Gå til innhold

Alenemor. Få barn med eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er egoistisk. Tror ikke ungen synes det er stas å vokse opp uten pappa og mamma sammen, så kommer steforeldre og forholdet deres endres. Barna sitter der i midten.man kan ikke vite hvordan fremtiden blir, uansett hvor bra dere samarbeider nå.

Anonymous poster hash: 1464e...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lever i en tid der mange er aleneforeldre, og der kvinner kan reise til Danmark for å bli inseminert slik at de kan få barn alene. Så lenge dere begge er enige og har en plan og en avtale for hvordan dette vil gjøres i praksis, synes jeg dette er helt greit. Barnet vil ha to foreldre som begge bryr seg, og et søsken det kan relatere seg til 100%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere skaper mye forvirringer for førstemann om du blir gravid med eksen igjen.

Ikke nødvendigvis, barn godtar det meste uten å tenke så mye mer over det. Det som kan skape forvirring er jo om de skal lage barnet på vanlig måte, det kan jo forvirre dem begge to...

Anonymous poster hash: 56da0...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som enebarn og skilsmissebarn: Jeg hadde satt veldig stor pris på helsøsken! Det er noe jeg virkelig savner her i livet, nå som jeg er godt voksen. 

 

Jeg syns det er en strålende idé! Kjør på! 



Anonymous poster hash: 38dbe...7ae
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og eksen har et godt forhold synes jeg faktisk det er en god ide. Mye enklere for søsken å ha samme foreldre å forholde seg til, og det å få barn på den måten er ikke noe annerledes enn å få det utenfor forhold ellers.



Anonymous poster hash: 47038...027
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere har et godt samarbeid, synes jeg dette er veldig fint. Har sagt det samme til min mann, at det blir kun arm oss mellom om det blir barn. Han har en fra før, og synes det er vondt at ikle hun vil få oppleve helsøsken... Jeg fikk ikke det selv, og i voksen alder er det vondt å være på utsiden av familiebilder fordi jeg ikke hører til blodlinjen.

Anonymous poster hash: 9c194...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var hvordan den praktiske fordelingen skal foregå i begynnelsen. Skal eksen da være en større del av livet ditt/deres, eller bare komme seilende inn i 1-2 års alderen?

 

Det aller største hensynet du må ta og tenke grundig gjennom er det barnet du allerede har! Vil barnet tro/håpe dere er sammen igjen? 

 

Hvordan ville dere evt ha kommunisert dette til venner og familie? Latet som dere var sammen en periode og du ble gravid, eller sagt sannheten?

 

Når det er sagt må jeg påpeke at et barn til med samme far er veldig mye bedre enn om du får et barn med en far til du ikke er sammen med.

 

Ser det kaoset enkelte har med mine dine og våre... Min tante har 5 barn med 3 forskjellige, 1 av de med han hun er sammen med nå, han har selv 4 barn. På det meste hadde de 5 barn boende hos seg helt eller delvis, der kun den ene hadde samme mor og far...

 

 



Anonymous poster hash: 9b1a2...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller det en med en ny en. Dette mannen vet du i det miste kan ta vare på barna dine siden du ønsker å få en til med han. Mye bedre å kun forholde seg til en mann enn flere:) Og barna blir helsøsken. GO for it:) 



Anonymous poster hash: ac27d...ccd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Jo flere barn du har med eksen jo vanskeligere blir det å finne seg kjæreste..

Regner med du ikke har tenkt å være singel resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende tanke da jeg og min eks slo opp. Vi har ett barn sammen, og jeg følte veldig behovet for at vi skulle få ett barn til sammen, bare for at barnet vårt skulle ha ett helsøsken. I tillegg var vi ikke enig om en dritt og det var jo en grunn til at jeg gikk fra han, men der og da var det lett å tenke at det ikke gjorde noe forskjell hvor mange barn vi hadde sammen.

Nå, 3 år senere, føles det som en helt surrealistisk tanke og jeg er kjempegod for at jeg ikke gjorde alvor av den idéen..

