Gå til innhold

Spørsmål ang barnevakt til ettåring


Cera

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg om et par uker og skal da ha barnevakt til ettåringen min fra formiddagen og til neste dag. Planen er at barnevakten overtar henne i 11 tiden og legger henne. Etter leggetid skal hun komme ut med henne til der vi skal ta bilder, for deretter reise hjem til seg med henne. Men jeg er så usikker på om det er lurt å ta henne med på fotograferingen? Hun har veldig separasjonangst akkurat nå, så tenker at det er verre for henne å få se oss igjen, men måtte dra. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanskelig problemstilling,  jeg ville nok hatt henne med på bilder likevel.  Gratulerer med snart bryllup, håper dere får en strålende dag og masse flotte bilder:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på bare 1 år - og skal allerede gifte deg med en annen mann enn barnets far?

Anonymous poster hash: 0ecc2...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg om et par uker og skal da ha barnevakt til ettåringen min fra formiddagen og til neste dag. Planen er at barnevakten overtar henne i 11 tiden og legger henne. Etter leggetid skal hun komme ut med henne til der vi skal ta bilder, for deretter reise hjem til seg med henne. Men jeg er så usikker på om det er lurt å ta henne med på fotograferingen? Hun har veldig separasjonangst akkurat nå, så tenker at det er verre for henne å få se oss igjen, men måtte dra. Hva tenker dere?

 

Skal dere vekke henne etter leggetid for å ta bilder med henne? Det hadde jeg hvert fall ikke gjort, trøtt og forvirra unge på bildene og garantert en trøblete ny innsoving med sliten unge hele neste dag... Dropp å ha henne med på bildene.. Hadde mye heller hatt henne med som brudepike på vei ned midtgangen, på forloverens arm eller noe.

Anonymous poster hash: c7833...98e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på bare 1 år - og skal allerede gifte deg med en annen mann enn barnets far?

Anonymous poster hash: 0ecc2...f5c

 

Hvor står det at det er en annen mann enn barnets far...?

Anonymous poster hash: 97301...70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på bare 1 år - og skal allerede gifte deg med en annen mann enn barnets far?

Anonymous poster hash: 0ecc2...f5c

 

Hvordan vet du at brudgommen ikke er barnets far? Og uansett så har det ikke noe med problemstillingen å gjøre.

Anonymous poster hash: c7833...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det at det er en annen mann enn barnets far...?

Anonymous poster hash: 97301...70d

Hun skriver "skal ha barnevakt til ettåringen min"...

Hadde det i det minste stått "vårt barn" eller "ettåringen vår"...så tolker det som om barnet kun er hennes.

Anonymous poster hash: 0ecc2...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller ha henne med under vielsen, at hun går inn før/etter dere i en søt kjole, kanskje har puten med gifteringene på? Hun må jo selvfølgelig bæres/passes på av en forlover eller en besteforelder/tante/onkel da. Og så får dere noen fine bilder på kirketrappa utenfor etter vielsen før hun drar hjem med barnevakten. Hun er jo en del av familien så er vel både kjekt og passende å ha henne med litt på dagtid? Å vekke barn etter sengetid blir bare forvirring og uro, tviler sterkt på at dere får noen fine bilder med en overtrøtt unge som egentlig burde ha sovet.

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg om et par uker og skal da ha barnevakt til ettåringen min fra formiddagen og til neste dag. Planen er at barnevakten overtar henne i 11 tiden og legger henne. Etter leggetid skal hun komme ut med henne til der vi skal ta bilder, for deretter reise hjem til seg med henne. Men jeg er så usikker på om det er lurt å ta henne med på fotograferingen? Hun har veldig separasjonangst akkurat nå, så tenker at det er verre for henne å få se oss igjen, men måtte dra. Hva tenker dere?

 

Det blir en ekstra runde med gråt hvis hun er med på bildene. Om jeg var dere hadde jeg hatt veldig lyst til å ha henne med på bildene, og da hadde det veid tyngre enn ekstra gråting.

