Gå til innhold

Norway Cup åpningsshow


Try2

Anbefalte innlegg

Ta med deg blandevann og drekk deg til møkkamann (en god stekt pizza el…) Åpningsshowet på Norway Cup. Hallo! Something is rotten in the state of Norway. Er det helt greit eller?

Endret av Try2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke problemet. Staysman og lazz og populære blant ungdommen og en godt stek pizza er en populær sang.

Anonymous poster hash: 4b4dd...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, de har nok hørt sangen før for den er jo populær av uviss grunn. Ser ikke problemet jeg iallfall, barna våre i dag blir bombardert med mye verre ting enn det der...



Anonymous poster hash: 76c09...b05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser jo den. Men håper det er flere som reagerer på at en arrangør og Tvkanal hyrer inn slikt! Jeg er ikke spesielt moralistisk. Men det er jo lov å bruke hodet og kreativiteten bittelitt mer. Dette er jo snakk om et publikum og deltagere som er ganske så unge...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låta hører mer til på et afterski arr, et eller annet sted.. Og ja låten er også ganske dårlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som la merke til det som lignet på en kondom i baklomma til Astrid?



Anonymous poster hash: 3aa00...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var små sang vi etter Vengaboys bl.a.: "Boom boom boom boom, I want you in my room. Let's spend the night together" Unger synger med, men hører ikke nødvendigvis etter hva de hører.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om barna ikke har disse låtene på øret uansett hvor de går. 



Anonymous poster hash: 2e23c...967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sang den samme sangen på VG-lista sitt show også, med tusenvis av barn i publikum i Stavanger, Bergen, Oslo og Trondheim. Merkelig å se haugevis av 8-12 åringer stå å synge at de skal drekke seg til møkkamann, men sånn er det nok bare. 



Anonymous poster hash: d7d48...701
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange unger gikk ikke og sang på Sirkus Eliassens "Hjæm te dæ" når den var poppis? Ble sikkert spilt på VG-lista, også, tenker jeg...

 

Sakset fra teksten:

"Foten din på skuldra mi d ekje tel å glæm

Snu dæ rundt la mæ stekk han inn igjen
Min type kjærlighet e opp etter veggan
Kom dæ oppe i handstand og hold dæ etter leggan
Trur du ikke på mæ kan vi gjør det nu
Løft låret ditt førr en prøve en tur
Men æ trur nok at folk her vil hør dæ ul
Det nok best å gjør det vi gjør i skjul"

 

http://artists.letssingit.com/sirkus-eliassen-lyrics-hjem-til-dae-hwswhvs#axzz3gwNbWemA

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk henger seg opp i så mye rart. Her går 10-åringen rundt og synger på "jeg danser best når jeg er full, og det er jeg i kveld." Er ikke til å unngå at de plukker opp låtene som spilles på radio til en hver tid. Tror ikke han tenker over hva teksten innebærer. 



Anonymous poster hash: 86169...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff dere et skikkelig liv tenker jeg.

Sitat fra gruppa: Stian Thorbjørnsen, som sammen med Lasse Jensen utgjør Staysman & Lazz, er ikke enig i kritikken. Han mener at sangen i all hovedsak er ment som underholdning for barna.

Akkurat nå er dette hovedsak på VG. http://www.vg.noLederen, Kyvåg i NC beklager --- Men jeg synes det er mærkelig at ikke flere her inne reagerer. Kanskje jeg burde finne meg et annet forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste min gikk og sang på Whistle av Flo Rida når den var på topp på VG lista.

Han skjønte ikke hva det handlet om, men den ble jo hørt over alt.

Hørte selv på Alice Cooper allerede i barndommen. Bed of nails, Little by little og Feed my Frankenstein var de populære fra mine unge år. Og jeg skjønte ikke hva de handlet om.

Akkurat som at de på Norway Cup ikke nødvendigvis tolker tekster eller tenker veldig over teksten i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei norsk er kanskje et fremmedspråk.. Kan ikke si jeg er imponert over foreldrene på kg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei norsk er kanskje et fremmedspråk.. Kan ikke si jeg er imponert over foreldrene på kg

q

Oh jeezes... Poenget til meg og andre her er heller at barn ikke bryr seg særlig om tekst eller hører den på den måten vi gjør. De hører en fengende rytme, instrumenter, og morsomme rim eller høres morsomt ut f.eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp tar den. Jeg Elsket alt av Alice Cooper og Frank Zappa både før og etter Bobby Brown..Men dette lavmålet er faktisk klar norsk tekst satt inn i en klinkeklar norsk kontekst. Jeg er faktisk litt overrasket over at så få her inne reagerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tar den. Jeg Elsket alt av Alice Cooper og Frank Zappa både før og etter Bobby Brown..Men dette lavmålet er faktisk klar norsk tekst satt inn i en klinkeklar norsk kontekst. Jeg er faktisk litt overrasket over at så få her inne reagerer.

Som sagt så ser ikke barn andre sammenhenger enn god og fengende rytme og "masse tullsnakk" som min sønn kalte det. Barn har ikke disse voksne referansene, og det kunne like gjerne vært å drikke så mye brus at de får sukkerkick eller magen blir full.

Endret av daemonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en strålende kveld! Im Out.

Kjipt når ingen backer deg?

Dette er en sånn ikke- sak, som viser for meg hvor overbeskyttende og hårsåre foreldre har blitt i dag. Som mange andre sier, slike type tekster har barn hørt på i all tid. Barn tolker ikke tekst på måten vi gjør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...