Gå til innhold

fortalte sjuåringen at jeg har fått meg kvinnelig kjæreste


Aircondition

Anbefalte innlegg

dette har jeg forberedt han på, han visste at jeg likte jenter og at jeg nest sannsynlig kom til å ende opp med jentekjæreste. Barna har møtt henne, da som en "venninne" av meg. De elsket henne, de fikk en enormt god kjemi. da hun var her på besøk stilte guttungen spørsmål om vi var kjærester, og om hun var forelsket i meg.

Ikveld la jeg kortene på bordet da jeg fikk direkte spørsmål fra pjokken. Jeg hadde planlagt å vente litt men nå har ryktene begyn å gå og jeg vil ikke at de skal høre det fra andre. Han ble helt satt ut, sa at han aldri hadde trodd dette og han sa med en gang at jeg aldri måtte fortelle dette til noen. Han ville ikke at de på skolen skulle vite noe, da kom de bare til å le. Vi bor på en liten plass der alle kjenner alle, og det kommer til å bli folkesnakk. Det jeg lurer på er, er det noe jeg kan gjøre for å at ting skal gå så greit som mulig for seg? Kan jeg snakke med skolen, og er det evt noe de kan gjøre? Blir det dumt å be lærerne snakke med elevene? Kan jeg snakke med foreldrene? Jeg kjenner de fleste i bygda godt og jeg tror nok det vil gå greit, men det er barna på skolen jeg frykter mest.

Noen med erfaringer? Gutten syns det hele er veldig pinlig og ekkelt, samtidig som han syns det var litt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det ikke er kjønnet på kjæresten dine som er flaut for gutten, men bare det at du har en kjæreste? Det er jo gjerne det i den alderen han er i. Var jeg deg ville jeg ha ventet litt og sett det an. Dersom det skulle bli problematisk på skolen, så kan du snakke med guttens kontaktlærer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærer hadde jeg nok satt pris på å få vite det, for å kunne være føre var ifht. kommentarer og slikt, særlig om det er noe eleven er redd for selv. Jeg hadde ikke nødvendigvis tatt det opp med klassen min før det eventuelt ble behov for det. En del barn er redd for å si ifra til voksne om det som er ubehagelig, derfor er det greit å være klar over det slik at man kan reagere på eget initiativ dersom det skulle vise seg å bli nødvendig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var mindre og mamma fikk seg ny kjæreste var jeg også svært skeptisk og ville ikke at hun skulle ha kjæreste, og hun er heterofil. Så det trenger ikke være kjønnet som er problemet, men at barnet må venne seg til tanken på at mamma har kjæreste. 



Anonymous poster hash: 179a4...6cf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å oppføre deg normalt og finne deg en mann?



Anonymous poster hash: 81714...36f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å oppføre deg normalt og finne deg en mann?

Anonymous poster hash: 81714...36f

 

Gå og legg deg ditt lille troll 

Anonymous poster hash: 179a4...6cf

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at det blir snakk, folk har ofte nok med seg selv, men du kan absolutt snakke med skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med å oppføre deg normalt og finne deg en mann?

Anonymous poster hash: 81714...36f

 

Idiot.

 

Tror nok det er alderen som gjør at han reagerer på at du har fått deg kjæreste. Jeg hadde ikke gjort noe i forhold til det, hadde kanskje gitt beskjed til læreren, ikke spesifikt om at du har en damekjæreste men bare at du har fått deg kjæreste. Hvis du føler du må fortelle at du har en jentekjæreste så gjør du jo det. I 2015 så burde jo ikke det komme som et sjokk på oppegående mennesker. :) Det er uansett greit for læreren å vite at du har introdusert en kjæreste for sønnen din, siden det kan medføre endringer på hjemmebane som igjen kan påvirke han på skolen. Greit med kommunikasjonsflyt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke er kjønnet på kjæresten dine som er flaut for gutten, men bare det at du har en kjæreste? Det er jo gjerne det i den alderen han er i. Var jeg deg ville jeg ha ventet litt og sett det an. Dersom det skulle bli problematisk på skolen, så kan du snakke med guttens kontaktlærer.

Tror du virkelig på dette selv? 

Anonymous poster hash: 8168d...17c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da jeg var mindre og mamma fikk seg ny kjæreste var jeg også svært skeptisk og ville ikke at hun skulle ha kjæreste, og hun er heterofil. Så det trenger ikke være kjønnet som er problemet, men at barnet må venne seg til tanken på at mamma har kjæreste. 

Anonymous poster hash: 179a4...6cf

 

7-åringen henger jo seg opp i kjønnet. Han sier jo at dette må hun ikke si til noen og at de andre på skolen vil le av han. Når dette i tillegg er på bygda er det jo enda verre. 

Anonymous poster hash: 8168d...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig på dette selv?  Anonymous poster hash: 8168d...17c

Ja. For barn i den alderen er det mye som er flaut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke av egne erfaringer, men da jeg var barn var det flere på skolen og i min egen klasse som var fra hjem hvor foreldrene var av samme kjønn. Ingen stusset over det.

