Gå til innhold

Villa90's prøverdagbok


Villa90

Anbefalte innlegg

Ja, mye mer økonomisk;) Ja, har kjøpt både graviditetstest og EL-tester der. Har ikke prøvd EL-testen enda som sagt, så det blir imorgen:) Føler det er litt dumt og prøve den også? At jeg heller burde vente til jeg får mensen, og så begynne å teste? Er liksom helt på villspor føler jeg, fordi jeg ikke kjenner syklusen min lenger.

når det kommer til de billigtester er jeg litt sånn at jg bruker de heller en. Gang for mye en en gang for lite ;) de koster jo nesten ingen ting uansett :P men på den andre siden kan det kanskje være greit å vente til du får mensen? Ha sex og gjør som vanlig så lenge, og hvem vet, kanskje den sitter før du aner ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, takk for gode råd:) Tror jeg prøver en i morgen, bare for å ha prøvd. Om jeg ikke får opp noe på den så tar vi det bare som vanlig til mensen kommer :)

Håper virkelig jeg er en av de heldige som ikke bruker så lang tid.

Var det slik at du hadde en fra før av?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for gode råd:) Tror jeg prøver en i morgen, bare for å ha prøvd. Om jeg ikke får opp noe på den så tar vi det bare som vanlig til mensen kommer :)

Håper virkelig jeg er en av de heldige som ikke bruker så lang tid.

Var det slik at du hadde en fra før av?:)

nei dette blir nummer en ;) jaa prøv en for å ha prøvd ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Idag ligger jeg snufsete å syk på sofaen. Har heldigvis ikke feber, så tror nyttårsaften skal bli bra uansett:) VI skal på hjortestekmiddag hos mamma og pappa idag. Gleder meg sånn, elsker hjortestek:)

Imorgen skal vi til et vennepar å feire nyåret. Er veldig spent, det er første gangen vi skal til de og dama til kompisen vår er visst en sånn jente som elsker å ordne til selskap. Kan bli veldig spennende :biggrin:

Tok forøvrig min første EL-test idag, bare for å ha prøvd og fordi jeg ikke aner hvordan syklusen min er enda. Om den er slik som forrige mnd så er den på 6uker, og da har jeg allerede hatt EL. Når jeg tok testen kom det en sterk strek der kontrollstreken er, også kom det en veeeldig blass strek i testvinduet.. Da er den vel negativ? Det som sto på bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er den negativ. teststripen min var betydeligere sterkere når den var positiv.

Å, så deilig med hjortestek! Vi skal ha reinstyrstek i dag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er den negativ. teststripen min var betydeligere sterkere når den var positiv.

Å, så deilig med hjortestek! Vi skal ha reinstyrstek i dag, gleder meg!

Ja, var det jeg tenkte meg:)

Åh, det hørtes godt ut<3 Har aldri smakt det. Hvor var du fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg ville følge deg og jeg :)

Et lite tips som er helt genialt er å få deg en period app på telefonen. Jeg syns det er helt genialt, da kan du plotte inn når du får mensen, når du får eggløsning og så regner den fremtidige mens, EL og når du er fruktbar. Spesielt i begynnelsen når syklusen er helt på tuppa så syns jeg den er veldig grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ville følge deg og jeg :)

Et lite tips som er helt genialt er å få deg en period app på telefonen. Jeg syns det er helt genialt, da kan du plotte inn når du får mensen, når du får eggløsning og så regner den fremtidige mens, EL og når du er fruktbar. Spesielt i begynnelsen når syklusen er helt på tuppa så syns jeg den er veldig grei.

Så koselig:)

Ja, det kan være en lur ide. Den hjelper altså selv om syklusen min er veldig rar? Hvilke av de anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen:)

Året 2012 har vært en år med forandringer for min del. Planen var å finne meg en jobb innen det yrket jeg ville ha, men her jeg bor var det ingen ledige jobber. Da ente det med at jeg startet på høyskolen, noe jeg er veldig glad for nå :) Gleder meg faktisk litt til å begynne på igjen.

