Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Ja signerer den Skytte. Håper på at vektnedgangen går radig etter fødsel. Savner kroppen min litt nå :sjenert: Men det er allikevel veldig koselig å være gravid! :jepp: Angående julekalenderen spørs det om ikke jeg må ty til en snill kommende mormor som kan ta litt av broderingsjobben... :flau:

Må dele litt bilder her og. Mine siste hobbyprosjekter.

post-26545-0-50362500-1319448734_thumb.j Mine strikkede juleengler :gullengel::tree:

post-26545-0-10009000-1319448744_thumb.j Kjole i fleece til mageboeren :rodmer:

håper den kommer til å passe :)

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!!!! Englene var jo nydelige og kjolen like så! Dyktige damen:)

Det er veldig koselig å være gravid ja<3 Men blir deilig å bli seg selv igjen... Og så skal vi jo ha flere barn senere, sant?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kompliment Skytte! Flere barn ja, hehe! Kjenner den er vond å ta stilling til nå, men ja. Vi skal da det! ;)

Da har jeg nådd 29 uker så nå er det på tide å oppdatere!

:strix: Statusoppdatering 29 uker :strix:

Termin : 11.januar 2012

På vei: 29 uker

Igjen til termin: 11 uker

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Begynner virkelig å kjenne på det nå pga smerter i ryggen og at alt er et tiltak! Det blir unektelig hyggelig å kunne bøye seg/reise seg osv uten å bruke opp halve dagsenergien.

Aktivitet i magen: Bra med aktivitet. Det øker stadig synes jeg og det er kos! Forutenom når hun tramper meg på blæra :fnise:

Navn: Navnet er nok på plass nå. Blir oppkalling etter mors samboer + et kort navn forann :) Dobbeltnavn som jeg har sagt jeg ALDRI skulle ha :roll: men vi er svært fornøyd med valget! :jepp:

Vektøkning: ca 7 kg.

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Jepp, det gir seg ikke. 100% sykemeldt nå :(

Humør: Offh, jeg er et hormontroll... ikke noe mer å si om det!

Barnerom: Mangler å få hengt opp navnet til lille jenta. Har kjøpt bokstaver som jeg scrapper på. Ellers har kommode kommet på plass med klær i +++

Utstyr: beholdningen øker stadig, man kommer jo alltids over noe man bare MÅ ha! Har ikke bilsete og bæresele, men har fått streng beskjed av mamma om å ikke kjøpe slikt før jul så da får jeg vel høre på det ;)

Strekkmerker: Nei (ingen foreløpig i hvertfall..)

Melk i brystene: Ja, råmelk. Lekker til stadighet!

Fødsel: Har vært det store tema som har tatt opp hjernecelleaktiviteten min i det siste. Både gruer meg og gleder meg til det hele setter i gang.

Plager: Trøtt, kynnere og bekkenløsning som plager tidvis. Sover dårlig om natten og flakser på do i ett sett. Og ikke minst kviser! :kjefte:

Oppegående: relativt oppegående :)

Sulten: God matlyst nå om dagen, har tatt seg opp siden sist oppdatering ser jeg!

Spesielle matlyster: Ost og mandariner sammen av alle ting! :spise:

Ønsker alle en god mandag! :goodbye:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste

Litt inspirert av andre dagbøker her så har jeg prøvd å lage en utstyrsliste

Oppdaterer lista mi etter at julaften hadde passert. Jammen tror jeg ikke vi har det meste i boks så nå kan lille trollebabyen vår bare komme! :strix: (helst etter at vi har kommet over i år 2012 :fnise: )

Dette har vi:

- Babygym (fått låne av venninne)

- Bilsete med trilleunderstell

- Bæresele

- Kurv/dagseng laget av mamma og pappa. Nydelig :rodmer:

- Bleier

- Kremer, salver, såpe, olje

- Ullbody og bukse (lånt i str 50)

- Stelleveske oioi, julegave fra samboeren :jepp:

