Gå til innhold

Opplevd at familiemedlemmer er ute etter å "ta" dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke DET som er en filletante eller filleonkel nei. Det er personer utenfor familien som har et nært forhold til barna.

Anonymous poster hash: 810fa...839

Filletante/onkel har forskjellig betydning for forskjellige folk. For meg er det venner av familien, for mange andre jeg kjenner er det de inngiftede onkler/tanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh svigerinna mi og hennes gullunger. Det er 13 år mellom hennes tvillinger og mine barn,heldigvis. Men likevel svigerforeldrene mine påpekte hele tide at dattera deres ikke gjprde det sånn men annerledes. Hun var riktig sjalu,uten at jeg forstår hvordan er det mulig etter 13år fordi jeg fikk til amming og ikke henne. Svigerforeldrene hadde sin forklaring:hun gjorde riktig fordi det er riktig å gi barnet det aller dyreste og dermed det beste til barnet sitt. Herregud! Og så videre,hun matet barn slik og slik,never mind at jeg har tilleggsutdannelse i ernæring. Tjah...slapp av og ikke prøv å forandre folk,det er for sent for det. Etter 5år har de innsett at jeg faktisk gjorde noe riktig!

Anonymous poster hash: 7361e...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar alle sammen feil om hva filleonkel-og tante er. De er mors eller fars fetter/kusine.

 

 



Anonymous poster hash: 4b9fd...90e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora mi prøver alltid å "ta meg". Hun har siden jeg var barn fortalt meg at jeg var tykk, kommer med ulike slankekurer, kommenterer når jeg spiser osv. Dette har hun gjort i hele oppveksten og jeg har fått et dårlig selvbilde som jeg kamuflerer bak et ganske selvsikkert ytre. Dette for at hun i hvertfall ikke skal få knekke meg. Jeg spiser godt (og ekstra mye når jeg er hos henne), men lever aktivt og er helt normalvektig mener jeg selv.

Jeg ligner mest på farsiden min, jeg har feil mann, feil utdanning, feil jobb, feil interesser og feil venner. Huset mitt er umoderne og håpløst innredet og barneoppdragelsen min er virkelig helt ute av kurs.

 

Jada, det er av sine nærmeste en skal ha det… :roll:

 

 

 

 


Anonymous poster hash: 46a33...ddc



Anonymous poster hash: 46a33...ddc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo vanligvis gift med foreldres søsken, så litt dårlig folkeskikk å la dem stå igjen på trappa...? :fnise:

Jeg har en søster som er mester i spydigheter, alt har fått gjennomgå, fra venner til valg av kjæreste. I tillegg har baksnakking vært en kjær hobby. Det falt henne skikkelig tungt for brystet da jeg (omsider) tok høyere utdanning og suste forbi i lønn. Skikkelig hurpe, altså.

Anonymous poster hash: 09e90...317

Hæ. Er man gift med broren til den som har ungen så blir man tante. Man er jo inngifta. Jeg har lært at filletante/onkel blir søskenbarnet til den som har barnet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manns familie.

Det er alltid de andre barnebarna som er snille, flinke, veloppdragne, flinke på skolen osv

Vår sønn vår sønn fikk 4,6 i snitt og kom inn på studiespesialiserende. Det andre barnebarnet på samme alder hadde 2 i snitt og kom ikke inn. Kommentaren til oss da var at om han ikke skulle klare det så var det jo bare å søke på xxx for der kom alle inn og det var en superlett skole å få gode karakterer på.

Er det mulig tenker bare jeg da.

Sånn homder de på om alt, absolutt alt. De vender og vrir på ting og kommer med spydige kommentarer for å rakke ned på våre barn og fremheve de andre barnebarna.

Anonymous poster hash: 21193...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...