Gå til innhold

Litchis prøverdagbok


Litchi

Anbefalte innlegg

Høres ut som hormoner hvertfall :fnise: Jeg satt omtrent med tårer i øynene i hele går, synes alt var så fint og mannen var så søt. Herregud, håper jeg ikke blir mye verre enn det :)

Jeg testa negativt på søndag (var ikke morgenurin, men hadde ikke drukket eller gått på do på noen timer) så det er jo en sjanse ennå. Hvor mange dpo er du tror du?

Håper du har en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du testet Litchi??? Spennende altså! Krysser labbene for to blå og at monitoren må støve ned til neste barn skal planlegges :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Doh! Helgen har vært, og er, veldig bra! Håper du også koser deg med spire i magen og hormoner som gjør at alt er så fint og mannen søt ;)

Testet da jeg stod opp i dag og TR kom mens jeg stod og ventet på at resultatet skulle bli klart. Kanskje unødvendig å si at det ble en negativ test :fnise:

Da aner jeg virkelig ikke når evnt. EL var, for jeg hadde litt symptomer både for 1 og 3 uker siden. Har også gått rundt med mensmurringer litt av og på de siste ukene. Da ble denne syklusen nesten 5 uker lang, så jeg håper den blir litt kortere før den stabiliserer seg. Det er ihvertfall fremdeles en veldig mild mens med lite smerter og blødning, så det skal jeg ikke klage på :) Grininga i uka som var tyder dog på at jeg ligger an til å være ganske hormonell i tiden før mens, så kan bli spennende å se hvordan jeg blir når jeg faktisk blir gravid :laugh:

De gode nyhetene er:

Jeg får testet fertilitetsmonitoren :hoppendeglad:

Jeg kan kose meg med vin ute på kvelden nå som vi har fått så fint sommervær som er meldt å fortsette :vin:

Så da får nok ikke monitoren støvet ned helt enda, Blåbærmuffin! Har du tørket støvet av din, forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så "bra" at du fikk teste monitoren da ;) Da går du iallefall ikke glipp av EL ;) Jeg har ikke tørket støvet av min enda nei. Skal bruke opp de 50 EL testene jeg har først tenkte jeg, eller eventuelt slippe det også :P

Kjenner jeg synes monitoren er mye mer oversiktelig, men de testpinnene er jo veldig dyre i sammenligning med vanlige EL stips. Men om det ikke sitter ei spire før de er brukt opp kommer jeg nok til å begynne med monitoren igjen jeg også.

Er liksom ikke så stress å bli gravid helt enda, så da tar jeg sjanes på å bare bruke EL strips enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg gleder meg faktisk til å teste den! Sånn sett ble jeg ikke så altfor skuffet, heldigvis :)

Ja, skjønner at du vil bruke opp de EL-testene du allerede har. Koster jo litt med sånn testing. Du vet det sikkert, men tipser likevel (sånn i tilfelle) om at du kan kjøpe sånne testpinner på ebay og div. nettbutikker. Blir ikke like dyrt da :) Jeg fant ihvertfall testpinner på eBay til under 200kr. Kan få de enda billigere på eBay-auksjon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet :) Kjøpte 50 stykker for 30kr på ebay ;) Så er bare å teste ivei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint får en sånn testoman som meg iallefall :P Jeg svir av mange per dag, men når det koster såpass lite har jeg ikke en gang dårlig samvittighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå begynte tårene å trille. Synes det var så koselig at du håpa jeg hadde en fin helg. Snakker vi hormoner på bærtur, eller? :fnise:

Bra du ikke ble skuffa selv om det ikke klaffa denne måneden. Blir spennende å høre hvordan fertilitetsmonitoren fungerer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Dumt med negativ test, men men prøving kan jo være artig det også (iallefall synes mannen det).