- Uro til senga

- Store kluter

- Lammeskinn

- Amme-bh og ammeinnlegg

- Våtservietter

- Zinksalve

- Stellematte og stellebord med badekar

- Vogn

- Regntrekk til vogna

- Verdens søteste vognrangle :rodmer:

- Laken, tisselaken og sengetøy

- Dyne til vogna + dynetrekk som mamma har sydd (fiber)

- Dyne til sengen (fiber)

- Dundyne (minste str)

- Sprinkelseng

- Kluter. Frottè + gas (små)

- Babytepper

- Reiseseng

- Smokker

- Termometer

- Vippestol

- Leketeppe

- Ammepute med to trekk

- Vognpose * 2

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å lage ting selv :) Jeg liker også å holde på med sånt, men ble ganske imponert over deg altså! :Nikke:

Høres ut som mye begynner å bli klart til lille :babyjente::) Jeg er nysgjerrig på navnet! Hadde det gått an å få en PM ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilywhite: Tusen takk for det! Morro med hobbysaker! Sendte deg PM nå nettopp :) Tror det begynner å bli relativt klart for trolle- :babyjente: nå. Det resulterer vel fort i at jeg blir utålmodig tenker jeg :fnise:

I går fikk jeg kjøpt meg lakksegl (har gått å ventet på det en 3 ukers tid da butikken har vært utsolgt for det) Det er et god jul segl som jeg pynter julegavene med i år. Det ble ganske stilig på gaver med gråpapir og hyssing :jepp:

Jeg fikk også ryddet og vasket hele leiligheten her hjemme i går :husarbeid: I dag skal jeg ta det relativt med ro, med god samvittighet og spise ost med klementin på :opplyser: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for PM :) Søtt navn på lille :babyjente: ! Skjønner at du er utålmodig, jeg har lett for å bli det selv! Men den som venter på noe godt... ;)

Koselig å lage fine innpakkede gaver også :) Synes det er litt tidlig enda, men tror jammen meg du har inspirert meg til å dra på Panduro en dag snart ;)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorrrrr har du funnet mandariner?!? Jeg venter og venter på de hersens mandarinene nå!!!

Spiser appelsin som en tulling men det er ikke det samme:(

Og grattis med 29 uker forresten!!!!!! Gurimalla så herlig at vi nærmer oss fødselen:) Evt enda bedre at vi nærmer oss å være ferdig med fødselen:)

Dere har jo det meste i boks også. Very good! Jeg prøver å hale ut tiden sånn at jeg skal ha mye å syssle med når det nærmer seg.. Men jeg har jo bare lyst til å ordne alt nå<3

Gleder meg til å vaske de bittesmå klærne og re opp sengen og vognen og og og!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Ser jeg skrev feil her. Er klementiner og ikke mandariner. Kjøpte de på Kiwi (måtte plukke for å finne frem noen som var dugelige, men det er snadder!!) Ja, utrolig deilig at fødselen nærmer seg og da også at fødselen er over! :fnise: Jeg har redd opp både seng og vogn allerede :sjenert: Skal vaske noen klær til før alt er helt klart, gleder meg sånn til å få treffe henne nå!! :strix:

Lilywhite: takk for det! Fornøyd med valget :) Og som du sier, den som venter på noe godt ... ;) Krysser fingrene for deg nå! Shopping på Panduro er morro vettu og høyst nødvendig en gang i blant! :fnise: Ha en fin kveld du og! :klemmer:

Planlegger bryllup og barnedåp så smått nå om dagen. Spurte lillesøster om hun vil bære lille :babyjente: vår til dåpen :) Var herlig å se hvor glad hun ble for det :rodmer: Blir nok mer aktiv planlegging etter jula er over. Nå er det kvelden og jeg skal legge beina høyt! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ!! Nå får du meg nesten til å stresse litt her:)

Du er jo miles ahead of me!!

Men har faktisk gjort en innsats på babysakerfronten nå ikveld og fått både dyner og sengekant helt inn på vaskerommet:) Så det kommer seg!