Barn på bare 1 år - og skal allerede gifte deg med en annen mann enn barnets far?

Anonymous poster hash: 0ecc2...f5c

Hvis ts skal gifte seg med en annen enn barnets far kunne vel faren vært barnevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh...

1) dette kan da godt være barnets far?

2) regner med det er etter formiddagsduppen det er snakk om her, og ikke utpå natta.

Synes dere bør ha henne med på bildene. Prøv å ha litt god tid så dere får kost og vært litt ordentlig sammen i forbindelse med fotograferingen, så bør det gå helt fint.

Lykke til og gratulerer med forestående bryllup!

Anonymous poster hash: fd48b...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal dere vekke henne etter leggetid for å ta bilder med henne? Det hadde jeg hvert fall ikke gjort, trøtt og forvirra unge på bildene og garantert en trøblete ny innsoving med sliten unge hele neste dag... Dropp å ha henne med på bildene.. Hadde mye heller hatt henne med som brudepike på vei ned midtgangen, på forloverens arm eller noe.

Anonymous poster hash: c7833...98e

 

Ettåringer pleier å sove på dagtid. Jeg tok det som en selvfølge at det er etter dagsovingen og før hun blir lagt for natten at fotograferingen er. Hvis fotograferingen er etter at hun er lagt for natten vil det i de aller fleste bryllup være under middagen/festen etterpå. Det mest vanlige er at bildene tas mellom vielse og fest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettåringer pleier å sove på dagtid. Jeg tok det som en selvfølge at det er etter dagsovingen og før hun blir lagt for natten at fotograferingen er. Hvis fotograferingen er etter at hun er lagt for natten vil det i de aller fleste bryllup være under middagen/festen etterpå. Det mest vanlige er at bildene tas mellom vielse og fest.

Aha. I likhet med flere andre her så tolket jeg leggetid som kveldstid, ikke dagdupp ☺

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) For det første, ja det er vår ettåring. Ikke noe annen grunn til at jeg skrev "min" enn at jeg ikke tenkte meg om. Og det er etter formiddagsdupp ja, så blir ikke vekket. Hun blir ikke med på vielsen fordi duppen er på den tiden og jeg ønsker og beholde rutiner så langt det lar seg gjøre den dagen.

Når det gjelder fotograferingen har vi ikke mer tid enn vi må, så vi har ikke tid til for mye dulling, så derfor tenker jeg at for hennes del er det nok bedre og slippe. Jeg ser for meg at det blir mer opprivende for henne å bare få se oss litt og så bli tatt bort igjen.. Men tenker kanskje feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Det er nok bedre for henne å slippe å være med, om du ikke veldig gjerne vil ha henne med på bildene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal uansett ha ettårs fotograferingen snart, kan jo ta familiebilder da. Det viktigste for min del er uansett at hun har det greit den dagen. Men godt å få litt bekreftelse (evt avkreftet) på hvordan jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off topic, men om dere tar med barnet deres på bildene, så husk å ta rikelig med bilder uten banet også. Jeg har en kusine som giftet seg når barnet deres var ca. 1år, og han var jo så utrolig nydelig med den søte lille dressen sin at alle ville jo ha han med på bildene med foreldrene sine(brudeparet). Kusinen min har nå i ettertid sagt at hun skulle ønske de hadde flere bilder av kun dem som brudepar. Dette er fordi de nå har et barn nr 2, og hun syns det er dumt å nesten bare ha bilder av hele familien, utenom minstemann. Da er det bedre om det kun er foreldrene liksom. Bare sånn at dere ikke glemmer det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke hatt henne med på bildene, som du sier blir det opprivende og vanskelig for henne å å se dere kanskje 20-30 min for så å bli tatt bort igjen, ta heller familiebiler en annen gang. Lykke til,med bryllup og gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...