Gå til innhold

Min vei mot morsrollen


Mollypolly

Anbefalte innlegg

Tusen takk Eliine!!

Tror du at jeg kan telle fra den "falske" mensen jeg hadde 1-4 mai (etter p-pilleslutten 29 april) ??

eller må jeg vente til neste blødning med å begynne å telle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hyggelig,kjære deg:)

Du kan telle fra den falske mensen, kan være at det tar tid før du kommer inn i en stabil syklus, men det skader ikke å begynne å kartlegge syklus allerede nå. For noen kommer man rett inn i syklus, mens for andre kan det ta litt lenger tid.... lurt å ha regelmessig samleie uansett, da :)

Husk folat, dere bør begge ta omega 3 (eskimo 3 er best i test), og mannen bør ikke ha pc i fanget. Det tar ca 3 mndr før en sædcelle er ferdig utviklet, så hvis han pleier å ha pc i fanget, bør han slutte med det allerede i dag:)

Da jeg sluttet på p-piller i fjor sommer så spottet jeg først...før det tok ca 5 uker før jeg fikk mens, deretter EL på dag 14 - dette var etter p-pillebruk i 9 år.

Lykke til!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. takk for svar! :klemmer: Er virkelig ikke bare bare å bli gravid - jeg som alltid har trodd det! :sjenert:

Tok både g-test og EL-test idag, begge negative, hehe, har jo bare gått en uke. :popcorn:

Men da satser jeg på at jeg har eggløsning rundt den 15, og får bare fortsette med samleie annenhver dag! Så får jeg ta eggløsningstester, og følge med -hohohoho jeg gleder meg så inni ="1¤¤%&!!! :hoppendeglad::strix:

Men i mellomtiden får jeg vel konsentrere meg om andre ting....

:klo:

:sleep:

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med :) Spennende tid du har i møte da!

Har dere :sengekos: annenhver dag ca, så treffer du jo EL uansett :) Da slepper du også å stresse med EL-tester også :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ja du har rett i det CathrineMic, men å ha sex annenhverdag er ikke alltid like fristende når dagene er hektiske hehehe, så nå har jeg fått eggløsnings "stix" i posten og de har vært negative når jeg har testet, så da har jeg liksom vært litt småskuffet at jeg ikke har hatt lyst på sex de siste 2 dagene hehe.. :sjenert:

Så koselig at du vil følge med meg da!! Det liker jeg!! Har ikke så mange å dele det med enda, så det er så koselig å få litt respons på ting man lurer på og tenker på! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe ja du har rett i det CathrineMic, men å ha sex annenhverdag er ikke alltid like fristende når dagene er hektiske hehehe, så nå har jeg fått eggløsnings "stix" i posten og de har vært negative når jeg har testet, så da har jeg liksom vært litt småskuffet at jeg ikke har hatt lyst på sex de siste 2 dagene hehe.. :sjenert:

Så koselig at du vil følge med meg da!! Det liker jeg!! Har ikke så mange å dele det med enda, så det er så koselig å få litt respons på ting man lurer på og tenker på! :klemmer:

Ja, ikke sant :) Vi her sex akkoratt når vi føler for det. Å prøver å ikke tenke så mye på det. Men det sies jo at det varer opptil flerne dager inni deg, så det er jo ikke et must å ha annenhver dag heller :fnise:

Vanligvis merker jeg på kroppen når jeg har EL.. Kansje du også gjør det når du blir litt mer "kjent" med kroppen din nå etter pilleslutt :lur:

Men jeg forstår frustrasjonen! Husker godt alle de mnd det ikke gjekk, å det var ny mnd med prøving åsånt. Det tar på, virkeligt!

Kjøp deg en liten kalender, å kryss inn hver gang du får mensen åsånt, så ser du ogaå mønsteret for når du ca vil ha EL, så kan du teste litt i forveien til det ;) (om du ikke allerede har gjort dette da :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skravle: ja jeg håper jeg kan begynne å kjenne syklusen min bedre etterhvert! Har skrevet ned blødningen jeg hadde, og regner eggløsning ca 15 mai (hvis den er på den 14 dagen som visstnok er gjennomsnittlig)...