Ellers så ble ikke nyttårsaften som planlagt. De vi skulle på fest til ble liggende med influensa, og vi fikk også tilbakeslag her. Så gårsdagen ble brukt til sofasliting og kos på meg og samboeren. Vi er begge litt bedre idag, så det er bra:)

Har også hatt veldig vondt i eggstokkene idag. Håper dette er et tegn på at TR kommer. Har liten tro på at jeg er gravid, da jeg ikke har noen symptomer og jeg testet negativt den 27.12. Håper virkelig TR kommer irundt den 03. januar, for da vil det si at det er litt stuktur i syklusen. Da har jeg en syklus på ca 42 dager. Mye lengre en jeg er vant til.

Hvordan var nyttårsaften for dere? :)

Endret av Villa90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig:)

Ja, det kan være en lur ide. Den hjelper altså selv om syklusen min er veldig rar? Hvilke av de anbefaler du?

Ja, for du plotter selv inn når du får mensen og når den er ferdig, så får du dermed en oversikt over de tidligere periodene dine og så "tipper" de fremtiden. Jeg bruker en som heter P.D. (period diary) Den er veldig enkel og ser ikke babyaktig ut (hvis det gav mening?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så på den nå. Når de sier jeg skal velge end date, mener de da når syklusen sluttet eller når den siste mensen jeg hadde sluttet? :)

Endret av Villa90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for du plotter selv inn når du får mensen og når den er ferdig, så får du dermed en oversikt over de tidligere periodene dine og så "tipper" de fremtiden. Jeg bruker en som heter P.D. (period diary) Den er veldig enkel og ser ikke babyaktig ut (hvis det gav mening?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du plotter selv inn når du får mensen og når den er ferdig, så får du dermed en oversikt over de tidligere periodene dine og så "tipper" de fremtiden. Jeg bruker en som heter P.D. (period diary) Den er veldig enkel og ser ikke babyaktig ut (hvis det gav mening?)

Har du den gratisversjonen, eller den som koster 14kr eller noe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg så på den nå. Når de sier jeg skal velge end date, mener de da når syklusen sluttet eller når den siste mensen jeg hadde sluttet? :)

Du plotter inn startdate (første menstrasjonsdag) og enddate (siste dagen av menstrasjon)

Jeg har gratisversjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plotter inn startdate (første menstrasjonsdag) og enddate (siste dagen av menstrasjon)

Jeg har gratisversjonen :)

OKei:) da skal jeg prøve den. Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtnorge, ved kysten :)

Jeg også!;) ikke helt ved kysten da men ;)

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen:)

Året 2012 har vært en år med forandringer for min del. Planen var å finne meg en jobb innen det yrket jeg ville ha, men her jeg bor var det ingen ledige jobber. Da ente det med at jeg startet på høyskolen, noe jeg er veldig glad for nå :) Gleder meg faktisk litt til å begynne på igjen.

Ellers så ble ikke nyttårsaften som planlagt. De vi skulle på fest til ble liggende med influensa, og vi fikk også tilbakeslag her. Så gårsdagen ble brukt til sofasliting og kos på meg og samboeren. Vi er begge litt bedre idag, så det er bra:)

Har også hatt veldig vondt i eggstokkene idag. Håper dette er et tegn på at TR kommer. Har liten tro på at jeg er gravid, da jeg ikke har noen symptomer og jeg testet negativt den 27.12. Håper virkelig TR kommer irundt den 03. januar, for da vil det si at det er litt stuktur i syklusen. Da har jeg en syklus på ca 42 dager. Mye lengre en jeg er vant til.

Hvordan var nyttårsaften for dere? :)

Oj, for en lang syklus du har! Kan jo hende den blir litt kortere når kroppen har stabilisert seg heeelt. Kjipt at du testet negativt :( Nyttårsaften var kjempemorsom! Var ute med masse venner til langt på natt. Var gøy, men kjenner også at det ikke hadde gjort noe å være hjemme om jeg hadde en liten en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...