Men vi må typ rive et klesskap på rommet vårt for å få plass til sprinkelsengen... Og det skal mannen gjøre når han har gjort ferdig utleiehuset... Sååå..Jeg vil tro det blir mer i duren av at jeg får fnatt og han må gjøre det på 123 uavhengig av hva som skjer i det andre huset:)

Guuud jeg er skravlesyk... Jeg passer ikke til å være gressenke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ!! Nå får du meg nesten til å stresse litt her:)

Du er jo miles ahead of me!!

Men har faktisk gjort en innsats på babysakerfronten nå ikveld og fått både dyner og sengekant helt inn på vaskerommet:) Så det kommer seg!

Men vi må typ rive et klesskap på rommet vårt for å få plass til sprinkelsengen... Og det skal mannen gjøre når han har gjort ferdig utleiehuset... Sååå..Jeg vil tro det blir mer i duren av at jeg får fnatt og han må gjøre det på 123 uavhengig av hva som skjer i det andre huset:)

Guuud jeg er skravlesyk... Jeg passer ikke til å være gressenke:(

Skytte: Tror ikke jeg er så langt forann deg egentlig, tror bare jeg eier mindre tøy enn deg og derfor ikke har like mye å vaske akkurat nå :) Også var jeg så heldig at noe av det jeg fikk var ferdig vasket rett før jeg fikk det. Åh, så kjedelig å være gressenke..!! :( Det tror jeg neimen ikke jeg hadde passet til heller. Skravla går radig med en gang mannen kommer hjem på ettermiddagen nå som jeg går sykemeldt.

Våknet kl 02:30 i natt med vondt i halsen og tett i nesa, hurra!! Fikk jo ikke sove på en times tid. Stod opp igjen 9.30 og det har jo selvsagt ikke gått over så nå blir det te-kur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

Var på svangerskapskontroll i går. Trollejenta har snudd seg riktig vei! Håper hun bli den veien! ;) Jeg fikk kjenne på hodet hennes. Det var helt absurd og veldig spennende! Hun er så livlig i magen nå om dagen, samboeren synes det er stor stas når han ligger å holder på magen om kvelden og koser seg med begge jentene sine! :rodmer:

Ble sykemeldt i 1 mnd av legen (greit å slippe disse 2 og 2 ukers sykemeldingene, men nå er jeg tydeligvis inne i systemet til NAV så da kjører vi på litt mer) NAV har jo og et krav om et slikt dialogmøte som skal få folk tilbake i jobb, det er jo relativt uaktuelt i denne situasjonen, men for en utrolig papirmølle det er.. Har skrevet ut skjema på skjema og skal få gitt det til arb giver i dag så han kan signere. Egentlig er det arb giver som skal gjøre alt, kan bøtlegges om han ikke gjør det, men jeg tviler på at det skjer om jeg ikke trekker litt i snorene. Det kan da desverre resultere i at ine sykepenger stopper så jeg fant ut det var greit å ta den jobben for han så det ikke skjer.

Skal være glad når permisjonen begynner og alt er i orden der. Håper bare det går i orden...! Søknaden er levert for rundt 10 dager siden.

Nå nærmer jeg meg snart 30 fullgåtte uker. Helt merkelig å tenke på! Ønsker alle en god helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med en sånn kontroll da:) Hvilken vei ligger hun med kroppen?

Min jmstudent svigerinne lærte meg i går at når ryggen deres er på vår venstre side ligger de perfekt mtp utdrivingen. Meeen, nå kan de jo enda snu seg ørten ganger da.. Men lydige flinke bebiser vi har:)

Bra du ble sm lengre tid nå så du slipper å fyke dit i tid og utid.. Jeg grua meg sååå til det dialogmøtet men det var bortkastet bekymring gitt! Bang bang ferdig! Bare sjefen og en mann fra nav og begge var enige om at jeg ikke blir mindre gravid så sm var helt på sin plass..!

Enda jeg i utgangspunktet er sm pga den smellen i vår:) Jaja:)

Jeg begynte å fylle ut permisjonssøknaden igår... Men tror jeg må ha hjelp.. Var så mye mas om perioder og når pappaen skulle ha og om vi skulle ha ferie?! We don't know!!

