forrige gang med bare symptomer. Har allerede begynt å kjenne stikkinger og murringer i magen, så noe skjer. El-testene er foreløpige ganske negative.

Dag to av sunnhetsutfordringen. Jeg klarer meg foreløpig bra, mens mannen har skikkelig cravings i dag. Tror det har noe med at vi skal på kino etterpå og kino har alltid vært kosekveld. I retrospektiv var kanskje helgen en dum tid å starte på, men vi får da bevist for oss selv at vi kan kose oss uten usunn mat og drikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg våknet i dag, hadde mannen allerede stått opp og satt og lagde gaveposer til gjestene i bryllupet :rodmer: vi har bestilt sjokolade i lavendelfarge og sølvfarge og legger dem i små poser. Må måtte endre litt på no-candy avtalen vår, for vi måtte jo smake på sjokoladen. Bare en bit av hver type, slik at vi vet hva vi gir til gjestene ;)

Kino var kos, er over 6 måneder siden sist! Vi har som mål nå å ha en date-kveld et par ganger i måneden.

Sitter og venter på at ei dame skal komme å kjøpe noen greier vi la ut på finn.no, men hun dukker jo aldri opp!

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å kvalitetssikre varene :arwen:

Høres ut som et bra tiltak med jevnlige date-nights :) Evigheter siden jeg og mannen var på kino også, "dinner and a movie" er jo liksom den ultimate daten! Men vi går ut og spiser en gang eller to i uka så jeg får kjærlighetsbanken fyllt opp der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg møtt en venninne som jeg var venn med gjennom hele barndommen, men som gled vekk rundt videregående. Hadde ikke snakket med henne på to år før i dag. Og nå føler jeg meg bare elendig. Hun har de siste årene reist rundt i hele verden, er student fremdeles og lever det glade liv som singel. Hun kunne aldri ha tenkt seg en kjæreste før hun var hvertfall 30 (vi er i midten av 20-årene), sånn at det ikke var noen i Norge som bandt henne her i tilfelle hun ville reise noe sted.

Og så sitter jeg der med hus, full jobb og skal snart gifte meg. Hun snakker om selvrealisering, det å leve i andre kulturer og dykking og surfing og fallskjermhopping, mens jeg har vært utenfor Europa èn gang. Følte at hun satt og så ned på meg for at jeg hadde et så "kjedelig" liv :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg tror jeg mye heller ville hatt et stabilt forhold og bolig enn å være rotløs og bruke hver krone man tjener på reising. Tror rett og slett at folk er forskjellig. Tror jeg hadde blitt veldig sliten av et sånt liv!

Du er fornøyd med det livet du har, det er det viktigste :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fornøyd :) og jeg må bare tenke at livet stopper ikke opp når man blir "voksen". Kan jo fint reise rundt i verden senere også, enten med eller uten barn.

Og om 25 år når barna forhåpentligvis er ute av huset og vi har mindre lån og slikt, da skal vi leve det gode liv :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg. Noen foretrekker reiseliv, ingen forpliktelser osv mens andre er mer hjemmekjær med kjæreste, leilighet/hus og planlegger bryllup og/eller barn. Jeg er mer sistnevnte og jeg trives. Etter en ferie har jeg fått nok for noen uker minst. Så jeg tror ikke jeg hadde orket å reise rundt hele tiden. Selv om det ser spennende ut da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så om hun så ned på deg? Jeg hadde seriøst sett ned på hun. Ikke fordi jeg synes det er teit å reise rundt osv, men fordi jeg misliker folk med den holdning at man er bedre enn andre bare fordi man er bereist. :P

Dessuten kan man for all del reise med mann og barn, oppleve masse spennende ting osv selvom man har et mer stabilt liv tidlig. Bare virker ikke som alle forstår det helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun innerst inne var litt misunnelig på deg, fordi du er i et stabilt forhold, snart skal gifte deg, har hus og jobb, vil prøve å få barn snart, osv...? Ofte manifesterer egen følelse av utilstrekkelighet seg i at man hoverer over andre for å føle seg bedre selv. Synd, men sant!

Enhver får leve det liv man trives best med selv, tenker jeg. Jeg har bodd i utlandet og reist mye rundt, og elsket det, og kan nok kjenne et stikk av misunnelse selv over de som ikke har forpliktelser som hus og jobb og kan gjøre det samme, men alt til sin tid. Planlegger fortsatt å reise masse når jeg får barn. Livet er jo ikke over, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, jenter :klemmer:

Gikk meg en tur på en times tid og nå føles alt bedre :) Tror grunnen til at vi gled fra hverandre mest sannsynlig dreide seg om ulike verdier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det 39 dager igjen til bryllupet! :bond: Det er jo ingenting! Samtidig er det en evighet til :overrasket:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nytt bodybutter på BodyShop i dag, med duft av mango. Amagawd, jeg lukter så godt at jeg har lyst til å slikke på huden min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh digger de bodybutterne. Liker det med kirsebær godt også, men samboer liker ikke kirsebærlukt så den jeg har nå er med sjokolade. :P godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverprat:

EL-slim i dag, men negativ EL-test. Nå tester jeg bare for å bli kjent med syklusen og for å vite når vi kan spille ludo uten at det resulterer i baby ;) Det er tre stykk på facebook som har annonsert graviditet de siste fire dagene. Kjenner det er skikkelig kjipt. Eller, jeg blir jo kjempeglad på deres vegne, men kunne ønske det var oss. Men, får snaps fra ei venninne som er i syden og koser seg med drinker hele dagen, så får glede meg til jeg kan gjøre det på bryllupsreisen istedet ;) bare 38 dager til bryllupet og 59 dager til bryllupsreisen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...