Men om dere har ett godt samarbeid og kommuniserer bra, ser jeg ikke problemet i at dere hadde gjort det. Men det hadde aldri passet for meg.

Anonymous poster hash: 26c5c...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er mange barn som blir til ved uhell og ONS osv, og selvom det da ikke var planlagt kan likevel barna få et godt liv med foreldre som elsker dem og gjør alt for at de skal ha det bra.

Selvom dette er en mer "unormal" måte og planlegge et barn på, ser jeg på det som en fordel at barna har samme foreldre mtp samvær og videre planlegging og organisering av hverdagen.

Det er så mye dine, mine og våre barn nå, og noen går jo til Danmark for og bli forelder, så ser faktisk ikke problemet jeg. Hvis man i tillegg allerede samarbeider godt i forhold til den ungen man har, så ligger hvertfall forholdene til rette for at dette kan gå bra.

Noe og ta med i betraktning blir jo da at man må ha et seksuelt forhold til eksen som KAN vare en stund, og dama skal jo gå gravid i ni måneder. Så må i hvertfall vurderes nøye, og kanskje lage en plan på hvordan løse det best mulig for alle parter.

Endret av blomst12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med dette enorme behovet for å formere seg? Barn er et naturlig resultat av salliv. Hvorfor skal et barn bli født inn i et liv hvor utgangspunktet er at mor og far ikke elsker hverandre, og ikke engang bor sammen? Det må vokse opp med delt bosted fra dag én, og senere må man regne med at det blir stefedre, stesøsken, halvsøsken og fandens oldemor.

 

Fy fader, jeg er glad jeg vokste opp på 70- og 80-tallet.



Anonymous poster hash: 2874a...1a4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er det med dette enorme behovet for å formere seg? Barn er et naturlig resultat av salliv. Hvorfor skal et barn bli født inn i et liv hvor utgangspunktet er at mor og far ikke elsker hverandre, og ikke engang bor sammen? Det må vokse opp med delt bosted fra dag én, og senere må man regne med at det blir stefedre, stesøsken, halvsøsken og fandens oldemor.

 

Fy fader, jeg er glad jeg vokste opp på 70- og 80-tallet.

Anonymous poster hash: 2874a...1a4

 

 

*samliv

Anonymous poster hash: 2874a...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om det?

Jeg og eksen gikk fra hverandre for snart ett år siden, og vi har en sønn på tre år sammen. Jeg har alltid ønsket meg 4-5 år mellom søsken og de skal være helsøsken. Eksen har alltid vært enig om at uansett om det blir slutt så skal vi lage søsken.. Men så tenker jeg, hva vil folk tenke om det? Hva vil de tro? Er det unormalt?

Anonymous poster hash: 6067d...e09

 

Hva om du møter en ny mann mens du er gravid med eksen?

Ikke sikkert han kommer til å stole på deg hvis du har hatt sex med eksen etter at det var slutt.

 

Anonymous poster hash: e6e3c...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner tankegangen din TS. Og er det noe jeg er veldig glad for til tross for samlivsbrudd for veldig mange år siden, så er det at jeg fikk 2 barn med eksen. De har hverandre, og har alltid hatt mye glede av hverandre.



Anonymous poster hash: 143a6...a12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen ulemper med dette, kun fordeler. 



Anonymous poster hash: ac27d...ccd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må avklare med xen. Å ha sex for å bli gravid der han skal være far uten å vite er slemt. Jeg dømmer ingen utover dette. Det er ca.14% av alle barn som blir født som har foreldre som ikke bor sammen. Jeg vil nok anta og vet at noen får barn med venner. Mannen både vil og ikke vil. Dette varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller barn med eksen enn med en ny spør du meg. Jeg har to barn med samme mann, takk og pris.!!!! Synes folk får barn med alt som kan krype og gå omtrent. Det er et sammnensurium av hel, halv og stesøsken. 



Anonymous poster hash: abb48...16b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...