Senere tid har jeg jobbet på barneskole, flere der også med foreldre av samme kjønn, og ingen har reagert.

Anonymous poster hash: ae2c8...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk kvinnelig kjæreste da søstrene mine var helt i begynnelsen av tenårene. Det gikk helt fint, de fikk kjempegod kjemi med henne og likte henne godt. Mamma var veldig tydelig på at det var greit for henne om vi ikke hadde lyst til å fortelle dette til så mange, fordi hun forstod at det kunne være mer komplisert av at det var et homofilt forhold. Vi har alle tre hatt det veldig OK med dette opp igjennom, fortalt det vi ønsket og fortelle og vært stolte av mamma som tydelig har hatt det så bra. Jeg har ikke så mange andre tips enn å respektere hans følelser rundt dette, samtidig som man jobber med å bygge relasjon med den nye kjæresten på hjemmefronten. Det ER forståelig at en syvåring synes det er vanskelig at mamma er sammen med en dame, særlig i bygde-Norge, men det går seg helt garantert til om han får den tiden han trenger.



Anonymous poster hash: 05bce...8e3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fikk kjæreste når jeg var syv. Jeg syntes det var helt topp og jeg ble kjempeglad for å ha han i vårt liv.

Om gutten liker kjæresten din, kommer dette av kjønnet og redsel for å bli mobbet for noe som i barns øyne ikke er normalt.

At han er redd for at andre skal le, tyder generelt på at miljøet på skolen ikke er bra fra før. Ellers hadde han ikke vært redd for dette.

Snakk med hans kontaktlærer og be vedkommende følge med.

Ingen barn skal føle det slik. Gratulerer med kjæreste som barna elsker. Det ordner seg garantert, men forhåndsregler for skole kan være lurt. Om han skulle bli ertet vil det ha ringvirkninger for hans relasjon til kjæresten din. Men det kommer nok til å gå fint. Snakk med gutten og hør om hvorfor han er redd for at det skal komme ut, hvem som ville ledd og at forhold med kvinne eller mann er like normalt. :)

Anonymous poster hash: e5e6c...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. For barn i den alderen er det mye som er flaut.

Når 7-åringen oppfordrer moren til å holde dette tett fordi de andre vil le av han? Neppe. Det virker ikke som om han synes noe særlig om det, slik TS skriver det, men han er redd for hva alle de andre vil mene og at de vil le av han. Dette er nok høyst relatert til at moren har fått en jentekjæreste. 

Anonymous poster hash: 8168d...17c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at en familie på to damer og en sønn på 7-8 måtte rømme fra bygda pga at gutten ble så mobbet på skolen. Ene og alene fordi moren hadde damekjæreste.

 

Så jeg ville i alle fall snakket med kontaktlærer, slik at denne var forberedt på hva som kan skje. Ikke sikkert det hjelper, men bedre føre var.

 

Men, du kjenner vel bygda du bor i? Er det ei homofob bygd, eller en mer moderne plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når 7-åringen oppfordrer moren til å holde dette tett fordi de andre vil le av han? Neppe. Det virker ikke som om han synes noe særlig om det, slik TS skriver det, men han er redd for hva alle de andre vil mene og at de vil le av han. Dette er nok høyst relatert til at moren har fått en jentekjæreste.  Anonymous poster hash: 8168d...17c

Man må ikke være for svart/hvitt-tenkende.

Det er ikke bare den kvinnelige kjæresten som kan oppleves som flaut, selv om gutten er redd for at andre skal le. Det står ikke at gutten er redd for at de vil le fordi kjæresten er en kvinne. Som sagt, i den alderen er det mye som er flaut, også kjæreste til foreldre, uavhengig av kjønn.

Dersom gutten opplever å bli mobbet grunnet morens kjæreste, så må det settes inn tiltak fra skolen sin side, og så må selvsagt andre foreldre gå i seg selv og ikke være så fordomsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med sønnen din, synes du burde holdt deg for god til å dra han inn i dette. Var i samme situasjon som liten, men da med en homofil far. Når ryktene spredde seg gikk jeg inn i et mobbehelvete, har ikke tilgitt far etter den hendelsen og har så og si ingen kontakt med ham den dag i dag. Ikke fordi han var homofil, men fordi han ikke kunne holde sine saker for seg selv og la være å gjøre sitt barn til et garantert mobbeoffer.



Anonymous poster hash: 1b468...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal være våken for hvordan han opplever tiden fremover på skolen og med venner. Unger er nådeløse mot hverandre, og det er det sønnen din er redd for.
 



Anonymous poster hash: c4e1b...5e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler virkelig med sønnen din, synes du burde holdt deg for god til å dra han inn i dette. Var i samme situasjon som liten, men da med en homofil far. Når ryktene spredde seg gikk jeg inn i et mobbehelvete, har ikke tilgitt far etter den hendelsen og har så og si ingen kontakt med ham den dag i dag. Ikke fordi han var homofil, men fordi han ikke kunne holde sine saker for seg selv og la være å gjøre sitt barn til et garantert mobbeoffer.

Anonymous poster hash: 1b468...266

 

Det er ingen garanti i at barn med homofile foreldre blir mobbet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...