ER SÅ SPENNENDE!

Er dere prøvere nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skravle: ja jeg håper jeg kan begynne å kjenne syklusen min bedre etterhvert! Har skrevet ned blødningen jeg hadde, og regner eggløsning ca 15 mai (hvis den er på den 14 dagen som visstnok er gjennomsnittlig)...

ER SÅ SPENNENDE!

Er dere prøvere nå, eller?

Ja, greit å ha litt kontroll ;) Begynn å test gjerne fra dag 10 ca om du skal teste :)

Er rundt 14 dag som er gjennomsnittlig. Trur det kommer litt an på hvor lang syklus du har trur jeg..

Jepp, vi er prøvere.. Er rundt 2 år siden vi begynte som prøver. Så har tatt litt tid med andre ord :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss har det tatt så lang tid :sjokkert:

da skal ikke jeg klage hvertfall, etter bare 14 dager...

Venter spent på eggløsning... kommer ikke ifølge stix... :glare: og nå er det jo 17 dager siden mens.. "falsk" mens da riktignok, etter p.pilleslutten...

Jeg har sett på alle barn idag, og fantaserte om at neste 17mai så står jeg også å ser på toget med et lite nurk i armene... :rodmer:

Endret av Mollypolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe eggløsning disse dager.. hum..må vel velte til min ordentlige mens kommer...

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg har faktisk tatt 7 graviditetstester siden jeg slutta på p.pillene.. LITT gira bare.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg har faktisk tatt 7 graviditetstester siden jeg slutta på p.pillene.. LITT gira bare.. :sjenert:

:hoho: Jeg vet hvordan det er med den saken ja, noe lik selv :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så syyykt vondt i nakken... måtte ta ibux... vet at det er dumt for eggløsning og kan gi misdannelser hos foster... får bare satse på at det går bra.... :tristbla: hvis ikke får jeg ikke sove!! Skikkelig kink i nakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg videre her om det er greit !? :)

Interessant å følge noen i samme situasjon som en selv!

Du kan ikke ta paracet i stede for ibux da? Hvis jeg kjenner jeg må ha smertestillende nå etter vi har blitt prøvere, så sverger jeg til paracet.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk voltaren hos legen, men nå er jeg mye bedre heldigvis!!... Men over til noe annet moro!!

Idag skjedde det noe gøy!!

Jeg oppdaget endel gjennomsiktig blankt, seigt slim i kjeden når jeg var på do... jeg googlet det.. og fant ut at det kunne være tegn på eggløsning.. så tok jeg eggløsningstest, og den viste to streker!! Jippi!!

Så da var det litt kosetid med samboeren, så krysser vi fingrene!!

Rart å få eggløsning nå da???

Slutta på p-pillene 29april, fikk blødning 1-4 mai. og eggløsning NÅ?? JAJA!! (Kan noen forklare meg det???????)

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil gjerne følge deg videre her om det er greit !? :)

Interessant å følge noen i samme situasjon som en selv!

Du kan ikke ta paracet i stede for ibux da? Hvis jeg kjenner jeg må ha smertestillende nå etter vi har blitt prøvere, så sverger jeg til paracet.

:)

Selvfølgelig!! Kjempegøy å være flere om dette!! =)Har dere vært prøvere lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så unormalt med ustabile sykluser etter p-pilleslutt, er nok så enkelt ;)

Da er det bare å kjøre på i helgen :lur:

Krysser fingrene for at det klaffer fort!

God helg og pinse forresten :blomst:

Endret av -Mala-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!! Kjempegøy å være flere om dette!! =)Har dere vært prøvere lenge?

Begynte prøving i starten på mars, ble gravid i første pp, men dette endte dessverre i en SA i uke 6/7 i april :(

Så nå prøver vi på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte prøving i starten på mars, ble gravid i første pp, men dette endte dessverre i en SA i uke 6/7 i april :(

Så nå prøver vi på nytt :)

Huff, ja jeg leste det på siden din.. Hvor langt var du på vei da du aborterte?

Godt motet er oppe, det er jo faktisk ingen garantier for at det skal gå bra første pp...det er jo en liten trøst i det... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...