Gå til innhold

Jenta skjærer tenner og er urolig om natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff. Hver natt skjærer jenta vår på 6 år tenner og beveger seg mye om natten. Dette har hun gjort en periode nå. Hun skjærte ikke tenner før...

Noen som vet hva det kan komme av og om en gomme eller liknende kan hjelpe for ikke å ødelegge tennene?

Anonymous poster hash: 567c2...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer det ofte? hver natt?  det kan vell ikke være at hun fryser, eller eventuell har mareritt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som gjør det. De setter i gang og skjære tenner så vinduene sprekker om nettene. 

De bruker en slags skinne om natten, som du kan få tak i hos tannlege. Hjelper veldig godt for de. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg gjør også det. Har problemer med kjeven nå, så sist jeg var på sjekk, sa tannpleieren at jeg skulle gi besjed til tannlegen og muligens få nattplate eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skaffe nattplate eller hva det heter. Så vil jeg og nevne at jeg skjærte tenner i en periode da jeg bodde i et kollektiv hvor jeg ikke var fornøyd med mine samboere og var generelt stressa. Kanskje det er noe som plager henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så er det ganske vanlig at små barn skjærer tenner og det er ikke noe de gjør noe med før de blir tenåringer, hvis det ikke har gått over til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solavskjerming

Har en på 4 som skjærer tenner hver natt, det er så ille at vi som ligger i naborommet hører det godt. Spurte tannlegen, og fikk beskjed at så lenge hun bare har melketenner vil det ikke bli satt inn tiltak. Men fortsetter det etter tannbytte så skal det vurderes plate.

Så jeg ville tatt det opp med tannlege, regner med hun har begynt å skifte tenner og tennene hun nå får skal hun ha resten av livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...