Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

vel, det er litt bad news good news

mensen, men regna igrunnen med det, det er en liten nedtur fordet..

good news! den kom fire dager før estimert tid, så litt kortere syklus :D :D

og litt dårlig mamma inrømmelse.. jeg snakker ikke med ungen, eller, joda, jeg snakker jo litt, men somregel går vi eller ligger vi og koser og leker og jeg sier ting som OI, og VÆÆÆ og MUUU .. litt skal du ha pupp og fin gutt, ligg stille, bytte bleie.. sånt. men lange samtaler med noen som bare ser på deg klarer jeg altså ikke å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skjønne det med pratingen. Men jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede som ikke kan prate så jeg har gjort det før. Det var uvant i starten, men fant ut når jeg f.eks trillet tur med en i rullestol så ble det kjedelig å ikke prate så da skravlet jeg. Og når personen ikke kan prate så kan man faktisk si hva man vil, uten at de sladrer ;) Men pratet ikke om drøye ting da. Og kan prate med gutten min om hva jeg skal lage til middag, hva vi skal gjøre i dag, hva jeg tenker osv. Men blir mye small talk :P "å så stygt vær det er ute", "skal vi skifte bleia?", "vil du ha grøt?" osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så lange samtaler vi heller akkurat :P Blir mye dillete prat om det som skjer i øyeblikket, men han synes jo det er like gøy uansett. Gliser like bredt om jeg sier "neimen har du tissa, åååå, da må vi bytte bleie" etterfulgt av "ååååh så godt med tørr og fin bleie på fine banræva di", som når jeg med lys stemme gnåler om "teite møkkavær som gjør at vi ikke kommer oss på trilletur" :fnise: Samtaler med baby høres så smart ut! Ikke like smart kanskje når jeg begynte å snakke sånn til mannen i et lite øyeblikk :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

men hvor er det jæ... egget da?!

pisser pinne opp og pinne ned, men det lar jo vente på seg, men mensen kommer jo rimelig fast?

blir stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

nei, nå må jeg ta meg sammen!

har lest altformye om diverse preparater man kan ta for å øke fruktbarheten, men sannheten er jo at jeg fullammer.. ja, fullammer min lille snupp på snart 8 mnd...

må hvertfall få i han kveldsmat, så det går noen timer mellom ammingen der, det er det som er det mest "normale" tipset jeg har funnet, minimum 6 timers opphold, helst på kvelden, og det betyr jo også mer søvn, HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei!

Det går fint, koser meg mer og mer med lille gutten min, han er så stor, enklere å forstå hva han vil (og IKKE) vil. Lille sjarmøren min. Vi sliter med søvn, på dag OG Natt. Dvs... Han sovner når jeg er der med han og puppen (han spytter den ut når han skal sove, ogruller seg vekk) men for å spise/kose/roe ned et det det eneste. Prøver å se på det som kvalitetstid, og da blir det koseligere.

Han får mest pupp og jeg er tom for EL-tester... :(

Bruker fem apper, og alle mener jeg må stå på i denne uka.

Han tilnærmet fullammes ennå, men får smake på alt mulig. Han liker mat, men kroppen er ikke helt enig, spesielt korn er veldig vanskelig å fordøye i en uke etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

hold på hatten!

fikk positiv eggløsningstest! :D

først viste den O, og dagen etter kom det smiiiiiiiil!

og smil dagen etter .. også smilte den i et par dager (uten at jeg fikk testa, skjønte ikke at det var sånn den skulle være, så var sur for at den hang seg opp...)

også testa jeg ETTER det igjen, og da var det tilbake til O, så da er det jo håp for at syklusene er igang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har testa annenhver dag hele uka.. har jo noen tester å bruke, så tar to omgangen, i tilfelle :P

hvitere enn hvitest, selv om det er fra idag det egentlig tidligst kan testes, så glemte jeg det idag..

imorgen!

også er jeg litt dårlig menneske og er kjempesjalu på de jeg har fulgt med på lenge som snart skal føde igjen, :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvit, hvitere. hvitest.

er det lov å prøve ut akupunktur, eller blir det for alternativt? evnt ikke alternativt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvd akupunktur en gang (eller flere ganger men mot den ene tingen), for å få mer melk i puppa, funka ikke. Men er vel bare å prøve :) Eller så kan du kjøpe deg salvie og messe litte granne? :P Finnes det akupunktur for å få eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Kan jeg følge med litt her? Spennende tid du er inne i. Jeg skjønner ikke at det går an å holde seg relativt samlet og balansert med fokus på andre ting når man prøver. Jeg kommer til å bli helt gæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd akupunktur en gang (eller flere ganger men mot den ene tingen), for å få mer melk i puppa, funka ikke. Men er vel bare å prøve :) Eller så kan du kjøpe deg salvie og messe litte granne? :P Finnes det akupunktur for å få eggløsning?

Det er flere punkter for å få syklus på rett kjøl, så det hadde jeg prøvd :)

Hva mener du lov å prøve alternativt? Det velger du jo selv.

Hilsen akupunkturstudent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei til nye og gamle!

som sagt så gjort, var på en klinikk i oslo som skal være veldig bra, fortalte hvordan syklusene var osv, og hun mente de kunne hjelpe meg!!

Så skal jeg tilbake neste tirsdag.. håper det funker, det koster hvertfall skjorta... men om det kan hjelpe / fremskynde prosessen så får det bare være. Bra jeg har kontroll på syklusen og når sist EL var, og sånn. I hvertfall virket det som hun hadde greie på sakene sine, og poeng til meg som kom på syklusdag 1! :D

så fire nåler i beinet .. tror jeg, kjente de ikke. en i hver hånd og en i øret. Der lå jeg da i ca 35minutter og kjedet vettet av meg. så siden jeg ammet var det visst ekstra viktig med tykke slimhinner og noe annet.

det SKADER jo ikke tenker jeg, selv om jeg syns det er litt merkelig? lov med håp, også føler jeg at jeg "gjør noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...