Så en morsom navreklame på fb: NAV Er du problemfri? Ring oss på tlf xxx og vi skaffer deg problemer på dagen! :)

Tenk at over helgen bikker du 30 uker!!! Wæææ!!!

Og jeg følger hakk i hæl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvilken vei med kroppen, kjennes ut som hun gjør ørten kolbøtter hver dag (og natt ikke minst!) :fnise: så hun har vel spunnet rundt seg selv en god del ganger etter kontrollen :gjeiper: Skal på ktr hos JM 4.nov. Hun kjenner vel mer på sånt. Det blir morro!

:skratte: Utrolig bra NAV reklame, det er virkelig sant!! NAV er no herk, men det er jammen meg arb givere og tidvis :kjefte: Har fått en bøtte med rare mail i dag, var og innom for å få signert papirer og han har vist planer om å redusere stillingen min (per dags dato 100%) til en 50% stilling :hakeslepp: Dette får han jo selvsagt ikke gjort i permisjonstiden, men det som er artig er jo at han har ansatt en til i 50% så han både ansetter og planlegger reduksjon samtidig. Det kræsjer jo greit med ymse lovverk som sier at reduksjon av stilling skal være saklig begrunnet. Samtidig påstås det at vi har muntlig avtale om reduksjon fra 100% til 80% av min stilling.. det har jeg sagt at jeg kan vurdere. Uansett må han si opp deler av min stilling og jeg må godta dette.. Han har ikke satt seg inn i en regel! Sender bare bøttevis med dumme mail.

Håpløst!!! Og lite trygg arbeidsplass da.

Ang søknad så fylte vi ut de første påfølgende 12 ukene (fedrekvote) når jeg er ferdig i permisjon for. Fikk beskjed om at de automatisk ble satt til dette om man ikke fylte ut noe. Ang ferie kan du skrive hvor mange uker du har rett til (får arb giver til å skrive det på inntektsopplysningsskjema) men at det ikke er bestemt når det skal avvikles. Da kan du bare gi NAV beskjed god tid i forveien når det er bestemt så fryses permisjonen de aktuelle ukene :)

Var på middag hos foreldrene mine i dag (som hver fredag :) ) Jeg fikk noen voldsomt kraftige kynnere. Det var ordentlig VONDT i hele magen, kom takvis og flere ganger regelmessig. Jeg satt på badegulvet i 20 min og pustet som en idiot. Følte meg lite fresh etterhvert, mamma stod en stund ved siden av meg og fortalte om at slik hadde det vært for henne et par ganger da hun gikk gravid med meg hvor de hadde holdt på å reise på sykehuset. Kom meg etterhvert ned i bilen og hjem hvor jeg lå å vred meg på sofaen i 30 min før det begynte å roe seg og jeg sovnet. Nå har jeg våknet opp og kjenner meg som en oppvridd klut! Snille mannen har smurt boller til kveldsmat og hentet lesestoff til meg :rodmer: Fredag og endelig helg! Håper ikke denne type kynnere har tenkt til å sette i gang igjen på en liten stund!

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering i min dagbok! :hoppendeglad: for mine 30 uker! Bare 10 uker igjen! :hakeslepp: Det går så fort!

Nå venter jeg og lillesøster på samboeren. Skal innom å kjøpe med lit godteri om det kommer noen små utkledde å ringer på døra vår i kveld! Skar ut gresskar på lørdag, det ble så utrolig kult!! :gresskar: Skar ut en heks på sopelim :kosteskaft:

Kommer innom igjen når jeg har bedre tid og oppdaterer mer! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel å haaav for en arbgiver altså:(

Dustesjefer vi har... Men pass bare på at du ikke blir lurt! De prøver seg alltids...

Vurderer selv full sm nå for jeg er så sliten av hele opplegget på jobb.

Å fysj for noen kynnere da:( Stakkars deg <3 Må håpe du slipper det flere ganger ja.