Venter på billigtester selv her, kun bestilt graviditetstester, men kanskje eggeløsningstester hadde vært en ting også. Og den fertilitetsmonitoren har jeg jo også sett på, hmm, men hvor mye skal jeg ta av i prøveverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Jeg også håper du vil skrive litt mer om fertilitetsmonitoren din. :) Om jeg ikke får greie på EL-syklusen min de neste par månedene, så skal jeg vurdere en sånn selv. Er den enkel i bruk...? Lett å forstå seg på? Lett å bestille teststrips? *masemase* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå var det visst en stund siden sist jeg var innom her! Har i grunnen ikke skjedd noe som helst, så da har jeg ikke hatt så mye å skrive om. Bortsett fra at jeg har begynt å bruke fertilitetsmonitoren, da :danse:

Dumt med negativ test, men men prøving kan jo være artig det også (iallefall synes mannen det).

Venter på billigtester selv her, kun bestilt graviditetstester, men kanskje eggeløsningstester hadde vært en ting også. Og den fertilitetsmonitoren har jeg jo også sett på, hmm, men hvor mye skal jeg ta av i prøveverden.

Hehe, prøving er helt klart artig, så er enig med mannen din der ;)

Tenkte jo selv at jeg ikke skulle ta helt av med prøvedill-dall, men angrer ikke på at jeg kjøpte monitoren. Spesielt ikke siden jeg fikk den så billig :)

Hvordan går det med deg? Fornøyd med monitoren så langt?

Her går det bra! Ikke skjedd noe spennende enda, men er så langt fornøyd med monitoren. Blir enda mer fornøyd den dagen den forteller meg at EL er på gang :fnise:

Jeg også håper du vil skrive litt mer om fertilitetsmonitoren din. :) Om jeg ikke får greie på EL-syklusen min de neste par månedene, så skal jeg vurdere en sånn selv. Er den enkel i bruk...? Lett å forstå seg på? Lett å bestille teststrips? *masemase* :)

Den er veldig enkel i bruk, Ravgull! Når man får mensen skrur man den på og trykker på "m-knappen", slik at den vet at syklusen er i gang. Om man er litt sent ute med å få satt den i gang, så kan man stille den inn helt opptil syklusdag 5, så det er jo kjekt :) Testpinnene bestilte jeg billig på eBay, men får kjøpt de ganske billig på andre nettbutikker også. Selges tilogmed på feelunique.com!

Testingen begynner fra dag 6 og man skal teste ganske mye første gangen man bruker den. Ca. 20 testpinner er det de regner med man bruker. Monitoren har bedt om en test hver dag, f.o.m. dag 6 (dag 9 i dag), så har jo fått testet litt :) Man dytter bare inn pinnen i monitoren, så bruker den 5 min på å lese av og så får du se om fertilitetsstatusen har endret seg.

Hittil har ikke statusen endret seg hos meg, men det er vel litt tidlig enda. Satser på at noe skjer om en ukes tid, så fortsetter vi bare å "øve oss" frem til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tegn til EL Litchi??

EL har ikke kommet enda, men har i dag fått første tegn på at den er på vei!

Dag 19 av syklusen og fikk i dag 2 av 3 på fertilitetsstatusen, så da ser det endelig ut til at noe er på vei til å skje :bolledeig:

Da krysser jeg fingrene for at det blir 3 av 3 iløpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 av 3 på fertilitet og 10/10 under dyna? :lur:

Hehe, helt riktig!

Nettopp stått opp og testet og fertilitetsmonitoren viste at jeg har EL nå! Hurra! :bolledeig::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig glad nå at det ikke kan beskrives med ord, med tanke på at jeg har bekymret meg for om jeg i det hele tatt har fungerende eggstokker (siden den ene ble klemt da jeg var liten baby). I går kveld syntes jeg at jeg kjente noen svake lynende smerter på den siden av magen som ikke ble påvirket av brokket, så da tipper jeg det er den eggstokken som har sluppet egg nå. Lettelse :) Så får jeg se neste måned om det skjer noe på den andre siden av magen, eller ikke. Skal uansett være glad for at ihvertfall en eggstokk fungerer!

Det ble selvfølgelig :sengekos: i går, så da håper jeg selvfølgelig at det gjorde susen. Mannen mente ihvertfall at det klaffa, men jeg tenker vi fortsetter i helgen for sikkerhets skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Hvorfor er du her! Finn mannen din og trekk ned buksene på'n!

Haha! :fnise: Det skulle jeg gjerne ha gjort, altså! Dessverre er han på jobb, så må nok vente til han kommer hjem i ettermiddag. Han får heller gå bukseløs i helgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...