Wow, fikk du til å skjære ut det i et gresskar?! How?!

Snupp ville at vi skulle kjøpe gresskar men fikk rodd han fra det for jeg aner ikke hvordan man huler dem ut eller

noe....

Og der var vi godt passert 29 og 30!!!! We like!

Har faktisk dynene og trekket til ammeputa i vaskemaskinen nå:) Så det blir orden her også etterhvert. Føler plutselig at jeg har så god tid og det må jeg passe meg litt for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skytte: Ja jeg er lei hele arbeidsgiveren min. Håpløst! Skal passe godt på at han ikke får lurt meg, jeg har satt meg mer inn i lovverket enn hva han har gjort.

Kynnerne den ene dagen tok voldsomt av synes jeg, og jeg satt der mellom takene og lurte på om det hele hadde tenkt til å sette i gang 10 uker før tiden for det var veldig vondt. Jeg lurer jo og veldig på hvordan det blir når det setter i gang for alvor, hvor vondt skal det da gjøre..

Gresskar er ikke noe problem å hule ut :) Bareå bruke skje og grave i vei etter at man har skjært hull i toppen. Legger toppen tilbake i hullet etterpå. Heksa vi skar ut fant vi et bilde av på nett så tegnet vi det på med tusj og fulgte linjene med kniven :) Ble riktig bra synes jeg! Legger med bilde.

post-26545-0-50110600-1320232948_thumb.j

Fikk pakket enda flere julegaver i går. Gleder meg sånn til jul! I dag er planen å få ryddet og vasket litt (er stadig vekk på vei ut av KG og opp av sofaen....! :sjenert: ) Skal møte en venninne på kafè senere :) Håper på å få sett mannen litt i kveld og, han jobbet fra kl 07.00 til kl 22.00 i går! Blir allright lønning i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg!! Herlig å ha mannen hjemme sammen med meg :rodmer:

Har slått rot i sofaen med pc'en plantet i fanget. Leiligheten er strøken for helgen og nytt sengetøy er lagt på senga. (Elsker følelsen av å legge meg i nytt sengetøy!)

Var på kontroll hos JM i dag. Veldig hyggelig JM, hun er så rolig, har så koselig dialekt og er herlig å prate med. Veslejenta i magen har det supert, livlig og ligger fremdeles med hodet ned - siktet inn på utgangen! Jeg og trollemannen satt i babybobleverden sammen hele veien hjem. Gleder oss så mye til å treffe jenta vår nå! :strix:

Ble tid til litt julegaveshopping før kontrollen i dag også.

Kjøpte 3 til og har nå 1 igjen :jepp: (såvidt jeg husker uten å ha dobbeltsjekket listen min) Til uka tenkte jeg å starte på julekort.

Hadde koselig besøk av et vennepar i kveld. Rolig tv og skravlekveld. Fin start på helga :)

Akutt trøtthet har rammet oss begge her hjemme så nå blir det natta! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne å :hoppendeglad: for mine fullgåtte 31 uker. Det går fort fremover selv om det føles sakte i blant!

Jeg er herved ferdig med alle julegaver :opplyser: HERLIG! Tenker å starte på julekort etterhvert, men i dag tror jeg jammen meg at jeg skal dra med meg skrotten ut å gå meg en tur i solskinnet.

Kommer innom å oppdaterer mer siden :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeiiii!!!! 31 uker!!!! Nå går det stadig fortere og jeg må nesten konsentrere meg om å ikke bli stressa:) Føler at jeg har litt vel mange ting som må gjøres før jul og januar!

Ferdig du ja!! Har mine søsken igjen.. Alltid vanskelig med dem for brodern ønsker seg aldri noe og jeg må vri hodet. Søstersen ønsker seg alltid alt og jeg må spekulere på hva jeg skal velge:)

Flinke bebiser vi har som ligger klare nedi der!

Tur ja.. Hadde slike planer jeg også.. Men symfysen er ikke enig:(

Gleder meg til å høre mer fra deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...